SAAB SULETAKSE? - SAAB MÜÜDUD SPYKER'ILE!!!
Minu jaoks on hetkel ainuke Saabi nö "eriline" mudel 9-3 cabrio, mis on selgelt üks maailma ilusamaid cabriosid, vähemalt minu arvates.
9-4x valmimisega siseneb saab nn linnamaasturite turgu, mil on jätkuvalt ka Eestis kandepinda ning võib loota, et Saabe müüakse siis Eestis rohkem, kuigi klassiliidrit ning Eestlase absoluutset lemmikut , CR-V -d on raske ületada ning arvatavasti ka võimatu, kuna Saabi hind tuleb arvatavasti kuskile 420+k kanti (baasmudel) .
Müüki aitaks võibolla parandada ka väike premiumi klassi väikeauto, tulevikku on küll vist plaanitud 9-2 , kuid kuna see seeriasse jõuab, ei oska veel öelda. Eestis sellel klassil väga palju turgu pole, sest Eestlased ei taha maksta väike auto eest üle 300k - seda näitab teiste premiumi markide väikeautode müük (BMW 1. seeria, volvo C30, Audi A3), kuid Euroopa maades kindlasti.
Saab võiks luua täiesti uue põhjaga 9-5, mitte vana pidevalt uuendada-värskendada, minu jaoks on see nn saabi "lipulaev" olnud koguaeg peaaegu ühe disainiga ning igav. Konkurentide 5.seeria bmw või A6 ees ei näe ma küll ühtegi plussi 9-5l. See on minu arvamus.
9-4x valmimisega siseneb saab nn linnamaasturite turgu, mil on jätkuvalt ka Eestis kandepinda ning võib loota, et Saabe müüakse siis Eestis rohkem, kuigi klassiliidrit ning Eestlase absoluutset lemmikut , CR-V -d on raske ületada ning arvatavasti ka võimatu, kuna Saabi hind tuleb arvatavasti kuskile 420+k kanti (baasmudel) .
Müüki aitaks võibolla parandada ka väike premiumi klassi väikeauto, tulevikku on küll vist plaanitud 9-2 , kuid kuna see seeriasse jõuab, ei oska veel öelda. Eestis sellel klassil väga palju turgu pole, sest Eestlased ei taha maksta väike auto eest üle 300k - seda näitab teiste premiumi markide väikeautode müük (BMW 1. seeria, volvo C30, Audi A3), kuid Euroopa maades kindlasti.
Saab võiks luua täiesti uue põhjaga 9-5, mitte vana pidevalt uuendada-värskendada, minu jaoks on see nn saabi "lipulaev" olnud koguaeg peaaegu ühe disainiga ning igav. Konkurentide 5.seeria bmw või A6 ees ei näe ma küll ühtegi plussi 9-5l. See on minu arvamus.
Veidi kahju, et innovatiivsuse ja tehnika arendamise asemel (nagu teevad kasumis olevad autotootjad MB, BMW, Toyota, Hond jt.) GM siiski loodab Saabi müüa vana rasva peal ning lisada lihtsalt juurde mõni SUV.
Aga kuna kõiki uudiseid veel uute mudelite kohta ei tea, siis hoian näppe ristis ja loodan, et uus 9-5 tuleks näiteks sama põhja peale kui GM Volt, mis oleks ikka väga super.
Kodus on 3x40A voolu, mis seisab täiesti kasutatuna. GM Volt väidetavalt võimaldab mingi 40 miili sõita ühe laadimisega, peale mida hakkab bensumootor laadima juurde. Kokkuvõttes võttes arvesse olemasolevat sõiduharjumust, siis kütusekulu peaks vähenema vähemalt 50%.
Aga kuna kõiki uudiseid veel uute mudelite kohta ei tea, siis hoian näppe ristis ja loodan, et uus 9-5 tuleks näiteks sama põhja peale kui GM Volt, mis oleks ikka väga super.
