Teeomanik võib saada suured volitused liikluse piiramiseks
Rullub siin foorumis see Tartu reidi teema ja autos nõutud varustuse mõttekusest....ei taha sinna sekkuda õiguste ja kohustuste teemal ja siin ka suurt tüliteemat üles võtta ei taha....kuid siiski. Minul kui kalamehel on näiteks niigi ristipõiki igasugused tellised ja jamad ees täiesti tavalisel teel, mida mööda saaks veekogule lähemale.
Väljatöötatud seadusesätte järgi võiks näiteks iga külamees talle kuuluva tee kinni panna, sest mis see üksik auto seal müriseb mulle kõrva....
UUDIS:
Riik suurendab teeomaniku õigusi liikluse piiramiseks
08:58, 13. oktoober 2008
TALLINN, 13. oktoober, BNS - Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium saatis kooskõlastusringile liiklusseaduse muudatuse, mis annab tee omanikule õiguse ajutiselt või alaliselt piirata või keelata liiklust teel.
Uue sätte kohaselt on teeomanikul õigus ajutiselt või alaliselt piirata või keelata liiklust, kui see on vajalik rahvatervise seadusest tuleneva elukeskkonna tagamiseks, looduskeskkonda kahjustava mõju vähendamiseks, liiklejate ohutuse tagamiseks või tee ja teerajatiste kahjustamise vältimiseks, seisab eelnõu seletuskirjas.
Elukeskkonda oluliselt halvendav liikluse kaasmõju on eelkõige müra, mille suurus on sõltuvuses liikumiskiirusest, liikluse koosseisust (eriti raskeveokite osakaalust liiklusvoos) ja liiklussagedusest. Seetõttu on teatud juhtudel vajalik müra vähendamiseks liiklust ümber suunata, teha seda osaliselt või piirata lubatud sõidukiirust.
Elukeskkonda mõjutavad ka heitgaasid, mis võivad tekitada probleeme just tiheasutusega aladel ja liiklusummikute esinemise korral, ning eriti ebasoodsate ilmaolude korral ka sudu tekke vältimiseks võib tekkida vajadus liikluse oluliseks piiramiseks teatud teelõikudel.
Nii liiklusõnnetuste kui liiklusriski vähendamiseks on sageli otstarbekas muuta teed ühesuunaliseks, keelata osa pöördeid, keelata möödasõit, keelata raskesõidukite liiklus, vähendada liiklusriske lasteasutuste vahetus läheduses, suunata osa ristmikel liiklusvoost teistele teedele.
Igasuguse alalise piirangu kehtestamise eel peab teeomanik analüüsima erinevaid alternatiivseid lahendusvariante, nende mõju liiklusohutusele, keskkonnale ja ettevõtluse arendamisele ning sellise analüüsi alusel tegema läbimõeldud otsuse, seisab eelnõu seletuskirjas.
Samuti viis majandusministeerium eelnõuga liiklusseadusesse paranduse, mis kaotab veoauto juhi öisele tööajale kehtestatud neljatunnise miinimumnõude. Selle kaotamist nõudis Euroopa Ühenduse Komisjon oma ametlikus kirjas, leides, et Eesti ei täida vastavat direktiivi.
Valitsus nõustus augusti lõpus komisjoni seisukohaga, et öötööle kehtestatud minimaalne pikkus tuleb kaotada liiklusseadusest.
Puudulikule seadusandlusele teel liikluse piiramiseks viitas õiguskantsler, kes sai kaebuse Tartu väikefirmalt seoses maanteeameti kehtestatud piirangutega suurte veomasinate liiklemiseks Tallinna-Tartu maanteel.
Piirang keelas Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maanteel ajavahemikul 14. detsembrist 2007 kuni 11. aprillini 2008 pikkadel sõidukitel sõita reedeti kella 13.00-20.00.
Majandusministeerium ootab kooskõlastusi eelnõule 24. oktoobrini.
Tallinna toimetus, +372 610 8875, majandus@bns.ee
Baltic News Service
[URL=http://eoigus.just.ee/?act=10&subact=1&ESILEHT_W=233285]Seadusemuudatus[/URL] siin
Väljatöötatud seadusesätte järgi võiks näiteks iga külamees talle kuuluva tee kinni panna, sest mis see üksik auto seal müriseb mulle kõrva....
