Saab saab uue hoo (uued omanikud välja kuulutatud)

Uudiseid Saab'i maailmast, uued mudelid, pildid...
Vasta
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#1

N Juun 07, 2012 13:26

Kõhutunne ütleb, et lähemal ajal on mõtet SAABi müügiteemade osas kõrvad lahti hoida. Kui juba SaabsUnitedis selline info tekib, siis on miskit ikkagi teoksil. Kuigi hetkel on küll kõike hiljem eitatud, siis kipub see ikka "kus suitsu, seal tuld" teemaks.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

K Juun 13, 2012 12:02

The bankruptcy administrators have called the media and announced that they are having a press-conference at 1300 CET today to announce who the winner of the Saab sale is.

See on siis 14:00 siinmail

EDIT: ma ei hakka kopeerima, sest tõlkida nagunii ei viitsi. Aga link SU-sse
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
oswald
Postitusi: 376
Liitunud: L Veebr 28, 2009 12:28
Asukoht:
Auto: 9-5 1.9tid 2007 ATM

#3

K Juun 13, 2012 15:33

Lühidalt:

Prioriteediks elektriautod, mis ehitatakse 9-3 platvormile ja kasutatakse uusimat Jaapani tehnoloogiat.
Minna tahetakse Hiina turule, mis suunab hetkel maailmas kõige rohkem ressursse elektriautode arendamiseks.
9-5 ja 9-4x platvormide kasutamist ette ei nähta.
Tootmine jääks Rootsi.
Esimene elekriSaab vurab välja 2013 v 2014.
Tundrahunt
Postitusi: 38
Liitunud: E Mai 09, 2005 15:10
Asukoht:
Auto:

#4

K Juun 13, 2012 17:07

elektriauto muudab su sõltuvaks elektriliinide olemasolust. Mitte iga kant Eestis ei ole veel elektrifitseeritud ega asfaldiga kaetud :)
aga elektriautot on lihtsam toota, konstrueerida, kokku panna..ja potentsiaalse juhi käest saab nõuda nõrkvoolu elektriku pabereid iga 2 aasta tagant :)
que
Postitusi: 1406
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#5

K Juun 13, 2012 18:50

Kõige olulisem, et Rootsi jääb :cool: :drink: :head:

samas äkki oleks nüüd paslik pealkiri vähe postitiivsemaks muuta
Everyday Regular SAAB guy!
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 532
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#6

N Juun 14, 2012 11:41

Vaatasin mida kirjutab sel teemal Dagens Industri. Sain teada, et Nevs (ehk National Electric Vehicle Sweden) on ostnud lisaks pankrotis autotehase sisseseadele jms ära ka juba endise Saabi tehase hooned! Nad plaanivad lähiajal alustada juhtkonna ja inseneride palkamist.

Ostetud tehase toodanguks saavad olema elektriautod. Hübriide pole kavas. Küll aga mainiti, et võidakse 9-3 platvormil toota edasi ka väikese saastekoormusega tavamootoriga autosid (ilmselt BioPower liini jätkamine).

Sihtturgudeks on peamiselt USA ja Hiina. Panustatakse nö premium klassi ehk siis luksuslikumatele autodele. 9-4X ja 9-5 platvormid neid ei huvitanud, sest need on kaalult liiga rasked elektriautode arendamiseks (ja GM ei olnud valmis ka neid litsenseerima).

Ostutehingus ei sisaldunud Saab Parts, st seniste Saabide varu osi toodab siis edasi eraldi ettevõte (varem on spekuleeritud, et Rootsi riik jääb ise selle omanikuks).

Huvitav uudis oli veel - plaanis võib olla koostöö Mahindra & Mahindra-ga. Koostöö huvi tuleb Nevs poolt sellest, India on Saab kontserni (sõjatööstuse pool) üks suurim tellija. Sedakaudu loodetakse Mahindra & Mahindra abi, et saada nime "Saab" kasutamise õigus, mida neil hetkel veel pole. Eeltööd olevat tehtud aga kindel pole, et nad Saabi nime kasutamise õiguse saavad ja uued autod "Saab" nime all 2013 või 2014 välja vurma hakkavad. Siiski plaan kuidas nimi "Saab" kasutusse saada olevat olemas.

