Uudiseid Rootsist
Üritaks kõigest korraga rääkida, probleemsed on siiski kõik autod, põhjamaade omad eriti valusalt. Garrett turbo loobub suhteliselt kergelt kuid kui kett juba enneaegselt koliseb võib vaid oletada, palju mootor ise on haiget saanud. See jutt kolbidest ei ole kahjuks ametlik kuid asja on uuritud igal pool maailmas, ka rootsi autoajakirjanduse poolt ja tundub vägagi usutav. Ja kui Saab ametlikult tunnistab viga, mis seal muud ikka olla saab. On kuulda Saabi enda vanemate kolbide paigaldamistest kuid täiesti kindel saab ainult korraliku kolvitootja (sepiskolvid) kaubas.
Ja kui tuunima hakata, oleks tark tegu nagunii kolvid vahetada.
Minu oma oli enne minu kätte sattumist ainult esinduses käinud, sada tuhat kopikatega läks mootor vahetusse, minu käes kohe varsti turbo järgi.
Sellest ajast 10tkm tagant õli vahetanud ja hetkel 173tkm ees ning käib väga ilusti.
Ja Eestis on kindlasti haigeid autosid rohkem kui need paar millest siin räägitud, tean kus vedeleb kolm mootorilaipa mis küll enne siia toomist surnud olid.
Ja kui tuunima hakata, oleks tark tegu nagunii kolvid vahetada.
Minu oma oli enne minu kätte sattumist ainult esinduses käinud, sada tuhat kopikatega läks mootor vahetusse, minu käes kohe varsti turbo järgi.
Sellest ajast 10tkm tagant õli vahetanud ja hetkel 173tkm ees ning käib väga ilusti.
Ja Eestis on kindlasti haigeid autosid rohkem kui need paar millest siin räägitud, tean kus vedeleb kolm mootorilaipa mis küll enne siia toomist surnud olid.
kiire otsingu tulemus http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... 205&page=1
OK, aga mis nüüd edasi saab? Kas Viking ka mingi ametliku avalduse teeb või on ikka jaanalinnu moodi pea liiva all? Nemad kui Saabi esindajad Eestis peaks loogiliselt võttes praegu eriti muretsema Saabi võimaliku maine kadumise pärast Eestis, mis niigi seisab üleval veel vaid meiesuguste Saabi-hullude pärast.
Nagu Trionic ütles, on tegemist valesti projekteeritud mootoriga ning võttes aluseks Saabi tehase poolt öeldud problemaatiliste autode koguse (430000), siis võib julgelt öelda tõesti, et enamik 9-5 ja vanemaid 9-3 Eestis on selle veaga.
Kas hakkame igaüks ise Vikingu poole pöörduma või suudame kuidagi kokku koguda need inimesed, kes on selle probleemiga kokku puutunud ja keda on see tabanud? Ja üldse, kui suur osakaal siinsetest 9-5 ja 9-3 omanikest on oma auto ostnud uuest peast Vikingust või on 2-3 omanikud algselt Vikingust ostetud autodele?
Nagu Trionic ütles, on tegemist valesti projekteeritud mootoriga ning võttes aluseks Saabi tehase poolt öeldud problemaatiliste autode koguse (430000), siis võib julgelt öelda tõesti, et enamik 9-5 ja vanemaid 9-3 Eestis on selle veaga.
Kas hakkame igaüks ise Vikingu poole pöörduma või suudame kuidagi kokku koguda need inimesed, kes on selle probleemiga kokku puutunud ja keda on see tabanud? Ja üldse, kui suur osakaal siinsetest 9-5 ja 9-3 omanikest on oma auto ostnud uuest peast Vikingust või on 2-3 omanikud algselt Vikingust ostetud autodele?
