Cadillacid Trollhättanist

Uudiseid Saab'i maailmast, uued mudelid, pildid...
Gunn
Postitusi: 187
Liitunud: K Okt 20, 2004 12:22
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 Aero 2004

#1

K Jaan 12, 2005 14:56

Tänases Äripäevas on lugu selle kohta et Saabi Trollhättani tehases hakatakse tootma Euroopa turule mõeldud Cadillace. Avaldatakse arvamust, et tõenäoliselt tähendab see ikkagi GM-i idiootide otsust viia SAABide tootmine Saksasse ja et Cadillacid antakse n.ö lohutuseks asemele.:mad:

F....k, sihuke asi võtab küll vanduma.
kyly

#2

K Jaan 12, 2005 15:37

:( :( :( :(

kaob ka senine kvaliteet ja Saab pole enam oma nime väärt..

*hakkaks globaliseerumise vastaseks, krt*
Arno
Postitusi: 318
Liitunud: P Apr 18, 2004 18:07
Asukoht:
Auto:

#3

K Jaan 12, 2005 18:21

Kas SAABil oli senine kvaliteet siis midagi erilist? Vaevalt seal midagi halvemaks läheb, pigem paremaks. Võibolla peaks tootmise hoopis Jaapanisse viima?
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#4

K Jaan 12, 2005 19:28

Arno, kas ma exin kui ma ütlen, et see ei ole sul esimene kord Saabi kvaliteet kahtluse alla seada? Keegi (võibolla sina :P) suisa võrdles kunagi Saabi Fordiga :mad: Kui Saabi Opeliga võrrelda, pole nii hullu aga minumeelest Ford on küll nüüd natuke liiga hullult õeldud, Fordide arvelt meie, varuosamüüad, elamegi ;)

On su masin siis nii hull või on inimestel erinevad arusaamad ja nõudmised vastupidavusest?
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 490
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#5

K Jaan 12, 2005 19:47

12 points to sigaelmar ;)
Arno
Postitusi: 318
Liitunud: P Apr 18, 2004 18:07
Asukoht:
Auto:

#6

K Jaan 12, 2005 22:37

Mis poindid. Mingit pointi pole... Mul pole oma 3 eelneva Fordiga veel kordagi olnud vajadust kehva rannailma (või s... suusailma, nagu praegu) tõttu müts kaasa võtta, äkki tuleb veel rongi/marsaga koju sõita. No ühe rondiga küll jäin teele nagu F1 aga ameeriklastest võib seda oodata.

Aga võibolla on see õnnetu juhus ning ilmne karistus liigse loba eest :)

Hetkel ootaksid vahetust roolimunakad (koos regulliga jälle!), hüdrotõukurid* ja ka siduripedaal tuleb vahel tagasi veidi teisiti kui headel päevadel. Aga tuleb siiani. Veel.

--
* Sellise kolinaga ma teda maha küll ei suudaks müüa.
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#7

K Jaan 12, 2005 23:30

ei saanud kohe mitte suud koomal hoida sellise "mula" peale
" Mis poindid. Mingit pointi pole... Mul pole oma 3 eelneva Fordiga veel kordagi olnud vajadust kehva rannailma (või s... suusailma, nagu praegu) tõttu müts kaasa võtta"
Mees,sul on `93a auto ja nutad,et SAAB on viletsa kvaliteediga-sa loodad 12 aastat vana autoga ilma kätt külge panemata elu lõpuni sõita? Ma ei saa sellisest suhtumisest aru:(
Auto24 foorumid on selliseid virisejaid täis,kes karjuvad seal,et näe ostsin kuu aega tagasi saksast toodud auto( a`la 520 `91a oma) ja juba peab remontima hakkama...küll on ikka s...t auto! kas me hakkame seda Foorumit samamoodi risustama?
Pekske nüüd,kui kellelegi varba peale astusin,aga minule selline suhtumine ei meeldi.Kui viitsimist ja aega ja... ei ole,et oma liikuri eest hoolitseda,siis on kõik autod ühtemoodi "viletsa kvaliteediga",olgu ta SAAB,volvo või lada.....
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#8

K Jaan 12, 2005 23:35

20 points to iisak,sõnad viisid suust
hoclines
Postitusi: 202
Liitunud: R Veebr 27, 2004 8:48
Asukoht:
Auto:

#9

N Jaan 13, 2005 9:10

Arno, Arno, arvas ära:

Miks kõik teised oma Saabidega nii väga rahul on?

