Kas Eesti vajaks uut/teist/kolmandat SAAB-i edasimüüjat ?
Uudised tõesti positiivsed. Peab tõesti olema külma närvi, et praegusel sügaval masu ajal suuta selliseid raskeid liigutusi teha. Kuid nagu me ajaloost teame, siis just masu- ja depressiooniperioodid on alati olnud need ajad, kus tuleb juurde metsikult palju uusi miljonäre, kes vahetavad välja seniseid ärimehi.
Huvitav, kas SAABi spykeri alla minek tähendab ka seda, et Troost Auto, Audacer ja teised SAABide ala spetsialistid saavad ka vabalt hakata kõikide volitustega edasimüüjateks?
Autospirit ju suutis täiesti edukalt siseneda subarute müügi turule ajal, mil mariine seda valitses.
Mis on rahva ennustused selle kohapealt?
Huvitav, kas SAABi spykeri alla minek tähendab ka seda, et Troost Auto, Audacer ja teised SAABide ala spetsialistid saavad ka vabalt hakata kõikide volitustega edasimüüjateks?
Autospirit ju suutis täiesti edukalt siseneda subarute müügi turule ajal, mil mariine seda valitses.
Mis on rahva ennustused selle kohapealt?
romza
Algselt postitas: romza
...
Huvitav, kas SAABi spykeri alla minek tähendab ka seda, et Troost Auto, Audacer ja teised SAABide ala spetsialistid saavad ka vabalt hakata kõikide volitustega edasimüüjateks?...
Juriidiliselt võib see saada võimalikuks, kuid sellele järgneb kohe nõue tootja poolt, et volitatud edasimüüja/diiler oleks ka esinduslik. S.t. et suvalist urgast ei saa nimetada, paratamatult peab nimetatu tegema suuri investeeringuid et saada selle volituse vääriliseks.
Vähe segane jutt, sry
terv, teager
Spyker ju ka väga väike tegija ning ka suutis üllatada. Küsimus ju rohkem tahtmises vist.
Algselt postitas: teager
Algselt postitas: romza
...
Huvitav, kas SAABi spykeri alla minek tähendab ka seda, et Troost Auto, Audacer ja teised SAABide ala spetsialistid saavad ka vabalt hakata kõikide volitustega edasimüüjateks?...
Juriidiliselt võib see saada võimalikuks, kuid sellele järgneb kohe nõue tootja poolt, et volitatud edasimüüja/diiler oleks ka esinduslik. S.t. et suvalist urgast ei saa nimetada, paratamatult peab nimetatu tegema suuri investeeringuid et saada selle volituse vääriliseks.
Vähe segane jutt, sry
terv, teager
romza
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14296
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Läheb küll täiesti siit teemast välja see. Aga authorized dealer (edasimüüja) ja authorized service (teenindus) on erinevad asjad. Mõlemale on kindlasti tootja poolt omad nõudmised nii müügipinna, tööriistade, töökoja, varuosade laoseisu ja hanke osas, tööjõu koolitamise osas jms... See nõuab ikka väga suuri investeeringuid, et asi from scratch üles ehitada.
Toodud näide Autospiriti kohalt... nooh... Ei ole Märtin ka vist "mees metsast" Subaru jaoks jms... ma parem ei lahkaks seda teemat..:)
Toodud näide Autospiriti kohalt... nooh... Ei ole Märtin ka vist "mees metsast" Subaru jaoks jms... ma parem ei lahkaks seda teemat..:)
Cyber, uudisena võin ütelda, et ka Hansapanga kunagised asutajad polnud multimiljardärid :cool:
Spykerile esitas GM ka nõudmise, et sul peab olema nii ja nii palju pappi, et autotehas ära osta. Spykeril ju ka polnud alguses seda pappi olemas, kuid leidis rahastajad ja tegi asja ära.
8 aastat tagasi kui oma firma asutasin, siis ka ei uskunud, et tegelikult ka hakkan ühe maailma suurima äritarkvara tootja esindajaks balti riikides.
Aastaid polnud ju Eestis asjalikku saabiklubi, kuid saite ka selle tegemisega ilusti hakkama.