UUDIS:
Riik suurendab teeomaniku õigusi liikluse piiramiseks
08:58, 13. oktoober 2008
TALLINN, 13. oktoober, BNS - Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium saatis kooskõlastusringile liiklusseaduse muudatuse, mis annab tee omanikule õiguse ajutiselt või alaliselt piirata või keelata liiklust teel.
Uue sätte kohaselt on teeomanikul õigus ajutiselt või alaliselt piirata või keelata liiklust, kui see on vajalik rahvatervise seadusest tuleneva elukeskkonna tagamiseks, looduskeskkonda kahjustava mõju vähendamiseks, liiklejate ohutuse tagamiseks või tee ja teerajatiste kahjustamise vältimiseks, seisab eelnõu seletuskirjas.
Elukeskkonda oluliselt halvendav liikluse kaasmõju on eelkõige müra, mille suurus on sõltuvuses liikumiskiirusest, liikluse koosseisust (eriti raskeveokite osakaalust liiklusvoos) ja liiklussagedusest. Seetõttu on teatud juhtudel vajalik müra vähendamiseks liiklust ümber suunata, teha seda osaliselt või piirata lubatud sõidukiirust.
Elukeskkonda mõjutavad ka heitgaasid, mis võivad tekitada probleeme just tiheasutusega aladel ja liiklusummikute esinemise korral, ning eriti ebasoodsate ilmaolude korral ka sudu tekke vältimiseks võib tekkida vajadus liikluse oluliseks piiramiseks teatud teelõikudel.
Nii liiklusõnnetuste kui liiklusriski vähendamiseks on sageli otstarbekas muuta teed ühesuunaliseks, keelata osa pöördeid, keelata möödasõit, keelata raskesõidukite liiklus, vähendada liiklusriske lasteasutuste vahetus läheduses, suunata osa ristmikel liiklusvoost teistele teedele.
Igasuguse alalise piirangu kehtestamise eel peab teeomanik analüüsima erinevaid alternatiivseid lahendusvariante, nende mõju liiklusohutusele, keskkonnale ja ettevõtluse arendamisele ning sellise analüüsi alusel tegema läbimõeldud otsuse, seisab eelnõu seletuskirjas.
Samuti viis majandusministeerium eelnõuga liiklusseadusesse paranduse, mis kaotab veoauto juhi öisele tööajale kehtestatud neljatunnise miinimumnõude. Selle kaotamist nõudis Euroopa Ühenduse Komisjon oma ametlikus kirjas, leides, et Eesti ei täida vastavat direktiivi.
Valitsus nõustus augusti lõpus komisjoni seisukohaga, et öötööle kehtestatud minimaalne pikkus tuleb kaotada liiklusseadusest.
Puudulikule seadusandlusele teel liikluse piiramiseks viitas õiguskantsler, kes sai kaebuse Tartu väikefirmalt seoses maanteeameti kehtestatud piirangutega suurte veomasinate liiklemiseks Tallinna-Tartu maanteel.
Piirang keelas Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maanteel ajavahemikul 14. detsembrist 2007 kuni 11. aprillini 2008 pikkadel sõidukitel sõita reedeti kella 13.00-20.00.
Majandusministeerium ootab kooskõlastusi eelnõule 24. oktoobrini.
Tallinna toimetus, +372 610 8875, majandus@bns.ee
Baltic News Service
[URL=http://eoigus.just.ee/?act=10&subact=1&ESILEHT_W=233285]Seadusemuudatus[/URL] siin
-
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2277
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
Arvan, et ega see muudatus enam suurt midagi ei muuda.
Lihtsalt tehakse JOKK, mis reguleeris Tallinn-Tartu mnt veoautode liiklemist.
Nagunii linnavalitsus otsustab, mis saab selle st ristmikust või millise tänava teeme ühesuunaliseks.
Maaomanikud on nagunii oma õigusi näidanud ning vaevalt keegi nüüd massiliselt eratee ja-maa silte ülesse loopima hakkab. Aga mine tea. Väike võimalus on ikka olemas.
Huvitav tähelepanek. Kuna liiklen väga palju väikestel teedel, olematutel teedel ja sihtidel, kraavides ja metsades siis hakkab silma, et eramaa ja eratee silte kohtab kõige rohkem lõuna osariikides. Võru, Põlva jms kant.
Ei tea, miks need inimesed tahavad näidata, kui palju vara neil on?;)
Lihtsalt tehakse JOKK, mis reguleeris Tallinn-Tartu mnt veoautode liiklemist.
