Saab 9-5 NG värskes EPL'is
Tänases päebvalehes on kirjutatud uuenduskuuri läbinu 9-5st. Tundub et loo autor on keegi meie seast või vähemalt peab ta saabidest väga lugu. Kasutatakse väljendit saabism :)
Isiklikult nägin uut üheksaviit ales üsna hiljuti. Mulle ei meeldinud. Liiga palju kroomi esiotsas vist rikub asja ära. Igatahes tundus just esiots kuidagi võõras - ei läinud nagu ülejäänud kerega kokku.
Artikkel kah siis:
http://www.epl.ee/artikkel_307900.html
Isiklikult nägin uut üheksaviit ales üsna hiljuti. Mulle ei meeldinud. Liiga palju kroomi esiotsas vist rikub asja ära. Igatahes tundus just esiots kuidagi võõras - ei läinud nagu ülejäänud kerega kokku.
Artikkel kah siis:
http://www.epl.ee/artikkel_307900.html
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Uus nina on geniaalne, raju mis raju! Aga see oli ka ainumas asi mis salongis kaedes meeldis.
Kogu armatuurlaua nupunduse kujunduses on midagi puudu, mingid proportsioonid on häirivalt paigast ära. Kliima ja audio moodulite gabariidid hakkavad nüüd silma - moodulid tunduvad kuidagi väga suured ja samas tühjad (nuppe vähe vist). Ja miks peavad kliima nupud olema ümmargused? Mingit piloodi tunnet ei teki erinevalt 9-3-st. Eelmiste 9-5-te istmed olid teistsugeuse profiiliga, kaduma on läinud sisseistumisel tekkiv hea tunne. Seniproovitud 9-5 puhul on mul alati tundunud et just 9-5 on see auto mis on loodud täpselt minu jaoks, arvestades minu tundeid ja tahtmisi. Uue 9-5 puhul sellist tunnet ei tekkinud, no ei hakanud ila suunurgast tilkuma.
Kogu armatuurlaua nupunduse kujunduses on midagi puudu, mingid proportsioonid on häirivalt paigast ära. Kliima ja audio moodulite gabariidid hakkavad nüüd silma - moodulid tunduvad kuidagi väga suured ja samas tühjad (nuppe vähe vist). Ja miks peavad kliima nupud olema ümmargused? Mingit piloodi tunnet ei teki erinevalt 9-3-st. Eelmiste 9-5-te istmed olid teistsugeuse profiiliga, kaduma on läinud sisseistumisel tekkiv hea tunne. Seniproovitud 9-5 puhul on mul alati tundunud et just 9-5 on see auto mis on loodud täpselt minu jaoks, arvestades minu tundeid ja tahtmisi. Uue 9-5 puhul sellist tunnet ei tekkinud, no ei hakanud ila suunurgast tilkuma.
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Meenutab opel omegat??? Üritasin praegu meenutada milline see omega nina on - mingit sarnasust küll pähe ei tulnud. Ok mõlemal on ees esilaternad ja suunatuled ja iluvõre aga sellest ei saa üle ega ümber ju.:)
Minu mulje on jätkuvalt et nina on raju ja ülihästi õnnestunud.
Minu mulje on jätkuvalt et nina on raju ja ülihästi õnnestunud.
No päriselus ta ikka miskit oomegat niiväga ei meenuta..
Aga, minu meelest on siiski suudetud saabi puhul seda disainijoont jätkata - et on moodustunud ühtlane rida 99 -> 900 -> 900NG -> 9-3 -> 9- 3 SS , ja 9000 - > 9-5 .
Mudelite areng paraku ei peatu, aga erinevalt tojootast v mitsubishist v savi millest kolmandast on vähemasti saab ( ja ka mb ja bmw ja natuke ka volvo) enda mudeliperesid järjepidevalt sidunud. Peamised kujundusvõtted on samad, iga nurga alt vaadates näed,et see on põhimõtteliselt ühe tootja auto.
Ja selle eest 10p saabi tehaseinimestele..
