Mootoripesu

Kõik mis on seotud SAAB' i hooldusega - alates remondikohast lõpetades autopesuga
Vasta
Kasutaja avatar
eston21
Postitusi: 423
Liitunud: N Jaan 26, 2006 15:28
Asukoht:
Auto: 9-3ss aero

#1

enne kokkutulekut kasiks ka auto kapotialuse puhtaks, kuid nii, et auto ka pärast käima läheks. mis kohad tuleks mootoris selleks kinni katta, et vesi kahju tegema ei pääseks? peale di-kasseti on kindlasti veel midagi, mida veel vee eest kaitsta?
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

Korralikutl määritud DI kassett võib vee all ujuda..;) Siiani pole me (Iff, mina, teager, andres, tfk, ilmselt veel mõned kodanikud) midagi kinni katnud tonniste kapoti all. Peale pesu kiiresti mootor tööle ja soojaks, niiskus kaob ise ära. Ära siis otse sõidust tulles kohe vettpeale lase, vurr teeb veel pauku..:P
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#3

Algselt postitas: Cyber
Korralikutl määritud DI kassett võib vee all ujuda..;) Siiani pole me (Iff, mina, teager, andres, tfk, ilmselt veel mõned kodanikud) midagi kinni katnud tonniste kapoti all. Peale pesu kiiresti mootor tööle ja soojaks, niiskus kaob ise ära. Ära siis otse sõidust tulles kohe vettpeale lase, vurr teeb veel pauku..:P

Jah kuid meie oleme pestnu tonniseid. Ma muidugi ei tea, kas 9-5'l ja 9'3'mel peaks midagi enamat kartma või mitte. ;)
Iga ratas veab and then some!
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 498
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#4

hea oleks ikka DI maha keerata ja alt vesi välja puhuda. ei ole see krytox nüüd NII imerohi ka mitte.
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 498
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#5

ja 9-5-l ei soovita väga ülevalt poolt iluvõre vahele vett lasta. seal on õhuvõtu toru ja on olnud juhuseid kus mootori pesu läheb õhumõõturi võrra kallimaks.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#6

Ega ikka küll ei tasu Krytoxit veega keema hakata, see ikkagi ainult määre. DI alla ei soovita üldse vett päästa, saab mootorit ka muidu pestud.
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 232
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#7

Mhhh, huvitav kui DI kasett maas on, ei tea kuidas küll see vesi sinna mootorisse pääseb?????
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#8

Algselt postitas: melka
Mhhh, huvitav kui DI kasett maas on, ei tea kuidas küll see vesi sinna mootorisse pääseb?????
Ei pääsegi mootorisse, vaid küünalde pesadesse. Paned mootori tööle, DI "pesas" tõuseb temperatuur üsna kiiresti ja keedab vee välja.
DI all ringleb siis kuum veeaur, mis pole kassetile mitte rõõmus keskkond. Krütox on küll hea elektriisolaator, aga keevas vees kaob ta üsna varsti nagu iga teinegi määre.
Eleri
Postitusi: 1106
Liitunud: R Sept 29, 2006 10:02
Asukoht:
Auto:

#9

Mina looobusin pärast Jumala rääkimist mootoripesust. Jumal ütles veel, et ega ta mul pesemist vajagi, väike tolm käib asja juurde.

EDIT: olen lihtsalt pesufriik, olen see nädal oma autot 3 korda pesnud (kruusatee).
mootoripesust loobumine oli suur võit enese üle.

eks see on ka see, et kui muud oma auto juures teha ei oska, siis ma kasvõi pesen teda, et temaga aega veeta.
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#10

See on muidugi õige, et ilma asjata pesta pole ka mõtet. Aga kui ikka aastate s..t on peal ja pisut õli ka sekka piserdanud, siis selle roka võiks ikka maha pesta. Mina pesin peale ostmist puhtaks ja ei kavatse seda protseduuri sel aastal korrata...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#11

Tonnisega pole kunagi juhtunud,aga ühe 9-5 must kassett andis küll ilusasti otsad peale pesu,vaatamata Krytoxile ja muule.Ettevaatlik tasub olla siiski.
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#12

