1. leht 1-st

9-5 õlituli vilgub

Postitatud: K Aug 15, 2012 20:24
Postitas pluggerxxx
Nonii, saigi juba tükk aega rahulikult sõita aga jälle mingi jama. Nimelt hakkas sõidu ajal õlituli vilkuma, esimest korda mingi kuu aega tagasi- siis olin just läbinud ca 400km, ja kiirendasin järsemalt. Tol korral arvasin viga olevat selles et õlinorm oli alla poole normi langenud.

Aga täna just toimus sama jama jälle, olin just õlinormi kontrollinud ja sain pool km rahulikult kulgeda kui hakkas tuld vilgutama. Pidasin auto kinni, ootasin ja käivitasin uuesti. Tuli jäi kustu ja veeresin koduhoovi tagasi.

Ideid milles võiks viga olla- õlivõttur nii läga täis, et ei suuda enam karterist sisse imeda? Kas kohalik luksepp on võimeline idees karteri eemaldama ilma eriliste teadmisteta saabi kohta- ei riskiks kaugemale küll kusagile liikuda selliste sümptomitega

9-5 õlituli vilgub

Postitatud: K Aug 15, 2012 21:19
Postitas STS
Ära edasi sõida ! Kauku alt lahti ja vaata sõela, pilgu võid saaltele ka visata.

Endal oli sama probleem , aga ma suutsin vända ära rikkuda ja ühe kepsu.

9-5 õlituli vilgub

Postitatud: K Aug 15, 2012 21:27
Postitas Jupats
Omajagu möllamist on see karteri maha kiskumine. Downpipe tube eemaldada, mootori veidi üles tõsta jne...

9-5 õlituli vilgub

Postitatud: K Aug 15, 2012 21:30
Postitas pluggerxxx
OK, kõlab nagu idee- katkuks kasvõi kohapeal laiali aga muret teeb veidi see, et lugesin netist kusagilt, et varastel 9-5 manuaalkastidel ei käi too õlivann niisama alt ära vaid tuleb mingid augud kusagile puurida et pääseda ligi miskitele varjatud poltidele?

9-5 õlituli vilgub

Postitatud: K Aug 15, 2012 21:54
Postitas ivomets
alusta õlirõhu andurist ja rõhu mõõtmisest.

9-5 õlituli vilgub

Postitatud: K Aug 15, 2012 23:16
Postitas pluggerxxx
Kurjam, nüüd kui mõtlema hakata siis mingi nädalake tagasi hakkas mootor hommikul sellist vilisevat häält tegema nagu roolivõim kuivale jäänud vms- olin suht kindel, et mingi rihmarulliku teema ja panin juba aja ka kinni remonti et las uurivad aga nüüd lugesin, et sama heli toodavad osade masinad millel õlivõttur umbe tõmmanud.:wtf:

Crap- ja viimased 100k kilti on see masin liikunud iga 10-12k tagant shell vahetatud shell helix ultraga mis kohe mitte ei tohiks saast olla- reklaamiti kui eriti pesueffekte omavat õli.

9-5 õlituli vilgub

Postitatud: N Aug 16, 2012 0:12
Postitas _rein_
OK, kõlab nagu idee- katkuks kasvõi kohapeal laiali aga muret teeb veidi see, et lugesin netist kusagilt, et varastel 9-5 manuaalkastidel ei käi too õlivann niisama alt ära vaid tuleb mingid augud kusagile puurida et pääseda ligi miskitele varjatud poltidele?
Seal on kontuurid ees.Üks on ristkülik ja teine nagu kaarega ukseauk.Sobiv tööriist on õhuke meisel või puidupeitel.Tekkinud avade sulgemiskorkide hind on meeldiv.

9-5 õlituli vilgub

Postitatud: N Aug 16, 2012 7:20
Postitas ipi
Seda vilisevat heli pidi õlifilter tegema hakkama, nagu Audaceri mehed mulle ütlesid, mul oli autoga sama asi. õnneks sain suht õigel ajal jaole.

See pesueffekt on turbomootoritele kurjast ja tundub, et eriti just saabile.

9-5 õlituli vilgub

Postitatud: N Aug 16, 2012 9:22
Postitas pluggerxxx
OK, selge- kellegi täpsemat infot selle kohta on kuidas siis lood ikka selle varjatud poltidele ligipääsemiseks puurimisega on 98a 2.0t 141kw manuaalkastiga masinal?

Kohalikud autoteenenduse omad saavad loomulikult selle panni sealt alt kätte aga kardan, et kui seal vaja kuskilt läbi puurida siis jäävad nad ilma lisainfota hätta ja lammutavad midagi sootuks laiali.

Info netis on segane selle kohta- ühed õtlevad et tuleb puurida teised, et saab ka ilma kätte jne...