Aga, minu meelest on siiski suudetud saabi puhul seda disainijoont jätkata - et on moodustunud ühtlane rida 99 -> 900 -> 900NG -> 9-3 -> 9- 3 SS , ja 9000 - > 9-5 .
Mudelite areng paraku ei peatu, aga erinevalt tojootast v mitsubishist v savi millest kolmandast on vähemasti saab ( ja ka mb ja bmw ja natuke ka volvo) enda mudeliperesid järjepidevalt sidunud. Peamised kujundusvõtted on samad, iga nurga alt vaadates näed,et see on põhimõtteliselt ühe tootja auto.
Ja selle eest 10p saabi tehaseinimestele..
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14295
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Näh, Suur tegi kiiremini selle ära, mis ma oma jutu tõestuseks teha tahtsin..:) Justnimelt need tulika taksod mul meelel olidki...
Aga eks ta ole, pilt on pilt ja oma silm on oma silm. Ehk ma muudan oma arvamust, kui ise oma silmaga vaatan.
Aga eks ta ole, pilt on pilt ja oma silm on oma silm. Ehk ma muudan oma arvamust, kui ise oma silmaga vaatan.
Veidi OT, aga paar nädalat tagasi jäi mingis kaubanduskeskuses näppu Auto24 paberväljaanne ja selle tagaküljel oli uue Saab 9-5 reklaam. Must taust, üleval kollased (hundi)silmad ja tekst "Kõik Rootsi loomad ei ela metsades", all uue Saabiku esiots ja tekst "Neid võib kohata ka Eestimaa teedel". :thumb:
Cyberi ja Suure jutus on 100% tõtt, sama tunne oli ka mul kui nägin seda salongis. Ja tagant on kuidagi nagu Volga ja Chevy Lacetti kuju (mõlemad ju peaks olema suure gigandi GM valduses).
Igatahes seest oli väga igav, nupud ümarad, segane, nö. lennuki kokpiti olemusest on mindud eemale.
ja mis puutub karteri tuulutusse, siis seesama probleem on ikkagi neil jätkuv, seda lugesin Rootsi saabiklubist (niipaljukest kui aru sain).
Kokkuvõttes, rahvas nõudis uut autot, raha selleks pold, seega tehti s..t saia, millel nimeks feisslift :(
Igatahes seest oli väga igav, nupud ümarad, segane, nö. lennuki kokpiti olemusest on mindud eemale.
ja mis puutub karteri tuulutusse, siis seesama probleem on ikkagi neil jätkuv, seda lugesin Rootsi saabiklubist (niipaljukest kui aru sain).
Kokkuvõttes, rahvas nõudis uut autot, raha selleks pold, seega tehti s..t saia, millel nimeks feisslift :(
Algselt postitas: Gunn
Veidi OT, aga paar nädalat tagasi jäi mingis kaubanduskeskuses näppu Auto24 paberväljaanne ja selle tagaküljel oli uue Saab 9-5 reklaam. Must taust, üleval kollased (hundi)silmad ja tekst "Kõik Rootsi loomad ei ela metsades", all uue Saabiku esiots ja tekst "Neid võib kohata ka Eestimaa teedel". :thumb:
Kui ma ei eksi, siis VM kodulehel nägin demot sellesama reklaami kohta, kus tuli metsas paistvatele silmapaaridele vajutada ning masin näitas erinevaid külgi.