-
- SaabiJumal
- Postitusi: 492
- Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit
lappasin ka natuke värskemaid pabereid ja lugu on selline, et eriti eufooriasse laskuda ei maksaks.
kokkuvõtvalt niipalju, et tehas on üsna konkreetselt ära määranud täiendava garantii alla minevad osad/sõlmed. turbo sinna alla ei kuulu:( kaubaks lähevad ketid ja kõik sellega seoses olevad jupid + saaled. aga selle juures on üsna karmid tingimused. ma usun, et enamus võib oma lootused maha matta. ehk siis auto peab kogu oma eksistentsi jooksul olema läbinud korralised hooldused autoriseeritud/sertifitseeritud töökojas. hooldusvälp ei tohi ületada vist 2500 km ettenähtud kilometraazist ja mingi ajaline hilinemine oli vist ka veel.
eraldi veel hr. smargusele, kes siin esinduste aadressil kõige sapisem on:
vajadus teha hoolduseid volitatud firmades( garantii seisukohalt) on põhjendatud sellega, et tehas aktsepteerib kindlaid tüüpe õlisid ja vedelikke( mida tihtipeale kaubandusvõrgust saada ei ole), millede kasutamine on esindustele kohustuslik. seevastu suvalises firmas võidakse autosse kallata tont teab mida. see teeb sama välja, et piraatvaruosaga ei ole mõtet esindusse garantiid nõudma minna. pealegi loevad teatud tööde puhul ka töövõtted. aru ma ei saa, kuidas mõni elementaarsega leppida ei suuda:wall:
kokkuvõtvalt niipalju, et tehas on üsna konkreetselt ära määranud täiendava garantii alla minevad osad/sõlmed. turbo sinna alla ei kuulu:( kaubaks lähevad ketid ja kõik sellega seoses olevad jupid + saaled. aga selle juures on üsna karmid tingimused. ma usun, et enamus võib oma lootused maha matta. ehk siis auto peab kogu oma eksistentsi jooksul olema läbinud korralised hooldused autoriseeritud/sertifitseeritud töökojas. hooldusvälp ei tohi ületada vist 2500 km ettenähtud kilometraazist ja mingi ajaline hilinemine oli vist ka veel.
eraldi veel hr. smargusele, kes siin esinduste aadressil kõige sapisem on:
vajadus teha hoolduseid volitatud firmades( garantii seisukohalt) on põhjendatud sellega, et tehas aktsepteerib kindlaid tüüpe õlisid ja vedelikke( mida tihtipeale kaubandusvõrgust saada ei ole), millede kasutamine on esindustele kohustuslik. seevastu suvalises firmas võidakse autosse kallata tont teab mida. see teeb sama välja, et piraatvaruosaga ei ole mõtet esindusse garantiid nõudma minna. pealegi loevad teatud tööde puhul ka töövõtted. aru ma ei saa, kuidas mõni elementaarsega leppida ei suuda:wall:
Siinsetest vist mõni üksik Eesti ajalooga auto, minul ka tuttava toodud ja teada ajalooga .
Aga Vikingist tegelikult polegi midagi nõuda, võibolla ainult aitavad tootjaga otse suhelda või vahendavad. Ei usu eriti, et Saab oma maine hoidmiseks nende kaudu kulusid kinni hakkab maksma juhul kui pole tõestust, et autot on ainult volitatud kohtades hooldatud. Viking ju on oma kohustusi vastavalt Saabi ettekirjutustele täitnud. Muidugi infot võiks rohkem anda, aga see kivi võib ka kontserni kapsaaeda minna.
Seega on ainuke võimalus tehas otse kohtusse kaevata.
Aga Vikingist tegelikult polegi midagi nõuda, võibolla ainult aitavad tootjaga otse suhelda või vahendavad. Ei usu eriti, et Saab oma maine hoidmiseks nende kaudu kulusid kinni hakkab maksma juhul kui pole tõestust, et autot on ainult volitatud kohtades hooldatud. Viking ju on oma kohustusi vastavalt Saabi ettekirjutustele täitnud. Muidugi infot võiks rohkem anda, aga see kivi võib ka kontserni kapsaaeda minna.
Seega on ainuke võimalus tehas otse kohtusse kaevata.
-
- SaabiJumal
- Postitusi: 492
- Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit
tegelikult oli neid tingimusi veelgi, ma kõike enam ei mäleta. üldiselt kliendi seisukohast on asi üsna nutune.
arvamus, et esindus ei taha selliste asjadega tegeleda on ka vale. kohalik esindus ei kaota taoliste aktsioonidega mitte sentigi, vaid teenib hoopis tööraha pealt.
arvamus, et esindus ei taha selliste asjadega tegeleda on ka vale. kohalik esindus ei kaota taoliste aktsioonidega mitte sentigi, vaid teenib hoopis tööraha pealt.