Kas sa oled 100% kindel, et praegusel SAABi autode müüjal Eestis on vajalikud finantsid olemas ka Sykeri toodete müümiseks ja esindamiseks? Ma selles väga kindel poleks.
Spykerile esitas GM ka nõudmise, et sul peab olema nii ja nii palju pappi, et autotehas ära osta. Spykeril ju ka polnud alguses seda pappi olemas, kuid leidis rahastajad ja tegi asja ära.
8 aastat tagasi kui oma firma asutasin, siis ka ei uskunud, et tegelikult ka hakkan ühe maailma suurima äritarkvara tootja esindajaks balti riikides.
Aastaid polnud ju Eestis asjalikku saabiklubi, kuid saite ka selle tegemisega ilusti hakkama.
Kas sa oled 100% kindel, et praegusel SAABi autode müüjal Eestis on vajalikud finantsid olemas ka Sykeri toodete müümiseks ja esindamiseks? Ma selles väga kindel poleks.
romza
Veidi juurde OT-d:
Mainiks veel juurde veel seda, et see võiks ju siiski huvitada Eesti SAABi sõpru, et kes siis hakkab neid imelisi autosid meil müüma. Ma saan aru, et kõigil on pidu kui Spyker SAABi ära ostis.
Kuid kui selle tulemus on, see et neid autosid hakkab müüma Eestis mingi X firma, kes võtab koorekihi kasumilt ning siis teistel Eesti SAABide remontijad saavad ainult remontida (kui sedagi), siis mis pointi on suurelt juubeldada?
Näiteks Fakto auto uus pooleliolev esinddussalong Pirita teel on praegu sundmüügis kohtutäituri poolt. Pole ju paremat kohta, kus hakata müüma SAABe ja Spykereid!
See, et Spyker ostis SAABi veel ei tähenda meile ju võitu, vaid pigem on saabisõbrale tähtis see, kas auto on talle ka kättesaadav, kust saab osta, kes müüb jne.
Mainiks veel juurde veel seda, et see võiks ju siiski huvitada Eesti SAABi sõpru, et kes siis hakkab neid imelisi autosid meil müüma. Ma saan aru, et kõigil on pidu kui Spyker SAABi ära ostis.
Kuid kui selle tulemus on, see et neid autosid hakkab müüma Eestis mingi X firma, kes võtab koorekihi kasumilt ning siis teistel Eesti SAABide remontijad saavad ainult remontida (kui sedagi), siis mis pointi on suurelt juubeldada?
Näiteks Fakto auto uus pooleliolev esinddussalong Pirita teel on praegu sundmüügis kohtutäituri poolt. Pole ju paremat kohta, kus hakata müüma SAABe ja Spykereid!
See, et Spyker ostis SAABi veel ei tähenda meile ju võitu, vaid pigem on saabisõbrale tähtis see, kas auto on talle ka kättesaadav, kust saab osta, kes müüb jne.
romza
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14296
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Ma ei taha öelda, et see kõik oleks võimatu, ma lihtsalt olen vist rohkem realist ... Praeguses hetkes ilma tugevate (kümnete) miljonite abita seda asja ei alusta. Nende hankimine praegu ja siin tühja koha pealt .... eh jah. Lisaks turu väiksus, siin pole kohtagi rohkem, kui ühele müüjale.
Aga jätame siin teemas selle, see rohkem õllekõrvane jutt vist ja asjaosalisteta kah suht-koht mõttetu.
PS. Praegune SAAB-i müüja ei peagi Spykereid müüma ega esindama, need on ikkagi täiesti erinevad firmad omade klientide ja nõudmistega.
Aga jätame siin teemas selle, see rohkem õllekõrvane jutt vist ja asjaosalisteta kah suht-koht mõttetu.
PS. Praegune SAAB-i müüja ei peagi Spykereid müüma ega esindama, need on ikkagi täiesti erinevad firmad omade klientide ja nõudmistega.
