Uudised NEVS elektriautodest (ehk ex-elektriSaabidest)

Uudiseid Saab'i maailmast, uued mudelid, pildid...
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 480
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-3 2,8T MY08; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#1

K Apr 09, 2014 21:44

No nii nüüd siis tulevad Trollhättanist ka elektri Saabid (9-3). Esialgu küll katsepartiina, et läbi viia auto katsetsused Hiinas. Päris seeriatootmist on oodata 2014 sügisel ja müüki Euroopas 2015.

Eesti keelne artikkel: http://arileht.delfi.ee/news/uudised/saab-alustas-elektriautode-tootmist.d?id=68408747

Inglise keelne artikkel: http://www.roadandtrack.com/go/news/production-begins-on-electric-saab-9-3

Lisaselgust toob aga Rootsi allikas. Esmalt selgub, et elektri Saabide akud on põrada all (a la Tesla ja mitte nagu GM elektri Saabide proovipartii, kus need olid istemete vahel). Teiseks selgus, et katsepartii pannakse kokku "tava koosteliini" väliselt käsitööna. Mikael Östlund on ka Rootsi raadiole öelnud, et kere ehitati ümber just vajadusest tagada kaalukesme viimine madalale tagamaks head juhitavust. Paistab, et Saabi idee elab! Lahe. Jõudu neile! :headbang:

Rootsi keelne info: http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20140408/nevs-kor-igang-tillverkning-av-eldrivna-saab-9-3

Muide tuleb välja, et elektri Saabi on Rootsis testitud juba aastapäevad!

Allikas: http://www.mentornewsroom.se/nyheter/motor-magasinet/produktionsstart-saabs-nya-elbil/

Huvitav fakt on ka see, et esimesed 200 elektri Saabi lahkuvad Rootsist ilma akudeta. Need monteeritakse NEVS omanike Pekingi akutehases. Elektri Saabide siia saamine ilmselt on seetõttu esialgu ilmvõimatu. Sellele aitab kaasa ka hiinlaste elektiautode toetussummade suurus (ca 7000 € auto kohta võrreldes rootslaste toetusega ca 4400 € auto kohta). Hiinlastel on soov aastaks 2015 saada oma teedel vurama min pool miljonit elektri autot. Piki Hiina idarannikut on selle võimaldamiseks väljaehitamisel ka 220 000 elektriautode laadimispunkti (ehitab riigifirma State Grid)! Sellest siis ka võidujooks. Sellel turul osalemiseks on ka kavas Qingdao-s püsti panna elektri Saabide koostetehas.

Esimesed elektri Saabid on suutelised läbima ühe laadimisega ca 200 km. Saabi see läbisõit ei rahulda. Loodavad järgmiseks aastaks läbisõidu min 250 km peale saada, et võistelda Nissani jt. Kavas olevat tõsta nii mootori efektiivust (sh võimsust) kui ka akude mahutavust. Nn uus põlvkond akusid ja mootoreid on valmimise järgus. Praegu katetatakse nö "vana elektrimootori ja aku tehnikat", et saada kogemusi!

Tesla neile ilmselt Hiinas tõsine konkurent ei ole, sest auto on seal 1,5 korda kallim kui USA-s. See annab hiina taustaga tegijatele seal kohapeal suure eelise.

NEVS - New Energy Vehicle Sweden kohta oli ka artiklis fakte:
1) Firma asutajaks on Rootis elav hiinlane Karl Johan Jiang ja firma tehti eesmärgiga osta Saab välja GM pankrotopesast (ostu hind oli 1,8 miljardit SEK ehk ca 0,2 miljardit € - number meelega nii, et tema firmade grupi aastakäibega võrdlus teil hiljem lihtne oleks). Mees on elanud Rootsis alates 1989 aastast. Sündides oli ta nimi aga Jiang Da Long (pidi seda nime Hiinas siiani kasutama). 2008 aastal anti just sellele mehele Ernst & Young poolt hiinas aasta ettevõtja tiitel!
2) NEVS-i omab 78% National Modern Energy Holdings Ltd, mis on registreeritud Briti Neitsisaartel ja mille peakontor asub Hongkongis.
3) NEVS-il on hetkel ca 400 töötajat ja ca 200 kaasatud konsultanti.
4) National Modern Energy Holdings Ltd omab Pekingis firmat State Holdings, millel on 31 biomassil töötavad elektri või kombijaama (ei viitsinud surfata, artiklis baasil saaks tõlkida nii või naa). See firma arendab ka tuuleenergia lahendusi, elektrienergia talletamise võimalusi ja elektrisõidukite (sh autode) akusid. Nende firmade grupil on kokku 8200 töötajat ja üle 1,5 miljardi € aastakäivet. Kunagi varem jäi meelde, et aku tehased on neil vähemalt kaks. Neist üks peaks olema käivitatud 2013! St tegu on vägagi kaasaegse firmaga.
5) NEVS 22% osalus kuulub aga Qingdao linnale. See asub Shandongi provintsis Hiina isa osas. Linn omab Saabi läbi oma investeerimisfirma Qingdao Qingbo Investment Co Ltd.
6) Uus NEVS autotehas on kavas rajada Qingdao koheselt kui on näha, et Trollhättani tehase võimsusest ei piisa.