Niisiis on Nevsil tehas, tehnoloogia ja soov luua "roheline" elitaarautomark. Minu arust on ideel jumet. See on ju suhteliselt vallutamata turg - ees on vaid Tesla ja Fisker. Ja kui neil on platvorm olemas, siis on Nevs nende kahega nö keskklassi auto suurusega autode tootmise plaanide osas üsna samasse arengutemposse asutumas. Tesla Model S-ist väiksem auto on ju alles väljatöötamisel. Fisker oma ka. Turul on vaid suured lukssedaanid (Model S ja Karma) ja siis putukad ning keskklassi suuruses uhkes üksinduses Nissan Leaf (USA-s ka Ford Focus, mis kuuldavasti ka varsti Euroopa turule jõuab). Kuna Nevs plaanib koostööd Toyotaga, siis järelikult on ka neil miski susisemas. Ka Volvo peab elektriautosid perspektiivseks - C30 peaks elektriautona olema ka kohe tootmisküps. Muide ka "vana Saab" suutis toota 70 autose partii elektri Saabe katsetusteks. Kes netis otsib, leiab isegi filme! Ju sellest ka siis valik Saabi baasil edasi liikuda.

Igatahes saab siis rääkida "uuest Saabist"! Loodetavasti nad suudavad nime "Saab" kasutamise õiguse ka saada. Ja kindel on ka see, et 2,8T mootor jääbki Saabi suurima kubatuuriga bensumootoriks. Niisuguseid kütusepõleteid enam ei tule!

Allikad:
1) http://di.se/Default.aspx?sr=23&tr=305308&rlt=0&pid=270034__ArticlePageProvider&epslanguage=sv&referrer=
2) http://di.se/Default.aspx?sr=23&tr=305349&rlt=0&pid=270108__ArticlePageProvider&epslanguage=sv&referrer=
3) http://di.se/Default.aspx?sr=23&tr=305326&rlt=0&pid=270061__ArticlePageProvider&epslanguage=sv&referrer=
4) http://di.se/Default.aspx?sr=23&tr=305316&rlt=0&pid=270051__ArticlePageProvider&epslanguage=sv&referrer=
5) http://di.se/Default.aspx?sr=23&tr=305310&rlt=0&pid=270043__ArticlePageProvider&epslanguage=sv&referrer=

Dagens Nyheter toob lisaks välja, et Saabi eest maksti 1,8 miljardit SEK ja lubati investeerida 7 miljardit SEK. Ehk kokku ca 9 miljardit SEK (veidi üle miljardi EUR).

Teisest Dagens Nyheter artiklist sai ka teada, et esmalt - 2013/14 aastavahetuse kandis - tullakse välja praegusel 9-3 põhjal baseeruva elektriautoga (millest katsepartiid olid varem olemas). Kuna see on vanal põhjal auto, siis on see suunatud vaid Hiina turule. Maailma minnakse vallutama uuel 9-3 Phoenix platformil baseeruva autoga. Hiina turu jaoks plaanitakse hiljem välja töötada ka uus mudel.

Allikad:
1) http://www.dn.se/ekonomi/sa-mycket-betalar-nevs-for-saab
2) http://www.dn.se/ekonomi/detta-blir-nevs-forsta-bil

Nevs taga on Kai Johan Jiang, kellele kuulub Rootsi meedia andmetel China Dragon Base Holding. Saabi ostmiseks on Chinda Dragon Base Holdingul firma National Modern Energy Holdings, mis omakorda omab Nevs-is (loodud see aasta) 51%. Ülejäänu kuulub jaapanlaste Sun Investment-ile. Seega Rootsi hiinlase ja jaapanlaste ühisprojekt. China Dragon Base Holding tegeleb hiinas taastuvenergia valdkonnaga (sh ka bioenergia, millest ehk ka soov keskkonnasõbralike tavamootoreid edasi arendada). Nii, et uute omanike taust on läbinisti roheline ja elektriline.

Kai Johan Jiang elab ise juba 21 aastat Rootsis ja ajab suurt äri Hiinas. Elama plaanib mees aga asuda Trollhättanisse! Motiveeritud ja igapäev kohal olev omanik on alati pool võitu andnud!
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#7

N Juun 14, 2012 15:16

Igatahes saab siis rääkida "uuest Saabist"! Loodetavasti nad suudavad nime "Saab" kasutamise õiguse ka saada. Ja kindel on ka see, et 2,8T mootor jääbki Saabi suurima kubatuuriga bensumootoriks. Niisuguseid kütusepõleteid enam ei tule!