-
- Postitusi: 328
- Liitunud: E Nov 26, 2007 21:07
- Asukoht:
- Auto:
no milleks see jutt
Viking tegutseb ju edaspidi SAAB autode muugiga, sellest on juttu kodulehel. Kes ei usu-saatke päringu, kontaktid seal olemas. Kõik võib muuduta, aga vaevalt VM sellest loobub, vähemalt praegu lootust on üle serva, loobumiseks aeg ei ole soodne. Ma saan aru et igasugused väikefirmasid TAHAKSID saada "official", kuid praegu ei usu ma seda. Saabide müügiarvud ei ole nii suured, ei selle koogi edukalt jagada "official" tasandil. Remonditöökodadena saavad nad küll eksisteerida, "official" tasemel vaevalt. Või siis muutub ntx Saabianti tunnihind 450EEkult 600-le, kellele seda vaja oleks? Alternatiiv peaks alati olema
P.S minu subjektiivne arvamus!
Viking tegutseb ju edaspidi SAAB autode muugiga, sellest on juttu kodulehel. Kes ei usu-saatke päringu, kontaktid seal olemas. Kõik võib muuduta, aga vaevalt VM sellest loobub, vähemalt praegu lootust on üle serva, loobumiseks aeg ei ole soodne. Ma saan aru et igasugused väikefirmasid TAHAKSID saada "official", kuid praegu ei usu ma seda. Saabide müügiarvud ei ole nii suured, ei selle koogi edukalt jagada "official" tasandil. Remonditöökodadena saavad nad küll eksisteerida, "official" tasemel vaevalt. Või siis muutub ntx Saabianti tunnihind 450EEkult 600-le, kellele seda vaja oleks? Alternatiiv peaks alati olema
P.S minu subjektiivne arvamus!
Algselt postitas: romza
Spykerile esitas GM ka nõudmise, et sul peab olema nii ja nii palju pappi, et autotehas ära osta. Spykeril ju ka polnud alguses seda pappi olemas, kuid leidis rahastajad ja tegi asja ära.
8 aastat tagasi kui oma firma asutasin, siis ka ei uskunud, et tegelikult ka hakkan ühe maailma suurima äritarkvara tootja esindajaks balti riikides.
Aastaid polnud ju Eestis asjalikku saabiklubi, kuid saite ka selle tegemisega ilusti hakkama.
Romza kas natuke adud ka millest sa räägid???
Sa võrdled ju praegu täiesti võrreldamatuid asju ju...:conf:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Siia teemasse üle:
Võrdlus minu elust oli veitsa jabur tõesti.
Aga see töötava SAABiklubi näide on ju väga hea. Mehed tahtsid midagi, tegid selle nimel tööd ja tulemus igati korralik!
RESPECT :notworthy:
Aga mis, on selliste meest arvamus asjast, kes päriselt ka SAABidega seotud ärisid ajavad?
Võrdlus minu elust oli veitsa jabur tõesti.
Aga see töötava SAABiklubi näide on ju väga hea. Mehed tahtsid midagi, tegid selle nimel tööd ja tulemus igati korralik!
RESPECT :notworthy:
Aga mis, on selliste meest arvamus asjast, kes päriselt ka SAABidega seotud ärisid ajavad?
romza
Taniberg (VM juht) ju ütles ühes esimeses Save Saab intekas, et äriks ei saa ta saabimüüki enam ammu nimetada. Ja ju ta siis ka üsk suur fänn on, et sinna raha on matnud. Muud margid on VM-il muidugi ka, ega ainuüks Saab pole kahjumit nüüd tootnud või raskusi tekitanud.
Saatus pole neil minu arust sugugi selgunud või ükskõik millisel teisel automüüjal.
Väga lahedalt oli Agda BlackJeti peale Treufeldil tehtud graafiliselt uute autode müügikõver. Kukkus sellise nurga all nagu klassiku esiklaas, poolepeale kukkus, sest 2009. lõppes seal, kui peaks minema nagu klassiku kerejoon edasi, siis kukub sama trendiga ka tänavu ja siis hakkab mööda kapotti vaikselt edasi libisema madalamal tasemel.
