Uued tehnonõuded

Uudiseid Saab'i maailmast, uued mudelid, pildid...
Vasta
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#1

E Dets 08, 2008 16:18

Parts on saatnud kooskõlastamisele määruse, mis põhiosas puudutab veokeid, nende haagiseid, aga ka sõidukite tulesid ja näiteks kiivri visiiri läbipaistvust (senise 80 % asemel valgel ajal vähemalt 50%).

Kel huvi, võib lugeda [URL=http://eoigus.just.ee/?act=10&subact=1&ESILEHT_W=239073]siit aadressilt[/URL] nii seadusesätteid kui määruse eelnõu seletuskirja.

Mulle jäid lisaks eelnimetatutele veel silma nõue, et LED pirne ei tohi vahetada, vaid peab terve tule ära vahetama vms ja lisakaugtule mõiste kaob kui nõuded kehtestatakse nagu kaugtuletede. Pikalt ei süvenenud, aga osadel inimestel kindlasti end kurssi vaja viia.

Samuti lisatakse see säte, et kõik mis auto küljes, peab ka töötama elik mitte töötavate udutulede töötamise nõudmine tehnoülevaatuspunktis poleks enam vaieldav nagu senini on mul mulje jäänud ühest siinsest teemast.
will
Postitusi: 550
Liitunud: P Aug 07, 2005 15:19
Asukoht:
Auto:

#2

E Dets 08, 2008 16:46

See LED nõue on küll ikka idiotismi nõue aga eks see tootjate lobby ole.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#3

E Dets 08, 2008 16:51

Uhh, kiivriklaasi osas hakkab vähemasti lõpuks kellelegi kohale jõudma... ma olen pikalt selle teemaga kimpus olnud. Päikseprillid kiivri alla ei mahu ja toonklaasiga nagu sõita ei tohiks... kogu aeg vea läbipaistvat klaasi kaasas ja ole valmis kellelegi midagi tõestama.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#4

E Dets 08, 2008 16:51

Algselt postitas: will
See LED nõue on küll ikka idiotismi nõue aga eks see tootjate lobby ole.


Kontrollisin üle, et kas ma ikka 100 protsenti aru sain õigesti. Seletuskirjas on see seletus selline:

Punktides 14 ja 73 toodud muudatustega lisatakse valgustus- ja signalisatsiooniseadmetele nõue, et kõik sõidukile paigaldatud valgus- ja signalisatsiooniseadmed (ka vabatahtlikud) peavad olema töökorras. Lisaks keelatakse eraldi müüdavate LED lampide kasutamine sõidukite mistahes laternates, sest nõuete puudumise tõttu ei ole need sertifitseeritud. Ettenähtud laternates kasutatakse asendamatuid LED valgusallikaid (lampe). Need on kas üks tervik korpusega ja neid pole võimalik korpusest eemaldada või kasutatakse neid valgusallika moodulites. Kasutatavate LED valgusallikate puhul on sertifitseeritud ainult kas terviklatern või moodul. Samuti täpsustati valgustusseadmete kasutamise üldnõudeid.
Werdinand
Postitusi: 92
Liitunud: R Jaan 20, 2006 16:50
Asukoht:
Auto:

#5

E Dets 08, 2008 17:13

Algselt postitas: vallikas
Samuti lisatakse see säte, et kõik mis auto küljes, peab ka töötama elik mitte töötavate udutulede töötamise nõudmine tehnoülevaatuspunktis poleks enam vaieldav nagu senini on mul mulje jäänud ühest siinsest teemast.


Sellega seoses tekkis mõte, kuidas käsitletaks minu NG 900 "lisa pidurituld", mis tagant poolt vaadates tundub, et juba tehasest peale on olnud ainult augutäide ja mingeid pirne ega pesi tal sees polegi. Huvitav, kas ma peaks sinna nüüd mingi päris tule kuskilt hankima ja juhtmeid aretama hakkama või saab kuidagi tõestada, et tegu vaid augutäitega...?
kaameraklõpsud @ phogulum.com
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#6

K Dets 10, 2008 8:34

Led (tehase) tuledega läheb asi tõesti huvitavaks (samas pole ühtegi käes hoidnud, kuid tootja, kelle võimsaid Led-e kasutan, valmistab autotööstustele ka valmislahendusi), sest liigutakse 1W ja võimsamate poole, need aga kas joodetakse või liimitakse (jahutus)alusplaadile nii (tagaselja kaudu, kuna jahutus juhib hästi sooja, siis ka jootes raske eemaldada), et pea võimatu vahetada e. kui tuli kivi saab või tehase praak (põleb läbi), siis terve tuli vahetusse.
habemik
Postitusi: 70
Liitunud: R Okt 10, 2008 18:02
Asukoht: Saaremaa
Auto: SAAB 9-5

#7

K Dets 10, 2008 10:08

Ei tea milline see NG900 "lisa pidurituli" on, kuid teemat lugedes hakkas mõte peas liikuma:P
Nimelt ostis naabrimees endale mõned aastad tagasi Grand Vitara. Sõitis koju ja vaatasin, et paras risu ikka, pooled tuled juba ei põlegi taga. Käis siis esinduses asja uurimas ja selgus et suured ilusad tagatuled, mis auto nurkadessa paigutatud on ameerika variandi jaoks ning ei peagi põlema. Euroopa tuled asusid tagastange sees ja olid eelpoolmainitutest poole väiksemad.
Nüüd mõtlen, et kas ta peab nüüd need ameerika laternad põlema sättima?
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#8

K Dets 10, 2008 10:42

Algselt postitas: habemik
Nimelt ostis naabrimees endale mõned aastad tagasi Grand Vitara. Sõitis koju ja vaatasin, et paras risu ikka, pooled tuled juba ei põlegi taga. Käis siis esinduses asja uurimas ja selgus et suured ilusad tagatuled, mis auto nurkadessa paigutatud on ameerika variandi jaoks ning ei peagi põlema. Euroopa tuled asusid tagastange sees ja olid eelpoolmainitutest poole väiksemad.
Nüüd mõtlen, et kas ta peab nüüd need ameerika laternad põlema sättima?

OT jätkuks, Mul tuttav sõidab Patroliga, millel sama lugu - kere küljes olevad tuled pimedad (põleb vaid tag. käigu tuli ja udukas) ning muu sodi kõik stange sees. Veider värk.
Vasta