Nägin täna teist ka elusuuruses linna peal - jään endise arvamuse juurde, suht nutune välimus, tagant meenutab tõesti mingisugust japsi...
karterituulutusest pajatab minu arust ülihästi see Rootsi kutt, http://www.mitt-eget.com/saab/information_ccv.shtml
Tema jutust igatahes selgub, et kuigi Saab on mõelnud välja igasugu võimalikke setinguid, kuidas asja korda teha, on lõpptulemus ikkagi see, et asi ei toimi 100% nagu peab :gun:
Tema jutust igatahes selgub, et kuigi Saab on mõelnud välja igasugu võimalikke setinguid, kuidas asja korda teha, on lõpptulemus ikkagi see, et asi ei toimi 100% nagu peab :gun:
Kusjuures. Hämmastav. Absoluutne enamus kommentaaridest ei ole rahul uute mudelitega, käib miski nutt ja hala. Mis te arvate, kui palju saabe ostetaks kui mudelivalikus oleks ikka veel 85ndama aasta kerega 9000 ja classic 900? Teiseks, suvalise auto salong ega juhikoht ei saa meenutada lennuki kabiini - pakun välja, et suvalisel saabi lennukil ja autol ei ole kabiinist vahetatavaid lüliteid - nuppe - kange. Lisaks veel , vaadake natuke laiemalt maailma - mis toimub üleüldse autotööstuses - oleks saab jäänud jonnakalt oma kuuekümnendatel aastatel väljatöötatud disainilahenduste juurde, oleks meil ainult õhata, et näed, oli kunagi selline auto. Saab on alati olnud liiga odav selleks, et saada puhastverd rariteediks ( nagu näiteks Bristol, kah lennukiehitaja, kes vabast ajast siiani autosid ehitab - hämmastavalt koledaid ja luksuslikke, muideks), vaid on ikkagi olnud eripärane ja seejuures kättesaadav massiauto. Ehk koostöö GM'iga viis sinnamaale, et juba 80ndate lõpus taheti suurendada turuosa, sest saab-scania ei jaksanud maksta kasumlikust veoautotootmisest kahjumlikku sõiduautotootmist.
Kuid praeguseks on toimunud see, et mitmed mu tuttavad ( 3 vähemalt) on endale hankinud 9-3'd.. sest disain (nii seest kui väljast) on veel piisavalt eripärane et meenutada saabi, aga samas piisavalt tavaline et mitte hirmutada eemale tundlikku ostjat, kes radikaalset (=koledat, nende mõistes) välimust hinnata ei oska - ei taha. Tavaautode tootjatest on minu meelest maailmas kaks autotootjat suutnud säilitada oma vana imagot, ning eduliselt hoida järjepidevust oma toodete disainis, need on MB ja Saab. BMW kukkus imho sealt rivist välja selle viimase kolmese, viiese ja seitsmesega.
Aga samas saabi müük kasvab - seda olukorras, kus GM'i tütred päris tõsistes hädades on. Ja uut 9-5'e võib vana omegaga sassi ajada ainult tõesti piltide peal.
Lisaks - kui ma istun saabi (vahet pole, kas 9-3, 900, või 9000'sse), siis kõik nupud asetsevad seal, kust ma neid alateadlikult esimesena otsin ja käituvad loogiliselt , ma iga kord muutun tigedaks, kui pean sõitma almera ja patroliga, millel asuvad käigukangid vale koha peal . ja näiteks kojamehenupud käituvad nii, et ma kunagi ei suuda esimese korraga soovitud programmi tööle lülitada).
Remargiks - ka veel - mul tuli paar aastat tagasi heldimuspisar silma, kui leidsin '01 aasta volvo v70'l täpselt samasuguse kandilised suunatulekangid nagu minu kunagisel '78 volvo 240'l Aga volvo ka hukka läind oma uutmistega.
Kuid praeguseks on toimunud see, et mitmed mu tuttavad ( 3 vähemalt) on endale hankinud 9-3'd.. sest disain (nii seest kui väljast) on veel piisavalt eripärane et meenutada saabi, aga samas piisavalt tavaline et mitte hirmutada eemale tundlikku ostjat, kes radikaalset (=koledat, nende mõistes) välimust hinnata ei oska - ei taha. Tavaautode tootjatest on minu meelest maailmas kaks autotootjat suutnud säilitada oma vana imagot, ning eduliselt hoida järjepidevust oma toodete disainis, need on MB ja Saab. BMW kukkus imho sealt rivist välja selle viimase kolmese, viiese ja seitsmesega.