9-5 õlituli vilgub

Postitatud: N Aug 16, 2012 9:54
Postitas _rein_
OK, selge- kellegi täpsemat infot selle kohta on kuidas siis lood ikka selle varjatud poltidele ligipääsemiseks puurimisega on 98a 2.0t 141kw manuaalkastiga masinal?

Kohalikud autoteenenduse omad saavad loomulikult selle panni sealt alt kätte aga kardan, et kui seal vaja kuskilt läbi puurida siis jäävad nad ilma lisainfota hätta ja lammutavad midagi sootuks laiali.

Info netis on segane selle kohta- ühed õtlevad et tuleb puurida teised, et saab ka ilma kätte jne...
Puuritud avast on raske ,kui mitte võimatu neid polte lahti keerata. Ma kirjutasin eelnevalt mida teha.Need avad mis tekivad on piklikud.

9-5 õlituli vilgub

Postitatud: N Aug 16, 2012 12:17
Postitas sigaelmar
Nagu Ivomets ütles, võiks alustada ikkagi õlirõhu mõõtmisega mitte karteripõhja alt ära keeramisega :)

9-5 õlituli vilgub

Postitatud: N Aug 16, 2012 17:47
Postitas Trionic
Osadel karteripõhjadel on nähtavad süvendid peitpoltide kohal-nendel saab peitli/meisli abil ovaalsed tükid kätte.Osad kaaned on siledad.Seal peab augufreesi kasutama.

9-5 õlituli vilgub

Postitatud: N Aug 16, 2012 21:08
Postitas triibutu
Hm, mismoodi need poldid kinni keerati, kui neile ligipääsemiseks tuleb lõhkuma hakata?

9-5 õlituli vilgub

Postitatud: N Aug 16, 2012 22:45
Postitas _rein_
Hm, mismoodi need poldid kinni keerati, kui neile ligipääsemiseks tuleb lõhkuma hakata?
Võta käigukast maha.

9-5 õlituli vilgub

Postitatud: R Aug 17, 2012 7:33
Postitas Viki
tugevdatud karterit kasutati kuni 2001 Aero-manuaalkasti puhul.
2,0T ja 141 kw ei ole teatavasti Aero.
Ja 9-5-l on põhja oluliselt lihtsam maha võtta kui survet mõõta. Lisaks saab saaled ka üle vaadata.

9-5 õlituli vilgub

Postitatud: R Aug 17, 2012 12:43
Postitas pluggerxxx
tugevdatud karterit kasutati kuni 2001 Aero-manuaalkasti puhul.
2,0T ja 141 kw ei ole teatavasti Aero.
Ja 9-5-l on põhja oluliselt lihtsam maha võtta kui survet mõõta. Lisaks saab saaled ka üle vaadata.

Tänud, väga pro vastus, vaatasin WIS-st järele ja tõepoolest tolle mudeli kohta ei ole mainitud mingeid puurimisi.

9-5 õlituli vilgub

Postitatud: P Aug 19, 2012 13:35
Postitas pluggerxxx
Nonii, sai siis tööriistad välja võetud, auto ülesse aetud ja vaadatud mis imemoodi see karter siis sealt lahti tuleb. Üldiselt võhemalt sellel mudelile käis väga lihtsalt ära, ainult kõrvalseisja poolseid karteripolte on suht tülikas lahti võtta kuna nad on sillatala taga.

Probleemi polnud vaja kaugelt otsida- kuigi karter ise mingi paksu lögaga kaetud ei olnud oli enamus ikka miski õhukese plägagkihiga kaetud ja sõel oli umbe tõmmanud mingist peenikesest purust mis karteripõhjas ringi hõljus. Sai siis kogu see kraam puhtaks pestud, sõela puhul ei aidanud isegi benssiin, tuli suruõhku ja peenikest terasharja kasutada.

Asi koos, uued õlid sees- äitse õnnestus jaole saada õigel ajal ja veel laiali ei lähe see mootor:wtf:


Pilt

Pilt

9-5 õlituli vilgub

Postitatud: P Aug 19, 2012 15:01
Postitas ivomets
Väga tubli, et asja ise kätte võtsid ja ära tegid!
Suur eeskuju teistele.
Polndki ju midagi erilisemat kui vandel aegadel zigulli ketipingiutajat pikemaks teha. :P

9-5 õlituli vilgub

Postitatud: P Aug 19, 2012 21:44
Postitas pluggerxxx
Eks saanud ikka aja jooksul omajagu mutrivõtit liigutada ja igasugu tehnikat lahti-kokku laduda. Pigem küll nõukogude aegset ja raskemat rauda. Aga olles kogenud, et saabist korralike teadmisi omatakse vaid pealinna kandis siis vaba aja olemasolul ei ole ju tegelikult peale WIS-i ja internetiga konsulteerimist eriline probleem ise käed külge panna. Väike :beer: ka ja...