Eks ootab, kindlasti tuleb sellest asjast igalpool mujal maailmas palju möllu veel. Vea tagajärgedel tekkinud jama söömisega on kuidas on, palju vaidlemist. Aga vähemalt valesti projekteeritud ja õli riknemise põhjustanud osade vahetuse kinni maksmisest kõigil autodel ei pruugi Saab pääseda. Laseks enda omalgi kolvid ära vahetada.
Juhuslikult leidsin ühe jutu, mis asja olemust osaliselt seletab.....
http://www.mitt-eget.com/saab/information_ccv_en.shtml
http://www.mitt-eget.com/saab/information_ccv_en.shtml
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
-
- Postitusi: 23
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 22:29
- Asukoht:
- Auto:
Heh, eile õhtul just küsisin kutilt luba ta lehekülg ära tõlkida ja siia üles visata, ei märganudki, et english versioon ka on. Tänud, Zazou, tühi töö jäi tegemataAlgselt postitas: Zazou
Juhuslikult leidsin ühe jutu, mis asja olemust osaliselt seletab.....
http://www.mitt-eget.com/saab/information_ccv_en.shtml
Väga ilusti on ta asja puust ja punaselt selgitanud muidu.
no kui oleksid selle eesti keelde tõlkinud, siis ei oleks üldse tühi töö. Kuna endal 9-5 ei ole ei viitsinud inglise keelset täiesti läbi lugeda aga eesti oma vast loeksin küll.
et kui kunagi igav sul on ja probleem ikka veel kuum, siis miks mitte üks artikkel 9-5-st ka saabnet.ee-sse üles panna.
ongi ette heidetud, et leht liiga 9000 põhine....paraku keegi pole teiste mudelite osas mulle mingit kaastööd saatnud
et kui kunagi igav sul on ja probleem ikka veel kuum, siis miks mitte üks artikkel 9-5-st ka saabnet.ee-sse üles panna.
ongi ette heidetud, et leht liiga 9000 põhine....paraku keegi pole teiste mudelite osas mulle mingit kaastööd saatnud
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
To Svenska...: Kas sa tunned inimest,või suhtled netis ainult.Inimese Saabitausta tahaks teada,liigub ju netis igasuguseid muidumölisejaid,kelle
artiklid vahel laus- desinformatsiooni sisaldavad.Hea oleks teada,kas võtta
selle minumeelest väga asjaliku venna poolt pakutut püha tõena,või on see inff tal endal suvaliselt netist korjatud.
artiklid vahel laus- desinformatsiooni sisaldavad.Hea oleks teada,kas võtta
selle minumeelest väga asjaliku venna poolt pakutut püha tõena,või on see inff tal endal suvaliselt netist korjatud.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Päris kurb on nädal peale auto ostu sellist asja lugeda, tegu on 9-5 2,3t, 99.a., kas on ka vahe t-l ja T-l, kuna on just Vikingusse hooldusse minek ees, oles hea teada, mida küsida, kas nad on ka kuidagi sellele probleemile juba reageerinud, auto on küll Eesti Vikingust ostetud aga viimane märge hooldusraamatus on sealse hoolduse kohta on 2003.a.
Tere sõbrad...
Viking vahetas nädal tagasi 9-5 l mainit rihma. (sümptom õli leke) Lasin selle ära teha ja maksin arve kinni. Tootjatehasprobleemist ei mainitud mulle miskit. Kogu hooldused on massina minu käes oelku ajal seal tehtud.
Lugesin alles nüüd siit, et tehase probleem. niikiire on olnud, et isegi foorumis ei ole aega jõlkuda... tundub, et asjata.
Turbo juures nakitseti ( ca 8000 EEK eest) aasta tagasi.
Viking vahetas nädal tagasi 9-5 l mainit rihma. (sümptom õli leke) Lasin selle ära teha ja maksin arve kinni. Tootjatehasprobleemist ei mainitud mulle miskit. Kogu hooldused on massina minu käes oelku ajal seal tehtud.