Saabi suurim tootmises olnud mootor on minuteadai kkagi 3.0.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#8

N Juun 14, 2012 15:31

Mismõttes..:) 9-7 Aero variandile läks 6 liitrine peale, kui ma nüüd õieti mäletan..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
ivark
Postitusi: 777
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#9

N Juun 14, 2012 15:39

Size isn't everything:-)
muhv80
Postitusi: 19
Liitunud: N Aug 13, 2009 20:15
Asukoht:
Auto:

#10

N Juun 14, 2012 17:04



samas äkki oleks nüüd paslik pealkiri vähe postitiivsemaks muuta



SAAB saab uue hoo? näiteks
:drink:
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 532
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#11

N Juun 14, 2012 22:27

Mismõttes..:) 9-7 Aero variandile läks 6 liitrine peale, kui ma nüüd õieti mäletan..:)


Õige, 9-7-l oli tõesti suurim kubatuur ja hobujõudude arv (390 hj Wikipedia andmetel) ja Opeli 3,0 madalsurve turboga istus ju ka Saabidel peal! Õige. Vabandused vääratuse eest.

Päris ehe 100% Saabi enda suurim mootor oli 2,3T (tegelikult ühe 3,0 tegid nad ju ka Soomes valmis, mis siit kusagilt läbi jooksis, aga seeriatootmisse see ei läinud). Kui aus olla siis ju isegi mu mainitud 2.8T oli ju tegelikult Holdeni mootor, mis Austraaliast siia poole maakera saadeti! Kõik suure kubatuuriga mootorid oli neil laenatud.

2,8T oli see, millel siiski minu teada oli parim kiirendus (Turbo X kapoti all). Pidasin seda silmas aga kirja läks valesti. 2,8T oli samas nii hea, et valiti 2008. aastal maailma 10 parima mootori hulka. Ja seda just Saabi tuunituna (sama mootor oli paljudel muudel autodel ka aga mitte samas seades). Ega see siis asjatult ka 9-5 ja 9-4X peale sattunud. :)

Omamoodi huvitav on, et kui Saabi ajalugu lugeda, siis oma mootoreid on neil väga vähe olnud. :( Laenatud kraamiga asi algas ja lõppes selles Saabi eelmises elus. Ehk tuleb uus ajastu hiilgavam! :head: ... ju siis seetõttu ka neid BioPowereid edasi arendatakse, et need päris ainsad Saabi enda mootrid. Viimased 2,0T Aero peal olid ju väga hea kiirendusega. Isegi tiba äkilisemad kui 2,8T (v.a Turbo X versioonina).
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 512
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#12

N Juun 14, 2012 23:53

Ja 12 punkti läheb dreamer12-le väga sisukate postituste eest!
SAAB on tegusõna!
ivark
Postitusi: 777
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#13

R Juun 15, 2012 9:12

Mismõttes..:) 9-7 Aero variandile läks 6 liitrine peale, kui ma nüüd õieti mäletan..:)


Õige, 9-7-l oli tõesti suurim kubatuur ja hobujõudude arv (390 hj Wikipedia andmetel) ja Opeli 3,0 madalsurve turboga istus ju ka Saabidel peal! Õige. Vabandused vääratuse eest.

Päris ehe 100% Saabi enda suurim mootor oli 2,3T (tegelikult ühe 3,0 tegid nad ju ka Soomes valmis, mis siit kusagilt läbi jooksis, aga seeriatootmisse see ei läinud). Kui aus olla siis ju isegi mu mainitud 2.8T oli ju tegelikult Holdeni mootor, mis Austraaliast siia poole maakera saadeti! Kõik suure kubatuuriga mootorid oli neil laenatud.

