SAAB SULETAKSE? - SAAB MÜÜDUD SPYKER'ILE!!!

Uudiseid Saab'i maailmast, uued mudelid, pildid...
Vasta
saabSS
Postitusi: 901
Liitunud: T Dets 04, 2007 21:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#76

N Veebr 19, 2009 19:02

vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#77

N Veebr 19, 2009 21:57

Niipalju kui ma google'i abil rootsi keelest inglise keelde sain (rootsi-eesti tõlge sakib), siis mängib meie Äripäeva emaleht Dagens Industri spekulatsiooniga SAAB + Opel = kas tõesti? www.di.se esilehel praegu.

Kokkuvõte on see, et Opelit ja Saabi, mis oleks loogiline kokku panna, ei taha keegi osta ikkagi.
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#78

R Veebr 20, 2009 0:38

Finito? :(

GM kills Saab

:gun:
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#79

R Veebr 20, 2009 0:45

Mis nüüd edasi võib saada? :(
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#80

R Veebr 20, 2009 0:53

Õnneks pole seda uudist veel teistes väljaannetes levitatud, loodetavasti ei pea paika.... Hommikul (meie aja järgi 10 paiku) on siis pressiteadet lubatud. No ei saa nii nüri lõpp olla :( Krt, 2 täiesti uut autot on tootmiseks valmis...
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#81

R Veebr 20, 2009 0:57

Vähemalt keegigi võiks ju ära osta. Nagu dinosaurused surid välja, ainult, et meteoriidi asemel oli GM :(
tõh
Postitusi: 767
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: 9-3OG

#82

R Veebr 20, 2009 1:11

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Vähemalt keegigi võiks ju ära osta. Nagu dinosaurused surid välja, ainult, et meteoriidi asemel oli GM :(

Aww, sügav.
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#83

R Veebr 20, 2009 7:04

Jaapanlased kindlasti hõõruvad käsi praegu, sest nende automarkide turuosa suureneb Euroopa automarkide äralangemisega automaatselt.

Kuid nagu ütles Skybound, siis kõik pole veel päris lõppenud. Võib täitsa vabalt juhtuda, et potensiaalsed investorid ootavadki just pankroti välja kuulutamist, sest see võimaldaks SAAB-i veelgi odavamalt kätte saada.
Seega loodame parimat!

Kui pankrot nüüd välja kuulutatakse, siis suure tõenäosusega tuleb ette väga suur ülemaailmne SAAB-i sõiduautode odav laoautode lõpumüük.
Seega need, kes omale veel uut ja väga head sõiduautot tahavad võiksid silmad lahti hoida.
romza
avelito
Postitusi: 700
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:32
Asukoht:
Auto:

#84

R Veebr 20, 2009 10:01

Kohe, kohe peaks teada antama, mis täpselt juhtuma hakkab. Kõige suurema tõenäosusega lähevad Saab ja Opel omavahel kokku.
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#85

R Veebr 20, 2009 10:55

romza
avelito
Postitusi: 700
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:32
Asukoht:
Auto:

#86

R Veebr 20, 2009 11:33


Swedish court process to reorganize Saab into a fully independent business Three new models ready to be launched over the next year and a half Saab aims to bring resources back to Sweden Funding sought for ‘new independent Saab’




Saab will continue to operate as usual and in accordance with the formal reorganization process, with the Government providing some support during this period. The reorganization should have no impact on other GM operations. Details of the progress will be provided as milestones are achieved.




We explored and will continue to explore all available options for funding and/or selling Saab and it was determined a formal reorganization would be the best way to create a truly independent entity that is ready for investment,” said Jan Ake Jonsson, Managing Director for Saab Automobile. “With an all new 9-5, 9-3X and 9-4X all ready for launch over the next year and a half, Saab has an excellent foundation for strong growth, assuming we can get the funding to complete engineering, tooling and manage launch costs. Reorganization will give us the time and means that help get these products to market while minimizing the liquidity impact of Saab on GM.”