Aga kuidas nende vanemate ja lihtsamate masinate mootoripesuga on, millel veel DI-d ega muid kassette pole? Millised ettevalmistused on vajalikud ja mida pärast kuivatada vaja on?
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#13

ise olen ikka aku maha kiskunud ja jagaja kilekotiga kinni katnud, siis asi kindel ja kuivatada võib suruõhuga näiteks
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#14

Algselt postitas: Ryhkija
Aga kuidas nende vanemate ja lihtsamate masinate mootoripesuga on, millel veel DI-d ega muid kassette pole? Millised ettevalmistused on vajalikud ja mida pärast kuivatada vaja on?
Jagaja on ainus,mis VÄGA niiskust kardab(kaane võib ju pärast ära ka kuivatada).Kui süütejuhtmed korralikud on,pole üldse hullu.Madalpinge osas ei suuda vesi vanal masinal midagi ära rikkuda.
Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#15

Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: Ryhkija
Aga kuidas nende vanemate ja lihtsamate masinate mootoripesuga on, millel veel DI-d ega muid kassette pole? Millised ettevalmistused on vajalikud ja mida pärast kuivatada vaja on?
Jagaja on ainus,mis VÄGA niiskust kardab(kaane võib ju pärast ära ka kuivatada).Kui süütejuhtmed korralikud on,pole üldse hullu.Madalpinge osas ei suuda vesi vanal masinal midagi ära rikkuda.

Mul vana autoga (mitte-Saabiga) oli ka suur probleem jagajas oleva niiskusega. Kui vihmane/udune ilm oli, siis auto lihtsalt ei käivitunud, isegi ei lubanud. Jagajat lahti võttes polnud ka sees mingit niiskust näha. Sai jagaja kaant lapiga nühitud, kuivatatud, klemmid liivapaberiga üle käidud - ei miskit :wall: Aga kui jagaja kaas öö läbi toas sooja radika peal oli olnud, SIIS läks hommikul käima. Kuigi füüsiliselt ei paistnud olevat mingit vahet. Täielik müstika. Niiskus on nähtamatu :freak:
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#16

Sellised jamad juhtuvad näiteks Volvo 400 seeria autodega.Raudpolt,et peale pesu paar ööpäeva auto ei käivitu.Miski ei aita. Nene mootorit lihtsalt ei või pesta,või siis varuda seewaldisse magamiskoht nädalaks.
Kasutaja avatar
calling
Postitusi: 4
Liitunud: N Juun 14, 2007 23:00
Asukoht:
Auto:

#17

esimest korda kuulden, et mootoripesu puhul tuleks midagi kinni katta. minu vw golfile tehti eile mootoripesu, korduvalt leotati mingi vahendiga ja muudkui survega pesti maha. terve pesemine aja mootor töötas. peale pesu on mootor käivitunud igal proovimisel.
küsimus: kas töötava mootoriga mootoripesu võib mõnda detaili rikkunud nii, et see saab mulle saatuslikuks (näiteks aja möödudes) ja mul eile lihtsalt vedas? ja kui meenutada siis on ka varem sedasi mu golfile mootoripesu tehtud.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#18

Algselt postitas: calling
küsimus: kas töötava mootoriga mootoripesu võib mõnda detaili rikkunud nii, et see saab mulle saatuslikuks (näiteks aja möödudes) ja mul eile lihtsalt vedas? ja kui meenutada siis on ka varem sedasi mu golfile mootoripesu tehtud.
Tuline väljalaskekollektor näiteks pilbasteks lasta..;)

To skybound: äkki su "vanal autol" ei olnud niiskus mitte jagaja kaane all, vaid jagajas endas kusagil..;) Kui kaas pealt ära oli öö otsa, siis auras sealt niiskus ära ja käivituski..:) Oleks võinud seda kaant ka riiulis hoida, tulemus sama..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#19

Algselt postitas: Cyber
To skybound: äkki su "vanal autol" ei olnud niiskus mitte jagaja kaane all, vaid jagajas endas kusagil..;) Kui kaas pealt ära oli öö otsa, siis auras sealt niiskus ära ja käivituski..:) Oleks võinud seda kaant ka riiulis hoida, tulemus sama..:)