Nagunii linnavalitsus otsustab, mis saab selle st ristmikust või millise tänava teeme ühesuunaliseks.
Maaomanikud on nagunii oma õigusi näidanud ning vaevalt keegi nüüd massiliselt eratee ja-maa silte ülesse loopima hakkab. Aga mine tea. Väike võimalus on ikka olemas.
Huvitav tähelepanek. Kuna liiklen väga palju väikestel teedel, olematutel teedel ja sihtidel, kraavides ja metsades siis hakkab silma, et eramaa ja eratee silte kohtab kõige rohkem lõuna osariikides. Võru, Põlva jms kant.
Ei tea, miks need inimesed tahavad näidata, kui palju vara neil on?;)
Eks sellel sildipanekul on ka oma põhjused.
Oletame, et maaomanik - kesiganes ta on, ülbe või vaga - elab kena järve ääres, keset metsi. Kõige otsem tee järve äärde läheb läbi tema maa/hoovi. Igal jumala reedel ja laupäeval kui vähegi ilma on, sõidab 4-5 autotäit rahvast tema juurest läbi, muidu käitutakse kenasti, kuid vähemalt kord nädalas "laenatakse" maaomaniku riidast puid ja "unustatakse" röögatu prügilasu järve äärde. Suure kamba purjakil jõmmide vastu ei aita isegi jahipüssiga ähvardamine, kuna siis võidakse maaomaniku räästasse punane kukk panna.
Mida see õnnetu inimene peaks tegema? Minu arvates on keelumärgid kõige leebem moodus veidikenegi olukorda kontrolli all hoida.
Samas ma olen täiesti kindel, et kui viisakas kalamees läheb ja koputab maaomaniku uksele ja küsib kenasti luba tee kasutamiseks (mõnes kohas on keelumärgi juures ka tel. nr), siis ei hakka keegi teda keelama. Pigem näitab peremees hea kalastuskoha ja lubab ussegi kaevata. Või noh, kui paar viisakat puukallistajast matkajat soovivad telkida, siis ei keelata neidki. Minu isiklikud kogemused eelmisest suvest on umbes sarnased.
Asi taandub pigem teisest inimesest lugupidamisele ja viisakusele.
Proviisorina ütlen: retsept! ning asjad laabuvad.
:beer:
Oletame, et maaomanik - kesiganes ta on, ülbe või vaga - elab kena järve ääres, keset metsi. Kõige otsem tee järve äärde läheb läbi tema maa/hoovi. Igal jumala reedel ja laupäeval kui vähegi ilma on, sõidab 4-5 autotäit rahvast tema juurest läbi, muidu käitutakse kenasti, kuid vähemalt kord nädalas "laenatakse" maaomaniku riidast puid ja "unustatakse" röögatu prügilasu järve äärde. Suure kamba purjakil jõmmide vastu ei aita isegi jahipüssiga ähvardamine, kuna siis võidakse maaomaniku räästasse punane kukk panna.
Mida see õnnetu inimene peaks tegema? Minu arvates on keelumärgid kõige leebem moodus veidikenegi olukorda kontrolli all hoida.
Samas ma olen täiesti kindel, et kui viisakas kalamees läheb ja koputab maaomaniku uksele ja küsib kenasti luba tee kasutamiseks (mõnes kohas on keelumärgi juures ka tel. nr), siis ei hakka keegi teda keelama. Pigem näitab peremees hea kalastuskoha ja lubab ussegi kaevata. Või noh, kui paar viisakat puukallistajast matkajat soovivad telkida, siis ei keelata neidki. Minu isiklikud kogemused eelmisest suvest on umbes sarnased.
Asi taandub pigem teisest inimesest lugupidamisele ja viisakusele.
Proviisorina ütlen: retsept! ning asjad laabuvad.
:beer:
Algselt postitas: NO FEAR
Huvitav tähelepanek. Kuna liiklen väga palju väikestel teedel, olematutel teedel ja sihtidel, kraavides ja metsades siis hakkab silma, et eramaa ja eratee silte kohtab kõige rohkem lõuna osariikides. Võru, Põlva jms kant.
Ei tea, miks need inimesed tahavad näidata, kui palju vara neil on?;)
Tuleks julgem olla.