Kodus on 3x40A voolu, mis seisab täiesti kasutatuna. GM Volt väidetavalt võimaldab mingi 40 miili sõita ühe laadimisega, peale mida hakkab bensumootor laadima juurde. Kokkuvõttes võttes arvesse olemasolevat sõiduharjumust, siis kütusekulu peaks vähenema vähemalt 50%.
romza
Algselt postitas: MKD9-4x valmimisega siseneb saab nn linnamaasturite turgu, mil on jätkuvalt ka Eestis kandepinda ning võib loota, et Saabe müüakse siis Eestis rohkem, kuigi klassiliidrit ning Eestlase absoluutset lemmikut , CR-V -d on raske ületada ning arvatavasti ka võimatu, kuna Saabi hind tuleb arvatavasti kuskile 420+k kanti (baasmudel) .
TÄIESTI ARUSAAMATU ON SEE cee-err-vee ihalus... ometi saab tehniliselt palju täiuslikuma foresteri isegi vähem kroone kulutades ja ilmselgelt on ta ka vastupidavam...
OT:Kaheldav, et crv on kehvema vastupidavusega kui forester..Algselt postitas: E.T.
ja ilmselgelt on ta ka vastupidavam...
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Kes meil siin ütles kunagi, et kas 90% inimestest ei tea millega nad sõidavad. Näiteks milleks osta täiesti uus auto kui ma saan sama raha eest parema kasutatud auto
Ja ma ei väsi kordamast, tsitaat youtube-st "Hondas are like tampons, every pussy has one"
Ja ma ei väsi kordamast, tsitaat youtube-st "Hondas are like tampons, every pussy has one"
- dreamer12
- Postitusi: 532
- Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
- Asukoht: Viimsi
- Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
- Kontakt:
Täna Dagens Nyheter kirjutab, et Saab unistab kasumist taas aastal 2010, st tegutseb edasi. Täisartikkel leitav rootsi keele lugejatele: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3130&a=812352
Lühikokkuvõte järgmine: 9-4X Mehhikos tootmisega soovitakse parandada olukorda, kus Saab seni EUR-is tarnijatele pea-aegu kõike maksma peab. Tootmise sinna viimine maandab äririski, sest siis on osa kuludest USD põhised. Kasumisse loodetab Saab jõuda 2010 aastal, sest siis olevat järgmine aasta välja lastavatest uudismudelitest (ilmselt siin on vihje 9-5-le, sest uut 9-3 tootma enne 2012 hakata nad ei plaani, sellest kirjutas ka DN mõni aeg tagasi nagu ka sellest, et 9-1 ei kavatseta üldse tootma hakata aga 9-1 baasil võidakse teha kolme ukseline uus 9-3, kui see kunagi 2012 turule tuleb) saadav kasumlikkus andev täis efekti.
Tulu osas kurdavad ka, et kuigi USA-s müüakse aastas vaid 25-30 tuh autot on nõrk dollar neil müügi kasumlikkust seal maal vähendanud. Üldse olevat Saabi eelmise aasta automüük olnud kokku pea-aegu 125000 autot. Peamisteks konkurentideks peavad nad sealjuures endale 3 sakslast.
_____________
Ise lisan kommentaarina, et Rootsis on neil põhikonkurent ikkagi seal maal "kommunisti limusiiniks hüütav" Volvo, kust viimasel ajal jõudsalt uusi mudeleid turule tuuakse (sh 4 ratta veoga!). Saabi peetakse sealmaal viimased 3-4 aastat ikkagi rohkem Volvo sabasjooksjaks v.a nö miljööautode turul, kus BioPower on Volvo ees suure edumaa saanud (Volvo tuli turule keskkonnasõbralike lahendustega alles hiljuti). Põhjuseks nö miljööautode maksusoodustus Rootsis. Samuti peavad rootsalsed ise kõvaks sõnaks uut 9-3 face lifti ja TTiD mootorit, mis on nii mõnegi margist loobunud või loobuda kavatseja veel Saabi kundena edasi hoidnud. Eriti tögatakse, et kuis Volvo saab Saabiga võrreldes ikka maitsetudi tagatulesid oma universaalidele toppida. Nagu ikka asi on maitses. Minu maitse siiski eelistada Volvo mugavusele, saabi äkilist olemust.