Aga samas saabi müük kasvab - seda olukorras, kus GM'i tütred päris tõsistes hädades on. Ja uut 9-5'e võib vana omegaga sassi ajada ainult tõesti piltide peal.
Lisaks - kui ma istun saabi (vahet pole, kas 9-3, 900, või 9000'sse), siis kõik nupud asetsevad seal, kust ma neid alateadlikult esimesena otsin ja käituvad loogiliselt , ma iga kord muutun tigedaks, kui pean sõitma almera ja patroliga, millel asuvad käigukangid vale koha peal . ja näiteks kojamehenupud käituvad nii, et ma kunagi ei suuda esimese korraga soovitud programmi tööle lülitada).
Remargiks - ka veel - mul tuli paar aastat tagasi heldimuspisar silma, kui leidsin '01 aasta volvo v70'l täpselt samasuguse kandilised suunatulekangid nagu minu kunagisel '78 volvo 240'l Aga volvo ka hukka läind oma uutmistega.
Ega ei olegi rahul uute mudelitega! Miks hinnatakse just klassikuid ja tonniseid...just sellepärast, et uuemad on kõik nagu krdi munad ühesugused. Saabist kui sellisest on üha vähem järgi ja (vähemalt mina) tihti enam tänaval ei teegi vahet, on se nüüd mingi oopeli-muna või saabi-muna. Lõpuks siis esiosa reedab, et on ikka Saab. Ja sama kamm on muidugi ka Volvodega.
Saan täiesti aru, et autode välimus muutub ümaraks ja voolujooneliseks, mida aeg edasi. Aga et nad on kõik nagu ühe vitsaga löödud, sellest ei saa aru. Vähemalt mina võtan ühtesid rahvaautodena (loe: uuemaid Saabe) ja teisi Saabidena (kuni tonnisteni) ja olen ülimalt kurb, et samasugune rahvaauto tuleb kunagi endalgi osta, sest tonnine ei kesta lõpmatuseni.
Epsum, kui ütled, et nupud ja kangid on vale koha peal, siis on see puhtalt harjumus. See, mis meile tundub loogiline olevat, pole näiteks VW omanikule, kes eeldaks, et kojamehe kang peaks ka "nullist" ülespoole liikuma. Alateadlikult otsiksid neid nuppe hoopis mujalt, kui oleksid eelnevalt ainult teist marki autodega sõitnud. Ja alateadlikult ma eeldaksin ka, et aknatõstukite lülitid asetseks ikka uste küljes, nagu loogilisem ja mugavam oleks, aga kus sa sellega...;)
Ja lõpuks: harjumus on ka minul, et meeldivad kandilised autod (kirstud ), mitte "munad". Ja see tunne ei muutu ka siis, kui kunagi olude sunnil kusagil 9-5 roolis istun.
Saan täiesti aru, et autode välimus muutub ümaraks ja voolujooneliseks, mida aeg edasi. Aga et nad on kõik nagu ühe vitsaga löödud, sellest ei saa aru. Vähemalt mina võtan ühtesid rahvaautodena (loe: uuemaid Saabe) ja teisi Saabidena (kuni tonnisteni) ja olen ülimalt kurb, et samasugune rahvaauto tuleb kunagi endalgi osta, sest tonnine ei kesta lõpmatuseni.
Epsum, kui ütled, et nupud ja kangid on vale koha peal, siis on see puhtalt harjumus. See, mis meile tundub loogiline olevat, pole näiteks VW omanikule, kes eeldaks, et kojamehe kang peaks ka "nullist" ülespoole liikuma. Alateadlikult otsiksid neid nuppe hoopis mujalt, kui oleksid eelnevalt ainult teist marki autodega sõitnud. Ja alateadlikult ma eeldaksin ka, et aknatõstukite lülitid asetseks ikka uste küljes, nagu loogilisem ja mugavam oleks, aga kus sa sellega...;)
Ja lõpuks: harjumus on ka minul, et meeldivad kandilised autod (kirstud ), mitte "munad". Ja see tunne ei muutu ka siis, kui kunagi olude sunnil kusagil 9-5 roolis istun.