Nn Phoenix platvormil Saab 9-3 on töös ja peaks ilmuma turule 2016 ja siis koheselt ka elektriautona. Praegust 9-3 põlvkonda tulebki vaadata kui tehnika katsetusi ja otsinguid, et uus 9-3 turule tuua juba kogemustega elektriautode tootjana. Selle osas tahavad nad suurendada nii akude hulka kui ka muuta kere kergemaks. Eesmärk on neil suuta konkureerida ei kellegi muu kui Teslaga! Model E-st (http://www.autoevolution.com/news/tesla-model-e-rendered-76721.html) võib ju isegi uus 9-3 lahedam olla! Muidugi juhul, kui viidatud lingil olev on ikkagi Model E tegelikkuses (pilt on spekulatiivne).

Allikad:
1) http://www.etn.se/index.php?option=com_content&view=article&id=58663
2) http://ttela.se/ekonomi/saab/1.2625570-snart-kan-nevs-el-saabar-skeppas-till-kina
3) http://www.nationellidag.se/saab-gor-japanska-elbilar

Siiski on ka arvamusi kuulda olnud, et seda tehast Hiinas tahetakse käima saada juba 2015 aastal. Aga kinnitust pole ma sellele leinud.

Võimatu ei ole, et ilmuvad ka hübriidmootoritega Saabid!

Sellele vihjati ju ostu ajal: http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_motor/bilar/article3481288.ece

Seega Saabide teemal on oodata vaid põnevaid uudiseid. Ja teada on ka, et Saab 9-5 viimane põlvkond ja 9-4X saavad tulevikus hästi hoituna kogumise objektideks. Neid ei tule enam iial juurde. Eriti väärtuslikud võivad olla need 27 universaali, mis kokku 33 toodetust erakätesse müüdi (lähim neist vurab Lätis Riias! Kae huvi korral pilte: http://9-5sc2012.com/?page_id=189).

Igatahes, mida enam teada saada, seda enam paistab, et peale rootsi omanike käest lahkumist (lennukitiiva järgi auto tegemist) on Saab taas entusiastlike omanike kätes. Erinevalt GM-ist paistab omanikel olevat missioon - võtta hiinas suur turu osa ja olla turul ka mujal, kus elektiautode vastu huvi olemas.

Visioon on neil ka olemas. Ka ühte lausesse on see hästi pandud. Lisan pildi 9-3 Aero esitluse ajast:


Sai pikk lugu. Aga kui juba midagi uurida või teha siis põhjalikult. :thumb:


Lisatud failid
www.wellnessorbit.com - B2B e-trainings
www.consciousinitiative.com - Teadliku Ettevõtluse Konverents taas 03.05.2018!
www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
Kasutaja avatar
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2044
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht:
Auto:

#2

N Apr 10, 2014 8:38

Mulle kohe väga meeldib Sinu jutte lugeda! Super!!!
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13386
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#3

N Apr 10, 2014 9:39

200-250km range on minu jaoks kuidagi jäänud selleks alampiiriks, mille puhul võiks üldse elektrika peale mõelda. Seega positiivne uudis. Samas on Tesla Model S siiski ainuke (ja tegelikult ju konkurenti selles osas polegi), millega saab Eesti piires rahulikult end tunda ja millega ka Tallinn-Tartu otsa ilma lisalaadimiseta ära käib.
Võrrelda muidugi 9-3-e ja Model S-i ei saa. Need on erineva suurusklassi masinad. 9-5 ja Model S ilmselt juba kannataks võrrelda, aga seda ei saa kunagi tulema.
See 200-250km range lööb ka kõiki teisi, Leafe jms-d. Samas Tesla Model E puhul räägitakse 200 miili range-st, ehk siis 300-330km ehk. Kui hinnad on suht võrdsed (E puhul on räägitud 35-40k $ alumisest otsast ja ega see Saab odavam ei tule), siis hakkab see võimalik läbisõit kindlasti mõjutama ostmist. E osas on muidugi kõik spekulatiivne hetkel, sest tema tulekuni läheb veel aega, kui ma ei eksi siis 2016-ni... Et jutt oli, et tuleb viia miinimum 250km-ni see range, siis ma ootaks Saabilt suht samasse kohta jõudmist kus E on. Siis on lootust ka konkureerida.

BMW i3 on väljas, 18.8kWh akud... väidetavalt kuni 190km range...:/ Milles ma kahtlen...

Järgmisena tahaks teada rohkem kasutatavate akude kohta, mahtuvus, eluiga, garantiid jms. Tesla on ehitamas omale akuvabrikut, mis suudab rohkem neid teha, kui üldse maailmas praegu akusid hetkel tehakse... lisaks juba sisse projekteeritud taaskasutus jms. Mulle Tesla lähenemine asjale tegelikult meeldib. Mida Saab vastu suudab panna?

Tesla klienditeenindus... see on täiesti omaette maailm..:) Väga täpselt jälgitakse kliente, autod on põhimõtteliselt on-line pidevalt. Kliendi probleemi kurtmisele foorumites järgneb kõne hoolduselt jms... täiesti ulme, mida ühelgi teisel pole.

Hetkel müüakse Saabe samamoodi nagu Teslat, läbi interneti ja see on tegelikult kliendi koha pealt paha. Ükski pank ei finantseeri praegu välismaalt ostmist. Sebid omale papi, ostad auto ära ja siis kandid selle liisingusse ümber ja tagastad papi kuhu iganes, kuskohast sa selle kokku ajasid..:( Esindusest ost oleks palju-palju väiksem peavalu.

Ühesõnaga, huvitav...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 480
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-3 2,8T MY08; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#4

N Apr 10, 2014 11:08

Kusagil vahel oli olemas ka vihje, et Saab plaanib nii neti kaudu müüki kui ka dealership kaudu müügi jätkamist. Kuidas ja kus olevat lahtine.

Igatahes point on, et Saabi omanikul on lisaks Teslale olemas oma akutehased. Need töötavad juba praegu. Lihtsalt mootor, auto ja aku vajavad õigel viisil kokku viimist. Erinevalt teistest (v.a Tesla ja ehk ka Renault/Nissan) on see juba suur eelis!

Ennist eksisin, see oli 2012 a lõpupäevadel kui uus akutehas Hiinas valmis. Siin nende enda kodulehe info inglise keeles: http://state-holdings.com/nevs-owner-opens-battery-plant-in-china/ - akud mida nad toodavad on LiFePO4. Ja need on juba kasutuses tervel real sõidukitel, mida saab imetleda (khm) siin piltidel (tõsi need pole nende enda toodetud masinad, viimane buss paistab aga suisa "tallinna värvides" Scania): http://nationalpower.com.cn/HomePage/content_12.shtml

Aga jah - Teslat jääb üle vaid imetleda. Model S on tõesti võrreldav 9-5-ga ka suuruselt (olen kõrval peatunud). Model E oleks Saab 9-3 otsene konkurent. Paistab, et nad ise ka mõistavad seda.

Konkurentsist: lisaks Teslale ja Saabile on ka teisi. Kuna Tesla omanik on ka Mercedes emafirma, siis elektri Mersud saavad ka Tesla akud. Seega on Saabil kaks tõsist konkurenti sellest seltskonnast + Nissan/Renault (mis, ka asja tõsiselt võtab). BMW autod on omapärased aga sõiduulatuse osas on nad Renault/Nissan selskonnast maas. Mitsubishi paistab aga tegevat Lexus/Toyota trikki ja keskenduvat enam hübriidautodele. Saabi kõrval panustab elektriautodele muidugi veel ka Volvo. Neil aga oma akutehast pole.
www.wellnessorbit.com - B2B e-trainings
www.consciousinitiative.com - Teadliku Ettevõtluse Konverents taas 03.05.2018!
www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13386
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#5

N Apr 10, 2014 11:43

Kuna Tesla omanik on ka Mercedes emafirma, siis elektri Mersud saavad ka Tesla akud.
Sõnastus on paha..:) Tesla omanik ei ole Mercedese emafirma..:) Daimler omas mingi 10% Tesla Motorsis, millest 40% on ka kuhugi Abu-Dhabisse edasi müüdud. Ehk siis see emafirma on osanik natuke.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13386
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#6

N Apr 10, 2014 14:05

Oh, spetsialist koorus välja... :thumb: Keep up the good work!
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 480
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-3 2,8T MY08; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#7

N Apr 10, 2014 16:35

Hale FAIL ikka, et vaid 200km ühe laadimisega.