Ega pead ei saa anda, aga kuna mõlemal päeval oli eriti vettinud udune ilm väljas, siis vaevalt sealt jagajast see niiskus öösel kuhugi kadunud oleks. Mõtlesin ise ka, et kuiva kaane pealepanekul jääb ÕHUS olev niiskus ikka jagajasse ja rootori peale :) Aga korra tõrkus ja siis läks käima. Kõige tundlikumad on vist kaanel olevad klemmid, need peavad täiesti niiskusvabad olema.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Kasutaja avatar
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2308
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#20

SKYBOUND- oletan, et jagaja kaanes oli pragu...selline, mida sa silmaga lihtsalt ei näinudki
Kasutaja avatar
Rästas
Postitusi: 955
Liitunud: K Apr 18, 2007 20:12
Asukoht:
Auto:

#21

Uuendaks teemat.
Kas keegi teab soovitada Tallinnas autopesulat, kelle mootoripesu hinnakirjas puudub tärniga klausel "Kliendi vastutusel"?
Ehk siis soovitage pesulat, kuhu võib julgesti kapotialust pesema minna ja kust peale pesu ka autoga kindlasti koju saab sõita.
Pesijad peaksid olema kursis auto/mootori eripärade ja kohtadega, mis kinni katta ja kuhu ei tohiks mingil juhul vett lasta. Või on see juba palju tahetud?
Auto on 9-3SS ja mootor V6.
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#22

Ma arvan, et VM saab sellega vabalt hakkama, teatakse kuidas Saabi mootorit pesta ning peale pesu DI ära kuivatada. Siiamaani kõik esinduse autod sõidavad peale mootoripesu ringi ja pole häda midagi. Samas V6'l pole ka midagi ohtlikku, et mujal pesulates võiks midagi ära rikkuda.

P.S. Mootoripesuga on muidugi selline lugu, et puhtaks saab reeglina ainult kapotialune, muu osa mootorist puhastub see osa, kuist leaotusaine alla valgub. Ideaalset mootoripesu peaks tegema tõstuki peal, leotad altpoolt, leotad pealtpoolt (enne seda muidugi eemaldad kõik plastikdetailid, mida pesed eraldi), siis pesed, kuivatad ja vajadusel kordad protsessi :)

P.P.S. Mootoripesu juurde peaks alati võtma ka välipesu, kuna kõik see läga, mis mootoripesu tagajärjel välja lendab mootoriruumist, lendab ka auto kere külge.

P.P.P.S. Mootoripesu ei tohi teha tulisele mootorile, seega auto tasuks kohale tuua pool tundi-tund varem, et mootor saaks maha jahtuda.

terv, teager
Kasutaja avatar
Rästas
Postitusi: 955
Liitunud: K Apr 18, 2007 20:12
Asukoht:
Auto:

#23

Algselt postitas: teager
Ideaalset mootoripesu peaks tegema tõstuki peal, leotad altpoolt, leotad pealtpoolt (enne seda muidugi eemaldad kõik plastikdetailid, mida pesed eraldi), siis pesed, kuivatad ja vajadusel kordad protsessi

Kui sellise jutuga pöörduks VM-i, mis vastuse sealt võiks saada? ;)
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#24

Algselt postitas: Rästas
Algselt postitas: teager
Ideaalset mootoripesu peaks tegema tõstuki peal, leotad altpoolt, leotad pealtpoolt (enne seda muidugi eemaldad kõik plastikdetailid, mida pesed eraldi), siis pesed, kuivatad ja vajadusel kordad protsessi

Kui sellise jutuga pöörduks VM-i, mis vastuse sealt võiks saada?

Ma usun, et kõikjalt saadetakse kuu peale :D Seda saad siis teha, kui oled ise töökoja omanik ning teed enda töökojas, mida ise tahad.

Kõige õigem mootoripesu oleks vist üldse, mootor maha ning hambaharjaga iga nurgatagune üle käia... :freak:

terv, teager
Kasutaja avatar
Rästas
Postitusi: 955
Liitunud: K Apr 18, 2007 20:12
Asukoht:
Auto:

#25

Okei. Nali naljaks. Tegelikult sain juba ammendava vastuse, et V6 võib ka tavapesulas pesta, kartmata, et midagi ära rikutakse.
Tänan!

P.S. Pesulaomanikud võivad pakkumisi teha.
Vasta