1. leht 1-st

Turbo

Postitatud: L Apr 30, 2011 18:53
Postitas saab1208
Palju oleneb sellest, milles seisneb "katki" olek?

Turbo

Postitatud: L Apr 30, 2011 19:06
Postitas r.kalda
No ma olen aru saanud, et kui turbo on läbi, siis peaks võtma õli või siis suitsema, või ei pruugi see nii olla?

Turbo

Postitatud: L Apr 30, 2011 19:17
Postitas teager
Klapisääretihendid, kolvirõngad, turbo - kõigil samad sümptomid - võtavad õli, käivitades sinine suits, mis hiljem muutub valgeks, kõrvalnähtuseks umbes katalüsaator, mis viib lõpuks ka turbo purunemiseni, kui turbo polnud põhjustaja.

Ehk alusta sellest mis juhtus ja miks sa arvad, et turbo just läbi on?

terv, teager

Turbo

Postitatud: L Apr 30, 2011 19:28
Postitas Jupats
Kui sumps paugub, siis segu rikas. Soovitaks õhulekkeid otsida.

Turbo

Postitatud: L Apr 30, 2011 19:28
Postitas saab1208
No ma olen aru saanud, et kui turbo on läbi, siis peaks võtma õli või siis suitsema, või ei pruugi see nii olla?

Just, ei pruugi nii olla. Omal kunagi olnud kogemus ühe K27 turboga, mis kuni 1,7bar puhast üle sõitis muretult ja kõik oli ok. Mõni hetk võimsuse janu suurenes ja rõhk sai keeratud 2,2-2,3bar puhast üle. See oli aga turbole liig. Avastasin selle tänu sellele, et olin kunagi ennem paigaldanud AEM õhufiltri ja soovides naha sisselaske torustikku seest poolt, et kui hästi filter töötab oli vaja torustik eemaldada. Aga turbo ei suitsenud ja kõik tundus justkui ok olevat, turbol oli korralik ristilõtk ja külmapoole labad korpuses käinud.
Ühesõnaga pikk jutt, sitt jutt. Tee või lase teha kindlaks oma probleem kui ise ei oska.

Turbo

Postitatud: L Apr 30, 2011 20:10
Postitas tripp
Vaata, et kapoti all mõni volla lahti ei oleks. Vaata kõik vollad üle, et oleks mõlemat otsa pidi kusagil kinni.

Turbo

Postitatud: L Apr 30, 2011 22:03
Postitas Jupats
Lihtsam sõita tallinnasse ning lasta Tech2 kontrollida. Salvestunud veakoodid võivad diagnostikat lihtsustada.

Kodustes tingimustes midagi erilist peale voolikute kontrollimise teha ei saa. Katsuda võid ka wastegate varrast, et äkki on vedelaks muutunud või üldse lahti tulnud. By-pass klappi võid ka kontrollida. Peenikesesse voolikusse puhudes/imedes peab antud klapp tihe olema.

Turbo

Postitatud: P Mai 01, 2011 13:26
Postitas r.kalda
Peab ikkagi Saabiantit külastama.

Turbo

Postitatud: P Mai 01, 2011 17:35
Postitas teager
Peab ikkagi Saabiantit külastama.

Keegi ei sunni sind Saabiantit külastama :D Võid ka teisi asutusi külastada :)

terv, teager

Turbo

Postitatud: P Mai 01, 2011 17:56
Postitas Jupats
OT: Mida täpsemalt tähendab umbes katalüsaator? Saab seda siis kuidagi puhastada ja antud ummistuse õnnetust ka vältida?

Ei saa katti puhastada. Ummistuse vältimine on ka suht võimatu. Kõik "märg" karteriga autod kannatavad selle all.

Katalüsaator on põhimõtteliselt metallpotsik, kus sees tihe kärg. Võid ise ette kujutada, mida tahm ja õli sellega ajapikku teevad.

Turbo

Postitatud: P Mai 01, 2011 17:59
Postitas Gals
Väike OT, aga huvipärast küsin, et mis tulemus siis on, kui turbomootoriga mootoril lihtsalt turbo eemaldada ja "otsetorud" asemele leituada. (oletame et kellelgi läheb turbo õhtale ja uut ei pane, vaid teeb vabalthingavaks). Siis sõidad lihtsalt oma umbes 90-100kw peal ja ei midagi muud? (2.0 mootori puhul). Arvatavasti peab aju ka sellisest otsusest vist teavitama?

Turbo

Postitatud: P Mai 01, 2011 18:02
Postitas Jupats
Ei ole siis praktiselt üldse jõudu sel juhul. Turbomootorite surveaste tunduvalt madalam vabalthingavatest.

Võta oma vastegate varras lahti ja siis näed, mis tunne sõita oleks. Minu auto üle 90km/h igatahes ei saavutanud.

Turbo

Postitatud: P Mai 01, 2011 18:08
Postitas Swedbil
OT: Mida täpsemalt tähendab umbes katalüsaator? Saab seda siis kuidagi puhastada ja antud ummistuse õnnetust ka vältida?

Ei saa katti puhastada. Ummistuse vältimine on ka suht võimatu. Kõik "märg" karteriga autod kannatavad selle all.

Katalüsaator on põhimõtteliselt metallpotsik, kus sees tihe kärg. Võid ise ette kujutada, mida tahm ja õli sellega ajapikku teevad.
Kuuldavasti met.ärimehed mingi nipiga ju lahustavad sellest kärjest igasugu erinevaid metalle välja.Miks ei võiks siis midagi olla ,millega tahmast ja õlist puhastada. Muidugi juhul kui kärg ikka sees ühes tükis. Kui aga kõriseb ja kärjetükid juba ristipidi sees seal siis saab ainult raudkangiga "puhtaks"

Turbo

Postitatud: P Mai 01, 2011 19:00
Postitas Trionic
Õlist puhastab Fairy vesilahus kat.i suurepäraselt,kui turbo on just "lennanud" ja sekunditega 4 liitrit õli läbi võrgu lasknud.Ka tahmast saab lahti.
Ummistus tekib siiski kat`i kokkusulamisel,kui sinna satub põlemata õli pikema aja vältel ja eriti hull on bensiin.See võib loetud minutitega kärje sulatada.
Loomulikult saab iga asja eluiga lõpuks ka läbi ilma õli-bensiinita.