See ju autokere kohta, mis pole elekriauto kereks tehtud üsna hea saavutus (olgem ausad praegune 9-3 on raske, minu omal on passis kaalu 1605 kg (ok osa on sellest massiivne mootor). Nissani spetsiaalselt elektriautoks ehitatud Leaf tegi esimese põlvkonnana (müüdi veel eelmine aasta!) ka vaevu 180 km (reaalselt pigem 150 ja talvel ca 100 km). Nüüd said läbisõidu 250 km peale aga sedagi rohkem teoorias. Jah Teslale jäävad kaks korda alla aga nad ju ise teavad, et see on katsepartii häda ja tegelevad selle täiustamisega. Proovi ise ettevõtja olla. Väiksemaid asju, kui autogi on keerukas kokku panna!

Lisan, et siinse allika alusel tegeleb Saab ka senise autokere kergemaks saamisega. Patareides on aga kavas kasutada suisa nanotehnologiat.

Allikas: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=5830899

Viimane enamvähem õige Saab oligi vana pre facelift 9-5 edasi kõik oli ikka täielik pask.


Viimane 9-5 on väga Saab! Kohe väga. :D Parem kui esimene 9-5 põlvkond. Kui pole sõitnud ja ei oma võrdlusmomenti, siis ei tasu nii pahane olla. Samuti on ka viimane GM 9-3 põlvkond mõnus auto. Turbo X või XWD Aero olid väga lahedad. Ka 2WD Aerona oli see äge. Mitte Aerosid pole proovinud ei oska neist midagi kosta.

Kuna Tesla omanik on ka Mercedes emafirma, siis elektri Mersud saavad ka Tesla akud.
Sõnastus on paha..:) Tesla omanik ei ole Mercedese emafirma..:) Daimler omas mingi 10% Tesla Motorsis, millest 40% on ka kuhugi Abu-Dhabisse edasi müüdud. Ehk siis see emafirma on osanik natuke.


Cyberil on õigus.:red: Jah Daimleril on väike osalus. See tundus endale nii loogiline aga tekstis nii ei kajastunud nii. Daimleril on Teslaga olemas aga kokkulepe, et Tesla varustab kõik nende elektri autode akudega. See ka see, miks Tesla uut akutehast rajab.

Nii palju kui akudest teada on siis arvatavasti järgmise ca 10 aastaga suudetakse siin teha vägagi suur hüpe. Palju on nö katsetamise järgus lahendusi. Sh Teslal ja Saab emafirmal. Aga mis siin ikka teha kui vahepeal 100 aastaks elektriautode tootmine unarusse jäi. Lõpuks olid ju esimesed hübriid ja 4WD elektriautod olemas juba 18 sajandi lõpul! Akudega aga ca 70 aastat ei tegeletud pea-aegu üldse. Alles viimased 10 aastat on siin valdkonnas arengut. Ja Tesla on ikka väga äge auto. Ka viimane TopGear eesti keelne versioon kirjutab sellest. Arvan, et SAAB võiks ja saab ka olla taas äge. Omanikel on nii missioonitunnet, raha (selle jätkuvale olemasolule viidati siin eelspool lingil olevas rootsi keelses allikas) kui ka soovi teha asju teisti läbi kogu oma ettevõtete grupi! Erinevalt GM-ist ei hoia nad mudeleid kinni (viimane 9-5 oli ju valmis enne Insigniat aga GM hoidis seda kinni mitu aastat) ja tegelevad millegi tõsiselt innovaatilisega. Edu neile nevslastele nagu nad seal tehases end nüüdisajal kutsuvad!
www.wellnessorbit.com - B2B e-trainings
www.consciousinitiative.com - Teadliku Ettevõtluse Konverents taas 03.05.2018!
www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 2722
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 2,0TiD 10 x3, 530 propeller

#8

N Apr 10, 2014 17:13

Viimane Saab 9-5 on lihtsalt Opel Insignia. Isegi ühtegi Saabi mootorit pole kasutuses neil. Vana 9-5 oli veel õige Saabi mootorid B205/B235