Lühikokkuvõte järgmine: 9-4X Mehhikos tootmisega soovitakse parandada olukorda, kus Saab seni EUR-is tarnijatele pea-aegu kõike maksma peab. Tootmise sinna viimine maandab äririski, sest siis on osa kuludest USD põhised. Kasumisse loodetab Saab jõuda 2010 aastal, sest siis olevat järgmine aasta välja lastavatest uudismudelitest (ilmselt siin on vihje 9-5-le, sest uut 9-3 tootma enne 2012 hakata nad ei plaani, sellest kirjutas ka DN mõni aeg tagasi nagu ka sellest, et 9-1 ei kavatseta üldse tootma hakata aga 9-1 baasil võidakse teha kolme ukseline uus 9-3, kui see kunagi 2012 turule tuleb) saadav kasumlikkus andev täis efekti.
Tulu osas kurdavad ka, et kuigi USA-s müüakse aastas vaid 25-30 tuh autot on nõrk dollar neil müügi kasumlikkust seal maal vähendanud. Üldse olevat Saabi eelmise aasta automüük olnud kokku pea-aegu 125000 autot. Peamisteks konkurentideks peavad nad sealjuures endale 3 sakslast.
_____________
Ise lisan kommentaarina, et Rootsis on neil põhikonkurent ikkagi seal maal "kommunisti limusiiniks hüütav" Volvo, kust viimasel ajal jõudsalt uusi mudeleid turule tuuakse (sh 4 ratta veoga!). Saabi peetakse sealmaal viimased 3-4 aastat ikkagi rohkem Volvo sabasjooksjaks v.a nö miljööautode turul, kus BioPower on Volvo ees suure edumaa saanud (Volvo tuli turule keskkonnasõbralike lahendustega alles hiljuti). Põhjuseks nö miljööautode maksusoodustus Rootsis. Samuti peavad rootsalsed ise kõvaks sõnaks uut 9-3 face lifti ja TTiD mootorit, mis on nii mõnegi margist loobunud või loobuda kavatseja veel Saabi kundena edasi hoidnud. Eriti tögatakse, et kuis Volvo saab Saabiga võrreldes ikka maitsetudi tagatulesid oma universaalidele toppida. Nagu ikka asi on maitses. Minu maitse siiski eelistada Volvo mugavusele, saabi äkilist olemust.
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
Praegu on see kasulik dollarikuludega toota ja eurodes müüa, valuuta vahelt teenib, aga samas peaks siis ameerikas-mehhikos tootma euroopa turule, kulud transpordile jällegi kasvavad...Ja millises segmendis siis konkureerida? Ma eeldaks, et Euroopas pigem väike-keskklassi autot nagu müüks enam, Saab kavandab aga väikest linnamaasturit. Asjaolu, et Eestis ostetakse seni enim linnamaastureid ja toyotasid, on ikka riikide lõikes pigem vist erand. Võibolla tootmiskulude kokkuhoid aitab majandustulemusi parandada, samas kui müük kuivab, ega siis kulude kärbe ka eriti kasumit hoia või kasvata...
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Nii mõnigi Volvo arendusprojekt on kalevi alla läinud, ka tootmismahtude ennustusi on kohati päris räigelt vähendatud. Nii mõnigi lõpetamisele/uuendamisele kuuluv projekt on jäetud mõneks aastaks muutmatuna alles (see kehtib eriti maasturi kohta). Ei lähe Volvol just kõige paremini siiski.Algselt postitas: dreamer12
Volvo, kust viimasel ajal jõudsalt uusi mudeleid turule tuuakse (sh 4 ratta veoga!). Saabi peetakse sealmaal viimased 3-4 aastat ikkagi rohkem Volvo sabasjooksjaks
Tõsi Volvol pole eriti hästi läinud. Juba siis kui Ford Volvo ära ostis olid Volvol rasked ajad ja need pole väga paranenud.