Selge värk et mis liigub see kulub, aga selge ka see, et oma suhtumisega Sa kas hoiad või lõhud autot.
Sinu suhtumine meenutab seda lolli reklaami, kus naine toruvõtmega ummistustunud torule "kätte maksma" läheb.
Arno
Postitusi: 318
Liitunud: P Apr 18, 2004 18:07
Asukoht:
Auto:

#10

N Jaan 13, 2005 10:24

Muide. Ma ei ole sõnakestki rääkinud rahulolust :) Jutt oli kvaliteedist! Siinhulgas ei pea silmas veelgi suuremaid masohhiste, kes ostavad näiteks vana Alfa või Jaguari. Eks nood ka uuest peast, ehk liisingu aja on korras.

PS. Rahvasuu räägib, et autosi hinnas 50 000 kuni miljon ostetakse liisinguga, ülejäänud sulas.
kyly

#11

N Jaan 13, 2005 11:57

To Arno: sorry jätkuvalt irisemast, aga tekib küsimus, et miks sa siis Saabiga sõidad kui masinaga rahul pole?
Alati on ju võimalus valida ja kindla automargi eelistamine on nagunii pigem usuküsimus. Siinne rahvas enamjaolt tundub Saabiusku olevat.

Sinu juttu lugedes meenub paratamatult viimase "Motomaania" artikkel korralikult töötavast võrrist :o
vaade
Postitusi: 253
Liitunud: T Mär 02, 2004 9:29
Asukoht:
Auto:

#12

N Jaan 13, 2005 13:33

Algselt postitas: Arno
Muide. Ma ei ole sõnakestki rääkinud rahulolust :) Jutt oli kvaliteedist!


Aga räägi siis rahulolust. Või peaksime sellest lausest välja lugema et oledki täitsa rahul?

Tulles tagasi teema juurde, oleks tore kui rootsi kunn Saabi GM'ilt tagasi ostaks.
Arno
Postitusi: 318
Liitunud: P Apr 18, 2004 18:07
Asukoht:
Auto:

#13

N Jaan 13, 2005 15:17

Kvaliteet on rahulolu üks komponente ning nii mõnigi kord on enne palgapäeva meel mõruks läinud... Aasta 2002 juunis ei maininud keegi miskit hirmsat :) Aga miks sõidan; lihtne, keegi normaalse hinnaga ära niikuinii ei osta.

Mis puutub aga Rootsi SAABi tagasiostmisesse, ilmselt läheks see liiga raskeks. Jaapanlased trügivad peale ja tegelikult pole veel päris selge, mida hiina turult tulema hakkab. Renault Logani sarnane odavauto on samuti üks suunanäitaja. Luksusklassi autod müüvad hästi majanduse positiivses õhkkonnas aga kahtlusi ju on juba tuleviku suhtes. Sellistes tingimustes vähese mudelivalikuga kindlale sihtrühmale tootev firma läheb ilmselgelt põhja.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#14

N Jaan 13, 2005 16:22

Mõnele inimesele ei hakkagi Saab meeldima, ta on selle küll mingitel teadmatutel põhjustel endale soetanud ja kui mingi äpardus nõuab suuremaid väljaminekuid, kui see näiteks Fordi puhul oleks, hakkab alateadlikult süüdistama viletsat autot ja neid kes seda talle soovitanud. Iga väiksemgi rike teeb vihaseks: krt. jälle see Saab ja nüüd maksan nii et tolmab.
Aga loomulikult tuleb maksta! Ja mida kehvemini hoiad, seda rohkem. Ainult et enamus siinse foorumi rahvast ei pea seda primaarseks, sest sõidumõnu on see, mis kõik üles kaalub. Läheb sada krooni rohkem, no tont temaga.
Tundub, et hr. Arno ongi just selline "hädaldaja", et kui nüüd selline auto, siis palun öelge, miks ta selline on?:) (ei taha solvata :))
Isiklikul, kui ma poleks saabifänn, vaevalt ma siin foorumis üldse erilist sõna võtaks...arvatavasti küsiks ja uuriks kogemustega inimestelt ja äkki hakkab auto meeldima, aga kui ei hakka müüks lihtsalt maha ja kogu moos. Kõige hullem on see peaga vastu seina jooksmine ehk vastava margi fännide "ära tegemine" a la "näete kui s..t masin, aga te siin veel õigustate".
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#15

N Jaan 13, 2005 16:23

Kui sul olex olnud 3 Saabi 3'e Fordi asemel, siis võix hakata üldistama Saabi kvaliteeti ;)

Praegune Saab sul võib olla ka must lammas :)
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#16

N Jaan 13, 2005 16:49

Äkitsi lõpetaks "verise" vaidluse ja jätkaks topicu põhjustanud Trollhättani tuleviku arutamist! Näiteks läheks Trollhättanisse piketeerima: Nõuame Saabe! Maha Kädiläkk! Tulevik kuulub Saabidele!

