Saab saab uue hoo (uued omanikud välja kuulutatud)
Pilved Saabi tehase kohal nehh
Rootsi autotootja Saab on taas kõikumas elu ja surma piiril: emafirma National Electric Vehicle Sweden teatas, et vähendab finantseerimisprobleemide tõttu töötajate hulka ja tootmist.
Väidetavalt pole projekti rahaliselt toetama pidanud firma Qingbo Investment Co. Ltd, kellele kuulub 22 protsenti NEVSi aktsiatest, oma kohustusi täitnud. Nüüd vaevlebki NEVS rahapuuduses, otsides alternatiivseid finantseerimisallikaid.
Arvestades, et tootmine oli niigi minimaalne (vaid mõned autod päevas), peab olukord ettevõttes olema päris halb.
Wall Street Journali andmetel on tootmine esialgu peatatud neljaks nädalaks.
Pressiteade üritab ettevõtte tulevikku näidata siiski helgena, nii otsitakse koostööpartnereid veermikuarhitektuuri "Phoenix" arendamiseks ning selle baasil autode tootmiseks.
Ka loodavad hiinlased, et peagi õnnestub ettevõttel leida mõni tegutsev autotootja, kellest saaks Saabi osanik.
Mingi selgus ettevõtte tuleviku osas peaks saabuma juunis.
Rootsi autotootja Saab on taas kõikumas elu ja surma piiril: emafirma National Electric Vehicle Sweden teatas, et vähendab finantseerimisprobleemide tõttu töötajate hulka ja tootmist.
Väidetavalt pole projekti rahaliselt toetama pidanud firma Qingbo Investment Co. Ltd, kellele kuulub 22 protsenti NEVSi aktsiatest, oma kohustusi täitnud. Nüüd vaevlebki NEVS rahapuuduses, otsides alternatiivseid finantseerimisallikaid.
Arvestades, et tootmine oli niigi minimaalne (vaid mõned autod päevas), peab olukord ettevõttes olema päris halb.
Wall Street Journali andmetel on tootmine esialgu peatatud neljaks nädalaks.
Pressiteade üritab ettevõtte tulevikku näidata siiski helgena, nii otsitakse koostööpartnereid veermikuarhitektuuri "Phoenix" arendamiseks ning selle baasil autode tootmiseks.
Ka loodavad hiinlased, et peagi õnnestub ettevõttel leida mõni tegutsev autotootja, kellest saaks Saabi osanik.
Mingi selgus ettevõtte tuleviku osas peaks saabuma juunis.
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Tundub kangesti, et see hiinakate projekt läheb kahjuks sinnasamusesse :(
Saabsunitedi esilehel ütleb üks vend täna hoopis töötajate koondamisest: This news does not come as a surprise knowing the current financial trouble the company is in. Last week the contracts with 100 consultants ended and today 72 workers with limited contracts where given notice that the contracts will not be prolonged. 53 blue-collar and 19 white-collar works will end their work with Saab cars this summer. The consultants are all part of the technological development. This is a dangerous path to go since what Saab needs now is getting the Phoenix platform up and running. The future of the company. Our source on the reduction of works is from Mikael Östlund, Communications manager at Saab Cars.
Tundub, et minu varasemad ennustused, mis sattusid siin teatava kriitika alla, saavad teoks. Majanduslikult on kogu see ettevõtmise reanimeerimine GM jäänuste baasilt olnud juba algselt nonsens ja seda saab aru iga inimene, kes on majandust veidi õppinud.
Väga raske on tänases majandusolukorras püüda (kasumlikult)toimima saada ettevõtet, mille toodang oli 6 päevas toodetavat autot, mis oma algupärandilt on 12a vanal mudelil baseeruvad premiumklassi sedaanid. Ja ei saa unustada, et ka konkurendid pole 12a jooksul maganud vaid edasi arenenud.
Kurb tunnistada, aga mina oleks siiralt üllatunud kui Saabist veel asja saab. Pigem on tõenäoline, et keegi ostab kunagi selle kaubamärgi üles ja lihtsalt hakkab seda mingil mudelil/mudeliseerial kasutama a la Maybach.
PS Ka Saabide lennukitootmine sai suure hoobi hiljuti kui Šveits loobus suurtellimusest Saabi hävitajatele.