2,8T oli see, millel siiski minu teada oli parim kiirendus (Turbo X kapoti all). Pidasin seda silmas aga kirja läks valesti. 2,8T oli samas nii hea, et valiti 2008. aastal maailma 10 parima mootori hulka. Ja seda just Saabi tuunituna (sama mootor oli paljudel muudel autodel ka aga mitte samas seades). Ega see siis asjatult ka 9-5 ja 9-4X peale sattunud. :)

Omamoodi huvitav on, et kui Saabi ajalugu lugeda, siis oma mootoreid on neil väga vähe olnud. :( Laenatud kraamiga asi algas ja lõppes selles Saabi eelmises elus. Ehk tuleb uus ajastu hiilgavam! :head: ... ju siis seetõttu ka neid BioPowereid edasi arendatakse, et need päris ainsad Saabi enda mootrid. Viimased 2,0T Aero peal olid ju väga hea kiirendusega. Isegi tiba äkilisemad kui 2,8T (v.a Turbo X versioonina).


10 punkti minu poolt ka ja lisaks, sa teed nii head reklaami sellele 2.8-le, et paneb müügikuulutusi vaatama:-)
Kasutaja avatar
Six
Postitusi: 347
Liitunud: P Sept 26, 2010 9:47
Asukoht:
Auto: M5 F90 '18

#14

R Juun 15, 2012 9:43

Kui linnasõitu palju, siis tuleb kasuks, kui kuulud Statoili või Neste juhatusse. :)


10 punkti minu poolt ka ja lisaks, sa teed nii head reklaami sellele 2.8-le, et paneb müügikuulutusi vaatama:-)
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 532
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#15

R Juun 15, 2012 11:43

Kui linnasõitu palju, siis tuleb kasuks, kui kuulud Statoili või Neste juhatusse. :)


10 punkti minu poolt ka ja lisaks, sa teed nii head reklaami sellele 2.8-le, et paneb müügikuulutusi vaatama:-)


Mootori minek ja töökindlus on tõesti head aga ma ka Six-iga nõus, et linnavahel liikumiseks :drive: on see koledalt kütusemaias. Eriti hulluks teeb 2,8 T paiknemise 9-3 kapoti all asjaolu, et se mootor on kombineeritud tõelise minipaagiga.:angry: Kui natuke enam linnas sõidad tuleb nädalas suisa kaks korda paak täis panna. TTiD omanikud vist tangivad kaks korda kuus. :cool: Kõva vahe!

Kui uus Saab TTiD ja BioPower mootoreid säästlikuse ja samal ajal ka jõulise kiirenduse hoidmise suunas edasi arendaks oleks ma kahe käega poolt!

Sattusin ka netis peale huvitavale loole, et GM ei lubanud vanal Saabil sellest 2,8T mootorist enam kui 300 hj välja võtta. Saab oleks tahtnud, aga ei tohtinud! Sellest otsiti ka möödapääsu Hirsch abil (kes oli ainus Saabi ametlik tuunija). Jutt käis isegi Hirsch ostust ja muutmisest AMG laadseks majasiseseks tuunijaks.

Allikas: http://www.teknikensvarld.se/2010/06/03/10259/saab-jobbar-med-hirsch-for-att-hoja-prestandan/

Mis mulle elektrimootorite puhul meeldib on kiirendus (saabismi põhialge!). Vaadake kas või Tesla Model S kiirendusnäitajaid. Teeb Porchele ära. Saab võiks ka taas teha! Ja siis juba ehk suuremas vahemikus kui kunagine 80-120 km/h kiirendus. Kui akud ka Teslaliku ca 400 km läbimist soosiks, kaaluks ma Saabi ergonoomika ja sõiduomaduste tõttu küll selle elektriversiooni ostu. Kahju, et neid praegu ei saa. Läheks ju KredeX toetusprogrammi alla. :angry:
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#16

R Juun 15, 2012 12:22

Kui linnasõitu palju, siis tuleb kasuks, kui kuulud Statoili või Neste juhatusse. :)


Kusjuures seda lauset pole hea pruukida. Tundes mõningaid kodanikke seal üleval, siis peavad nad ise oma masinatele kütust ostma, küll mõni protsent soodsamalt kui tavakodanik seda saab.

terv, teager
Kasutaja avatar
Six
Postitusi: 347
Liitunud: P Sept 26, 2010 9:47
Asukoht:
Auto: M5 F90 '18

#17

R Juun 15, 2012 12:24

Ega ma väidagi, et siis tasuta saab.
Mõni protsent soodsamalt tuleb ju kasuks ;)

Kui linnasõitu palju, siis tuleb kasuks, kui kuulud Statoili või Neste juhatusse. :)