Kas tõesti läheb kõik hästi ;)
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#87

R Veebr 20, 2009 11:40

Ise hea meelega ootan neid mudeleid, mis tulevad peale välja kuulutatud mudelite (9-5, 9-3X ja 9-4X). Põhjus selles, et nendest niiöelda uutest mudelitest on jäänud mulje nagu üritataks teiste autotootjate sabas joosta ning kiirelt midagi kokku mixida.
Kui SAAB tõesti saab eraldiseisvaks ning enam ei istu GM-i ökonomistid kaelas, siis võiks ülejärminge 9-5 olla midagi sellist, mille üle võiks tegelikult uhkust tunda.
romza
avelito
Postitusi: 700
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:32
Asukoht:
Auto:

#88

R Veebr 20, 2009 11:44

Algselt postitas: romza
Ise hea meelega ootan neid mudeleid, mis tulevad peale välja kuulutatud mudelite (9-5, 9-3X ja 9-4X). Põhjus selles, et nendest niiöelda uutest mudelitest on jäänud mulje nagu üritataks teiste autotootjate sabas joosta ning kiirelt midagi kokku mixida.
Kui SAAB tõesti saab eraldiseisvaks ning enam ei istu GM-i ökonomistid kaelas, siis võiks ülejärminge 9-5 olla midagi sellist, mille üle võiks tegelikult uhkust tunda.


näiteks selline...:P


Pilt
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#89

R Veebr 20, 2009 11:51

irw. Alguses mulle see meeldis, aga nüüd vaatan, et tundub liiga usa. Esiots on imelik ja peegli alt jookseb mingi imelik joon.
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#90

R Veebr 20, 2009 12:12

Väga ilus! Ju vist selle tõttu, et veidi meenutab Lexust, mis on muidugi positiivne, sest Jaapanlased on väga palju rõhunud oma toodete ostjate soovide ja mõtete uurimisele.
Aga kas ka sisu vastab ootustele?

Autode trendid ju pidevalt muutuvad. Ca 8-10 aastat tagasi oli trendiks turvalisus ning SAAB ja Volvo said asjale pihta ja tootsid maailma turvalisemaid autosid. Kohe peale seda tulid moodi 4WD ja SUV-id. Volvo sai ka selles osas kohe jaole, kuid SAAB ei saanud.
Viimase aja trende on ökonoomsus, kus SAABilt oli vaid üks uudis , milleks oli uus diiselmootor (kahe turboga) uues 9-3-s, kuid 4WD 9-3 bensuröövliga on nad kindlalt ajast maas.
Muidugi vahepeal on SAAB-il tulnud ka BioPower mudelid, kuid nende turg hetkel piirdub reaalselt Rootsiga, sest seal riigi valitsus ka seda suunda soodustab.

Kõik see on GM-i tõttu, kus võeti kõike ühe mõõdupuu järgi. Nagu ka need Dawood, millel on Chevroleti märk ees :P

Seega on loota, et uued SAAB-i mudelid, mis ehitatakse algusest lõpuni valmis ilma GM-i abita tulevad tõsiselt head konkurentsi pakkuvad autod.

Ehk siis turumajandus paneb asja paika.
romza
caarel
Postitusi: 315
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#91

