Ja kõik autoakud laeb ja hoiab täis. No problemo. Selle paari aastaga on kindlasti aeg edasi ka läinud ja võiks ju järjest kompaktsemad ja odavamad need olla.
Mul Ctek laadija (oli vist mxs 5,0mudel ) juba 5 aastat, kiidan igati. Juba pool aastat varem surnuks peetud traktori aku suutis reconditioning režiimis taas surnust ellu äratada ja see aku kestis veel 2 aastat. Kompaktne ja turvaline laadija, neid hiinakaid ma väga ei usaldaks, küllalt juhumeid kus odavad laadijad põlema läinud.
Vajadusel aitan Tartus-Tõrvandis igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi, Autocom,Autel Maxiscan seadmed)
Ei usu,et laadija suudab surnud aku ellu äratada.Vb polnud enne lihtsalt proovitud laadida.Ise ostsin miskist autokapade netipoest paar aastat tagasi soodushinnaga laadija,mis maksis 11 eurot, 4amprit vist on.Olen paar korda oma diisli aku täis laadinud sellega ja täitsa vinks vonks.
Ei usu,et laadija suudab surnud aku ellu äratada.Vb polnud enne lihtsalt proovitud laadida.
Ctek kallimatel laadijatel on režiim mis aku plaatidelt peaks nö oksiidi maha keetma ja algset mahtuvust taastama, sellega sain selle aku igatahes toona uuesti ellu usud või ära usu. Ennem sai nõukaaegse Stardiga proovitud korduvalt laadida, ei võtnud voolu vastu.
Vajadusel aitan Tartus-Tõrvandis igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi, Autocom,Autel Maxiscan seadmed)
Kui palju määrab, kas Laadimisvool on 4A või 8A ? Küsin, sest Defa smartcharger on kahtpidi saadaval
Suurema laadimisvooluga saad ka suurema mahtuvusega akusid mõistliku ajaga täis laadida nagu diiselautode ja traktorite akud. See 4A laadimisvool on ehk vaid kuni 60 Ah sõiduauto akudele sobilik, sest rusikareegel on laadida 10% aku mahtuvusest voolutugevusega. Eks saad selle 4A laadijaga ka kuidagi suuremaid akusid laadida, aga siis laed päris pikalt, kuni ööpäeva.
Vajadusel aitan Tartus-Tõrvandis igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi, Autocom,Autel Maxiscan seadmed)
Mulle meeldib, et nii ctek kui defa pakuvad mugavuskaableid, mille ühendad püsivalt akuklemmide alla ära ja laadija ühendamine käib siis edaspidi ühe liigutusega. Parandage mind aga tundub, et ctek-i 40cm kaabel jääb napiks, ei ulatu laadimispistikut iluvõre sisse v stange alla tekitama? Mugav küll kui ei pea kapotti avama aga kui kaabel ei ulatu, peab pikendused jootma või üldse nullist ehitama, pikemate ja sel juhul juba ka jämedamate kaablitega.
Mulle meeldib, et nii ctek kui defa pakuvad mugavuskaableid, mille ühendad püsivalt akuklemmide alla ära ja laadija ühendamine käib siis edaspidi ühe liigutusega. Parandage mind aga tundub, et ctek-i 40cm kaabel jääb napiks, ei ulatu laadimispistikut iluvõre sisse v stange alla tekitama? Mugav küll kui ei pea kapotti avama aga kui kaabel ei ulatu, peab pikendused jootma või üldse selle kaabli nullist ise ehitama, pikemate ja jämedamate kaablitega.
Huvitav kas bmw-del - aku pagassis - tehakse laadimispistik TAGAstange sisse?
Kui tihti sa akut laadima pead,et selline mugavuskaabel ja lausa eraldi välja toodud pistik autol küljes peaks olema ? Kui asi nii hull siis oleks mõistlik juba korralik aku autole peale osta mida aastas paar korda profülaktika mõttes ehk pead laadima kui sedagi.
Ei ole arvet pidanud. 1-2x aastas äkki olen ennetavalt laadinud Saabi. Ju ma olen sinust laisem, ei viitsi krokodillidega mässata. Hobisõidukile tegin sellise p.pesa ja rahul olen. Ei pea enam kaht M6 polti lahti keerama akule juurdepääsuks. Akud on korralikud.
