ohh üllatus, Saab-i lehel uue SportCombi kohta kogu inff väljas :)
http://www.saab.com/main/GLOBAL/en/model/93_WAGON/index_flash.shtml
SAAB 9-3 SportCombi
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14294
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Ondal oli ka vist mingi 4ws variant vanasti. Ei ole küll ühtegi omanud, aga mingi mälestus nagu oleks, et see pööras vastavalt kiirusele kas samale poole või vastupoole neid tagumisi. Pidavat vägagi naljakas tunne olema harjumatul juhil möödasõitu teha maanteel, kui rööli pööramise peale justkui külg ees teise ritta minnakse.
(mälestused kunagisest ee.auto lugemisest)
(mälestused kunagisest ee.auto lugemisest)
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14294
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Võtame selle arutelu su auto juurest ära, AeroMan..:) Läheb muidu teemast väga välja.
Mis sellesse ReAxs süsteemi puutub siis pole seal mingit tsentrifugaaljõu mõjul keeramist..:)
Tõlgin: See süsteem "kontrollib suhtlust rooli, esivedrustuse ja multilink tagavedrustuse vahel. Keeramisel pöörab ta malbelt (:D) tagarattaid vastupidises suunas esiratastele. See lubab tagaratastel minna mööda esirataste jälgi, nina suuna asemel, see ennetab tugevat alajuhitavust ja julgustab juhti rohkem kaasatud juhtimisstiilile (aarg...mida lausevärd..:head: ). Väga tugeva pidurduse korral keerab süsteem tagarataste kokkujooksu koomale (toe-in), aitamaks juhil hoida autot stabiilsena ja kontrolli all.."
See oli siis otse seal eeltoodul lingi pealt tõlgitud, nii häst-halvasti kui hetkel kiiruga tuli..
Mis sellesse ReAxs süsteemi puutub siis pole seal mingit tsentrifugaaljõu mõjul keeramist..:)
Tõlgin: See süsteem "kontrollib suhtlust rooli, esivedrustuse ja multilink tagavedrustuse vahel. Keeramisel pöörab ta malbelt (:D) tagarattaid vastupidises suunas esiratastele. See lubab tagaratastel minna mööda esirataste jälgi, nina suuna asemel, see ennetab tugevat alajuhitavust ja julgustab juhti rohkem kaasatud juhtimisstiilile (aarg...mida lausevärd..:head: ). Väga tugeva pidurduse korral keerab süsteem tagarataste kokkujooksu koomale (toe-in), aitamaks juhil hoida autot stabiilsena ja kontrolli all.."
See oli siis otse seal eeltoodul lingi pealt tõlgitud, nii häst-halvasti kui hetkel kiiruga tuli..
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14294
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Algselt postitas: AeroMan
njaa, uurisin siin veel oma 9-3 SS brozüüre - ei usu ikkagi, et Reax-i puhul poleks tegu mingi motoriseeritud (ee.. loll väljend) süsteemiga
OK, Otsisin natuke mööda Inter Netti, jutt käib vist mingite sajandike kraadide võrra järgiandmisest. Pukside asemel munakad (ball-joint??). Niiet marketingijutt (see, mis neil omal veebis on) on üsna ilus, petab ära küll..:). Tegu siis vist tõesti mehaanilise asjaga ja jutt mingist "kontrollitavast suhtlusest keeramise ja sildade vahel" on ehe marketroidijutt. :gun: Minu jaoks tundub sõnal "interaction" siiski teine tähendus olema..:)
Et asi oleks poliitiliselt korrektne siis allikad ka..:)
http://www.saabnet.com/tsn/models/2004/cvpr4.html
Toe links in the rear suspension and the use of ball joints, instead of rubber inboard and outboard suspension bushings, allows a much closer control of wheel movement. As a result, under cornering loads, the elasto-kinematics at the rear axle induce a very slight deflection of both rear wheels in the opposite direction to the steering input, i.e. toe-out for the outer wheel and toe-in for the inner wheel.
http://redinterior.typepad.com/trollhattan/2005/02/saab_innovation.html
2002: ReAxs System - Saab 9-3 Sport Sedan was introduced with a chassis geometry system that ensures smooth interaction of the steering, front suspension and multi-link rear axle. ReAxs enables the rear wheels to steer slightly when turning, helping the car move in the intended direction. It provides crisp steering feedback and contributes to enhanced driving stability in curves.
http://www.thenewsherald.com/stories/012504/aut_20040125068.shtml
ReAxs is designed to steer the rear wheel hundredths of a degree in the opposite direction from the front wheel while turning.
tänan cyberit põhjaliku taustatöö eest. Samas ei saa öelda,et tegu oleks puhtalt marketinginipiga, 3-seeria E46 BMWst 9-3e ümber istudes andis tunda küll, et kurvis juhitavus parem ja saab suurema kiirusega läbida ... aga äkki ma tahtsin nii tunda :wall: