Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Vasta
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#276

Muide mõtlesin, et peaks tegema autole uued liigud. Juuni kuus(2011) saab tegelasel täis 10 aastat. Terve selle aja on ta mind ja mu pereliikmeid turvaliselt ja töökindlalt teeninud. Mäletan päris selgelt, millise ärevusega sai oodatud auto saabumist tehasest:D.
Eks siis suvel kutsun auto austajaskonna külla ja teeme väikse sada ja seened;)

Märkimisväärne oleks ka veel see, et terve selle aja jooksul olen 2 korda teepeale jäänud.
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#277

Väike tähelepanek minevikust...

Vanades tabelites tuhlates selgus, et peale teise lambda eemaldamist suurenes kütusekulu maanteel 7.0L/100km pealt 7,7L/100km. Soft iseenesest oli sama kogu aeg. LPT softiga sain maanteel 8,4l/100km, Aeroga aga 8,0L/100km. Kõige hullem oli noname protuning soft, mis oskas 10,2L/100km võtta:wtf:.

Tuleb ikka wideband lambda soetada ja esimese asemele panna.:thumb:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#278

2k, mul üks vedeleb kodus, osta ära. Kella pole. Kas saadan postiga?
IvarS
Postitusi: 19
Liitunud: E Okt 04, 2010 22:01
Asukoht:
Auto:

#279

Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#280

Esimene kord DI ja teine kord Throttlebody;)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#281

Algselt postitas: Jupats

Tuleb ikka wideband lambda soetada ja esimese asemele panna.:thumb:

ma ei saa aru, miks teil seda siiani ei ole??
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#282

Otseselt nagu piinavat vajadust hetkel pole. Suurusjärgus suudab T7 ise adapteeruda.
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#283

Oskaks keegi soovitada mõnda konkreetset toodet, millega auto põhi ja rattakoopad üle teha? Eesmärk on eelkõige mürasummutus. Need kivikaitse vahendid, mida seni leidnud olen, jäävad ainult 0,000000009mm paksusena pinnale. Sellest nagu eriti kasu pole:D
Kasutaja avatar
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#284

Mul oli kunagi sama asi teemaks. Aga tegemata on tänaseni :(

Vastuse sain Hr.Trolli käest ja on postkastis siiamaani... :

''Väljastpoolt müraisolatsiooni tegemiseks on mõistlik kasutada tavalist nn. woofri kast katte riiet, sarnaneb natuke vildile või mistrale aga on pehme ja igatpidi veniv, et oleks mugavam paigaldada, lisaks osta klaasiliimi või midagi silikoonile sarnanevat mis hästi nakkub ja sellega panedki kooobaste külge. tegevus ise imelihtne kui välja arvata see, et koopad on vaja väga korralikult puhastada igasusest kultuurikihist mis sinna aastatega tekkinud on.''

IISI :P
Thor
Postitusi: 532
Liitunud: K Nov 05, 2008 10:32
Asukoht:
Auto:

#285

Selline keemiatootja nagu "Teroson" pakub head kummitaolist mastiksit. Google on abiks
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#286

Vildi taoline materjal katab koobaplasti mul seestpoolt. Väljapoole tahaks midagi paksu ja rasket. Midagi kummitaolist. Peaks seda Terosoni proovima. :P
Iuo
Postitusi: 1030
Liitunud: T Juul 11, 2006 15:05
Asukoht:
Auto:

#287

veel üks variant Line-x.ee võiks äkki abiks olla.
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#288

Kunagi sai üks paadi põhi selle materjaliga kokku tehtud. Meenutab pisut nagu grafiiti. Kardan, et see jääb liiga kalliks, et terve põhi teha:D
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#289

Pigimatti ei anna panna? Materjalid tuleb muidugi mõnusalt kuumaks ajada, et hästi nakkuks, muidu on varsti küljest ära.
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#290

Tead tahaks midagi ühtlasemat. Pigimatiga tekib oht, et servad vajuvad ära ja hakkavad maanteekiirustel hääli tegema (auto põhjal siis). Arvestades hindu, siis pisut overkill on ka.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#291

Usun.