Mida lihtsam akulaadija seda "targem". Kasvöi eelmisesajandi nöukaajatoode START - M . Sellega sai peale SAAB i käima ka SCANIA kui laadisin 5 min üht tühja akut ja 5 min teist tühja akut. Need "inteligentsed" pinget kontrollivad akulaadijad vöib kohe prügimäele visata kui töeline laadimistarve ehk tühi aku SAAB i peal on. Unustasin parktuled pölema ja paari päeva pärast oli ikaldus mis ikaldus. Fixusest öeldi , et 30 eur maksev akulaadija on köva söna kuid unustati mainida , et laadija ei toimi kui aku tühi , st inteligentne laadija tahab köigepealt teada kas tegu 6 v vöi 12 v akuga. Nii see laadija nüüd kusagil kuurinurgas tolmu kogub sest ikkagi tuli mingi START - M sarnane laadija otsida kus laadimisvoolu käsitsi saab "tuunida" ja ehk paar minutit nii max pinge all olles hakkas paar päeva täiesti tühi aku uuesti voolu sisse vötma. Korras SAAB aga suudab aku alati piisavalt laadida kui just lausa 5 min söite ei tee jätkuvalt. Pole 10 a jooksul peale selle 1 korra kunagi mingit probleemi käivitamisel olnud ei 30 soojakraadi ega 35 külmakraadi puhul.
Minul on Ctek MXS 5.0 12V 5A vast kolm-neli aastat ja olen suutnud samuti täiesti surnud aku ellu äratada. Laen sellega murutraktoreid, ATV, tsikli, autode ja traktori akut. No problemos.
Ma arvan, et see Defa niiöelda ühenupumasin ja ülisuperhüper universaalne ei paku sellist võimalust, mida Ctek pakub. Need universaased ei üldjuhul head tooted.
Mis see Defa oma maksab kah?
Kui tihti sa akut laadima pead,et selline mugavuskaabel ja lausa eraldi välja toodud pistik autol küljes peaks olema ? Kui asi nii hull siis oleks mõistlik juba korralik aku autole peale osta mida aastas paar korda profülaktika mõttes ehk pead laadima kui sedagi.
Oleneb, kui pikad otsad igapäeva sõiduks on ning mis lisad autol on. Endal on 100ah aku (pole küll saab aga sõidu auto ikkagi) ning hankisin ikka laadija ning talvel hoidsin ca 1x kuus laadijat küljes.
Põhjuseks mugavus varustus webasto, lühikeste linna otstega lihtsalt ei ole piisavalt laadimise aega sõites ca 20min.
Mulle meeldib, et nii ctek kui defa pakuvad mugavuskaableid, mille ühendad püsivalt akuklemmide alla ära ja laadija ühendamine käib siis edaspidi ühe liigutusega. Parandage mind aga tundub, et ctek-i 40cm kaabel jääb napiks, ei ulatu laadimispistikut iluvõre sisse v stange alla tekitama? Mugav küll kui ei pea kapotti avama aga kui kaabel ei ulatu, peab pikendused jootma või üldse nullist ehitama, pikemate ja sel juhul juba ka jämedamate kaablitega.
Huvitav kas bmw-del - aku pagassis - tehakse laadimispistik TAGAstange sisse?
Kasutan ka C-tek laadijaid, kõik toimib. Mugavuspistikud meeldivad mulle kah, eriti hea on mootorratta ja murutraktori küljes, millel väiksed akud ja igapäev ei sõida.
Korra proovisin ka seda laetuse indikaatoriga mugavuspistikut, kuid täheldasin, et see vilkuv led hakkas ajapikku mootorratta akut tühjendama (aku väike ka ju), seega ei näe väga pointi.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Ma võtsin Ctek Arctic versiooni, et siis saab ka külmaga laadida, siis kui seda tegelt ju kõige rohkem vaja on. Varsti on Ctek pankrotis, kuna kõigil juba on Ctek, sama põhjus, kõigil juba oli Nokia. Noh reedeseks naljaks hea küll.
Ma võtsin Ctek Arctic versiooni, et siis saab ka külmaga laadida, siis kui seda tegelt ju kõige rohkem vaja on.
Miinuskraadides akude laadimiseks on enamikel CTEK laadijatel mõeldud AGM akude režiim, seal lausa lumehelbeke juures. Ei pea ekstra mingit arcticut soetama
Vajadusel aitan Tartus-Tõrvandis igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi, Autocom,Autel Maxiscan seadmed)