Aga üldist juttu majandusest viimasel ajal jälgides, oodatakse positiivsemaid arenguid suuremate tagasilöökideta, samas rasked ajad jätkuvad. No mis automüügist siin rääkida? Tõesti paljud suured esindused ehitati kallil ajal, osad jäid pooleli, on sundmüügis, luksusautode müüjad on tagasi tõmmanud, osad planeerivad salongide asemele mingit muud kinnisvaraarendust, mis siis jälle turu tõustes oleks õige hetk ära teha.
Alla 10.000 uue auto aastas Eesti turule 2009. Kas Saabi ja Spykeri bränd on asi, millesse keegi julgeks praegu uskuda ja võtta suuri pangalaene, pluss remontimiseks inimesed peavad saama vist kalleid koolitusi. Asi pole ju pelgalt müümises vaid ka garantiis. Ma ei usu, et Trionic või Iisak või Saabianti või Viki või ükskõik kes ei vaataks esimese pauguga NG9-5 nagu iga muud uut asja, ei tea ju nad selle remontimisest midagi. Ärge solvuge palun, eks :P
Margiesindus vist pole väga lihtne teema. Peugeot'-mees jäeti või jäetakse kodustki ilma, enne oli rikas mees...
Ei ole see ooper läbi veel, ka VM-ile, ma usun.
EDIT: Loodan, et VM-ile varba peale ei astu, panen siia siis silmaette numbrid ka. Minu ennustus on, et kui praeguseks pole veel VM saneerimisavaldust teinud, siis ega teistmoodi välja ei rabele. Alternatiiv on maha müüa või pankrotti minna, sest laenud on vaja tagasi maksta või kusagilt vaba raha veel sisse matta, aga kusagil on ju piir.
Mitte ainult Saabid pole kuude kaupa nullirida teinud, vaid ka muud, niipalju kui automüüjate liidu statistikast mäletan.
Ja taas pakun, et saabiremontijate firmad ei näe kaugeltki sellist käivet nagu VM-i remont oli 2008.
Saabi, Opeli, Cadillaci, Corvette'i, Chevrolet' ja Hummeri sõidukite müügiga tegelev Viking Motors AS jäi 2008. aastal 42,4 miljoni krooniga kahjumisse.
Viking Motors AS-i käive vähenes 2007. aastaga võrreldes 37 protsenti 212 miljoni kroonini.
Viking Motorsi Läti tütarettevõtte Viking Motors SIA käive oli 2008. 61 miljonit krooni ning käibelangus võrreldes varasema aastaga 12 protsenti.
Konsolideeritult oli Viking Motorsi grupi käive 2008. aastal 364 miljonit krooni ja kahjum 25,5 miljonit krooni.
2008. aastal müüs Viking Motors Eestis ja Lätis kokku 199 Opelit, 118 Saabi, kokku 68 Cadillaci, Corvette'i, Chevrolet' ja Hummerit ja 270 kasutatud sõidukit. Varuosi müüs firma 53 miljoni krooni eest ja autoremont moodustas käibest 22,2 miljonit krooni.
Viking Motors vähendas 2008. aastal oma autolao väärtust 9,2 miljoni krooni võrra ehk keskmiselt 13 protsenti. Samuti hindas firma ümber Läti kinnistu.
Ettevõte investeeris mullu Tallinnas Tammsaare teel asuvasse autoalongi ümberehitusse 19,4 miljonit krooni.
Võlakohustused ulatusid ettevõttel aastavahetuse seisuga 147 miljoni kroonini. Sellest summast on 12 kuu jooksul vaja tagasi maksta 82,2 miljonit krooni.
Kõik laenud on tagatud ettevõtte kinnisvaraga.
Maksuvõlg on teisipäevase seisuga VM-il 5,1 mln krooni, ajatatud maksuvõlg on juba pikemat aega 4,2 mln.
Ma mingi selgeltnägija muidugi ei ole, kuid jah, olukord pole kiita.
Saatus pole neil minu arust sugugi selgunud või ükskõik millisel teisel automüüjal.
