Vesinik pressib peale

Uudiseid Saab'i maailmast, uued mudelid, pildid...
Vasta
aednik
Postitusi: 459
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#1

K Apr 30, 2008 15:52

Üht-teist on juba olemas, vaja sündmustel silm peal hoida, mida edasi välja mõeldakse. :thumb:
http://www.horizonfuelcell.com/
Hydrogen 7 BMW:
http://www.alternative-energy-news.info/bmw-hydrogen-7-production/
General Motors ka tegutseb:
http://www.tarbija24.ee/020508/esileht/olulised_teemad/tarbija24/auto/327793.php

Kuskil keegi ütles, et kiviaeg ei lõppenud sellepärast, et kivid said otsa, vaid et mõeldi välja midagi paremat kui kivid.

Üks probleem autodega muidugist on - kui summutist tuleb ainult veeauru välja, siis on tulevikus talveoludes kõik autoteed jääs.:)
eeroz
Postitusi: 265
Liitunud: N Juun 14, 2007 23:09
Asukoht:
Auto:

#2

K Apr 30, 2008 20:50

Algselt postitas: ml

Üks probleem autodega muidugist on - kui summutist tuleb ainult veeauru välja, siis on tulevikus talveoludes kõik autoteed jääs.:)


Mis neist teedest, mis siis saab kui summuti hoopis seest üks suur jääpurikas on? :P
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#3

K Apr 30, 2008 20:54

Kas selline vesi üldse jäätub? Allikad minu teada ei jäätu, võin julmalt mööda panna praegu:mad:
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#4

K Apr 30, 2008 22:11

allikad ei jäätu, kuna seal tuleb pidevalt maa seest ütlase temperatuuriga vett juurde, mis on jäätumistempertatuurist kõrgem ;)
turbo-junkie
Postitusi: 25
Liitunud: P Dets 09, 2007 20:50
Asukoht:
Auto:

#5

K Apr 30, 2008 23:15

Algselt postitas: farmacoma
allikad ei jäätu, kuna seal tuleb pidevalt maa seest ütlase temperatuuriga vett juurde, mis on jäätumistempertatuurist kõrgem ;)


Näedsa, siit ka lahendus sumbuti jäätumis murele: mootorist tuleb kogu aeg sooja juurde, st mootor kogu aeg töötab, loodust ju nagunii ei reosta. ;)
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#6

K Apr 30, 2008 23:52

Tänapäeva auto summutist tuleb samuti H20(CO2 ja muud gaasid muidugi ka), jäätumine küll probleem pole. Aga huvitav, kust seda vesinikku saada? Vee saab ju vesinikuks ja hapnikuks lõhkuda, ainult kahjuks kulub selleks mitte vähem kui sama energia, mis saadud vesinik põlemisel annab. Kui osast vesinikust heelium saaks ja seda uue vesiniku tootmiseks kasutada, oleks asjal jumet... aga mulle teadaolevat ei suudeta termotuumarekatsiooni veel piisavalt hästi kontrolli all hoida.
aednik
Postitusi: 459
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#7

N Mai 01, 2008 8:51

Arvan, et elektri abil (tuuleenergia/päikesepaneelid) oleks mõistlik vesinikku toota. Praktiliselt kasulikuks muutuks see siis, kui ka kodus igaühel oleks võimalik tootmise seade püsti panna, oma tarbeks (või ka müügiks, balloonid juba saadaval, sobivad ka tavalised terasballoonid, mis on mõeldud hapniku hoidmiseks) valmistada ja koguda.
Tanklates saab olema kindlasti mingi aktsiisimaks peal jälle. Enne autosid tuleb lihtsamad asjad vesiniku baasil tööle saada. Kui järg autodeni jõuab, oleks tore - katseliselt tõestatud, et autod ei plahvata, kui juhtub avarii. Samuti on müüt, et õhku sattunud vesinik koheselt süttib.

EDIT: NB! Vesinik pole sisuliselt kütus, vaid vahepealse energia akumuleerimise võimalus, kuna tema saamiseks veest kulub vähemalt sama palju energiat kui ta hiljem välja annab.
eeroz
Postitusi: 265
Liitunud: N Juun 14, 2007 23:09
Asukoht:
Auto:

#8

N Mai 01, 2008 13:19

Algselt postitas: ml
Tanklates saab olema kindlasti mingi aktsiisimaks peal jälle. Enne autosid tuleb lihtsamad asjad vesiniku baasil tööle saada. Kui järg autodeni jõuab, oleks tore - katseliselt tõestatud, et autod ei plahvata, kui juhtub avarii. Samuti on müüt, et õhku sattunud vesinik koheselt süttib.


Küll su koduselt kütuseaparaadilt kah miskit koorima hakatakse. Teed tahavad parandamist ju. Alguses ehk mitte kuna sa nii hea ja roheline oled.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#9

R Mai 02, 2008 13:54

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Kas selline vesi üldse jäätub? Allikad minu teada ei jäätu, võin julmalt mööda panna praegu:mad:

Kunagi hallil nõukaajal, kui antifriisi asemel kasutati tihtipeale tavalist vett, juhtus üks selline lugu. Üks autojuht kirus talvisel ajal igapäevast vee välja laskmise tülikust ja tema kolleeg soovitas naljaga pooleks allikavee sisse panna. Allikavesi pidi teatavasti kogu aeg +4 kraadi olema. Loomulikult võttis see teine mees seda juttu puhta kullana ja panigi allikavee radikasse. Oi seda kirumist, kui hommikuks plokk lõhki oli külmunud.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#10

R Mai 02, 2008 14:19

Algselt postitas: suur
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Kas selline vesi üldse jäätub? Allikad minu teada ei jäätu, võin julmalt mööda panna praegu:mad:

Kunagi hallil nõukaajal, kui antifriisi asemel kasutati tihtipeale tavalist vett, juhtus üks selline lugu. Üks autojuht kirus talvisel ajal igapäevast vee välja laskmise tülikust ja tema kolleeg soovitas naljaga pooleks allikavee sisse panna. Allikavesi pidi teatavasti kogu aeg +4 kraadi olema. Loomulikult võttis see teine mees seda juttu puhta kullana ja panigi allikavee radikasse. Oi seda kirumist, kui hommikuks plokk lõhki oli külmunud.


irw, ok ma mõtlesin jah allikaid mitte allika vett :P. Ma poole kõrvaga täna skyplusi uudistest kuulsin, et gaasi hinda tahetakse tõsta ja mitte vähe. Oli kuulda miskit isegi 40% tõusu. Kas võib tõele vastata?
Vasta