Saabsunitedi esilehel ütleb üks vend täna hoopis töötajate koondamisest: This news does not come as a surprise knowing the current financial trouble the company is in. Last week the contracts with 100 consultants ended and today 72 workers with limited contracts where given notice that the contracts will not be prolonged. 53 blue-collar and 19 white-collar works will end their work with Saab cars this summer. The consultants are all part of the technological development. This is a dangerous path to go since what Saab needs now is getting the Phoenix platform up and running. The future of the company. Our source on the reduction of works is from Mikael Östlund, Communications manager at Saab Cars.
Tundub, et minu varasemad ennustused, mis sattusid siin teatava kriitika alla, saavad teoks. Majanduslikult on kogu see ettevõtmise reanimeerimine GM jäänuste baasilt olnud juba algselt nonsens ja seda saab aru iga inimene, kes on majandust veidi õppinud.
Väga raske on tänases majandusolukorras püüda (kasumlikult)toimima saada ettevõtet, mille toodang oli 6 päevas toodetavat autot, mis oma algupärandilt on 12a vanal mudelil baseeruvad premiumklassi sedaanid. Ja ei saa unustada, et ka konkurendid pole 12a jooksul maganud vaid edasi arenenud.
Kurb tunnistada, aga mina oleks siiralt üllatunud kui Saabist veel asja saab. Pigem on tõenäoline, et keegi ostab kunagi selle kaubamärgi üles ja lihtsalt hakkab seda mingil mudelil/mudeliseerial kasutama a la Maybach.
PS Ka Saabide lennukitootmine sai suure hoobi hiljuti kui Šveits loobus suurtellimusest Saabi hävitajatele.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Saabi tulevik on taas tume...
Rootsi autotootja Saab on taas kõikumas elu ja surma piiril: emafirma National Electric Vehicle Sweden teatas, et vähendab finantseerimisprobleemide tõttu töötajate hulka ja tootmist.
Väidetavalt pole projekti rahaliselt toetama pidanud firma Qingbo Investment Co. Ltd, kellele kuulub 22 protsenti NEVSi aktsiatest, oma kohustusi täitnud. Nüüd vaevlebki NEVS rahapuuduses, otsides alternatiivseid finantseerimisallikaid.
Arvestades, et tootmine oli niigi minimaalne (vaid mõned autod päevas), peab olukord ettevõttes olema päris halb.
Wall Street Journali andmetel on tootmine esialgu peatatud neljaks nädalaks.
Pressiteade üritab ettevõtte tulevikku näidata siiski helgena, nii otsitakse koostööpartnereid veermikuarhitektuuri "Phoenix" arendamiseks ning selle baasil autode tootmiseks.
Ka loodavad hiinlased, et peagi õnnestub ettevõttel leida mõni tegutsev autotootja, kellest saaks Saabi osanik.
Mingi selgus ettevõtte tuleviku osas peaks saabuma juunis.
http://www.auto24.ee/uudised/uudised.php?uid=21363
Rootsi autotootja Saab on taas kõikumas elu ja surma piiril: emafirma National Electric Vehicle Sweden teatas, et vähendab finantseerimisprobleemide tõttu töötajate hulka ja tootmist.
Väidetavalt pole projekti rahaliselt toetama pidanud firma Qingbo Investment Co. Ltd, kellele kuulub 22 protsenti NEVSi aktsiatest, oma kohustusi täitnud. Nüüd vaevlebki NEVS rahapuuduses, otsides alternatiivseid finantseerimisallikaid.
Arvestades, et tootmine oli niigi minimaalne (vaid mõned autod päevas), peab olukord ettevõttes olema päris halb.
Wall Street Journali andmetel on tootmine esialgu peatatud neljaks nädalaks.
Pressiteade üritab ettevõtte tulevikku näidata siiski helgena, nii otsitakse koostööpartnereid veermikuarhitektuuri "Phoenix" arendamiseks ning selle baasil autode tootmiseks.
Ka loodavad hiinlased, et peagi õnnestub ettevõttel leida mõni tegutsev autotootja, kellest saaks Saabi osanik.
Mingi selgus ettevõtte tuleviku osas peaks saabuma juunis.
http://www.auto24.ee/uudised/uudised.php?uid=21363
Tundub, et minu varasemad ennustused, mis sattusid siin teatava kriitika alla, saavad teoks. Majanduslikult on kogu see ettevõtmise reanimeerimine GM jäänuste baasilt olnud juba algselt nonsens ja seda saab aru iga inimene, kes on majandust veidi õppinud.