Väga lahedalt oli Agda BlackJeti peale Treufeldil tehtud graafiliselt uute autode müügikõver. Kukkus sellise nurga all nagu klassiku esiklaas, poolepeale kukkus, sest 2009. lõppes seal, kui peaks minema nagu klassiku kerejoon edasi, siis kukub sama trendiga ka tänavu ja siis hakkab mööda kapotti vaikselt edasi libisema madalamal tasemel.
Aga üldist juttu majandusest viimasel ajal jälgides, oodatakse positiivsemaid arenguid suuremate tagasilöökideta, samas rasked ajad jätkuvad. No mis automüügist siin rääkida? Tõesti paljud suured esindused ehitati kallil ajal, osad jäid pooleli, on sundmüügis, luksusautode müüjad on tagasi tõmmanud, osad planeerivad salongide asemele mingit muud kinnisvaraarendust, mis siis jälle turu tõustes oleks õige hetk ära teha.
Alla 10.000 uue auto aastas Eesti turule 2009. Kas Saabi ja Spykeri bränd on asi, millesse keegi julgeks praegu uskuda ja võtta suuri pangalaene, pluss remontimiseks inimesed peavad saama vist kalleid koolitusi. Asi pole ju pelgalt müümises vaid ka garantiis. Ma ei usu, et Trionic või Iisak või Saabianti või Viki või ükskõik kes ei vaataks esimese pauguga NG9-5 nagu iga muud uut asja, ei tea ju nad selle remontimisest midagi. Ärge solvuge palun, eks :P
Margiesindus vist pole väga lihtne teema. Peugeot'-mees jäeti või jäetakse kodustki ilma, enne oli rikas mees...
Ei ole see ooper läbi veel, ka VM-ile, ma usun.
EDIT: Loodan, et VM-ile varba peale ei astu, panen siia siis silmaette numbrid ka. Minu ennustus on, et kui praeguseks pole veel VM saneerimisavaldust teinud, siis ega teistmoodi välja ei rabele. Alternatiiv on maha müüa või pankrotti minna, sest laenud on vaja tagasi maksta või kusagilt vaba raha veel sisse matta, aga kusagil on ju piir.
Mitte ainult Saabid pole kuude kaupa nullirida teinud, vaid ka muud, niipalju kui automüüjate liidu statistikast mäletan.
Ja taas pakun, et saabiremontijate firmad ei näe kaugeltki sellist käivet nagu VM-i remont oli 2008.
Saabi, Opeli, Cadillaci, Corvette'i, Chevrolet' ja Hummeri sõidukite müügiga tegelev Viking Motors AS jäi 2008. aastal 42,4 miljoni krooniga kahjumisse.
Viking Motors AS-i käive vähenes 2007. aastaga võrreldes 37 protsenti 212 miljoni kroonini.
Viking Motorsi Läti tütarettevõtte Viking Motors SIA käive oli 2008. 61 miljonit krooni ning käibelangus võrreldes varasema aastaga 12 protsenti.
Konsolideeritult oli Viking Motorsi grupi käive 2008. aastal 364 miljonit krooni ja kahjum 25,5 miljonit krooni.
2008. aastal müüs Viking Motors Eestis ja Lätis kokku 199 Opelit, 118 Saabi, kokku 68 Cadillaci, Corvette'i, Chevrolet' ja Hummerit ja 270 kasutatud sõidukit. Varuosi müüs firma 53 miljoni krooni eest ja autoremont moodustas käibest 22,2 miljonit krooni.
Viking Motors vähendas 2008. aastal oma autolao väärtust 9,2 miljoni krooni võrra ehk keskmiselt 13 protsenti. Samuti hindas firma ümber Läti kinnistu.
Ettevõte investeeris mullu Tallinnas Tammsaare teel asuvasse autoalongi ümberehitusse 19,4 miljonit krooni.
Võlakohustused ulatusid ettevõttel aastavahetuse seisuga 147 miljoni kroonini. Sellest summast on 12 kuu jooksul vaja tagasi maksta 82,2 miljonit krooni.
Kõik laenud on tagatud ettevõtte kinnisvaraga.
Maksuvõlg on teisipäevase seisuga VM-il 5,1 mln krooni, ajatatud maksuvõlg on juba pikemat aega 4,2 mln.