Päris pigi :eureka:???????????????????????
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#292

Mõtlesin ise ka seda varianti aga raibe haiseb ju 24h:D ning külmade ilmadega kukub kilde küljest. Äkki peaks mingit mastiksit mitu kihti panema või hoopis kahurimääret?:P
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#293

Üks asi on mind alati huvitanud, makroflex. Kui lasta kere õõnsused mingit makroflexi TAOLIST ainet täis. See peaks ülimalt hästi müra summutama. Võtame siis näiteks akna postid, need on seest täiesti tühjad. Makroflex ise vast ei sobi, sest põleb ja vist pole ka väga niiskuse kindel. Aga ega ma ei tea kah, pole ehitaja.
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#294

Selle jaoks on eelpool mainitud Teroson vaht, mis ei paisu eriti ja ei nagise. Ise toppisin kõik sellised kohad paksult villa täis.
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#295

Sel nädalal sai veidi käiguvahetuse majandamist muudetud. Raskelt käib närvidele kõrgetel pööretel kräunutamine. Kui maantee peal sõita 100km/h, siis gaasi põhja vajutades (möödasõidul) tahes tahtmata vahetab 4-käiguline automaat 2. käigu sisse. Oh seda ikaldust siis:D.

Veidike mässamist ja kast on tavarežiimis väga asjalik. Ka linnas ei loksuta neid käike asjata alla. Möödasõitudel saab rahulikult lapatsi põhja panna ja 3. käik püsib kõige magusamas vahemikus sees:evil::evil:

Algul sai vähe kreisiks mindud. Nimelt linnas 30km/h sõites olid pöörded kusagil 800rpm. Kohati suri isegi välja:D.

Nüüd saab ka 4. käiguga möödasõite harrastada, kusjuures siis saab alles väände olemasolust aru;). Selles suhtes kadestasin enne vendi, kes käsikasti harrastavad.
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#296

Mõned päevad tagasi sai avastatud, et pagass ei avane enam puldist, ega ka ukse peal olevast lülitist. Tuli välja, et pagassi juhtmed on kõik purunenud. Kuna ma pole kunagi kasutanud pagassi küljes olevat lukku, siis see ka täitsa ära ussitanud. Hetkel avaneb pagass siis seestpoolt kruvikeerajaga surkides:D.
Kasutaja avatar
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#297

Algselt postitas: Jupats
Mõned päevad tagasi sai avastatud, et pagass ei avane enam puldist, ega ka ukse peal olevast lülitist. Tuli välja, et pagassi juhtmed on kõik purunenud. Kuna ma pole kunagi kasutanud pagassi küljes olevat lukku, siis see ka täitsa ära ussitanud. Hetkel avaneb pagass siis seestpoolt kruvikeerajaga surkides:D.

Kas sul pole pagassi parempoolse seina küljes trossijuppi millega saab seestpoolt pagassi avada?
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#298

Algselt postitas: Rauno
Kas sul pole pagassi parempoolse seina küljes trossijuppi millega saab seestpoolt pagassi avada?
See trossijupp avab ainult bensupaagiluugi:facts:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#299

3x 5cm juhet ning probleem leidis ajutise lahenduse. Pooleks olid pagassilukku, valgustuse ja parkimisandurite juhtmed. Teised on ka kohe suremas. Lähinädalatel peaksin leidma aega, et kõik juhtmed täies ulatuses ära vahetada.
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#300

Sai siis läbitud järjekordne hooldus. Läbisõitu on ette kerinud 183 000km.
Vahetusse läks:
mootoriõli (5W-30)
õlifilter
kastiõli
küünlad (BCPR7ES)
salongifilter
vändaandur
õlirõhuandur
vasak stabikakont(heavyduty)
airboxi puksid
bensufilter

Õlina läks sisse 5W-30, kuna 10W-60 ei ole talvel eriti vahva:D. Õlirõhuanduri vahelt oli viimaste kuude jooksul ca pool liitrit õli ka välja pressinud. Eks siis ilmade soojenedes tuleb õli jälle ära vahetada.
Vasta