Turbo

Vasta
Kasutaja avatar
saab1208
Postitusi: 140
Liitunud: K Veebr 02, 2011 17:48
Asukoht:
Auto:

#1

Palju oleneb sellest, milles seisneb "katki" olek?
r.kalda
Postitusi: 18
Liitunud: L Veebr 26, 2011 16:40
Asukoht:
Auto:

#2

No ma olen aru saanud, et kui turbo on läbi, siis peaks võtma õli või siis suitsema, või ei pruugi see nii olla?
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#3

Klapisääretihendid, kolvirõngad, turbo - kõigil samad sümptomid - võtavad õli, käivitades sinine suits, mis hiljem muutub valgeks, kõrvalnähtuseks umbes katalüsaator, mis viib lõpuks ka turbo purunemiseni, kui turbo polnud põhjustaja.

Ehk alusta sellest mis juhtus ja miks sa arvad, et turbo just läbi on?

terv, teager
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#4

Kui sumps paugub, siis segu rikas. Soovitaks õhulekkeid otsida.
Kasutaja avatar
saab1208
Postitusi: 140
Liitunud: K Veebr 02, 2011 17:48
Asukoht:
Auto:

#5

No ma olen aru saanud, et kui turbo on läbi, siis peaks võtma õli või siis suitsema, või ei pruugi see nii olla?

Just, ei pruugi nii olla. Omal kunagi olnud kogemus ühe K27 turboga, mis kuni 1,7bar puhast üle sõitis muretult ja kõik oli ok. Mõni hetk võimsuse janu suurenes ja rõhk sai keeratud 2,2-2,3bar puhast üle. See oli aga turbole liig. Avastasin selle tänu sellele, et olin kunagi ennem paigaldanud AEM õhufiltri ja soovides naha sisselaske torustikku seest poolt, et kui hästi filter töötab oli vaja torustik eemaldada. Aga turbo ei suitsenud ja kõik tundus justkui ok olevat, turbol oli korralik ristilõtk ja külmapoole labad korpuses käinud.
Ühesõnaga pikk jutt, sitt jutt. Tee või lase teha kindlaks oma probleem kui ise ei oska.
Kasutaja avatar
tripp
Postitusi: 626
Liitunud: L Dets 31, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#6

Vaata, et kapoti all mõni volla lahti ei oleks. Vaata kõik vollad üle, et oleks mõlemat otsa pidi kusagil kinni.
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#7

Lihtsam sõita tallinnasse ning lasta Tech2 kontrollida. Salvestunud veakoodid võivad diagnostikat lihtsustada.

Kodustes tingimustes midagi erilist peale voolikute kontrollimise teha ei saa. Katsuda võid ka wastegate varrast, et äkki on vedelaks muutunud või üldse lahti tulnud. By-pass klappi võid ka kontrollida. Peenikesesse voolikusse puhudes/imedes peab antud klapp tihe olema.
r.kalda
Postitusi: 18
Liitunud: L Veebr 26, 2011 16:40
Asukoht:
Auto:

#8

Peab ikkagi Saabiantit külastama.
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#9

Peab ikkagi Saabiantit külastama.

Keegi ei sunni sind Saabiantit külastama :D Võid ka teisi asutusi külastada :)

terv, teager
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#10

OT: Mida täpsemalt tähendab umbes katalüsaator? Saab seda siis kuidagi puhastada ja antud ummistuse õnnetust ka vältida?

Ei saa katti puhastada. Ummistuse vältimine on ka suht võimatu. Kõik "märg" karteriga autod kannatavad selle all.

Katalüsaator on põhimõtteliselt metallpotsik, kus sees tihe kärg. Võid ise ette kujutada, mida tahm ja õli sellega ajapikku teevad.
Gals
Postitusi: 432
Liitunud: E Aug 23, 2010 14:04
Asukoht:
Auto:

#11

Väike OT, aga huvipärast küsin, et mis tulemus siis on, kui turbomootoriga mootoril lihtsalt turbo eemaldada ja "otsetorud" asemele leituada. (oletame et kellelgi läheb turbo õhtale ja uut ei pane, vaid teeb vabalthingavaks). Siis sõidad lihtsalt oma umbes 90-100kw peal ja ei midagi muud? (2.0 mootori puhul). Arvatavasti peab aju ka sellisest otsusest vist teavitama?
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#12

Ei ole siis praktiselt üldse jõudu sel juhul. Turbomootorite surveaste tunduvalt madalam vabalthingavatest.

Võta oma vastegate varras lahti ja siis näed, mis tunne sõita oleks. Minu auto üle 90km/h igatahes ei saavutanud.
Swedbil
Postitusi: 219
Liitunud: E Veebr 28, 2011 13:32
Asukoht:
Auto:

#13

OT: Mida täpsemalt tähendab umbes katalüsaator? Saab seda siis kuidagi puhastada ja antud ummistuse õnnetust ka vältida?

Ei saa katti puhastada. Ummistuse vältimine on ka suht võimatu. Kõik "märg" karteriga autod kannatavad selle all.

Katalüsaator on põhimõtteliselt metallpotsik, kus sees tihe kärg. Võid ise ette kujutada, mida tahm ja õli sellega ajapikku teevad.
Kuuldavasti met.ärimehed mingi nipiga ju lahustavad sellest kärjest igasugu erinevaid metalle välja.Miks ei võiks siis midagi olla ,millega tahmast ja õlist puhastada. Muidugi juhul kui kärg ikka sees ühes tükis. Kui aga kõriseb ja kärjetükid juba ristipidi sees seal siis saab ainult raudkangiga "puhtaks"
nagu näts juustes,millest lahti ei saa...
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#14

Õlist puhastab Fairy vesilahus kat.i suurepäraselt,kui turbo on just "lennanud" ja sekunditega 4 liitrit õli läbi võrgu lasknud.Ka tahmast saab lahti.
Ummistus tekib siiski kat`i kokkusulamisel,kui sinna satub põlemata õli pikema aja vältel ja eriti hull on bensiin.See võib loetud minutitega kärje sulatada.
Loomulikult saab iga asja eluiga lõpuks ka läbi ilma õli-bensiinita.
Vasta