Ma mingi selgeltnägija muidugi ei ole, kuid jah, olukord pole kiita.
Hr.Üllar Taniberg on VM tegevdirektor,mitte omanik.Omanik on ikka endiselt Hr.Peter Kalli.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: Trionic
Hr.Üllar Taniberg on VM tegevdirektor,mitte omanik.Omanik on ikka endiselt Hr.Peter Kalli.
Jah, just, panin enne puusse, lootsin et jõudsin enne ära muuta, kui keegi näeb/loeb, ei jõudnud. Tänu veale tähelepanu juhtimise eest :notworthy:
-
- Postitusi: 328
- Liitunud: E Nov 26, 2007 21:07
- Asukoht:
- Auto:
Ainuke mida võiks soovida-korralik hind
Vaatsin, et Jaguaridele ja Land (Range) Roveritele ametlikus esinduses tunnihinnad on 490.-, Mazda jaoks 395.
Volvo (kuni 2000 a) Info Autos 455.-
Arvan et Saabi puhul hinnad on põhjendamatult kõrged, arvestades majandussituatsiooniga ja võrreldes teistega (Mercedesi 800 EEk/t +10% soodus klientidele arvesse ei võta)
Vaatsin, et Jaguaridele ja Land (Range) Roveritele ametlikus esinduses tunnihinnad on 490.-, Mazda jaoks 395.
Volvo (kuni 2000 a) Info Autos 455.-
Arvan et Saabi puhul hinnad on põhjendamatult kõrged, arvestades majandussituatsiooniga ja võrreldes teistega (Mercedesi 800 EEk/t +10% soodus klientidele arvesse ei võta)
Iga Saabidiiler peaks omama (või presenteerima) mõnd vanemat Saabi.
http://www.saabsunited.com/2010/04/all-saab-dealers-should-have-an-old-saab.html#comments
Väga hea idee minu arvates, näitab suhtumist automarki laiemas mõttes ja aitaks ühendada diilerit ja nn Saabikommuuni.
Kui endal sellist eksponaati pole, siis võiks aeg-ajalt kenamaid eksemplare väljapanekuks laenata.
Info-Auto näitas oma üritustel kunagi üht ilusat Volvo Amazoni ja ma usun et neid näiteid on veel.
http://www.saabsunited.com/2010/04/all-saab-dealers-should-have-an-old-saab.html#comments
Väga hea idee minu arvates, näitab suhtumist automarki laiemas mõttes ja aitaks ühendada diilerit ja nn Saabikommuuni.
Kui endal sellist eksponaati pole, siis võiks aeg-ajalt kenamaid eksemplare väljapanekuks laenata.
Info-Auto näitas oma üritustel kunagi üht ilusat Volvo Amazoni ja ma usun et neid näiteid on veel.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Algselt postitas: AndrusFJR
Iga Saabidiiler peaks omama (või presenteerima) mõnd vanemat Saabi.
see näitaks ikka täiega suhtumist.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Algselt postitas: AndrusFJR
Iga Saabidiiler peaks omama (või presenteerima) mõnd vanemat Saabi.
http://www.saabsunited.com/2010/04/all-saab-dealers-should-have-an-old-saab.html#comments
Väga hea idee minu arvates, näitab suhtumist automarki laiemas mõttes ja aitaks ühendada diilerit ja nn Saabikommuuni.
Kui endal sellist eksponaati pole, siis võiks aeg-ajalt kenamaid eksemplare väljapanekuks laenata.
Info-Auto näitas oma üritustel kunagi üht ilusat Volvo Amazoni ja ma usun et neid näiteid on veel.
Üritad oma Saabidele "talvekorterit" leida?:P
Kusjuures, kui VM'is oli lattu tellitud kollane (Lynx Yellow) cabrio, siis käis mõte läbi, et panna see koos AndrusFJR (Monte Carlo Yellow) masinaga koos akna peale. Kahjuks mõtteks see ainult jäigi, sest auto sai põhimõtteliselt enne kohalejõudmist juba müüdud ning akna peal oli ta suht lühikest aega :)
terv, teager
terv, teager