R Veebr 20, 2009 12:55

Hetkel on väga unikaalne olukord. GM on omaniku rollist lahti ütlemas kuid samas on lasknud valmis teha 3 uut mudelit. Kui uus 9-5 jääb jälle 12 aastaks siis tähendab see sisuliselt et järgmised 12 aastat on see ikkagi kõik GM juppidel. Samas on need 3 mudelit GM arvates müügiargument millega hinda tõsta või huvi tekitada mida potensiaalsed ostjad vist jälle ei arva sest saavad ju kaasa ahjualuse kes igal hetkel koputama kipub.
Mulle on veel arusaamatu see et GM tahab asjast lahti saada kuid samas üritab riikidelt ikkagi raha välja pumbata et justkui siis ei peaks nagu lahti ütlema. Miks peaks keegi GM soperdisi toetama oma rahadega? Rootsi riik käitub küll hetkel õigesti öeldes ridade vahel välja et GMi nad nõus toetama pole sest pole suutnud usaldust võita kohe mitte kuidagi. Ka rahvas on rootsis hoolsalt Fordi poolele üle läinud GMi tegutsemise tõttu. Tänapildil pole enam 50/50 vaid ikka pigem 80/20 juba Fordi kasuks (Volvost siis jutt). Küll aga tundub et kui mõni svensson ise asja vedama asuks ja GM kõrvale jätta siis oleks vist kuningriik valmis oma rahakoti lõugasid ka liigutama.
Ainus varjant hetkel on see et uusi mudeleid ei tulegi müüki ja kui keegi asja üle võtab siis teeb täiesti uue mudeli sest GMi mudelit ei ostaks keegi ja veel vähem sooviks uus omanik GMi tuhvlialune olla. Ehk on siiski võimalus lõpuks et tuleb müüki AeroX ja Air millel võimsad ja ekonoomsed rohelist õgivad mootorid peal ning sisu midagi mida kellegil veel pole. See oleks uue Saabi ainus võimalus turul midagi teha.
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#92

R Veebr 20, 2009 13:06

Väga õige, sest ega USA valitsuse rahalise toetuse või laenu eesmärk pole see, et selle rahaga Rootsi (SAAB) ning Saksamaa (Opel) autotehased, mis USA jaoks mingeid uusi töökohti ei loo ning raha juurde ei too. Seega ongi Euroopa margid jäetud vaeslapse rolli.
romza
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 758
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#93

R Veebr 20, 2009 13:19

vbl on nüüd lootust, et see muutuva surveastmega mootor ka tänavale jõuab
see oleks midagi, mida teistel ei ole :headbang:
mart284
Iks-mees
Postitusi: 2201
Liitunud: L Aug 11, 2007 20:53
Asukoht: Harku
Auto: Saab
Kontakt:

#94

R Veebr 20, 2009 13:30

http://www.epl.ee/artikkel/459606

palju seda lootust nüüd järgi on...
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#95

R Veebr 20, 2009 13:32

AMS on ka oma sõnad esialgu tagasi võtnud :) 15.30 meie aja järgi siis uus pressikonverents täpsemate detailidega. Saab on igatahes hetkel "all over press". Igas suuremas eesti portaalis saab kokkuvõtteid ka eesti keeles lugeda.

Huvitav jah, kuidas on võimalik neil hakata iseseisvana läbi lööma, arvatavasti jätkub koostöö GM (või selle järeltulijaga?) et sel aastal näidatavatele mudelitele platvormid, osad, mootorid saada. Midagi nullist loodut vaevalt niipea veel näha saab....

Edit to mart284 ;)

Lisatud failid
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
avelito
Postitusi: 700
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:32
Asukoht:
Auto:

#96

R Veebr 20, 2009 14:04

Kas täna on tõesti Saabi teine sünnipäev(uuestisünd) :drink:

http://www.saabsunited.com/
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#97

R Veebr 20, 2009 15:21

Müstiline Insaider Saabsunitedis: I can assure you that the mood is excellent at the ******* [dept kept secret for obvious reasons]. Our destiny is in our own hands and we are very confident in our ability to develop the Saab vehicles our customers love.


