niisiis, veidi tehnilist nõuannet tarvis. Sai siin 9-3 96 kw mootoril kettide vahetus ette võetud. Anti juurest ostsin kettide komplekti, aga seal igast o-ringe nõnda palju, et mõndasid neist ei oska oma paika viia. Praeguse seisuga on üle kaks kollast o-ringi, diam. ca 13-15 mm, üks ca 20 mm, siis üks suurem ca 60-70 mm diam.
Vahetatud said veepumba ja mootori vahelise toru tihendid, siis õlipumba kaane tihend, õlisõelast tuleva toru tihend, ketipingutaja tihendid (seib ning o ring), eesmine vändakaela simmer.
Karteris on üks toru, mille tihendid on väga õnnetud, sellised plastmassiks muutunud, aga minu meelest need kollased ka ei sobi sinna.
Siis veel, et uuel ketil on osad lülid väritud kollaseks, ise nuplesin, et äkki panen ühe kollase vända hammika märki ja siis ehk teised lähevad nukkadega, aga pagan, ühe nuka kohapeal on kaks lüli kollased, on kellegil kogemust.
Enne kui tegema hakkasin, oli sõites kiirendamisel vibra, nüüd kui tükkideks võtsin, tuli välja, et see kolmeharuline liigend seal on otsustanud ühes pesas ära kuluda, kaassõitja poolne. Selle pesa poolse osa tellisin ära( ühes pesas oli lohk sisse kulunud), aga seda laagrit ei ole tellinud veel. Mõte on selline, et äkki on võimalik see üks kulunud laager ära vahetada, kui kellegil äkki vedeleb üksikut korras laagrit. Saaks ehk veidi säästu, sest need tükid on päris hinnalised ka.
Tänud kaasamõtlejatele
kettide vahetus
Kollased käivad õlitorudele mis tulevad õlifiltri taha välja.
Ketimärgid tuleb panna nii, et salongipoolsel nukkvõllil on kahe kollase lüliga(hammakamärk kahe lüli vahel) ja ninapoolsel üks lüli.
Sai suht keeruline jutt aga äkki saad aru:red:
Ketimärgid tuleb panna nii, et salongipoolsel nukkvõllil on kahe kollase lüliga(hammakamärk kahe lüli vahel) ja ninapoolsel üks lüli.
Sai suht keeruline jutt aga äkki saad aru:red:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
nonii, ketid paigas ja kõik justkui klapib...ainult et nüüd avastasin, et jagajast tuleb õli läbi, ilmselt on seal mingi simmer vms kulunud. Uurisin seda asja igatpidi aga kallale ei läind veel täie jõuga, huvitav, kust kohast seda osadeks saab võtta...loogiline tunduks, et sealt ekstsentrilisest puksist tihvt välja lüüa, korra proovisin, aga kuidagi ei soovind tulla ta sealt.
Äkki kellegil kogemus, kuidas osandada ja kust uue tihendi Saab? Uue jagaja hinnaks andis anti ca 5 k, veidi kulukas.
Äkki kellegil kogemus, kuidas osandada ja kust uue tihendi Saab? Uue jagaja hinnaks andis anti ca 5 k, veidi kulukas.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
võta jagaja maha ja vii kellegi juurde, kes seda simmerit vahetanud on ja kel simmerid õiget mõõtu olemas; saad tunni pärast tagasi ja mure murtud.
muidu otsid päeva 2 õiget simmerit ja siis ostad nagunii vale, ja siis otsid 2 päeva treialit, kes ymber teeks....
muidu otsid päeva 2 õiget simmerit ja siis ostad nagunii vale, ja siis otsid 2 päeva treialit, kes ymber teeks....
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



nonii, kõik kokku pandud ja valmis mootorit peale tagasi tõstma...nädalavahetusel ehk saab hääled sisse jälle.
üks veidi veider asi, mis silma hakkas...panin jagajale uue rootori ning kaane ka, kaanel seal selline hammas, mis justkui peaks määrama õige asendi rootori suhtes. panin kaane peale, aga huvitaval kombel annab see hammas seal liikuma 2-3 kraadi võibolla. praegu nuputan, et kuidas tal huvitav see süütesüsteem töötab, kas see mõnekraadine liikumine kuidagi mootori tööd ka võib mõjutada? kui nüüd järgi mõelda siis ilmselt mitte, aga kellegil on täpsemalt teada asjast? kas võlusõna on motronic äkki?
üks veidi veider asi, mis silma hakkas...panin jagajale uue rootori ning kaane ka, kaanel seal selline hammas, mis justkui peaks määrama õige asendi rootori suhtes. panin kaane peale, aga huvitaval kombel annab see hammas seal liikuma 2-3 kraadi võibolla. praegu nuputan, et kuidas tal huvitav see süütesüsteem töötab, kas see mõnekraadine liikumine kuidagi mootori tööd ka võib mõjutada? kui nüüd järgi mõelda siis ilmselt mitte, aga kellegil on täpsemalt teada asjast? kas võlusõna on motronic äkki?
Ära vaeva pead.Motronic hoiab süüte õige ka siis ,kui sul õnnestuks jagajat 90 kraadi keerata.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
suvel, soojade ilmadega ummikus istudes vilgutas paar korda õli tuld mul. vent ja termostaat ok muidu. nüüd kui karteripõhja alt ärr võtsin, ilmus sõelas mingid tükke nähtavale ja põhi ise oli ka sellist puru täis...reaalne, et kui mootor töötab, imes need teised tükid ka sõelale ette ja siis õli kättesaamisega veits probleeme, eriti, kui temp. ka veits kõrgemaks läheb kui tavaliselt. ei saanudki aru, kas see oli mingi kummi v mingi muu tahke materjal...igatahes diislikütus vist lahustas seda, sulas ära. Kust selline ollus sinna saada võib? mootor pole ju just esimeses nooruses (320 tkm), mis õli oleks mõtekas kasutada ? äkki midagi, mis palavaga nii vedelaks ei lähe? seni olen sõitnud 10w40. vänt ja muud asjad mõõdeti ca 40 tkm tagasi anti juures ära, olla tehase mõõtudes olnud siis igaljuhul, praegu neid puutuma ei hakanud.
Pea-asi,et see sodi saaletükke ei sisalda.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989