Ja millega sa ise sõidad?
Mine proovi neid kahte eelpool mainitud masiat... Vahe on ikka öö ja päev.
Kasutaja avatar
Ets
Postitusi: 390
Liitunud: K Veebr 06, 2008 16:13
Asukoht:
Auto:

#9

N Apr 10, 2014 17:33

Viimane Saab 9-5 on lihtsalt Opel Insignia. Isegi ühtegi Saabi mootorit pole kasutuses neil. Vana 9-5 oli veel õige Saabi mootorid B205/B235

need on toredad jutud, et vana 9-3 oli pm vectra ja uus 9-5 on pm Insignia jne. Kui sulle auto ei meeldi, siis ei tähenda, et tegu on "pasaga".
Aga selle elektri 9-3 taastootmise kõrval tekkis mul küsimus, mis on saanud SAAB 9-4x projektist? Kas see jäi GM- kätte?
Kasutaja avatar
sourdenis
Postitusi: 151
Liitunud: E Okt 08, 2012 21:41
Asukoht:
Auto:

#10

N Apr 10, 2014 20:55

9-4x jäi GMi kätte.
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 480
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-3 2,8T MY08; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#11

R Apr 11, 2014 9:22

Viimane Aero Saabide 2,8T mootor (9-3; 9-5; 9-4X) sai just tänu Saab tehase poolsele ümberseadistamisele väga häid auhindu (vt: http://www.saabnet.com/tsn/press/051220.html). Ja on ka praktikas väga hea ja töökindel! OK kui aus olla on selle baasiks Holden mootor GM Austraalia tehase valikust aga mitte Holdeni enda seadistuses vaid just Saab enda seadistuses ja turbotatult. See ju ka Turbo X süda!

Jah mulle meeldivad ka vanad Saabid! Eriti 9000 Aero, mis oli ikka ca 10 a ajast ees, üliheade istmetega (erinevalt uuetest saabidest olid ka varjatud osad päris nahast!) ja mis on olemuselt "isalt pojale" tüüpi auto. Viimased Saabid on pigem olnud ajakohased kui sama murrangulised kui 9000 või 99 ja sedagi nende väljatuleku hetkel. Aga nii viimane 9-3 Aero kui 9-5 Aero on väga head ja saabilikud autod. Nii olemuselt kui juhitavuselt. Tõsi, Insigniaga või Vectraga seovad neid mõned jupid. Alusvanker on aga mõlemal Saab tehase oma sedistuses GM alusvankrit baasiks võttes (Saab sai selle eest suisa vastu pead GM käest, et nende alusvankri totaalselt ümber ehitas ja sinna liigselt raha uputas)! Auto sisu on samuti Saabilik (muide viimase 9-3 versiooni armatuuris olevad vent restid ja paljud plastdetailid on Made in Estonia! Juhtmeidki on Saabidele siinmaal kokku pandud).

Igatahes kui panna 9-5 ja Insignia kõrvuti ei jaga need palju muud peale aluseks võetud alusvankri (platform), sama on 9-3 ja Vectra puhul. Paraku on autotööstuses kaks teed kas sure või leia viise kuidas kulusid alandada. Alusvankrite ühildamine on üks tee (kogu VW kontsern ajab sama rida).

Uus 9-3 saab taas olema päris Saab enda Phoenix alusvankiril. See ju nüüd NEVS ainuomanduses. Ja kui nad selle tõesti elektriauto jaoks välja töötavad võib see suure hüppe tuua. Kõige loetu valguses olen ma entusiastlik. Erinevalt GM perioodist on hüppeks võimalus läbi teisti tegemist hindava omaniku. Saab saab taas Saabistuda! Ja peamine omanikul on olemas cashflow, et seda teha! Erinevalt Spyker perioodist, kus oli tahe aga raha polnud.
www.wellnessorbit.com - B2B e-trainings
www.consciousinitiative.com - Teadliku Ettevõtluse Konverents taas 03.05.2018!
www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13386
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#12

R Apr 11, 2014 9:29

Daimleril on Teslaga olemas aga kokkulepe, et Tesla varustab kõik nende elektri autode akudega. See ka see, miks Tesla uut akutehast rajab.
Oh see paar mersut ei ole küll põhjuseks, miks nad seda tehast teevad..:)
Eesmärk on ikkagi akude hinnad alla saada masstootmise kaudu. Tesla eesmärgiks on aastaks 2020 toota ca 500 000 autot aastas (selle aja peale on ju lisaks S-le ka E ja X juba väljas), see nõuab päris mitu akut..:) tehas peaks 2017 käivituma. üks pee-dee-eff
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13386
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#13

