9-5 mootorikettide eluiga
Ostsin oma 2.0 110kw 9-5 256k läbisõidu pealt,hetkel ees 426k, kette pole vahetanud.Õli vahetus alla 10000km ja nii 4-5 korda aastas.
Kettide vahetust tehakse siis eelkõige selleks, et vältida nende purunemist nagu ma aru saan? Mootori töörütmi veninud ketid tuntaval määral ei sega? Omal kunagi ka vahetasin neid, targad mehed kuulasid ja ütlesid, et ketid teevad koledat häält. Mingit erilist häält ise ega ka teised tarkpead ei täheldanud. Kuna otsakaane vahelt lekkis ka ja üks suurem probleem oli ka küljes, mis oli aasta aega hinge närinud (mis tegelikult oli väga väike probleem, nagu lõpuks selgus), siis sai see töö ette võetud, lootuses, et kõik probleemid peale seda võluväel lahenevad. Vanad hammikad olid täpselt samasugused kui uued, ainus asi mis natuke kulunud oli, oli ketitald (see plastikust kaardus tükk). Selle järgi ütlen, et minul see vahetus kindlasti vajalik VEEL ei olnud (ls tol hetkel 190000). Ma muidugi vahetasin iga 7000 tagant õli ka ja olin eriline piider selle auto hooldamisega, võib-olla see tegevus pikendas nende eluiga. Kuigi aimu mul sellest ei ole, mis enne mind selle autoga toimus. Loo moraal on see, et lmselt on kõik kinni hoolduses ja tehase 20000 km hooldusvälbad tuleb selle auto puhul ära unustada ning seda, kas ketid teevad häält või mitte, lasta kontrollida erinevatel saabide alal pädevatel tegelastel ja siis järeldused teha. Sai pikk, loodetavasti mitte sitt jutt.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
kettidega kotivad:
paar päeva tagasi nägin ja kuulsin ka üht masinat, millele ka soovitati soojalt ketivahetust.
aga hääl, mida see mootor tegi oli lausa nii ilus, et seal polud mitte kopika eest mingit kõrvalist heli, veelvähem mingist ketikolinast rääkida.
paar päeva tagasi nägin ja kuulsin ka üht masinat, millele ka soovitati soojalt ketivahetust.
aga hääl, mida see mootor tegi oli lausa nii ilus, et seal polud mitte kopika eest mingit kõrvalist heli, veelvähem mingist ketikolinast rääkida.

KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



et siis kui mootor soe, häält ei ole kuulda?
või mis?
või mis?
Algselt postitas: Executive
Kettide häält peab täiesti külma mootori puhul kuulama. Seega parim variant jätta auto arsti juurde, et ta saaks hommikul tööle tulles hinnangu anda![]()
Kui juba sooja mootoriga häiriv ketilagin kuuldav on,pole enam pikalt....
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Ääremärkusena.
Tudeerin siin usinalt Phaetoni hingeelu kohta ja ei ole see Saab oma kettidevahetusega midagi nii valge vares.
5,0TDI-l läheb 150000km järel samuti koguketikomplekt vahetusse.
Ainult, et sellel autol maksavad ainuüksi varuosad ca 20kilo:wall:
Tudeerin siin usinalt Phaetoni hingeelu kohta ja ei ole see Saab oma kettidevahetusega midagi nii valge vares.
5,0TDI-l läheb 150000km järel samuti koguketikomplekt vahetusse.
Ainult, et sellel autol maksavad ainuüksi varuosad ca 20kilo:wall:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Küsimus selline, et küsisin SaabiAnti käest hinnapakkumist mootoriketti vahetuseks. Tema pakkus 450EUR koos töö ja materjaliga. Kas see on norm. hind? Sest igal pool foorumis kirjas, et kettide vahetus ca. 1000EURi.
Masinaks 98a. 9-5 2.3LPT 125kw.
Masinaks 98a. 9-5 2.3LPT 125kw.
- D116
- Postitusi: 2071
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... r-kit.htmlKüsimus selline, et küsisin SaabiAnti käest hinnapakkumist mootoriketti vahetuseks. Tema pakkus 450EUR koos töö ja materjaliga. Kas see on norm. hind? Sest igal pool foorumis kirjas, et kettide vahetus ca. 1000EURi.
Masinaks 98a. 9-5 2.3LPT 125kw.
~215€ komplekt + saatmine, õli peale 50€ peaks piisama, ülejäänud tööraha.
__In Boost We Trust__
Rooliõli,jahutusvedelik,kastiõli(aut.),pesuvahendid,lisamaterjalid,etc....
Saab teha odavalt/kiiresti ja saab ka KORRALIKULT.
edit:1000€ on liiast,kui muid lisaprobleeme ei ilmne(paraku tavaliselt ilmneb).
Saab teha odavalt/kiiresti ja saab ka KORRALIKULT.
edit:1000€ on liiast,kui muid lisaprobleeme ei ilmne(paraku tavaliselt ilmneb).
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Eesti olud on siis karmimad kui Rootsi omad? Ei usu=)Eesti oludes peab hooldusvälp olema 10 000km. Oleme kollektivselt proovinud seda propageerida ja loodetavasti võtab ka esindus sel teemal varsti sõna.
Mida siis täpsemalt, peale seda et teenindus tahab igalt Saabi omanikult rohkem raha saada?
Tootja numbrist väiksem õlivahetusvälp hoiab su mootori paremas korras ja kuluka kapremondi vajadus lükkub kaugemale. Võrreldes remondiga on õli ja selle vahetamine üsna odav.
Tootja numbrist väiksem õlivahetusvälp hoiab su mootori paremas korras ja kuluka kapremondi vajadus lükkub kaugemale. Võrreldes remondiga on õli ja selle vahetamine üsna odav.
heh, noh see küll argument ei ole, nii võib ka 1000 km intervalliks panna, sellise loogikaga=)
Küsimus oli selles-miks Eestis on teistmoodi kui Rootsis? Sarnane kliima, samad vedelikud. Bens vb tõesti halvem, aga kui võtta arvesse Statoili kütust Norrast siis vahet ei tohiks eriti ka siin olla
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14416
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
kõik oleneb sinu sõiduvajadustest. Kui sul on pidevalt pikemad otsad (mitte autobahni stiilis muidugi), siis ilmselt võid rahulikult ka pikema välbaga sõita. Kui sul on pidev linnas nõksumine, külmkäivitused jms, siis saastub see õli ka tunduvalt kiiremini.
Eesti vs Rootsi on infrastruktuurti küsimus, kuidas on võimalik sõita ja kas üldse peab autoga sõitma iga päev või võib selle jätta puhkusereiside ja "maale vanaemal juurde" otsade jaoks.
Eesti vs Rootsi on infrastruktuurti küsimus, kuidas on võimalik sõita ja kas üldse peab autoga sõitma iga päev või võib selle jätta puhkusereiside ja "maale vanaemal juurde" otsade jaoks.
No see on juba parem vastus, aga ikka niisugune üldine. Nagu teada, pole Rootsis ka autobane, on kiirteed 130 km/h, kuid isegi Göteborgi ja Stockholmi vahel ei ole veel kogu pikkuses 2+2 kiirteed, maanteedel väga tihti on 70 km/h piirangud j ne, sellega ka infra peaks sarnane olla, vähemalt maanteedel
Linnades on küll olukord seal parem kui meil, suht kaua meelega otsisin Stockholmi äärelinnas halva teed, aga ka siin ei ole otsest sõltuvus õlivahetusega
Linnades on küll olukord seal parem kui meil, suht kaua meelega otsisin Stockholmi äärelinnas halva teed, aga ka siin ei ole otsest sõltuvus õlivahetusega
kõik oleneb sinu sõiduvajadustest. Kui sul on pidevalt pikemad otsad (mitte autobahni stiilis muidugi), siis ilmselt võid rahulikult ka pikema välbaga sõita. Kui sul on pidev linnas nõksumine, külmkäivitused jms, siis saastub see õli ka tunduvalt kiiremini.
Eesti vs Rootsi on infrastruktuurti küsimus, kuidas on võimalik sõita ja kas üldse peab autoga sõitma iga päev või võib selle jätta puhkusereiside ja "maale vanaemal juurde" otsade jaoks.
Tootja numbrist väiksem õlivahetusvälp hoiab su mootori paremas korras ja kuluka kapremondi vajadus lükkub kaugemale. Võrreldes remondiga on õli ja selle vahetamine üsna odav.
Bens vb tõesti halvem, aga kui võtta arvesse Statoili kütust Norrast siis vahet ei tohiks eriti ka siin olla
Kuuldavasti oli just Statoil hiljutiste kontrollide tulemusel eesotsas (vist lausa teine Olerexi järel) viletsa kvaliteediga kütuse proovide järgi. Ehk et siis pole see midagi nii tagatud, eri riikides müüakse suht erineva kvaliteediga kütust sama kaubamärgi all. Lihtsalt väike kõrvalepõige teemast.
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14416
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
"autobahni stiilis" mõtlesin siis lapats põhjas sõitmist. See kuni 130 on mõistlik kasutus..
ja ka vahepeal 70-ga sõit on täiesti normaalne sealjuures. Kogu võrdlus ongi maantee vs linnasõit.
Eestis on vahemaad ikkagi suht lühikesed. Ma suht huupi pakun, et keskmise inimese ühekordne "ots" ei ületa 20km... Enda igapäevased otsad on veelgi lühemad (käiks isegi bussiga tööl, kui ei peaks lasteaia vahet sõitma hommikul ja õhtul...
). Sellise kasutuse juures ei saa lasta 15-20k välbaga. Isegi 10k tundub kohati palju.
Lisaks sellele peab siinse foorumi teemat arvestama. Teada-tuntud tüüpvigadega arvestama (karterituulutus ja surevad turbod). Ja kõigest sellest tulebki lõpuks välja, et 10k on selline suht optimaalne.

Eestis on vahemaad ikkagi suht lühikesed. Ma suht huupi pakun, et keskmise inimese ühekordne "ots" ei ületa 20km... Enda igapäevased otsad on veelgi lühemad (käiks isegi bussiga tööl, kui ei peaks lasteaia vahet sõitma hommikul ja õhtul...

Lisaks sellele peab siinse foorumi teemat arvestama. Teada-tuntud tüüpvigadega arvestama (karterituulutus ja surevad turbod). Ja kõigest sellest tulebki lõpuks välja, et 10k on selline suht optimaalne.
Tootja numbrist väiksem õlivahetusvälp hoiab su mootori paremas korras ja kuluka kapremondi vajadus lükkub kaugemale. Võrreldes remondiga on õli ja selle vahetamine üsna odav.
heh, noh see küll argument ei ole, nii võib ka 1000 km intervalliks panna, sellise loogikaga=)
Küsimus oli selles-miks Eestis on teistmoodi kui Rootsis? Sarnane kliima, samad vedelikud. Bens vb tõesti halvem, aga kui võtta arvesse Statoili kütust Norrast siis vahet ei tohiks eriti ka siin olla
Mina ei ole väitnud et Eestis peaks õli oluliselt sagedamini vahetama kui Rootsis! Statoili kütus tuleb Norrast ... kas sa sa tõesti usud seda? Ja usud, et Norra on mingi võlusõna või?