SAAB SULETAKSE? - SAAB MÜÜDUD SPYKER'ILE!!!

Uudiseid Saab'i maailmast, uued mudelid, pildid...
Vasta
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#51

Kui ka GM-i pankrot välja kuulutatakse, siis see muudaks kogu tootmist vaid efektiivsemaks. Aktsia langeb mega madalale ning suure tõenäosusega müüakse firma osade kaupa maha.
Investoreid on ju maailmas veel küll ning GM-il on head brändid, tarnimisahelad, allhankijad, tootmised, müügivõrgustikud ja töötajad.

Isegi kui Enron pankrotti läks, siis see viis ju lihtsalt restruktureerimisele, sest kokkuvõttes elektri järele turul nõudmine olemas, töötajad ka olemas ning ka elektrivõrgud ja elektrijaamad olemas.
romza
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#52

Üks prohvetikalduvustega mees Peter Schiff, kes ennustas kogu praegust jama üsna täpselt alates aastast 2002, on veendunud, et USA autotootjate pankrott parandaks riigi majandust. Ebaefektiivsed firmad peavadki pankrotti minema. Töötajad, tehased, allettevõtjad jne ei kao ju kuhugi - edukamad ja paremini majandavad firmad ostavad väärtuslikuma osa üles, ülejäänud leiavad tööd muudes valdkondades. Keda huvitab, kuidas lõppes viimane omariikliku autofirma päästmine, siis võib lugeda Roveri lugu. USA valitsus kavatseb vist sama reha otsa astuda, aga teeb seda 3 korda.
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#53

Rääkimata sellest, et USAs on kombeks maksa sadu miljoneid dollareid juhtivtöötajate preemiateks sõltumata sellest, et kas firmal läheb hästi või on pankrotti minemas. Tegelt see ka Eestis sama moodi :P
Aga meil mastaabid ka väiksemad :cool:
romza
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14313
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#55

haahaaa... see oleks paljude meelest ilmselt pühaduseteotus..:) Nagu ühendaks vi ja emacsi või linuxi ja windowsi..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#56

Nu ma arvan, et see oleks päris mõistlik teha. Kaubamärgid hoida eraldi, kuid tootmine ühendada.
Umbes nii nagu Electrolux grupp müüb mootorsaage Husqvarna, Jonsered, Partner, McCulloch nime all, kuid kõik tulevad samast tehasest ja sama liini pealt.
romza
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#57

OT Veider samas, kuidas kaubamärk mõjutab toote kasutajat - minu jaoks on kõik Partneri asjad paras saast (rasked ja mittetöökindlad), Husqvarna ja Jonsered on hoopis teisest klassist.

Saab ja Volvo ühendamisel läheb nime registreerimisega raskeks - Salvo juba on Eestis :P
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#58

PM: Rootsi valitsus teatas, et on valmis raskustesse sattunud Volvot ja Saabi toetama 28 miljardi Rootsi krooniga (41 miljardit Eesti krooni).

Samas Reuters kirjutab, et USA Senatis autotööstuste päästerõngaplaan läbi ei lähe.

EDIT: ja hakkab minema...

General Motorsi aktsia kukkus 10 minutiga 48 protsenti

11:14, 12. detsember 2008

FRANKFURT, 12. detsember, BNS - Kui USA Senat oli jätnud autotööstuse abipaketi kinnitamata, kukkus USA autofirma General Motors aktsia Frankfurdi börsi avanemise järel 10 minutiga 48 protsenti, edastas uudisteagentuur Direkt.

Fordi aktsia kaotas 27 protsenti väärtusest.

Analüütikud pelgavad, et mis võib juhtuda siis, kui reedel avaneb börs Wall Streetil.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#59

EDIT: Tänased uudised, kes tõlgiks rootsi keelt?

Volvo peatab Euroopas tootmise

Dagens Infustri: Saabs ägare stänger i Mexiko
2008-12-16 06:44

Saab Automobiles ägare, amerikanska General Motors, kommer tillfälligt att stänga tre fabriker i Mexiko nästa vecka.

Men fabrikerna ska inte läggas ner, hette det i ett uttalande från GM efter USA-börsernas stängning på måndagen.

Åtgärden motiverades med den globala krisen för bilindustrin. Företaget sade att det konstant kommer att revidera produktionsnivåerna för att de ska matcha efterfrågan på marknaden.

Fabrikerna i Mexiko kommer att stängas den 22 december och öppnas igen i januari.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#60

Daily Infustri: Saab owners of bars in Mexico
2008-12-16 06:44

Saab Automobile owners, American General Motors, will temporarily shut three factories in Mexico next week.

But the factories will not be closed, called in a statement from GM after U.S. exchanges closed on Monday.