Loodetavasti SAAB meil nüüdsest peale tegu olema väikese, kõrgelt motiveeritud, saabifanaatikutest koosneva, efektiivse ja iseseisva Saabiga - mitte hiigelkorporatsiooni vaeslapse rollis oleva nälgiva filiaaliga, kelle ideedele ja arendusjärgus olevatele autodele pidevalt vesi peale tõmmatakse, kuid samas võetakse üle uusi tehnilisi lahendusi ja "adopteeritakse" neid korporatsiooni teistele brändidele - andes vastu vaid võimalusi faceliftideks. Lipulaev 9-5 on 12 aastat vana ja loodud veelgi vanemale 90ndate platvormile, kuid sellegipoolest küsitakse konkurentidega võrreldavat hinda - kas pole see kohutav viis kohelda üht Euroopa premium-brändi? Millist kahju on see teinud brändi tõsiseltvõetavusele :( Uus 9-5 pidi tulema 2005nda paiku, Saabi ja Fiati koostöös väljatöötatud platvormil, millele loodi hiljem Alfa Romeo 159. Guess what - Saabile tõmbas GM vee peale ja andis vastu järjekordse facelifti... Sama saatus tabas Sparki mainitud SVC mootorit, mis oleks võinud olla tootmises juba 2000ndate algul. Ja fantastilised ideeautod, mis ideedeks on jäänudki. Liiga palju ideid on jooksnud tühja ja raha korstnasse arendustega, mis oleks võinud hiljem tagasi tooma hakata. GM väidab, et Saab on pidevalt kahjumit tootnud - no kuidas teisiti, kui Saabi arendustöö katkestatakse või läheb teiste brändide hüvanguks ja vastutasuks ei anta ühtegi uut mudelit 8 aasta jooksul? Ainuke all-new mudel 2000ndatel oli 9-3SS 2002 aastal ja sellega oli ka kisa - läks liiga kulukaks GM jaoks.

Sellegipoolest on Trollhättan olnud optimistlik. Varasematest intervjuudest saabi bossidega on meelde jäänud, et erinevalt "paksust" Volvost on Trollhättanis viimaste aastate jooksul kulud viidud miinimumi, tehas moderniseeritud, brändi tuleviku visioon silme ees (Apple-jutt) ja 2 uhiuut autot valmis tootmiseks. Rääkimata sellest, et isegi oma praeguse iganenud line-upiga on Euroopas siiski kasumit toodetud. Ehk hakkab lääne-eurooplastele kopp ette saama konservatiivsetest saksa autodest (vaatasin uue A8 pilte - what's new?) ja et hinda tuleb midagi, mis on cool, isikupärane, ERINEV. Lisame siia juurde veel imago taasiseseisvunud ja tagasi juurte juurde liikuvast Saabist (lõpp ülehinnatud Opeli juttudele) ja kõrgelt motiveeritud entusiastliku tiimi - no peaks olema võimalik läbi lüüa :) Peaks vaid suudetama majandada ja sammu pidada kütusesäästliku tehnoloogiaga, mis on hetkel kõige tähtsam (ja tulevikus seda enam).

(Sry essee pärast :red: )

Ootame pressikonverentsi :headbang:
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#98

R Veebr 20, 2009 15:23

Välisagentuuride lood Saabi restruktureerimisest on kõik positiivsest ootusest kantud, mulle näib.
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#99

R Veebr 20, 2009 15:26

Suhtlesin just ühe tuttavaga Rootsis, kes elab Trollhättanis (põhimõtteliselt SAAB-i tehase kõrval). Kuigi ta ütles, et infot palju ka sealkandis ei liigu, siis niipalju infot on läbi imbunud, et karta ei tasu, sest tõesti on SAAB minemas rootslaste kätte. Hoiame :thumb:
romza
avelito
Postitusi: 700
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:32
Asukoht:
Auto:

#100

R Veebr 20, 2009 15:55

Konverentsi alguses kõlanud Saabi tunnuslaul "release me" kõlas praegu kuidagi hoopis teisemõttelisena GM-i suhtes(vähemalt mulle tundus nii) :D

Kel huvi saavad kaasa elada http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=1451765&lid=lista_1211963&lpos=0

edit: konverents on rootsi keeles muidugi.
Vasta