Eramaa silti kohates peab läbipääsuks luba küsima vaid siis, kui eramaa on tarastatud või liikumist keelava tähistusega. Omanikel soovitan läbustajatele kutsuda politsei, teiste - maast lihtsalt ülerändajate puhul aga hoida saba üsnagi jalge vahel. Tegelikult ei tule ju enamasti keegi su maad kahjustama või vilja tallama, su looomi ärritama. Maaomanikud on EV-s liialt õhku täis.
http://www.matkad.ee/1/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=30
Eramaa silti kohates peab läbipääsuks luba küsima vaid siis, kui eramaa on tarastatud või liikumist keelava tähistusega. Omanikel soovitan läbustajatele kutsuda politsei, teiste - maast lihtsalt ülerändajate puhul aga hoida saba üsnagi jalge vahel. Tegelikult ei tule ju enamasti keegi su maad kahjustama või vilja tallama, su looomi ärritama. Maaomanikud on EV-s liialt õhku täis.
http://www.matkad.ee/1/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=30
Kui Pearusugustele anda õigus Andrese perele keelata ühisest teejupist üle sõitmine, siis kahtlemata ta oma õigust ka kasutab või kasutada püüab. Kohustusest Andrese jaoks talvel teed lahti hoida oskab Pearu aga mööda vaadata....kardetavasti paljuski näeks mõni asi uue seadusega nii välja.
Muidugi ei loo seadus heanaaberlikke suhteid või üldse mõistmist, hoolimist, heatahtlikkust, abivalmidust, kuid mida rohkem õigusi antakse teistele kaigaste kodaratesse loopimiseks, seda enam ärapanemist ka on, kardan ma.
Vallaametnik kes otsustab, milline teelõik tuleb ühesuunaliseks muuta näiteks, vaevalt mingi liiklusekspert pruugib olla ja tahab äkki niisama vallakodanikele või teisele kohalikule poliitikule koha kätte näidata.
Kaarel, kalameeste jaoks on asi tegelikult väga-väga nutune. Jah on igasugu maasturispetsialiste, kes loodusest midagi ei hooli, sõidavad kaldamutta kinni ja püüavad ebaseaduslike vahenditega. See et mul aga põhjarannikule jõudmist takistavad igasugu tellised, on kohati väga arulage.
Muidugi ei loo seadus heanaaberlikke suhteid või üldse mõistmist, hoolimist, heatahtlikkust, abivalmidust, kuid mida rohkem õigusi antakse teistele kaigaste kodaratesse loopimiseks, seda enam ärapanemist ka on, kardan ma.
Vallaametnik kes otsustab, milline teelõik tuleb ühesuunaliseks muuta näiteks, vaevalt mingi liiklusekspert pruugib olla ja tahab äkki niisama vallakodanikele või teisele kohalikule poliitikule koha kätte näidata.
Kaarel, kalameeste jaoks on asi tegelikult väga-väga nutune. Jah on igasugu maasturispetsialiste, kes loodusest midagi ei hooli, sõidavad kaldamutta kinni ja püüavad ebaseaduslike vahenditega. See et mul aga põhjarannikule jõudmist takistavad igasugu tellised, on kohati väga arulage.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14290
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
ma nüüd ei saa aru, Sa, Vallikas, tõega mõtled, et (näiteks) mina peaks igast asendist lubama sul oma maal olevatel teedel sõita nii palju, kui sa tahad? Üsna selgelt on öeldud, et kui tee ei ole avalikus kasutuses, siis võin mina, kui maaomanik, seal liikumise keelata. Samas ei saa ma kuidagi keelata sinu jalgsi liikumist seal teel, samuti metsas, kallasrajal jne.
Praegu jääb mulje, et sa tahaks ka just sõita sinna kaldamutta.. Kahtlen väga, et mõne taolise tellise tõttu sa hirm palju jalgsi käima peaks, et ei jõuaks või nii...
Teine asi... loe need igameheseadused ja muud seadused läbi ja kui sa arvad, et see märk on seal ebaõiglaselt paigutatud, ignoreeri seda ja sõida sinna, kuhu vaja. Aga siis pead ka suutma kohe ja une pealt ette lugeda, mille alusel sa nii teed..:)
Mina lihtsalt ei saa aru, kuidas sind selle seadusega hirmsasti häiritakse..:) Ma ei näe, et see muudaks midagi nende märkide osas võrreldes praeguse seisuga. See lihtsalt sõnastab täpsemalt, mil juhul võib piirata (just need liikleja tervise punktid + kiirusepiirangud müra tõttu jms)
Praegu jääb mulje, et sa tahaks ka just sõita sinna kaldamutta.. Kahtlen väga, et mõne taolise tellise tõttu sa hirm palju jalgsi käima peaks, et ei jõuaks või nii...