R Apr 11, 2014 13:32

Et see teema siin juba elektriSaabide peale liikus, siis lõin teema kaheks. Teemat parem aretada.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
aatom
Postitusi: 488
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht:
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#14

R Apr 11, 2014 14:47

Elektri-Saabi arenguga seotu päris huvitav.
Aga kuidas nad lahendavad kõigi elektriautode põhiprobleemi, mida eriti kuskil ei arutata.
Nimelt kas te olete valmis ca. 1/3 ... 1/4 ostuhinnast investeerima vanasse autosse, kui akud läbi.
Mida väiksem läbisõit ühe laadimisega, seda kiiremini aastate lõikes tuleb see probleem esile (rohkem laadimistsükleid).
e. siis Leaf-il ca. 5 aasta pärast, Teslal ehk 7 ... 8 aasta pärast.

Peaaegu mittekeegi ei osta ju uut autot, et aastas alla 15K sõita.

Garantii ei puutu siin ka asjasse, see alati läbisõiduga seotud.
Ja ei usu ma ka meeletutesse akude hinna langusesse, Li pole element, mida maakera peal "jalaga segada".
Ka ei arvestata seda, kui tuuakse "ulmeliselt väike kilomeetri" hind esile.

Kokkuvõttes, ma kardan, et näeme alla 10a. elektriautosid vanaraua putka ees ootamas oma viimaseid päevi.
Kasutaja avatar
KorK
Postitusi: 734
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#15

R Apr 11, 2014 15:43

Praegu pakutakse ka palju akude renti. Hindasid ei oska kommenteerida aga akupakke on võimalik autole rentida pikemaks ajaks.
Regular Saab Guy
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13386
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#16

R Apr 11, 2014 15:51


Mida väiksem läbisõit ühe laadimisega, seda kiiremini aastate lõikes tuleb see probleem esile (rohkem laadimistsükleid).
e. siis Leaf-il ca. 5 aasta pärast, Teslal ehk 7 ... 8 aasta pärast.


Tesla annab oma akudele garantiiaja jooksul 15% mahutavuse langust. Garantii on 8a ja ilma läbisõidupiiranguta. 400km asemel 350 on ka tegelikult päris hea number. Saab pole veel väljagi tulnud, seega vastavaid numbreid pole kusagilt võtta...
Tesla akutootmisse on recycling juba sisse projekteeritud. Kasutatud asjad lähevad tagasi ja ümbertöötlusse. Kuidas hiinlased Saabile seda kõike teevad, on kahjuks vähe teada..:(

See "mida väiksem läbisõit laadimise kohta" tundub just pisiakude probleem sel juhul olema, kui pidevalt laadima peab. Ega sa oma bensukat ka iga sõidu järel ei tangi, ikka siis kui paak tühi. Elektrikaga samamoodi, laed, kui vaja. Suurem aku, laed korraga kauem, aga tsükleid tuleb vähem.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1624
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#17

R Apr 11, 2014 16:05

Aku puhul ongi nii, et peale iga sõitu paned laadima. Liitium akut on kasulik nö komforttsoonis hoida, kuskil 50%-90% vahel, mitte teha talle täis-tühjaks tsükleid. Umbes nagu bensukat tangiks igal õhtul :). Ja liitiumaku laadimistsükkel pole üks konkreetne laadimine, vaid üks täis-tühjaks tsükkel, ehk siis neid 50%-90% laadimisi mahub ühte tsüklisse 2-3.

Tesla puhul miski ameeriklane sai peale 40000 miili läbisõitu aku kahanemiseks 2%. Arvutage nüüd ise, kaua see aku teil kestab.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13386
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#18

R Apr 11, 2014 16:13

Jah tõesti meenub nüüd seegi jutt mulle, et tuleks hoida "peaaegu täis", mitte päris kõrini ja mitte ka tühjana. OK.. no laed siis iga päev, aga mitte täis..:) Teslal vist ongi seal setting, et lae nii, et aku kaua kestaks ja eraldi setting max distance jaoks, siis laeb kõrini täis.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Ets
Postitusi: 390
Liitunud: K Veebr 06, 2008 16:13
Asukoht:
Auto:

#19

R Apr 11, 2014 17:27

Hetkel on elektri- ja hübriidautod teatud mõttes alternatiivid, kuidas liikuda punktist A punkti B. Meie maal veel päris elustiiliks või vajaduseks pole teema muutunud (ehk vaid väikestes gruppides). Senikaua on meie suhtumine ka selline kõrvaltvaatev ja skeptiline.
Kui tekib vajadus (kas siis mingi seadusandluse või muu) elektriauto järele rohkem, eks siis on omale kergem põhjendada ka, et miks auto osta, miks muretseda vb 6-7 a pärast uus aku, või miks on vaja tihemini "tankida".
Toon kõrvale veits totaka näite. Kui tulid esimesed nutitelefonid, siis kuulis palju juttu, et miks vahetada nädal kestev aku, ühe päevase kestvuse vastu?! Tänaseks on tekkinud vajadus nutitelefonide vastu (koos paljude hüvedega ja uuendustega) ja nädalast akut ei mäleta enam keegi.
Usun, küll liigub elektriauto ka vaikselt rahva sekka, foorumisse ja klubidesse. Ühel päeval kaob küsimus, miks pean sõitma ühe tankimisega 200-300 km, kui saab ka 1000-1500 km sõita ühe tankimisega.
aatom
Postitusi: 488
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht:
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#20

L Apr 12, 2014 9:52


Tesla annab oma akudele garantiiaja jooksul 15% mahutavuse langust. Garantii on 8a ja ilma läbisõidupiiranguta. 400km asemel 350 on ka tegelikult päris hea number.

Oh jah, kui vaid asjad oleks nii. Aku mahtuvuse languse % (mida annab nii ja naa arvutada) ning läbisõit vaevalt "üks-ühele" arvutatav on. Lisaks pole tegemist lineaarsete sõltuvustega.
Ehk siis 15% langust vähendab läbisõitu tunduvalt rohkem.
Ja väide Tesla garantii kohta kahjuks peab paika vaid 85KWh aku korral:
"Warranty
Four year or 50,000 mile, whichever comes first, new vehicle limited warranty
60 kWh battery has an eight year or 125,000 mile, whichever comes first, battery warranty
85 kWh battery has an eight year, unlimited mile battery warranty"


See "mida väiksem läbisõit laadimise kohta" tundub just pisiakude probleem sel juhul olema, kui pidevalt laadima peab.

Siin väidetakse, et just neid Tesla kasutab.
"Akude valikul on Tesla läinud oma teed, jättes leiutamata järjekordse „ainulaadse, kauakestva, ainult meie autole sobiva” akupaki ja kasutab tänapäeva rüperaalides levinud, 18 650 liituumioonakusid."
Ehk siis, kui tõesti tõele vastab, vedelikjahutusega ja säästvas režiimis korralikud sülearvuti akud.

Akude rentimise teema vast ka pole nii atraktiive, sest toob enne varjatud kujul olnud aku hinna ebameeldivalt ette. Siiski näiteks Renault-il ei tundugi kõige hullem, väikeautodel on ta ca. 60.-€ ... 90.-€ kuus (UK-s, nende kodulehe järgi, sõltudes rendipikkusest ja läbisõidust).

Nüüd aga, kui teemasse tagasi tulla, võiks Saab lahendada selle teema nii, et "annad vana aku tagasi taastootmisse ja saad uue aku poole hinnaga" vm.
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1624
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#21

L Apr 12, 2014 10:25

"Pisiaku" all ei ole siin mõeldud konktreetset elementi, millest akupakk koosneb, vaid üldmahutavust. Kui Leafiga 150 km sõita, on aku nullis, Teslal seal 50% juures või isegi rohkem rohkem. Ehk siis Leaf kasutab 150 km läbimiseks ühe laadimistsükli, Tesla pool tsüklit.

Akuelementidest rääkidest, siis Tesla kasutab Panasonicu poolt kokkupandud 18650 mõõdus pulkasi, aga seal sees kasutatav keemia on nende enda poolt välja mõeldud ja unikaalne.
Kasutaja avatar
SvenR
Postitusi: 223
Liitunud: T Mär 05, 2013 8:53
Asukoht:
Auto:

#22

L Apr 12, 2014 11:52

Niikaua kuni nende akudel künadega ei saa sõita ilma laadimata Tallinnast Tartu ja tagasi, senikaua on tegu siiski mänguasjadega. See minu arvamus nendest. minumeelest oleks viimase aja algatatud arendus vee kasutamiseks auto kütusepaagis palju põnevam.
Rootslane kagunukas!
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 480
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-3 2,8T MY08; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#23

L Apr 12, 2014 13:15

Igatahes üks "akudel küna" võimaldab ka talvel meie oludes sõita Tallinnast Tartusse ja siis ka Tallinna tagasi: http://www.aripaev.ee/article/2014/1/16/esimese-tesla-omanik-talvel-voib-soita-400-km