PS! Tegelikult on Arno täitsa lahe sell!
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#17

N Jaan 13, 2005 19:16

hei!
kas sina arno olid see, kes 9000 mootori põhjalikult ära remontis??

no sul pole siis kyll selle saabiga õnne olnud.. või on meistrimehed valed??
kes hoiavad endale pidevat tööd??
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#18

N Jaan 13, 2005 21:59

Arno Saab tegelikult täitsa pandav eksemplar ,ta sellega küll ka kõvasti vaeva näinud.
Svenska Aeroplan AB
Postitusi: 23
Liitunud: N Veebr 26, 2004 22:29
Asukoht:
Auto:

#19

N Jaan 13, 2005 23:22

Vähe sellest, et cadillacindus ja tootmise kolimine õhus ripuvad, teisipäevane Expressen kirjutab Financial Times'ile viidates, et Saabi kui automargi tulevik üldse on kahtluse all... Kuna liiga vähe inimesi ostavad Saabe, saab GM'il järgneva 3 kuu jooksul valmima uuring/raport, kas üldse jätkata Saabide tootmist. Pealikud ütlevad küll, et see oht on väga väike, kuid et see pole ka välistatud. Saabi 2 viimast mudelit ei ole täitnud ootusi müüginumbrite osas ja GM'i allikad väidavad (siis mitteametlikult), et Saab kaubamärgina on liiga 'ebaselge'. Suur osa Saabi-ostjatest on akadeemikud ja küsimus olevatki selles, kas leidub piisavalt ülikooliprofessoreid, et investeeringud end ära tasuksid. Saab on viimasest 10'st aastast 9 kahjumis olnud ja GM saanud aina mõjuvõimsamaks tootearenduse üle otsustamisel. Palju tehnikat, tootmist ja disaini puudutavaid otsuseid võetakse nüüd vastu GM-i Schweitsi ja Saksamaa bosside poolt. GM'i finatsjuht John Devine väidab end jätkuvalt Saabi ja selle atraktiivsusesse uskuvat.
Eks saame näha.
maxuud
Postitusi: 533
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#20

R Jaan 14, 2005 0:42

Svenska Aeroplan koostas perfektse (seni ainsa seda teemat puudutava) resümee toetudes uudise algallikatele. Lugesin ise ka just samal ajal kokkuvõtet Financial Times´i veebilehelt aga kuna inglise keelt perfektselt ei valda oleks mul tõlkimine raskeks läinud, taustast sain aru küll. Trollhättani tehas andis ka mõista, et väike cadillac mida toodetaks praeguse 9-3 põhja peale aastas a 40-50000 tükki ei pruugi olla piisav kogus tehase käigushoidmiseks. Vist on siis tehtud arvestused koos Saabi kogustega kokku.
Ometi toodeti/müüdi 2003 -al aastal kokku 131700 Saab sõiduautot, millest 48000 realiseeriti USA turul. 2004.aasta tulemustest pole veel kusagilt lugeda olnud. Eeldada võib, et suurusjärk on sama või siis väikse + märgiga. Ja veel, kui viimase 10 aasta seas on olnud 9 kahjumiga, siis suure osa sellest ajast on oldud GM täieliku või siis osalise käpa all. Kas ei tasuks kahjumite põhjusi otsida siit. Kõige suurem olemine (GM), ei tähenda alati kõige parem olemast.
Suuremat kasumit ja tulevikku omab ju Saabi jaoks teine sektor - see on kosmose / lennu / -ja sõjatehnika (raketid jms.) tootmine.
Tundub, et classicu mehed on õigel teel ja varsti tõuseb selliste autode hind nagu heal veinilgi, kuna edaspidi võib-olla Saabilt oodata ainult nö. tavapärase väljanägemise ja olemusega lihtsaid pereautosid, milledel puudub "see hing" mida meie siin kõik fänname. Kas sellisest mustast stsenaariumist ka väljapääsu leidub näitab tulevik. Teema arutamisega on ennast kurssi viinud ka Rootsi Valitsus (Göran Persson), aga kuidagi rootslaslikult liiga rahulikult lastakse asjadel kulgeda ja üsna pea võib tööta jääda a 2500 autotootjat Trollhättanis.
Või siis nagu vaade pakkus, - Rootsi kunn peab õla alla panema, sest autotööstus moodustab 15% kogu Rootsi majandustoodangust.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#21

R Jaan 14, 2005 7:39

Algselt postitas: maxuud
Suuremat kasumit ja tulevikku omab ju Saabi jaoks teine sektor - see on kosmose / lennu / -ja sõjatehnika (raketid jms.) tootmine.