a mulle meeldib uus 9-5 rohkem kui vana. ikka on selline imelik friik natuke. hea fantaasia puhul võib igasuguseid autosid sarnastena näha.
kui ühel naisel mõne teise naisega sarnased kurvid on ei tähenda see sugugi, et neid kuidagi eriti samasugustena peaks käsitlema:)
kui ühel naisel mõne teise naisega sarnased kurvid on ei tähenda see sugugi, et neid kuidagi eriti samasugustena peaks käsitlema:)
Nimevahetus vl -> Veiko
Mehed-mehed, hea, et veel vahepeal suisa :gun: ei läinud :D
Kuigi.....mis siin salata, uue 9-5 pildid kõrvuti koos Hoopel Õu,mega piltidega ajasid küll kananaha ihule.........Krt., Philips telekat julge ostagi. määrivad veel vägisi pähe loteriivõiduna :drive:
Kuigi.....mis siin salata, uue 9-5 pildid kõrvuti koos Hoopel Õu,mega piltidega ajasid küll kananaha ihule.........Krt., Philips telekat julge ostagi. määrivad veel vägisi pähe loteriivõiduna :drive:
Sebastian - minu viga on äkki selles, et ma liiga paljude erinevate autodega sõitnud olen (nii eurooplaste, meeriklaste ja kui ka jaapanlastega) . Aint et selline kodune tunne on ainult kas saabis või mersus (bemmis kui 04 aastani ka, ainult et sealne kjompuuter ajab mind hulluks ja minu meelest 2.8 koos steptronicuga kohe üleüldse võimekalt ei toimeta).
paljudele inimestele ongi keeruline meeldida ja selleks tehaksegi mingite huvigruppide eelistuste järgi autosid. kuna maailm globaliseerub ja integreerub siis muutuvad ka autod vastavalt. aga üldiselt on see ikka kinni maitses. Mulle on näiteks meeldima hakanud ameerika autod - uus mustang, ford expedition vm. :)
uue 9-5 meeldib mulle must ja universaal - väga shikk ses mõttes mis puudutab sisu siis minge ja proovige sisse istuda ja öelge siis kas oli ebamugav? mina olen seal istunud ja mulle meeldis, kõik oli väga seal kus ma seda olen harjunud leidma. Pigem on 9_3 om display ette armatuuri peale viimisega asju muutnud ;)
uue 9-5 meeldib mulle must ja universaal - väga shikk ses mõttes mis puudutab sisu siis minge ja proovige sisse istuda ja öelge siis kas oli ebamugav? mina olen seal istunud ja mulle meeldis, kõik oli väga seal kus ma seda olen harjunud leidma. Pigem on 9_3 om display ette armatuuri peale viimisega asju muutnud ;)
Algselt postitas: sebastian
..Epsum, kui ütled, et nupud ja kangid on vale koha peal, siis on see puhtalt harjumus. See, mis meile tundub loogiline olevat, pole näiteks VW omanikule, kes eeldaks, et kojamehe kang peaks ka "nullist" ülespoole liikuma. Alateadlikult otsiksid neid nuppe hoopis mujalt, kui oleksid eelnevalt ainult teist marki autodega sõitnud. Ja alateadlikult ma eeldaksin ka, et aknatõstukite lülitid asetseks ikka uste küljes, nagu loogilisem ja mugavam oleks, aga kus sa sellega...;)
..
10 points Sebastian, pärast kahekuulist Saabitamist otsin ikka vahest uimase peaga akna lüliteid ukse pealt :wall:. Aga mis pull selle kojamehe kangiga, minu GM Saabikul ongi ju intermittent (kuidas see maakeeli on? intervalliga?) rezhiim 0-st ülespoole ..
Aga topicu juurde, huvitav kas kõik uue mudeli kritiseerijad oleksid sama meelt, kui neile see poolmuidu kättesaadav oleks? :poke: