9-5 mootorikettide eluiga

Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#51

Balansketi purunemisest on kuulnud küll... Ega sellisel juhul midagi otseselt ei juhtu. Tekib ainult tuntav vibratsioon kuni 2000rpm.
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#52

On ka suure keti tallad purunenud.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
yllar
Postitusi: 583
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#53

Ostsin oma 2.0 110kw 9-5 256k läbisõidu pealt,hetkel ees 426k, kette pole vahetanud.Õli vahetus alla 10000km ja nii 4-5 korda aastas.
mm17
Postitusi: 366
Liitunud: P Aug 12, 2007 23:06
Asukoht:
Auto:

#54

Kettide vahetust tehakse siis eelkõige selleks, et vältida nende purunemist nagu ma aru saan? Mootori töörütmi veninud ketid tuntaval määral ei sega? Omal kunagi ka vahetasin neid, targad mehed kuulasid ja ütlesid, et ketid teevad koledat häält. Mingit erilist häält ise ega ka teised tarkpead ei täheldanud. Kuna otsakaane vahelt lekkis ka ja üks suurem probleem oli ka küljes, mis oli aasta aega hinge närinud (mis tegelikult oli väga väike probleem, nagu lõpuks selgus), siis sai see töö ette võetud, lootuses, et kõik probleemid peale seda võluväel lahenevad. Vanad hammikad olid täpselt samasugused kui uued, ainus asi mis natuke kulunud oli, oli ketitald (see plastikust kaardus tükk). Selle järgi ütlen, et minul see vahetus kindlasti vajalik VEEL ei olnud (ls tol hetkel 190000). Ma muidugi vahetasin iga 7000 tagant õli ka ja olin eriline piider selle auto hooldamisega, võib-olla see tegevus pikendas nende eluiga. Kuigi aimu mul sellest ei ole, mis enne mind selle autoga toimus. Loo moraal on see, et lmselt on kõik kinni hoolduses ja tehase 20000 km hooldusvälbad tuleb selle auto puhul ära unustada ning seda, kas ketid teevad häält või mitte, lasta kontrollida erinevatel saabide alal pädevatel tegelastel ja siis järeldused teha. Sai pikk, loodetavasti mitte sitt jutt.
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#55

Kui suur kett puruneb või hakkab üle hammaste käima, siis on suhteliselt tõenäoline, et lendavad ka klapid.
mlcads
Postitusi: 197
Liitunud: N Jaan 15, 2009 14:35
Asukoht:
Auto:

#56

hmm...mis tingimused ja kui suur ls peaksid olema, et kett puruneks:conf:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#57

kettidega kotivad:

paar päeva tagasi nägin ja kuulsin ka üht masinat, millele ka soovitati soojalt ketivahetust.
aga hääl, mida see mootor tegi oli lausa nii ilus, et seal polud mitte kopika eest mingit kõrvalist heli, veelvähem mingist ketikolinast rääkida. :head:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
mlcads
Postitusi: 197
Liitunud: N Jaan 15, 2009 14:35
Asukoht:
Auto:

#58

siin on vist asi nagu turbogeda, et mingi wasteate või muu klapp lekib, või karterituulutuse probleemid, ja kohe soovitatakse uus turbiin osta
Executive
Postitusi: 314
Liitunud: E Veebr 28, 2005 13:45
Asukoht:
Auto:

#59

Kettide häält peab täiesti külma mootori puhul kuulama. Seega parim variant jätta auto arsti juurde, et ta saaks hommikul tööle tulles hinnangu anda :facts:
mlcads
Postitusi: 197
Liitunud: N Jaan 15, 2009 14:35
Asukoht:
Auto:

#60

et siis kui mootor soe, häält ei ole kuulda?
või mis?
Algselt postitas: Executive
Kettide häält peab täiesti külma mootori puhul kuulama. Seega parim variant jätta auto arsti juurde, et ta saaks hommikul tööle tulles hinnangu anda :facts:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#61

Kui juba sooja mootoriga häiriv ketilagin kuuldav on,pole enam pikalt....
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#62