Võibolla tasuks SAAB-il veidi järgida Porschede ärimudelit. Porsche nimelt juba päris pikka aega olnud ropult suure kasumimarginaaliga autotootja.
Porsche edulugu seisneb peamiselt oma jonni ajamises (auto välimust silmas pidades) ning traditsioonide hoidmisel.
Võibolla tasuks SAAB-il veidi järgida Porschede ärimudelit. Porsche nimelt juba päris pikka aega olnud ropult suure kasumimarginaaliga autotootja.
Porsche edulugu seisneb peamiselt oma jonni ajamises (auto välimust silmas pidades) ning traditsioonide hoidmisel.
romza
- dreamer12
- Postitusi: 532
- Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
- Asukoht: Viimsi
- Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
- Kontakt:
Porsche järgimine poleks paha, Saab võiks kiiksu hoida küll. Nt stiilseid armatuurlaudu, turobot, kolme kodaraga velgi, Aero istmeid jms. Samas võib arvata, et nüüd kui Opel Insignia on turul, ilmub järgi ka 9-5, tehakse ju autod arvatavasti samale Epsilon 2 põhjale. Üks arvamus sellest selline:
http://www.automotorsport.se/bigpix/200 ... 10_big.jpg
Kes rootsi keelt loeb leiab jutu ka:
http://www.automotorsport.se/news/15123 ... ustration/
Kes ei saab viimasest lingist kiigata spekulatsiooni, mis mootorid kapoti alla panna võidakse.
See number ühegi Rootsis ningi sõitva auto küljes ei ole aga kuuluvat kellelegi.
http://www.automotorsport.se/bigpix/200 ... 10_big.jpg
Kes rootsi keelt loeb leiab jutu ka:
http://www.automotorsport.se/news/15123 ... ustration/
Kes ei saab viimasest lingist kiigata spekulatsiooni, mis mootorid kapoti alla panna võidakse.
See number ühegi Rootsis ningi sõitva auto küljes ei ole aga kuuluvat kellelegi.
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
Algselt postitas: Jupats
Tänane uudis siis Saabi käekäigu kohta...
Allikas: Forte
PS! Jälgige ka artikkli sõnastust
viimane lause on kurb
Saab aga pole alates General Motorsi omandusse minekust 1989. a. peale sentigi kasumit tootnud…
Algselt postitas: mart284Algselt postitas: Jupats
Tänane uudis siis Saabi käekäigu kohta...
Allikas: Forte
PS! Jälgige ka artikkli sõnastust
viimane lause on kurb
Saab aga pole alates General Motorsi omandusse minekust 1989. a. peale sentigi kasumit tootnud…
GM on suur korporatsioon ning kasumit näidatakse täpselt selliselt nagu ettevõtte finantspäälikud heaks arvavad. SAAB oma toodangu müümiseks küll kasumit pole näidanud, kuid kindlasti on GM üle võtnud ning ära kasutanud mitmeid kasulikke tehnoloogiaid, mida SAAB on välja arendanud aastate jooksul.
romza
Esimese lause sõnastus on väga hea ja otsekohene.
Aga see viimane lause on poolik tõde, 1989 !? (ikka 1990) läks GM omandusse pool aktsiatest, ülejäänud aga aastaid hiljem (ei mäleta 1998,2000).
Ehk siis 90- te esimesel poolel suudeti üllitada kaks uut mudelit (sisuliselt ikka ühe e. siis ng 900). Pidi ju näha olema, kas on midagi tulemas või ei sellise "mega" valiku juures.
Kas oldi sügavalt naiivsed ja loodeti edule või täpselt nii nagu romza pakkus, kasutati ainult tehnoloogia ülevõtmiseks. Pigem see teine variant, vähe sellest ka olemasolev tase suudeti metsa poole keerata.
Moncky bisness, k... võtaks !
Nüüd on keegi süüdi, rootsi kunn kindlapeale, kes muu !
Läbi euroopa firmade üritati ka oma toodangut (plekist laevasid) eurooplasest ostja jaoks muuta vastuvõetavaks nii disainilt kui tehnikalt. Selle eest väärivad küll medalit.