The measure was justified by the global crisis for the automotive industry. The company said that the constant will revise production levels in order to match market demand.

Factories in Mexico will be closed Dec. 22 and reopen in January.
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#61

Suured asjad on täna toimumas GM ja Saabiga seoses. Vähem kui tunni aja pärast meie aja järgi peaks Detroidis toimuma pressikonverents. SaabsUnitedist saab värskemaid uudiseid (viimased kommentaarid). Homme on see päev, millal peaks ilmuma ametlikud fotod 2010 9-5st, saab näha kas täna tehtavad otsused seda lubadust mõjutavad :freak:

EDIT: kommentaarides oli väike viga, press conference siis pooleteist tunni pärast 01:30 eesti aja järgi.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#62

Juba mingi teema käis läbi, jäin natuke hiljaks. Varsti tuleb vist veel mingi arutelu.
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#63

Pmst öeldi välja, et GM-i suhe Saabiga on selleks korraks finito :) Ostjat arvatavasti ei leidu, seega üritatakse suruda Rootsi valitsusele kaela (osaliselt) või pannakse kinni (mida loodetavasti ei tehta, kuna see on ka liiga kallis ettevõtmine). Et siis jäetakse Saab nelja tuule hoolde, räägitakse koguni juba iseseisva Saabi laenutaotlusest European Investment Bankile. Olgu jumal neile armuline :drink: :head:
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#64

Nii, teema jätkuks tänasest Eesti pressist:

http://www.postimees.ee/?id=83842#
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#65

General Motors (GM) teatas teisipäeval, et nende Rootsi tütarettevõte Saab võib esitada taotluse pankrotikaitseks "juba sel kuul", kui neid ei toeta Rootsi valitsus.

Rootsi valitsus on meediale juba kinnitanud, et ei kavatse Saabi osta.
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#66

Tegelikult asjad pole üldse nii, et ei taha osta. Pigem see, et kui Rootsi riik võtab omale kohustusi, siis on vajalik, et ka teine osapool võtab omale kohustusi.
Algselt postitas: vallikas
General Motors (GM) teatas teisipäeval, et nende Rootsi tütarettevõte Saab võib esitada taotluse pankrotikaitseks "juba sel kuul", kui neid ei toeta Rootsi valitsus.

Rootsi valitsus on meediale juba kinnitanud, et ei kavatse Saabi osta.
romza
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1890
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#67

aga kui SAAB läheks pankrotti nii, et keegi teda hiljem ära ei ostaks...SAAB sõiduautod lähevad peagi hinda, classicute ja küülikute hinnad ning uuemate saabide erimudelite hinnad peaks hüppeliselt kerkima, mitte, et osadel mudelitel nad niigi heas hinnas ei oleks.
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#68

Klassikalised mudelid kindlasti lähevad hinda, kuid uuemate mudelite hinnad kukuksid kolinal, sest varuosade saamine muutuks järjest keerulisemaks.

Kuid usun, et pankrot saabi kaubamärki veel ära ei kaotaks. Nimelt võlausaldajad panevad saabis alles jäänud varad (millest üks on ka kaubamärk) müüki ning see, kes selle ära ostab toodab SAABe edasi.
romza
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#69

Algselt postitas: romza
Klassikalised mudelid kindlasti lähevad hinda, kuid uuemate mudelite hinnad kukuksid kolinal, sest varuosade saamine muutuks järjest keerulisemaks.

Kuid usun, et pankrot saabi kaubamärki veel ära ei kaotaks. Nimelt võlausaldajad panevad saabis alles jäänud varad (millest üks on ka kaubamärk) müüki ning see, kes selle ära ostab toodab SAABe edasi.

Seda juhul kui kaubamärk on seda väärt. Ostja tõenäoliselt passib paremat hinda või siis loodab pankrotipesast odavamalt saada. Aga alati ei leidu ka pankrotivarale ostjat, kui Rootsit tabab praegu näiteks sõjaajast saadik suurim majanduslangus, USA-st ja muust rääkimata. Kõik rikkad kaotavad oma vara praegu, vaevalt, et keegi seda kasvatab.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1890
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#70

Algselt postitas: vallikas
Algselt postitas: romza
Klassikalised mudelid kindlasti lähevad hinda, kuid uuemate mudelite hinnad kukuksid kolinal, sest varuosade saamine muutuks järjest keerulisemaks.

Kuid usun, et pankrot saabi kaubamärki veel ära ei kaotaks. Nimelt võlausaldajad panevad saabis alles jäänud varad (millest üks on ka kaubamärk) müüki ning see, kes selle ära ostab toodab SAABe edasi.