Teine asi... loe need igameheseadused ja muud seadused läbi ja kui sa arvad, et see märk on seal ebaõiglaselt paigutatud, ignoreeri seda ja sõida sinna, kuhu vaja. Aga siis pead ka suutma kohe ja une pealt ette lugeda, mille alusel sa nii teed..:)
Mina lihtsalt ei saa aru, kuidas sind selle seadusega hirmsasti häiritakse..:) Ma ei näe, et see muudaks midagi nende märkide osas võrreldes praeguse seisuga. See lihtsalt sõnastab täpsemalt, mil juhul võib piirata (just need liikleja tervise punktid + kiirusepiirangud müra tõttu jms)
Algselt postitas: Cyber
Praegu jääb mulje, et sa tahaks ka just sõita sinna kaldamutta.. Kahtlen väga, et mõne taolise tellise tõttu sa hirm palju jalgsi käima peaks, et ei jõuaks või nii...
Tegelikult ei taha väidelda. Ühe näitena võib tuua tee, mis läheb Muraste puust tuletorni juurde, mis on tõeline vaatamisväärsus ja sinn võiks ikka vaba juurdepääs olla.
Jah sealt oleks jala paar kilomeetrit hea meriforelli püüdmise kohani, kuid autot sinna märgi alla ka jätta ei saaks. Jala pean niikuinii mereäärde minema umbes pool km, ühel maaomanikul on seal oma kolmemiljoni kruntidele viival teel tõkkepuu ees.
Ei, ma ei sõida autoga kaldaid sodiks ja järgin kiivalt kalapüügieeskirja, aga see selleks.
Tegemist ju alles eelnõuga + minu paranoia.
Palun pane see teema lukku, et tühjast ei tõuseks tülinat.
Mu tuttaval on selline olukord, et tema vanaema elab metsatukas.Tema maja on ummikteel viimane.Et maja juurde autoga pääseda, tuleb naabermaja juurest mööda sõita.Naaber aga ütleb, et tee läbib tema maad ja talle ei meeldi, kui sealt sõidetakse.Mis veel hullem.Vanaemaga riieldakse ka siis, kui ta jalgrattaga enda koju sealt mööda sõidab.
Eelneva jutu mõte oli selles, et kui kogu see ahistamine seaduslikuks tehtaks, siis läheb vanaema jaoks olukord väga hapuks.Ta saab siis ainult helikopteriga koju minna.
Seaduslikuks selles mõttes, et tal ei ole erilist õigust vanaema ahistada, kuna see tee oli enne nende mõlema sündimist juba olemas.Seega ei saa ta keelata ju inimest koju minemast.Nüüd aga seaduslikuks muutes on jokk.Kuna, kes ja kust tõmbab selle piiri, millal tee sai kahjustatud, kuju muudetud, jne.Igal juhul ei asetse liivaterad ja killustik enam samas asendis, kui enne autoga ülesõitu.Seega tee pinda muudeti.Järelikult saab keelata.Sest, kes käib igal pool seda kontrollimas.
Lõpuks jõuan ikkagi selleni, et asja kogu seda janti ajendab suures osas totter uhkus,jne.Ma saan aru nendest, kel on tõesti nö. järve ääres probleem, aga sellise seaduse kehtestamine ei anna ka eriti tolku.Kas püssimehed hakkavad kõrval passima, et sigadusi ei tehtaks.Ja mida iganes.Jutt läheb emotsionaalseks.Aga tõesti, millised on selle seadustamise kasulik tagajärg, õigemini, kuidas saaks seda mõistlikult kasulikult kasutada?
Ja mis on mõistlik ja kes seda mõõdab, jne.
Eelneva jutu mõte oli selles, et kui kogu see ahistamine seaduslikuks tehtaks, siis läheb vanaema jaoks olukord väga hapuks.Ta saab siis ainult helikopteriga koju minna.