Lugesin alles nüüd siit, et tehase probleem. niikiire on olnud, et isegi foorumis ei ole aega jõlkuda... tundub, et asjata.
Turbo juures nakitseti ( ca 8000 EEK eest) aasta tagasi.
no näete, kas ei peaks Viking mitte sellisel juhul teavitama ja abistama neid väheseid eesti Saabi omanikke, kes omavad problemaatilisi masinaid?
Ütlen ausalt, et ma tegelen päevast päeva klientide ja tarnijatega (ka välisriikidest) ja olen oma aastate pikkuse kogemuste juures leidnud, et parim viis võita kliendi 99,99% usaldus mingi kala juhtumisel on pakkuda kliendile kindlasti omapoolne lahendus nii, et kleint ei peaks pettuma.
ohjah, kuhu me küll niimoodi jõuame...
Ütlen ausalt, et ma tegelen päevast päeva klientide ja tarnijatega (ka välisriikidest) ja olen oma aastate pikkuse kogemuste juures leidnud, et parim viis võita kliendi 99,99% usaldus mingi kala juhtumisel on pakkuda kliendile kindlasti omapoolne lahendus nii, et kleint ei peaks pettuma.
ohjah, kuhu me küll niimoodi jõuame...
trionic: selle artikili kohta- The information on this page is a collection of publicly available information. Details are, for example, taken from workshop manuals, changes done to my own car and from information posted on the Internet.
-
- Postitusi: 23
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 22:29
- Asukoht:
- Auto:
-> Trionic - ei tunne teda isiklikult. Tegutseb aktiivselt turbo-klubi foorumis, 9-5 aero omanik (selle vigase mootori ka ise ümber ehitanud), seoses kogu selle jama ja oma kodulehega nüüd pisut tuntuks saanud. Töötab arvuti-alal, mingid õhujõudude lennusimulaatorid jms.
Turbo klubi foorumis on asja kohta käiv teema veninud 30-leheliseks, ei ole kahjuks praegu aega sellest kõigest end läbi närida. Igaljuhul ollakse seal nendest hädadest teadlikud algusest peale.
Kaks tsitaati sealt:
Jocce5 - Karterituulutust ei ole neil ju õnnestunud korda saada terve selle aja jooksul, nukkvõlliketiga on neil probleeme juba 90-te algusest saati, aga nüüd tundub asi hullem olevat. Ka ei suuda ma mõista, kuidas saab ehitada võimsa turbo-mootori, millel on pikk servise-intervall ja kuhu läheb ainult 4 l õli. See on ju ilmselge, et servise ajaks on õli samahästi kui otsas ja kui omanik siis veel paar tuhat km üle aja sõidab ja lisaks veel ka karterituulutus ei tööta, ongi meil olemas kinnisöestunud mootor ja selle tagajärjel lõpnud turbo ja katkine kett.
Herr Gaspedal - Vahetasin turbo 80 000 km peal. Karterituulutust on vahetatud iga teine servis. Kett vahetati 90 000 peal. Mul on remondikulude tsekke 80 000 eest. Saabilt ei ole ma tasuta mitte midagi saanud. Auto võtab 2 l õli 20-30 000 km peale, Saabi teenindus ütleb, et see on normaalne. Mitte iial enam ühtegi Saabi, ükskõik mida muud. Viimane tilk karikasse oli, et tagapidurid lagunesid ära 4 päeva peale auto remondist kätte saamist. Saabi töökoda tunneb mind nii hästi, et ma ei pea isegi oma auto numbrit ütlema.
Turbo klubi foorumis on asja kohta käiv teema veninud 30-leheliseks, ei ole kahjuks praegu aega sellest kõigest end läbi närida. Igaljuhul ollakse seal nendest hädadest teadlikud algusest peale.
Kaks tsitaati sealt:
Jocce5 - Karterituulutust ei ole neil ju õnnestunud korda saada terve selle aja jooksul, nukkvõlliketiga on neil probleeme juba 90-te algusest saati, aga nüüd tundub asi hullem olevat. Ka ei suuda ma mõista, kuidas saab ehitada võimsa turbo-mootori, millel on pikk servise-intervall ja kuhu läheb ainult 4 l õli. See on ju ilmselge, et servise ajaks on õli samahästi kui otsas ja kui omanik siis veel paar tuhat km üle aja sõidab ja lisaks veel ka karterituulutus ei tööta, ongi meil olemas kinnisöestunud mootor ja selle tagajärjel lõpnud turbo ja katkine kett.