Kusjuures seda lauset pole hea pruukida. Tundes mõningaid kodanikke seal üleval, siis peavad nad ise oma masinatele kütust ostma, küll mõni protsent soodsamalt kui tavakodanik seda saab.

terv, teager
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#18

R Juun 15, 2012 14:44

Nüüd võiks kokku leppida, et kes esimesena postitab pildi uuest elektri Saabist, mida tootma hakatakse siia teemasse saab mingi auhinna. See utsitaks ehk natuke tagant, et saaks juba näha mihuke see uus Saab välja hakkab nägema :)
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 532
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#19

R Juun 15, 2012 16:02

Olemasolevat elektri Saabi saab vaadata siit videotest:
1) http://www.youtube.com/watch?v=PtOJmm4EBfU&feature=related
2) http://www.youtube.com/watch?v=WgoHYEN16Bo&feature=related

Minu teada tehti ka see esimeses videos mainitud 50 autoline prooviseeria valmis. Mis neist aga saanud on ei ole teada.

Üks huvitav asi veel - Saabil on olemas ka eAWD lahendus ehk elektriline neljarattavedu. Kavandati seda järgmise põlvkonna 9-3-le juba vana Saab ajal. Ju see nüüd siis käiku läheb! Sellest pikem jutt: http://www.automotorsport.se/media/biltester_pdf/110804.pdf - seega see ostja huvi pole olnud päris suvaline vaid üsna teadlik lähenemine.
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#20

R Juun 15, 2012 16:36

Teemasse haakuvalt, neid elektriauto konversioone on ka klassikalistest Saabidest tehtud. Üksikprojektid entusiastide poolt muidugi, aga huvitav sellegipoolest.

http://www.saabhistory.com/2006/12/08/1974-saab-sonett-iii-electric-car/

http://www.saabhistory.com/2007/12/17/a-1972-saab-96-electric-vehicle/
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 532
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#21

E Juun 18, 2012 10:31

Ka Äripäevas on nüüd väike uudisekene: http://www.ap3.ee/article/2012-06-16/saabi_uued_omanikud_alustavad_koostood_indiaga
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
parkentosh
Postitusi: 239
Liitunud: P Dets 07, 2008 18:55
Asukoht:
Auto:

#22

E Juun 18, 2012 11:35

Nagu välja tuleb siis uue SAAB 9-5 tootmisõigusi edasi ei müüda. Nagu ma aru sain siis ostetakse SAAB'i tehas ja kaks platvormi (SAAB 9-3 ja SAAB Phoenix prototüüp)
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#23

T Aug 28, 2012 15:37

Köhigu papp reedeks välja või öelgu head aega. Niimoodi kõlavad kuulujutud NEVS-i kohta.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 532
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#24

K Aug 29, 2012 16:19

Otsisin Dagens Nyheterist üles, millisel allikal see väide põhineb.

Originaalartkkel on siin: http://www.dn.se/ekonomi/saabkopare-ska-ha-fatt-ultimatum

Seal on lisaks eelviidatule välja toodud, et kui raha reedeks ei laeku on suur risk, et Saabi vara pannakse pankrotihalduri poolt müüki tükkidena. Seni on NEVS maksnud 150 miljonit SEK, ülejäänu (tehnigu kogusumma oli: 1,8 miljardit SEK ja lubati investeerida 7 miljardit SEK) maksmiseks puuduvat NEVS esindaja Karl-Erling Trogen sõnul vahendid, kuna üks tehingu partner on alt ära hüppanud. Lisaks olevat ka segadus selle ümber, kes ikkagi omab Phoenix platvormi. Spyker on selle baasil justkui ka tehnigu teinud/tegemas: http://www.ap3.ee/article/2012/8/28/saabi-varemeist-kasvab-valja-veel-uks-autotootja

Nii küll Saabe ei saa. Kahjuks. Taaskord on ime vaja. Aga kas Saabil on ikka 9 elu nagu Muller arvas? Ja kui ongi siis on mitmed neist juba läbi. Eks siis uuel nädalal ole taas näha, mis saab.
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
cabric
Postitusi: 402
Liitunud: N Nov 20, 2008 17:40
Asukoht:
Auto:

#25

K Aug 29, 2012 17:47

Peaks vist pealkirja ära vahetama.
Vasta