Väga raske on tänases majandusolukorras püüda (kasumlikult)toimima saada ettevõtet, mille toodang oli 6 päevas toodetavat autot, mis oma algupärandilt on 12a vanal mudelil baseeruvad premiumklassi sedaanid. Ja ei saa unustada, et ka konkurendid pole 12a jooksul maganud vaid edasi arenenud.
Kurb tunnistada, aga mina oleks siiralt üllatunud kui Saabist veel asja saab. Pigem on tõenäoline, et keegi ostab kunagi selle kaubamärgi üles ja lihtsalt hakkab seda mingil mudelil/mudeliseerial kasutama a la Maybach.
PS Ka Saabide lennukitootmine sai suure hoobi hiljuti kui Šveits loobus suurtellimusest Saabi hävitajatele.
Sorri vaan, aga mulle tundub, et su kahjurõõm pärsib su loogikakeskust. Cashflow peatus, sest äripartner ei suutnud oma lubadusi täita (loe: nii palju pappi köhida, kui algul lubas). Kui praegustes raskustes on süüdi partner, on mõttetu jaurata vana platvormi ja kuue auto üle päevas. Aed ja auk.
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Sorri vaan, aga mulle tundub, et su kahjurõõm pärsib su loogikakeskust. Cashflow peatus, sest äripartner ei suutnud oma lubadusi täita (loe: nii palju pappi köhida, kui algul lubas). Kui praegustes raskustes on süüdi partner, on mõttetu jaurata vana platvormi ja kuue auto üle päevas. Aed ja auk.
Mitte kahjurõõm vaid reaalsuse nentimine. Äriüksus on kasumit taotlev organisatsioon, mille rahavoog peaks tulema oma toodete ja teenuste müügist mida Saabi puhul hetkel praktiliselt pole. Arendusrahasid on juba aastakene sinna sisse maetud ja vaid osanike rahasüstudel baseeruv tegevus ei ole jätkusuutlik- tõsi GM ajastul oli Saab ka 17 viimast aastat kahjumis,aga GM,kui tolle aja maailma suurima autotootja rahakott oli toona ka üsna priske. Saabi hetkeolukord meenutab üsnagi Estonian Airi.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Veidi rõõmsamad uudised NEVS-i läbirääkimiste osas uute investoritega:
During the Maptun Meet 2014 Mattias Bergman attended the show, having landed in Stockholm-Arlanda Airport late in the evening before he showed up on time in Örebro to be greeted by applause. He presented a somewhat complex but honest talk with me on stage, unfortunately we were not able to capture it on tape, but here are the general points he made:
NEVS is in a serious situation but rather than keeping on going accumulating debt, NEVS has scaled down operations maintaing the company debt free while sorting out its issues.
The current lack-of-cash situation has intensified talks with the two companies wanting to become partners with NEVS, one such wanting to invest in NEVS the other wanting to cooperate on development.
NEVS feels confident in its talks with the two future partners, “talks are going well”. The current work focuses on how to adapt a new business plan for future needs in which the two partners resources and base of competence can be integrated into the work.
Investments are in the region of two-figures in billions of Swedish crowns (1 SEK = €0,11 / $0,15)
Investors have moved past the question of if and are now in the situation of how they should invest.
The development plan being negotiated will involve more models than Saab has had previously, all based on the phoenix platform.
The final deal is drawing closer and closer for each day that passes, every day new important steps are taken forward and discussions should be finalized within weeks.
NEVS feels safe with the talks, what mostly remains are the shapes of the partnership.
During the Maptun Meet 2014 Mattias Bergman attended the show, having landed in Stockholm-Arlanda Airport late in the evening before he showed up on time in Örebro to be greeted by applause. He presented a somewhat complex but honest talk with me on stage, unfortunately we were not able to capture it on tape, but here are the general points he made:
NEVS is in a serious situation but rather than keeping on going accumulating debt, NEVS has scaled down operations maintaing the company debt free while sorting out its issues.
The current lack-of-cash situation has intensified talks with the two companies wanting to become partners with NEVS, one such wanting to invest in NEVS the other wanting to cooperate on development.
NEVS feels confident in its talks with the two future partners, “talks are going well”. The current work focuses on how to adapt a new business plan for future needs in which the two partners resources and base of competence can be integrated into the work.
Investments are in the region of two-figures in billions of Swedish crowns (1 SEK = €0,11 / $0,15)
Investors have moved past the question of if and are now in the situation of how they should invest.