Herr Gaspedal - Vahetasin turbo 80 000 km peal. Karterituulutust on vahetatud iga teine servis. Kett vahetati 90 000 peal. Mul on remondikulude tsekke 80 000 eest. Saabilt ei ole ma tasuta mitte midagi saanud. Auto võtab 2 l õli 20-30 000 km peale, Saabi teenindus ütleb, et see on normaalne. Mitte iial enam ühtegi Saabi, ükskõik mida muud. Viimane tilk karikasse oli, et tagapidurid lagunesid ära 4 päeva peale auto remondist kätte saamist. Saabi töökoda tunneb mind nii hästi, et ma ei pea isegi oma auto numbrit ütlema.
tundub, et selle teemaga ikka fleimi üles ei aja. ja tundub ka, et siinsed saabi-omanikud, keda see probleem puudutab, ei ole nii viitsimist täis, et asja edasi ajada.
eks siis ei jää muud üle, kui lasta ajal teha oma töö ja jälgida, kas Tammsaare teelt kostub ka mõnd signaali selle teema kohta, kas lahendust/allahindlust probleemide likvideerimisel/vm.
eks siis ei jää muud üle, kui lasta ajal teha oma töö ja jälgida, kas Tammsaare teelt kostub ka mõnd signaali selle teema kohta, kas lahendust/allahindlust probleemide likvideerimisel/vm.
Minu puhul laiskus sellest tingitud, et hetkel endal kõik toimib ja seda mis lapitud on, on üsna utoopiline tagantjärgi ära klaarida. Aga projekteerimisveale loodaks siiski lahenduse leida. Selleks oleks vaja kõigepealt vettpidavalt selgeks teha, kas Saabil üldse on varasemast-hilisemast ajast korralikke detaile pakkuda. Oskab keegi asjas sees olevatest kommenteerida?
Siis võiks asja edasi mõelda.
Siis võiks asja edasi mõelda.
smargus ja vr!
Oli võimalus külastada Viking Motorsit ning rääkida nii mõnegi tähtsa mehega!
Nad on Saabi probleemidest teadlikud ning keegi pead liiva alla ei peida.
Sain küll nende käest väga ammendava info.Julgeks VIST isegi päris tutika muretseda(praegu väga soodsad pakkumised!)Tulevikus kirjutan pikemalt,praegu aega vähe!
Ma arvan,et kui oled oma autot esinduses hooldanud,siis muretsemiseks ei ole absoluutselt mingit põhjust.Ärge käige mööda nurgataguseid,siis ei ole tarvis hiljem silmi peos hoida.
P.S.Turbo maksab VM (uhiuus,originaal) 6779,66EEK-i ning paigaldus 1066 EEK-i.
Viking aktsepteerib ka hooldusi,mis tehtud mujal(minul saksa)
Nii et pole ju vahet kust auto ostetud!
Teenindus super!
Käige ainult esinduses,see on minu soovitus ja saate rahulikult magada !
Oli võimalus külastada Viking Motorsit ning rääkida nii mõnegi tähtsa mehega!
Nad on Saabi probleemidest teadlikud ning keegi pead liiva alla ei peida.
Sain küll nende käest väga ammendava info.Julgeks VIST isegi päris tutika muretseda(praegu väga soodsad pakkumised!)Tulevikus kirjutan pikemalt,praegu aega vähe!
Ma arvan,et kui oled oma autot esinduses hooldanud,siis muretsemiseks ei ole absoluutselt mingit põhjust.Ärge käige mööda nurgataguseid,siis ei ole tarvis hiljem silmi peos hoida.
P.S.Turbo maksab VM (uhiuus,originaal) 6779,66EEK-i ning paigaldus 1066 EEK-i.
Viking aktsepteerib ka hooldusi,mis tehtud mujal(minul saksa)
Nii et pole ju vahet kust auto ostetud!
Teenindus super!
Käige ainult esinduses,see on minu soovitus ja saate rahulikult magada !