Seda juhul kui kaubamärk on seda väärt. Ostja tõenäoliselt passib paremat hinda või siis loodab pankrotipesast odavamalt saada. Aga alati ei leidu ka pankrotivarale ostjat, kui Rootsit tabab praegu näiteks sõjaajast saadik suurim majanduslangus, USA-st ja muust rääkimata. Kõik rikkad kaotavad oma vara praegu, vaevalt, et keegi seda kasvatab.

Loogika ütleb, et kui keegi kaotab siis keegi kuskil võidab :eureka:
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#71

Ma arvan, et tänapäeva autotööstuste puhul ongi kaubamärk ja know-how (koos patentidega) ainuke asjad, mida annab müüa. Olen kindel, et tehased, seadmed, kontoripinnad jne on kõik renditud ning neid nad müüa ei saaks. Muidugi võib kõne alla tulla ka niiöelda toimiva tööstuse müümine, kuid arvan, et arvestades nende võlakoormust võib hind olla väga madal.

Hiljuti rääkisin ühe Rootsi IT firma (WM Data) inimesega, kes ütles, et kõik Volvos kasutatavad arvutid k.a. kasutatav tarkvara on nende käest renditud.
romza
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#72

Ühesõnaga kokkuvõte on see (agentuurid AFP, Reuters ja Dagens Industri), et GM-i hinnangul maksab aastajagu SAAB-i elus hoidmine 8-10 miljardit SEK-i ja 5 küsiti Rootsi valitsuselt, kes varem oli olnud nõus tagama SAAB-i laenu.

Nüüd siis Rootsi minister ütles, et maksumaksja raha ei panda viis miljardit SAAB-i, sest pole kindel, et see suudab sellega jätkata ja GM asja edasi ajab/juhib/investeerib. Samas nagu jäeti midagi õhku, et läbirääkimised jätkuvad.

GM tahab USA valitsuselt 30 miljardit dollarit juurde ja plaanib kärpida 1,2 miljardit USD kulusid. Spekuleeritakse, et selleks koondab GM 26.000 inimest.

Samas SAAB räägib, et tahab Eeuropean Investment Bank'ilt laenata 475 miljonit eurot (7,2 miljardit Eesti krooni). EIB on juba teatanud palju ta autotööstustele laenab, aga nimesid seal sees polnud.

Huh, andis ikka surfata.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#73

Ulme summad ikka liiguvad sellistes tööstustes :o
mart284
Iks-mees
Postitusi: 2202
Liitunud: L Aug 11, 2007 20:53
Asukoht: Harku
Auto: Saab
Kontakt:

#74

The brand Saab is used by two parties – Saab AB and Saab Automobile AB.

* Saab AB and Saab Automobile AB share a history within "Svenska Aeroplan Aktiebolaget" (Swedish Aeroplane Aktiebolaget) which was founded in 1937
* Since 1995 however, when Saab-Scania was divided into two separate companies, Saab AB and the car manufacturer Saab Automobile AB have had nothing in common other than the Saab name (which is owned by Saab AB)
* Saab Automobile AB is owned by GM, General Motors, while the defence, aviation and security company Saab AB is listed on the Stockholm Stock Exchange, OMX Nordic Exchange.

Saab will continue to develop and deliver effective systems, solutions and products within defence, aviation and security which are at the leading edge of technology.

Allikas:
http://www.saabgroup.com/en/MediaRelati ... panies.htm
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#75

Nuh, siis asi lihtsam.
Saab AB korraldab aktsiaemissiooni, millega kaasab lisainvesteeringuid ning ostab Saab Automobile AB aktsiad tagasi ;)

Kuna kaubamärk on olemas ning suure tõenäosusega nendes mõlemis firmas suur osa töötajatest ning inseneridest tunnevad üksteist, siis see olekski optimaalsemaid lahendusi.
Oleks ju väga teretulnud, kui jälle hakataks SAAB-ide puhul rääkima teemast, et inspireeritud lennukitest ning selle jutu taga ka midagi oleks...
Algselt postitas: mart284
The brand Saab is used by two parties – Saab AB and Saab Automobile AB.

* Saab AB and Saab Automobile AB share a history within "Svenska Aeroplan Aktiebolaget" (Swedish Aeroplane Aktiebolaget) which was founded in 1937
* Since 1995 however, when Saab-Scania was divided into two separate companies, Saab AB and the car manufacturer Saab Automobile AB have had nothing in common other than the Saab name (which is owned by Saab AB)
* Saab Automobile AB is owned by GM, General Motors, while the defence, aviation and security company Saab AB is listed on the Stockholm Stock Exchange, OMX Nordic Exchange.

Saab will continue to develop and deliver effective systems, solutions and products within defence, aviation and security which are at the leading edge of technology.

Allikas:
http://www.saabgroup.com/en/MediaRelati ... panies.htm
romza
Vasta