The development plan being negotiated will involve more models than Saab has had previously, all based on the phoenix platform.
The final deal is drawing closer and closer for each day that passes, every day new important steps are taken forward and discussions should be finalized within weeks.
NEVS feels safe with the talks, what mostly remains are the shapes of the partnership.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14300
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Pane siis link allikale ka Saabsunited
Rootsis on see võlgade väljanõudmine ja sellega seoses suure kisa tegemine ikka teisel tasemel. Kohe kui keegi mingi asja võlgu on, nii kohe lennatakse pankrotiähvardustega selga. Hetkel võlgu olev summa on ~750k€. kas SU link Seal on ka miski tabel, kellele ja kui palju... Aga noh, kui igasugune sissetulek puudub, ja investorid pappi alla ka ei pane, eks siis on pisut keeruline maksta.
Rootsis on see võlgade väljanõudmine ja sellega seoses suure kisa tegemine ikka teisel tasemel. Kohe kui keegi mingi asja võlgu on, nii kohe lennatakse pankrotiähvardustega selga. Hetkel võlgu olev summa on ~750k€. kas SU link Seal on ka miski tabel, kellele ja kui palju... Aga noh, kui igasugune sissetulek puudub, ja investorid pappi alla ka ei pane, eks siis on pisut keeruline maksta.
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Tuhat vabandust, ma ei osanud arvata, et foorumipostitusele kehtivad samad nõuded mis teadustöö vormistamisele.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
NEVS poolelt kodulehel juba aprillist saati pikk vaikus....
Vahepeal leidsin ühe huvitava valminud analüüsi, et mis siis Saabile masu ajal saatuslikuks sai, asub see siin http://www.business-school.ed.ac.uk/__data/assets/pdf_file/0010/43768/Who-killed-Saab-Automobile-Final-Report-December-19-2011.pdf
Vahepeal leidsin ühe huvitava valminud analüüsi, et mis siis Saabile masu ajal saatuslikuks sai, asub see siin http://www.business-school.ed.ac.uk/__data/assets/pdf_file/0010/43768/Who-killed-Saab-Automobile-Final-Report-December-19-2011.pdf
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Senini kahjuks ei midagi rõõmustatavat NEVS-lt, aga vähemalt mingigi uudis peale pikka vaikelu:
Nevs hereby clarify that the company is not insolvent. The company does not have enough liquid cash as today to pay all outstanding debt but Nevs’ assets are larger than its debt. Nevs today cannot say exactly when, but Nevs’ suppliers will get paid.
During the summer, the dialogues with the two major vehicle manufacturers have continued and developed in a positive direction. It is a thorough evaluation process that is still ongoing, and the discussions have not been finalized yet.
After the funding is secured, and that Nevs business plan is updated together with its new partners, Nevs will be able to make the decision on when the Trollhattan factory can resume its production.
The company whose representative filed a bankruptcy petition has informed Nevs today that they will withdraw the case after the information they have got regarding the ongoing dialogues.
Ehk lühidalt firma on sisuliselt maksejõuetu, aga see ettevõte, kes andis nende vastu sisse pankrotiavalduse võttis selle vähemalt hetkel tagasi.
Ainus lootus siis kui leitakse keegi kosilaseks, aga ju on midagi nii lubavat, et võlausaldajad jäid neid lootusi hetkel uskuma.
http://news.cision.com/national-electric-vehicle-sweden/r/information-from-nevs,c9627637
Nevs hereby clarify that the company is not insolvent. The company does not have enough liquid cash as today to pay all outstanding debt but Nevs’ assets are larger than its debt. Nevs today cannot say exactly when, but Nevs’ suppliers will get paid.
During the summer, the dialogues with the two major vehicle manufacturers have continued and developed in a positive direction. It is a thorough evaluation process that is still ongoing, and the discussions have not been finalized yet.
After the funding is secured, and that Nevs business plan is updated together with its new partners, Nevs will be able to make the decision on when the Trollhattan factory can resume its production.
The company whose representative filed a bankruptcy petition has informed Nevs today that they will withdraw the case after the information they have got regarding the ongoing dialogues.
Ehk lühidalt firma on sisuliselt maksejõuetu, aga see ettevõte, kes andis nende vastu sisse pankrotiavalduse võttis selle vähemalt hetkel tagasi.