Aga see viimane lause on poolik tõde, 1989 !? (ikka 1990) läks GM omandusse pool aktsiatest, ülejäänud aga aastaid hiljem (ei mäleta 1998,2000).
Ehk siis 90- te esimesel poolel suudeti üllitada kaks uut mudelit (sisuliselt ikka ühe e. siis ng 900). Pidi ju näha olema, kas on midagi tulemas või ei sellise "mega" valiku juures.
Kas oldi sügavalt naiivsed ja loodeti edule või täpselt nii nagu romza pakkus, kasutati ainult tehnoloogia ülevõtmiseks. Pigem see teine variant, vähe sellest ka olemasolev tase suudeti metsa poole keerata.
Moncky bisness, k... võtaks !
Nüüd on keegi süüdi, rootsi kunn kindlapeale, kes muu !
Läbi euroopa firmade üritati ka oma toodangut (plekist laevasid) eurooplasest ostja jaoks muuta vastuvõetavaks nii disainilt kui tehnikalt. Selle eest väärivad küll medalit.
Trollhättansaab.net on ka kisa täis. Muuhulgas lubas mister Wade oma saidil täna mõõdukalt ropendada Krt, 9-5 on just valmis saamas.... Igasugused müügid-ostud praegu tuleks lähiaja mudelitele ainult kahjuks.
Mis Porschesse puutub, siis oleks ta paljude meelest unelmate-ostja Saabi jaoks, iseseisev ja väääga omanäoliste autode tootja, kelle toodangu juurde käib samuti lahutamatult sõna "turbo" Selles mõttes brändidel mõndagi ühist, kuni selleni välja, et c900-de langev pära meenutab Porsche disainivõtteid (ja krssi Sonetti olla kunagi ka Porscheks peetud?). Aga see kuulub hetkel jõulusoovi-kategooriasse, Porschel on hetkel tähtsamaidki diile käsil...
Mis Porschesse puutub, siis oleks ta paljude meelest unelmate-ostja Saabi jaoks, iseseisev ja väääga omanäoliste autode tootja, kelle toodangu juurde käib samuti lahutamatult sõna "turbo" Selles mõttes brändidel mõndagi ühist, kuni selleni välja, et c900-de langev pära meenutab Porsche disainivõtteid (ja krssi Sonetti olla kunagi ka Porscheks peetud?). Aga see kuulub hetkel jõulusoovi-kategooriasse, Porschel on hetkel tähtsamaidki diile käsil...
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Pisu sahinatest SAAB-i võimalikust liikumisest.
Pisu sahiseb kohalik finantsmaailm, sest palju vaba kapitali ootab investeerimist (seoses väärtpaberituru langusega). Nii mõnegi tootva ettevõtte saab hetkel soetada nn nominaalist odavamalt. Kas piisav kogus kapitali kokkusaadakse, paistab olema soovi küsimus. Rootslaste rahvuslik huvi on säilitada vähemalt ühe autotehase töö riigis. Kas SAAB ka sinna tiiva alla võib mahtuda? Valitsus hetkel ei ole kindla sõnaga suurfirmadele õlga veel allapanemas. Küll võib suure hulga töötajate hääl (ja neid autööstuses on palju) mõjutada valitsust, kes sooviks ka järgmistel valimistel võita, midagi siiski tegema, sest isegi 20 000 töötajat töötuna ühe päevaga oleks riigile majanduslikult kulukas. Kartuson pigem selles, et India kapital otsib väljundeid ja SAAB-i võimalik müügihind ei löö seal tolmugi üles. Kindlasti mingi aeg sel juhul tootmist jätkatakse Rootsis aga madalamad tootmiskulud võivad saada saatuslikuks, kui EL vahepeal veel autode imporditolle ei tõsta.