Kas ma mäetan valesti või mis, aga minu meelest läks GM alla ainult autode osa SAABist. Lennundus on ikka eraldi teema.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#22

R Jaan 14, 2005 7:43

Sarnane tants käis Saabi ümber ka 90.ndate alul,kui brand ei kuulunud veel
GM-le,aga vaatamata ülimustale stsenaariumile suudeti arendada ja müüa
päris hea mudelivalik.
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#23

R Jaan 14, 2005 9:10

Puhtalt küll minu spekulatsioon, aga.
Saab oli nishitootja, kes ei kasvanud (ja ilmselt ei kasvagi kunagi samasuureks kui bmw). Kui GM saabi sõiduautotootmise ära ostis, oli tal selge plaan, kuidas see kasumit teenima panna, mis enamvähem õnnestus.
Aga. ustavad saabifännid karjusid juba üleminekueelsel ajal, et nüüd on kõik metsas ja et õigeid autosid enam ei toodeta ja nii edasi.

Tulemus oli see, et leiti siiski õige peadisainer, kes suutis nii 9-3, 9-5 kui ka 9-2 ja 9-7l tabada vähemasti välimuses seda saabijoont, mis on mind isiklikult juba pikka aega lummanud.

Muideks, kui keegi teist pole varem lugema juhtunud, siis intervjuu Maueriga, Saabi peadisaineriga:

http://www.ekspress.ee/viewdoc/B6C6E539AC45F1DFC2256B96003E4B6E
timutit
Postitusi: 607
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#24

P Jaan 16, 2005 12:12

Kui näen herilasi,tahan kohe surkida.Ilma vürtsita ju värk mage.Olen 9000-ndest Saabi peenestanud 10 aastat,aga endale põle tahtnud pidamiseks,kuna olen neid näinud pealt ja alt ja seest ja väljast ,ja näinud,mida jupi eest tahetakse saada.Ja näinud,mis laguneb ja mida see maksab.Ja kui ma selle kõik kokku võtsin,arvasin,et mina oma väikese sissetuleku juures pean kahjuks teenima märki,milleks kõik autod kunagi aastatega pidid muutuma.See on teie poolt kiidetud Ford.See sama mudel,millelt võeti tagasild Rexi alla ja,millisteks üks kuulub Michael Schumacher autode hulka.Mulle Saab väga meeldib,aga Sellel Fordi margil miskit väga viga pole.Kõikidel automarkidel on häid ja halbu külgi.Põhiline on proportsioon,kummale poole see kaldu on.Ja kahjuks peab rahakotti ka vaatama,et palju seal vahendeid on oma teenri eest hoolitsemiseks.Muidugi selle va lennukitehase liikuri ümber on mingi seletamatu aura(mida selle va Fordi mudeli küljes ei nii väga ei näe).Eriti,kui Saabisulane veel mingit Sonetti näeb,siis ta mõte ei liigu enam sedasi,et normaaalselt käituda,vaid ta hakkab fantaseerima.Ja osad fantaasiad viivad ta reaalsusest väga kaugele.Tegelikult oli teema selle kohta,et kus need liikurid koostatakse.Ma kardan,et meie auto küljes olevad osad elektri detailid on kindlasti pilukil silmade,mis kollaka nahaga pea küljes, pilgu all kokku joodetud,kusagil seal kandis,kus orkaan oli.Lõppkokkuvõtteks oskab mutri kinni keerata ka mustanahaline ja hindu jne.Sest see,kes tal seda teha lubab(tööandja) tahab selle toote hiljem maha müüa.Ja loodetavasti mainet mitte alla viies.Ei tea,kas on hea tunne rinnus,kui tead,et see ,kes minu autole armatuurlaua sisse paigaldas ütleb õhtul lapsele head ööd rootsi keeles.Aga iga kord,kui Trionic mingi mutri lahti keerab ja hiljem kinni,siis muutub auto jamamaks.Aga oluline on ju nõu-hau,kuidas seda teha.Sellepärast me tema juttu siia ootamegi,kui küsimusi tekib.Suure korporatsiooni juures vist mõeldakse ka sellele.See on muidugi eraldi teema,et Saabi,kui oma märgi hoidmine ei ole enam nii puhtalt oma liivakastis.Ja Opeli tükke alates kõikide Saabide platvormidest jne. kasutatakse.Ma arvan,et teie jaoks oluline imidz.Seda veel on.Vaatad talle otsa ja näed,et ta on Saab,mitte Ford.Muidugi on see lennukikabiin lahkunud,aga neist peab aru ka saama,sest aastad lähevad ja uusi mudeleid peab tegema.Järelikult ei saa nad kombinatsiooni retrost ja uuest paberile,mis tõenäoliselt on ka sellest(ei mäleta kahjuks nime),et see vana kooli disainer läks 90-datel manalateele.Tõelise ilu ja harmoonia ja samas väga spetsiifilise stiili hoidmise jaoks ajaga kaasas käies, peab olema geenius maa-ilma mastaabis.See vana nägu Saabil käis kaasa ühe mehega.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#25

P Jaan 16, 2005 16:45

Aamen!
Vasta