Ainus lootus siis kui leitakse keegi kosilaseks, aga ju on midagi nii lubavat, et võlausaldajad jäid neid lootusi hetkel uskuma.
http://news.cision.com/national-electric-vehicle-sweden/r/information-from-nevs,c9627637
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
- dreamer12
- Postitusi: 532
- Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
- Asukoht: Viimsi
- Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
- Kontakt:
Nii palju leia Rootsi meediast veel infot, et pankrotitaotluse tagasivõtja oli Labo Test nimeline firma ja võlg neile on 150 000 SEK. Lisaks on firmal võlgu veel üleval vähemalt 50 miljoni SEK ulatuses.
Võla põhjus on ilmselgelt kaasosaniku Qingdao lepinguliste kohustuste täitmata jätmine.
Allikas: http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=125&grupp=12994&artikel=5936562
Teisest allikast sai teada, et NEVS peab läbirääkimisi kahe Aasia ettevõtega osaluse teemal (nimesid ei avaldata aga pole võimatu, et üks on Mahindra). Samuti kajastati seal, et hetkel hoiab firma palga alles 250 vabriku koosteliini töölisel kuid lähiajal jäätakse nad nö "kodus ootele" kuni võimalused tehas taaskäivitada lähevad paremaks. NEVS-il olevat kokku ca 600 töötajat, ülejäänud jätkavad oma tööd.
Allikas: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=5935039 - sama info annab lisaks eelnevale ka: http://ttela.se/ekonomi/saab/1.3350450-nevs-arbetsbefriar-bilbyggare
Kui varem oli NEVS kodulehel pidevalt üleval tööpakkumisi, siis enam mitte: http://www.saabcars.com/sv/work-with-us/
2014 aasta Saab 9-3 Aero-sid on aeg-ajalt sel suvel olnud ka sooduspakkumises ca 22000 € + käibemaks hinnaga erinevate edasimüüjate juures. Üldiselt on soodushinnaga autod kiirelt müügilt kadunud. Hetkel on müügis vaid täishinnaga masinaid.
Isiklikult arvan ma, et India firmaga käsi lüües on Saabil paremad võimalused kui hiinlastega. Lõpuks lõid ju ka Jaguar ja Land Rover särama TATA all. India firmadel on erinevalt kopeeria mentaliteedist (mis on omane hiinlastele) alusta ja tee ära mentaliteet (nn Jugaad). Mahindra & Mahindra enamusomanduses on juba üks elektriauto tootja: REVA Electric Car Company ja kunagi ka meie turul esindatud olnud SsangYong Motor Company. Lisaks on neil turul oma kauba märgi all mitmeid maastureid, millest Scorpio on Indias ka väga populaarne SUV. Aga olgem ausad, see on võrreldes lääne maasturitega eilse päeva tehnoloogia. Samas tuleb neilt liinilt üli töökindel ja lihtne Thar, is on nö iga töö masin kogu Indias. Kel huvi saab kiire ülevaate neist siin: http://en.wikipedia.org/wiki/Mahindra_%26_Mahindra. Olles lugenud intervjuud nende juhi Anand Mahindraga jääb üle tõdeda, et neil on olemas väga hea äristrateegia. Ka nende uus XUV 500 maastur on varaematega võrreldes juba igati moderne ja kena auto (mille järgi oli isegi ootejärjekord aasta alguses). Mahindra & Mahindral on Saab turvalise auto tootmise kogemust vaja. Ja Saabi suunitlus elektriautosid toota on neile ka raudselt huvipakkuv. Seega siin võib täitsa olla sünrgia efekt, mida Qingdaol pakkuda ei olnuks. Nad olid ju lihtsalt üks Hiina linna firmake, kes tahtis lääne tehnoloogiat endale, et koduturule elektriautosid toota ja peale raha nad kunagi midagi ei pakkunud. Erinevalt Hiina vaibuvast majanduskasvust ja probleemidest on nüüdsete valimiste järel üle pika aja parempoolse valitsusega India majandushüppeks valmis. Neil on pikk masu selja taga. Ka on India rahanduspoliitika hetkel suurriikidest kõige mõistlikum ja erinevalt enamus riikidest on ka India valmis globaalseks majanduskriisiks, kui see vallandub.
Võla põhjus on ilmselgelt kaasosaniku Qingdao lepinguliste kohustuste täitmata jätmine.