Ääremärkusena.
Tudeerin siin usinalt Phaetoni hingeelu kohta ja ei ole see Saab oma kettidevahetusega midagi nii valge vares.
5,0TDI-l läheb 150000km järel samuti koguketikomplekt vahetusse.
Ainult, et sellel autol maksavad ainuüksi varuosad ca 20kilo:wall:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
iRiver
Postitusi: 5
Liitunud: R Jaan 14, 2011 0:48
Asukoht:
Auto:

#63

Küsimus selline, et küsisin SaabiAnti käest hinnapakkumist mootoriketti vahetuseks. Tema pakkus 450EUR koos töö ja materjaliga. Kas see on norm. hind? Sest igal pool foorumis kirjas, et kettide vahetus ca. 1000EURi.
Masinaks 98a. 9-5 2.3LPT 125kw.
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#64

Ainult sellisel juhul kui vahetatakse AINULT ketid ja isegi õli läheb vana tagasi.
Ühesõnaga täielik SÄÄSTUPROGRAMM.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2071
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#65

Küsimus selline, et küsisin SaabiAnti käest hinnapakkumist mootoriketti vahetuseks. Tema pakkus 450EUR koos töö ja materjaliga. Kas see on norm. hind? Sest igal pool foorumis kirjas, et kettide vahetus ca. 1000EURi.
Masinaks 98a. 9-5 2.3LPT 125kw.
http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... r-kit.html
~215€ komplekt + saatmine, õli peale 50€ peaks piisama, ülejäänud tööraha.
__In Boost We Trust__
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#66

Rooliõli,jahutusvedelik,kastiõli(aut.),pesuvahendid,lisamaterjalid,etc....
Saab teha odavalt/kiiresti ja saab ka KORRALIKULT.

edit:1000€ on liiast,kui muid lisaprobleeme ei ilmne(paraku tavaliselt ilmneb).
mlcads
Postitusi: 197
Liitunud: N Jaan 15, 2009 14:35
Asukoht:
Auto:

#67

Eesti oludes peab hooldusvälp olema 10 000km. Oleme kollektivselt proovinud seda propageerida ja loodetavasti võtab ka esindus sel teemal varsti sõna.
Eesti olud on siis karmimad kui Rootsi omad? Ei usu=)
Mida siis täpsemalt, peale seda et teenindus tahab igalt Saabi omanikult rohkem raha saada?
AndresV
Postitusi: 904
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#68

Tootja numbrist väiksem õlivahetusvälp hoiab su mootori paremas korras ja kuluka kapremondi vajadus lükkub kaugemale. Võrreldes remondiga on õli ja selle vahetamine üsna odav.
Kasutaja avatar
Melkz
Postitusi: 155
Liitunud: N Apr 30, 2009 11:28
Asukoht:
Auto:

#69

Eesti olusid võib ilmselt vähemalt kütuse kvaliteedi tõttu juba oluliselt karmimateks pidada. Iseasi, kas see niiväga õli kvaliteeti ja kettide eluiga mõjutab...
mlcads
Postitusi: 197
Liitunud: N Jaan 15, 2009 14:35
Asukoht:
Auto:

#70

Tootja numbrist väiksem õlivahetusvälp hoiab su mootori paremas korras ja kuluka kapremondi vajadus lükkub kaugemale. Võrreldes remondiga on õli ja selle vahetamine üsna odav.

heh, noh see küll argument ei ole, nii võib ka 1000 km intervalliks panna, sellise loogikaga=)
Küsimus oli selles-miks Eestis on teistmoodi kui Rootsis? Sarnane kliima, samad vedelikud. Bens vb tõesti halvem, aga kui võtta arvesse Statoili kütust Norrast siis vahet ei tohiks eriti ka siin olla
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#71

kõik oleneb sinu sõiduvajadustest. Kui sul on pidevalt pikemad otsad (mitte autobahni stiilis muidugi), siis ilmselt võid rahulikult ka pikema välbaga sõita. Kui sul on pidev linnas nõksumine, külmkäivitused jms, siis saastub see õli ka tunduvalt kiiremini.