Pisu sahiseb kohalik finantsmaailm, sest palju vaba kapitali ootab investeerimist (seoses väärtpaberituru langusega). Nii mõnegi tootva ettevõtte saab hetkel soetada nn nominaalist odavamalt. Kas piisav kogus kapitali kokkusaadakse, paistab olema soovi küsimus. Rootslaste rahvuslik huvi on säilitada vähemalt ühe autotehase töö riigis. Kas SAAB ka sinna tiiva alla võib mahtuda? Valitsus hetkel ei ole kindla sõnaga suurfirmadele õlga veel allapanemas. Küll võib suure hulga töötajate hääl (ja neid autööstuses on palju) mõjutada valitsust, kes sooviks ka järgmistel valimistel võita, midagi siiski tegema, sest isegi 20 000 töötajat töötuna ühe päevaga oleks riigile majanduslikult kulukas. Kartuson pigem selles, et India kapital otsib väljundeid ja SAAB-i võimalik müügihind ei löö seal tolmugi üles. Kindlasti mingi aeg sel juhul tootmist jätkatakse Rootsis aga madalamad tootmiskulud võivad saada saatuslikuks, kui EL vahepeal veel autode imporditolle ei tõsta.
Uudistest selgub, et Rootsi riik ei kavatse lillegi liigutada ei Volvo ega Saabi päästmiseks Polegi muidugi oluline, et see õlekõrs tuleb Rootsi riigilt, kuigi rahvuslik uhkus muidugi kannatab. Porsche või mõni temaga võrdväärne kosilane oleks ka hea variant. Aga kui hindud selle kätte saavad...no siis lähevad küll vanemad Rootsi autod hinda. Ehk pakuks see ka huvi sellisele briti-itaalia taustaga finantsfakiirile nagu Stellican Ltd. Merendusgurmaanide meeleheaks reanimeerisid nad Cris-Craft Boatsi ja tsiklifännide rõõmuks Ameerika vanima mootorratta tootja Indiani...
romza
Algselt postitas: romza
Artikkel Postimees.ee-s.
Reuters tsiteeris eile samal teemal Dagens Industrit, kuid ka seal pole midagi täpsemat. Samas Reuter mainis täna muu jutu sees, et Saab ja Volvo on müügis, ostjaid vähe ja kaugel.
EDIT: Eilne uudis ka, kellele on uudiseks, muidugi.
Kauppalehti kirjutas, algselt vist ka Reuters vmt:
Itaalia Fiati autofirma peadirektor Sergio Marchionne ennustab, et praegune kriis raputab põhjalikult autotööstust, milles suurtest autofirmadest umbes kuus tugevamat suudab ellu jääda.
"Järgmise 24 kuu jooksul jääb suurtest tegijatest püsima üks USA, üks Saksa, üks Jaapani-Prantsuse, üks Jaapani, üks Hiina ja ilmselt üks Euroopa autotootja," väidab Marchionne Automotive News Europe usutluses.
Tema hinnangul suudavad ellu jääda ainult need, mis toodavad üle 5,5 miljoni auto aastas. Praegu suudab nii palju autosid toota ainult viis firmat: Toyota, General Motors, Vokswagen, Ford Motor ja Renault-Nissan.
Ka Saksa Metzler panga analüütik Jürgen Pieper prognoosib, et kriis muudab autotööstust põhjalikult. Tema hinnangul on Euroopas ohus need autofirmad, mille suur aktsiapakk on endiselt ühe perekonna valduses. Nendeks firmadeks on PSA/Peugeot-Citroen, BMW ja Fiat, kirjutab Kauppalehti.
-
- Postitusi: 170
- Liitunud: L Nov 24, 2007 16:28
- Asukoht:
- Auto:
Ausaltöeldes võiks GM pankrotti ära minna, et lõpeks see piin ja hala. Ajad on rasked ja
tuleb teha raskeid otsuseid. Saabile hästi see GM-iga koos vindumine ei mõju.
Tühjale kohale Saab ei jää sest tegu ju sama heade ja tugevate inseneridega nagu ka porschel.
Aga kurat teab mis Saab...
tuleb teha raskeid otsuseid. Saabile hästi see GM-iga koos vindumine ei mõju.
Tühjale kohale Saab ei jää sest tegu ju sama heade ja tugevate inseneridega nagu ka porschel.
Aga kurat teab mis Saab...