Allikas: http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=125&grupp=12994&artikel=5936562
Teisest allikast sai teada, et NEVS peab läbirääkimisi kahe Aasia ettevõtega osaluse teemal (nimesid ei avaldata aga pole võimatu, et üks on Mahindra). Samuti kajastati seal, et hetkel hoiab firma palga alles 250 vabriku koosteliini töölisel kuid lähiajal jäätakse nad nö "kodus ootele" kuni võimalused tehas taaskäivitada lähevad paremaks. NEVS-il olevat kokku ca 600 töötajat, ülejäänud jätkavad oma tööd.
Allikas: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=5935039 - sama info annab lisaks eelnevale ka: http://ttela.se/ekonomi/saab/1.3350450-nevs-arbetsbefriar-bilbyggare
Kui varem oli NEVS kodulehel pidevalt üleval tööpakkumisi, siis enam mitte: http://www.saabcars.com/sv/work-with-us/
2014 aasta Saab 9-3 Aero-sid on aeg-ajalt sel suvel olnud ka sooduspakkumises ca 22000 € + käibemaks hinnaga erinevate edasimüüjate juures. Üldiselt on soodushinnaga autod kiirelt müügilt kadunud. Hetkel on müügis vaid täishinnaga masinaid.
Isiklikult arvan ma, et India firmaga käsi lüües on Saabil paremad võimalused kui hiinlastega. Lõpuks lõid ju ka Jaguar ja Land Rover särama TATA all. India firmadel on erinevalt kopeeria mentaliteedist (mis on omane hiinlastele) alusta ja tee ära mentaliteet (nn Jugaad). Mahindra & Mahindra enamusomanduses on juba üks elektriauto tootja: REVA Electric Car Company ja kunagi ka meie turul esindatud olnud SsangYong Motor Company. Lisaks on neil turul oma kauba märgi all mitmeid maastureid, millest Scorpio on Indias ka väga populaarne SUV. Aga olgem ausad, see on võrreldes lääne maasturitega eilse päeva tehnoloogia. Samas tuleb neilt liinilt üli töökindel ja lihtne Thar, is on nö iga töö masin kogu Indias. Kel huvi saab kiire ülevaate neist siin: http://en.wikipedia.org/wiki/Mahindra_%26_Mahindra. Olles lugenud intervjuud nende juhi Anand Mahindraga jääb üle tõdeda, et neil on olemas väga hea äristrateegia. Ka nende uus XUV 500 maastur on varaematega võrreldes juba igati moderne ja kena auto (mille järgi oli isegi ootejärjekord aasta alguses). Mahindra & Mahindral on Saab turvalise auto tootmise kogemust vaja. Ja Saabi suunitlus elektriautosid toota on neile ka raudselt huvipakkuv. Seega siin võib täitsa olla sünrgia efekt, mida Qingdaol pakkuda ei olnuks. Nad olid ju lihtsalt üks Hiina linna firmake, kes tahtis lääne tehnoloogiat endale, et koduturule elektriautosid toota ja peale raha nad kunagi midagi ei pakkunud. Erinevalt Hiina vaibuvast majanduskasvust ja probleemidest on nüüdsete valimiste järel üle pika aja parempoolse valitsusega India majandushüppeks valmis. Neil on pikk masu selja taga. Ka on India rahanduspoliitika hetkel suurriikidest kõige mõistlikum ja erinevalt enamus riikidest on ka India valmis globaalseks majanduskriisiks, kui see vallandub.
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Täna siis näidati esimest 9-3 elektriautot ka laiemale publikule
http://news.cision.com/national-electric-vehicle-sweden/r/nevs--electric-vehicle-shown-today,c9630891
Siin huvitab pilt, et kapoti all elektriautol paisupaak on säilitatud, kuid tundub tühi olevat. Ei tea, mida see peaks jahutama või mis põhjusel see üldse alles jäetud on
http://mb.cision.com/Public/3057/9630891/9905800517727184_org.jpg
http://news.cision.com/national-electric-vehicle-sweden/r/nevs--electric-vehicle-shown-today,c9630891
Siin huvitab pilt, et kapoti all elektriautol paisupaak on säilitatud, kuid tundub tühi olevat. Ei tea, mida see peaks jahutama või mis põhjusel see üldse alles jäetud on
http://mb.cision.com/Public/3057/9630891/9905800517727184_org.jpg
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
salongi soojendus ?
Salongisoojendus on sellist laadi autodel tavaliselt elektriline või siis lausa toimetab pisike õhksoojuspump.
Võimalik, et äkki jahutatakse akusid laadimise ajal selle abil ...