Seaduslikuks selles mõttes, et tal ei ole erilist õigust vanaema ahistada, kuna see tee oli enne nende mõlema sündimist juba olemas.Seega ei saa ta keelata ju inimest koju minemast.Nüüd aga seaduslikuks muutes on jokk.Kuna, kes ja kust tõmbab selle piiri, millal tee sai kahjustatud, kuju muudetud, jne.Igal juhul ei asetse liivaterad ja killustik enam samas asendis, kui enne autoga ülesõitu.Seega tee pinda muudeti.Järelikult saab keelata.Sest, kes käib igal pool seda kontrollimas.
Lõpuks jõuan ikkagi selleni, et asja kogu seda janti ajendab suures osas totter uhkus,jne.Ma saan aru nendest, kel on tõesti nö. järve ääres probleem, aga sellise seaduse kehtestamine ei anna ka eriti tolku.Kas püssimehed hakkavad kõrval passima, et sigadusi ei tehtaks.Ja mida iganes.Jutt läheb emotsionaalseks.Aga tõesti, millised on selle seadustamise kasulik tagajärg, õigemini, kuidas saaks seda mõistlikult kasulikult kasutada?
Ja mis on mõistlik ja kes seda mõõdab, jne.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14290
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Ma ei viitsi hetkel otsima hakata vastavat punkti ja ehk ma nüüd võtan võibolla suu vett täis, aga minu meelest ei saa takistada teel liikumist, kui see on ainsaks läbipääsuteeks sinu omandile. Ehk see Timuti tuttava vanaema (ja tema juurde minevad inimesed ka) PEAB läbi pääsema.
-
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2277
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
Algselt postitas: andres
Lihtsalt üks küsimus. Palju on neid inimesi kes on oma raha eest ehitanud tee kus nad keelavad, poovad ja lasevad?
Pakun, et olematu arv.
Vaata see teeb ka kurvaks, et inimesed on saanud tagasi maa, kuhu peale on ehitatud korralik, kõva kruusa jms ja nad peavad seda enda teeks, kuigi see ühendab näiteks kahte avalikuks kasutuseks olevat teed.
Oma suure läbisõiduga olen otsinud meeletult palju teid, mis e.o.mapis olemas, näitab kaart ja GPs aga mida ei on tee. See värk oli eriti Rakvere kandis levinud. Lihtsalt tee on küntud põlluks.
Kurb ju!
Aga mingi eraomadi kaitse peab loomulikult olema aga jube lahe on nt selline näide, kus suure tee pealt keerab tee talu õue, tee pikkuseks pakun 50 meetrit ja kohe lageda peal, näeb iga inimene (küll ainult valges), et tee lõpeb hoovis aga tee ääres lausa peab eratee ja- maa silt olema.
Oleks sii sjah neil ka tel. nr olemas. Kellel on olemas olnud, olen ka helistanud ning peale nõusolekut märgi alt sisse sõitnud. Kelledel nr-t ei olen võimalusel teist teed otsinud ja kui see on võimatu olnud, sõidan märgi alt sisse. Vabandust, nüüd seaduserikkuja, nagu ma olen aga mis sa ikka hädaga ära teed. Kui saan maaomaniku käest võtta siis saan...:red:
Algselt postitas: NO FEAR
Vaata see teeb ka kurvaks, et inimesed on saanud tagasi maa, kuhu peale on ehitatud korralik, kõva kruusa jms ja nad peavad seda enda teeks, kuigi see ühendab näiteks kahte avalikuks kasutuseks olevat teed.
Aga ongi nende oma. Muuhulgas tähendab omamine seda, et peab oma kulu ja kirjadega teed hooldama ja kui keegi seal tee kehva seisukorra tõttu rehvi/velje/stange/... ära lõhub, siis võib nõuda kahjude hüvitamist.
Kui mina maatüki koos teega saaks, siis paneks küll keelumärgi ette.... kui keegi seda eirab ja auto ära lõhub, siis on juba tema enda probleem.
Algselt postitas: Cyber
Ma ei viitsi hetkel otsima hakata vastavat punkti ja ehk ma nüüd võtan võibolla suu vett täis, aga minu meelest ei saa takistada teel liikumist, kui see on ainsaks läbipääsuteeks sinu omandile. Ehk see Timuti tuttava vanaema (ja tema juurde minevad inimesed ka) PEAB läbi pääsema.
Asjaõigusseadus reguleerib minu teada kõiki sedasorti vaidlusi, kes , kuidas, millal jne eramaal, -teel liigelda tohib.
Edit: will jõudis ette