Katse on sellest talvest. Minu arust on elektriautode kalal ilkumine veidi kohatu, kuna neid on ju reaalselt taas turul pakutud kõigest ca 3 aastat. Lihtsalt nende arengut on kütuseturustajad ja/või kütusepõletaja tootjad tagasi hoidnud pikka aega. Sh oli tagasi hoimise eestvedaja GM: http://vimeo.com/19863733. Soovinan ka vaadata samade meeste hilisemat "Revenge of the electric car": http://putlocker.bz/watch-revenge-of-the-electric-car-online-free-putlocker.html

Ma annaks elektriauto arendajatele ca 5-10 aastat ja siis ootaks häid tulemusi!

Minu arust on super siinse teema juures see, et Saabi omanik on taastuvenergia tootja, kes toodab ka akusid! V.a Tesla on see ainuke asjale teisti lähenev seltskond. Ja just see annab lootust, et parim kättemaks GM-ile on teha taas teistest erinev ja omapärane auto. SAAB selle parimas tähenduses. Fakt on, et turbo mootori minek on küll hea aga elektrimootori oma saab olla oluliselt parem. Viimase on ära tabanud ka vanim gigant turul, kes lubab oma elektrimootorist välja võtta 751 hobujõudu: http://www.mercedes-amg.com/webspecial/sls_e-drive/eng.php. Kui kokku saaks selline metsiku mineku fun ja aku kestvus a la Tesla, siis poleks ma meil kellegil ilkuda. Kui vaadata, et Tesla Model S Performance teeb 0-100 4,2 sek ja pakub võimalust Tartu-Tallinn ots ilmlaadimata edasi tagasi läbida. Mul ei ole küll muud öelda, et Elon Musk on PayPal rahaga imet teinud! Suurt imet! Eriti "Who killed the electric car" filmi kontekstis!

Mina Saabi fännina annaks NEVS-ile võimaluse! Postituse algne point oli see, et võimalused teha Saabist taas midagi erilist on neil head. Paremad kui Spykeril! Paremad kui GM-il. Ja fakt on ka see, et 9-4X ja 9-5 olid head autod ja kurb on, et GM nende jätkumise võimalikkuse sihilikult tappis. Aga NEVS teeb targalt, et ei igatse vana tagasi vaid hoopis liigub teistsuguse tuleviku suunas julgelt edasi!
www.wellnessorbit.com - B2B e-trainings
www.consciousinitiative.com - Teadliku Ettevõtluse Konverents taas 03.05.2018!
www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 480
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-3 2,8T MY08; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#24

P Apr 13, 2014 20:34

Saab uus Phoenix platvorm (alusvanker) jagas juba algselt GM-iga alla 10% osadest (Spyker perioodil, kui see valmis sai). Arvatavasti on nüüdseks uus 9-3 ka neist osadest vaba. Ma ei usu, et uued omanikud väga GM vaimustust põevad.

Allikas: http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_motor/bilar/article3344767.ece

Vanal Saab 9-3-l on tõesti Opel C-ga sama Epislon platvomil: http://en.wikipedia.org/wiki/GM_Epsilon_platform aga ega see teda Opel Vectraks ei tee. Tasub kahe autoga järjest sõita, siis saab erinevusest väga hästi aru. Kui ei ole proovinud, siis proovi! Väga erinevad autod.
www.wellnessorbit.com - B2B e-trainings
www.consciousinitiative.com - Teadliku Ettevõtluse Konverents taas 03.05.2018!
www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 480
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-3 2,8T MY08; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#25

N Mai 15, 2014 0:05

Norrakad ootavad elektri Saabi norra turule 2015 aasta esimeses kvartalis.

Lisaks peavad nad Norrat Saabile üheks olulisemaks turuks. Tesla ja Leaf suure müügiedu foonil võib see tõsi olla. Läbisõidu võimekuselt paigutuks ju 9-3 elektriversioon ilusti nende kahe vahele. Vähemalt juhul, kui see tõesti 250 km ühe laadimisega liikuma hakkab.

Allikas: http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=42166

Rootsi keelses meedias käis läbi, et esimene katsepartii Saabe on Hiina poole teel või kohe minemas (tehase esindaja jutt lubas neid Hiina saata 4 nädalta tagasi 2 nädala pärast).
www.wellnessorbit.com - B2B e-trainings
www.consciousinitiative.com - Teadliku Ettevõtluse Konverents taas 03.05.2018!
www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
Vasta