PS Huvitava detailina on kapoti all veel säilinud ka õhufiltri kopsik koos õhu sissevõtu jubinatega kuigi elektrimootor seda ei vaja.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
-
- Pealik
- Postitusi: 4262
- Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016
Postimehes ka väike nupuke: Saabi omanik otsib investorit tootmise taaselustamiseks...
http://majandus24.postimees.ee/2894513/saabi-omanik-otsib-investorit-tootmise-taaselustamiseks
http://majandus24.postimees.ee/2894513/saabi-omanik-otsib-investorit-tootmise-taaselustamiseks
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
- dreamer12
- Postitusi: 532
- Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
- Asukoht: Viimsi
- Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
- Kontakt:
Jäi ette ka selline artikkel, mis kajastab Mahindra & Mahindra jätkuvat huvi. Nagu selgus on nad kunagi ka Jaguar/Land Rover ostu proovinud aga siis rebis TATA ette. Tegu on siiski veel üheselt kinnitamata spekulatsiooniga.
http://www.autoblog.com/2014/06/17/mahindra-buying-nevs-saab-stake/
http://www.autoblog.com/2014/06/17/mahindra-buying-nevs-saab-stake/
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Hakkab siis NEVSi reorganiseerimisprotsess, milles iganes see täpsemalt ka ei seisne, tundub et peamine eesmärk on aega võita ja selle aja jooksul jõuda uute investoritega kokkulepeteni.
Kangesti deja vu tuleb peale selle Saabi saaga osas, kõike analoogset on juba kuuldud ja nähtud :(
Uudis siis järgmine:
The Board of Directors of National Electric Vehicle Sweden AB has today, August 28, 2014, decided to apply for a reorganization to create more time for the ongoing negotiations. The application has been submitted to the district court in Vänersborg, Sweden.
“The tripartite negotiations we have with two global vehicle manufacturers are still progressing, but are complex and have taken more time than we predicted. We need additional time to complete the negotiations and reach an agreement. Therefore, we apply for a reorganization. We intend to fully pay our debts to our suppliers”, said Nevs’ President Mattias Bergman.
Nevs has about 400 suppliers of direct materials and 500 suppliers of indirect materials. The vast majority of these have chosen to await the outcome of the ongoing negotiations. Some creditors have filed applications for an order to pay at the Swedish Enforcement Authority.
The upcoming activities from the Enforcement Authority may involve mandatory sale of assets that are supposed to be included in Nevs’ agreement with above mentioned vehicle manufacturers. Loss of such assets could obstruct finalizing a contract with them. To get more time to complete the negotiations, Nevs filed for a reorganization today.
Nevs proposed Mr. Lars Eric Gustafsson, Attorney at Hamilton law firm in Stockholm, as administrator during the reorganization period.
http://news.cision.com/national-electric-vehicle-sweden/r/to-create-more-time-for-negotiations-nevs-applies-for-reorganization,c9634633
Kangesti deja vu tuleb peale selle Saabi saaga osas, kõike analoogset on juba kuuldud ja nähtud :(
Uudis siis järgmine:
The Board of Directors of National Electric Vehicle Sweden AB has today, August 28, 2014, decided to apply for a reorganization to create more time for the ongoing negotiations. The application has been submitted to the district court in Vänersborg, Sweden.
“The tripartite negotiations we have with two global vehicle manufacturers are still progressing, but are complex and have taken more time than we predicted. We need additional time to complete the negotiations and reach an agreement. Therefore, we apply for a reorganization. We intend to fully pay our debts to our suppliers”, said Nevs’ President Mattias Bergman.
Nevs has about 400 suppliers of direct materials and 500 suppliers of indirect materials. The vast majority of these have chosen to await the outcome of the ongoing negotiations. Some creditors have filed applications for an order to pay at the Swedish Enforcement Authority.
The upcoming activities from the Enforcement Authority may involve mandatory sale of assets that are supposed to be included in Nevs’ agreement with above mentioned vehicle manufacturers. Loss of such assets could obstruct finalizing a contract with them. To get more time to complete the negotiations, Nevs filed for a reorganization today.
Nevs proposed Mr. Lars Eric Gustafsson, Attorney at Hamilton law firm in Stockholm, as administrator during the reorganization period.
http://news.cision.com/national-electric-vehicle-sweden/r/to-create-more-time-for-negotiations-nevs-applies-for-reorganization,c9634633
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)