Eesti vs Rootsi on infrastruktuurti küsimus, kuidas on võimalik sõita ja kas üldse peab autoga sõitma iga päev või võib selle jätta puhkusereiside ja "maale vanaemal juurde" otsade jaoks.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
mlcads
Postitusi: 197
Liitunud: N Jaan 15, 2009 14:35
Asukoht:
Auto:

#72

No see on juba parem vastus, aga ikka niisugune üldine. Nagu teada, pole Rootsis ka autobane, on kiirteed 130 km/h, kuid isegi Göteborgi ja Stockholmi vahel ei ole veel kogu pikkuses 2+2 kiirteed, maanteedel väga tihti on 70 km/h piirangud j ne, sellega ka infra peaks sarnane olla, vähemalt maanteedel
Linnades on küll olukord seal parem kui meil, suht kaua meelega otsisin Stockholmi äärelinnas halva teed, aga ka siin ei ole otsest sõltuvus õlivahetusega
kõik oleneb sinu sõiduvajadustest. Kui sul on pidevalt pikemad otsad (mitte autobahni stiilis muidugi), siis ilmselt võid rahulikult ka pikema välbaga sõita. Kui sul on pidev linnas nõksumine, külmkäivitused jms, siis saastub see õli ka tunduvalt kiiremini.

Eesti vs Rootsi on infrastruktuurti küsimus, kuidas on võimalik sõita ja kas üldse peab autoga sõitma iga päev või võib selle jätta puhkusereiside ja "maale vanaemal juurde" otsade jaoks.
Kasutaja avatar
Melkz
Postitusi: 155
Liitunud: N Apr 30, 2009 11:28
Asukoht:
Auto:

#73

Tootja numbrist väiksem õlivahetusvälp hoiab su mootori paremas korras ja kuluka kapremondi vajadus lükkub kaugemale. Võrreldes remondiga on õli ja selle vahetamine üsna odav.

Bens vb tõesti halvem, aga kui võtta arvesse Statoili kütust Norrast siis vahet ei tohiks eriti ka siin olla

Kuuldavasti oli just Statoil hiljutiste kontrollide tulemusel eesotsas (vist lausa teine Olerexi järel) viletsa kvaliteediga kütuse proovide järgi. Ehk et siis pole see midagi nii tagatud, eri riikides müüakse suht erineva kvaliteediga kütust sama kaubamärgi all. Lihtsalt väike kõrvalepõige teemast.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#74

"autobahni stiilis" mõtlesin siis lapats põhjas sõitmist. See kuni 130 on mõistlik kasutus..:) ja ka vahepeal 70-ga sõit on täiesti normaalne sealjuures. Kogu võrdlus ongi maantee vs linnasõit.

Eestis on vahemaad ikkagi suht lühikesed. Ma suht huupi pakun, et keskmise inimese ühekordne "ots" ei ületa 20km... Enda igapäevased otsad on veelgi lühemad (käiks isegi bussiga tööl, kui ei peaks lasteaia vahet sõitma hommikul ja õhtul...;) ). Sellise kasutuse juures ei saa lasta 15-20k välbaga. Isegi 10k tundub kohati palju.

Lisaks sellele peab siinse foorumi teemat arvestama. Teada-tuntud tüüpvigadega arvestama (karterituulutus ja surevad turbod). Ja kõigest sellest tulebki lõpuks välja, et 10k on selline suht optimaalne.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
AndresV
Postitusi: 904
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#75

Tootja numbrist väiksem õlivahetusvälp hoiab su mootori paremas korras ja kuluka kapremondi vajadus lükkub kaugemale. Võrreldes remondiga on õli ja selle vahetamine üsna odav.

heh, noh see küll argument ei ole, nii võib ka 1000 km intervalliks panna, sellise loogikaga=)
Küsimus oli selles-miks Eestis on teistmoodi kui Rootsis? Sarnane kliima, samad vedelikud. Bens vb tõesti halvem, aga kui võtta arvesse Statoili kütust Norrast siis vahet ei tohiks eriti ka siin olla

Mina ei ole väitnud et Eestis peaks õli oluliselt sagedamini vahetama kui Rootsis! Statoili kütus tuleb Norrast ... kas sa sa tõesti usud seda? Ja usud, et Norra on mingi võlusõna või?
Vasta