SAAB - mida Genfis näidatakse

Uudiseid Saab'i maailmast, uued mudelid, pildid...
cabric
Postitusi: 402
Liitunud: N Nov 20, 2008 17:40
Asukoht:
Auto:

#26

K Mär 02, 2011 14:41

Seda veel, et mida lihtsamate kujundusvõtetega peletis valmib, seda parem. Põhivorm, ütleme siluett peaks olema lihtne, selgepiiriline ja meeldejääv. Siis natuke vidinaid-pudinaid külge ja valmis ta ongi.





Lisatud failid
caarel
Postitusi: 313
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#27

N Mär 03, 2011 11:33

Siin pole ju midagi avastada. Phoenix = kahetiivaline kes tõuseb tuhast. Saab soovib ju tuhast tõusta oma uue mudeliga.
Tiivad on disainielement puhtalt sest nii suured aerodünaamilised elemendid kahel pool kere sellise kujuga nagu nad seal on teeks ainult roosades unenägudes midagi head suurtel kiirustel.

Kui need tiivad maha võtta siis pole see masin muud kui pisike ferrari koopia. Alustades kapotist kuni tagaosani välja kus pannakse rusikaga otse vastu vahtimist Pontiac Firebird elemendiga. Kahju et härra disainer ei suuda tabada saabilikkust ning on eelnevas töökohas ikka veel mõtetes kinni.

IQon multimeediasüsteem on see mis peaks juba 9-5 mudelitele peale pandama. Kui see alles kahe aasta pärast kasutusele võetakse siis on see vaid tükk ajalugu kuigi ma ei kahtle et eraldi lisana maksab ta kindlasti ca 2000EUR mis samas telefoni või tablet'ina oleks 10X odavam.
Saab on alati innovaatiline olnud. Selle mudeli juures on ainus samm tagaratta elektrimootor. Kuid ikkagi tundub see mudel väga kiirustades kokku klopsitud et oleks mida näidata. Teerajamiseks tulevikku pole sealt midagi võtta sest see kõik on juba olemas (kütusekulu, lennukimärgid, multimeediasüsteem,üles avanevad uksed jne). Ootaks endiselt esiklaasi üleminekut küljeklaasile ilma piilarita kuid kahjuks see mudel on otse vastupidises suunas liikunud ning enam väiksemat piiluauku pole vist ühelgi mudelil küljelklaasina.

Aga ehk härrad soovivad ka kadunud Pontiaci fänne rõõmustada ja enda poole võita :)

Palun endiselt AeroX tootmisse panna ! :head:
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#28

N Mär 03, 2011 12:54

Kui konseptauto on keskmisest pisut sportlikum, ei panda kindalsti selliseid tiibasid ainut disaini pärast. Ükski disainer ega autotootja ei viitsi fännide vingumist kuulata, et säärased elemendid ei tööta.

Kui neid pilte pisut pingsamalt vaadata, siis tundub, et need tiivad tekitavad tõesti downforce. Kinnitust sellele annavad ka difuuser, kõrgendid A-piilari ees ja viltuse servaga pagassi äär. Tiivad selleks, et pagassile tuult suunata. Sellisel juhul ei pea kasutama suuri tagatiibu, mis paljude arvates on juba so 90`s...


EDIT: Juba OG9-5 puhul kasutati püstise otsaga pagassiserva. Suuremal kiirusel uduse ilmaga sõites näeb mõnusat valget seina auto tagant üles tõusmas;)
anthillse
Postitusi: 993
Liitunud: R Mai 02, 2008 14:30
Asukoht:
Auto:

#29

N Mär 03, 2011 14:17

Saab PhoeniX Concept

Siin juttu naduge sellest autost.

http://www.youtube.com/watch?v=ibkRWoV241c

Reklaami taoline video

http://www.youtube.com/watch?v=HWOwtrC4wQM&feature=channel
www.tmuuga.eu
AntonG
Postitusi: 446
Liitunud: P Veebr 04, 2007 22:54
Asukoht:
Auto:

#30

N Mär 03, 2011 14:49

Concept on midagi ilusoorne. Kuna see on sportauto , siis kindlasti peab see olema rajal testitud. Vastusel juhul see jääb kahtlase disainiga demoks.
Täesti nõus Caarel(iga) et IQ peaks ilmuma juba uuel 9-5(l) ja 9-3(l)
caarel
Postitusi: 313
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#31

R Mär 04, 2011 1:18

Vaadates erinevatest allikatest fotosid ning võrreldes digitaalsetega (video disaineri arvutis ja 3d renderdused) siis peab tõdema et päris elus on see auto välja kukkunud mitte nii hästi kui digitaalselt. Digis on kuidagi pikem ja madalam ja omab rohkem aerodünaamilisust ning iseloomu. Messi fotod aga jätavad mulje kõrgest ja lühikesest olendist.

Nii nagu ka disainer ise ütles tiibade kohta et puhastab/suunab õhuvoolu auto taga. Keda huvitab see mis toimub õhuga auto taga:O Hea auto disainitakse selliselt et õhk tõstetakse esiosas esiklaasi ülemisse ossa katuse joonele ning sealt juba kulgeb õhk mööda katust ja laugevat tagaosa allapoole (hõredamana juba siiski) mis kõik surub autot ise maa suunas vastavalt kiiruse tõustes järjest rohkem. Sellepärast ka madalamale laskumine suurematel kiirustel et vähendada õhuvoolu auto alla esiosast. Väga suurtel kiirustel tuleb ka nendel autodel siiski tiib välja abistamaks õhku püüdma. Aga mitte kaks pikka ja koguaeg väljas ka veel.
Kusjuures PhoeniX omab (digitaalselt) väga head aerodünaamilist joont. Isegi liigagi ideaalset mis panebki arvama et need tiivad on ikkagi rabelemine tähelepanu püüdmiseks uuestisünni juures ning ideeautosid ju tõestama ei pea et kõik töötab mis seal küljes:P Samas tundub et peale vihma ja kerge uduga oleks see efektne sõiduriist pealtvaatajatele.

Mida ma ei näe on tahavaate peeglid ega ka neid asendavaid kaameraid. Äkki siiski tiibade esikolmnurkades peidus või vähemalt mõeldud see koht selleks.
Saabiliku rohelise mõtlemise juures oleks võinud teha nendest turbiin velgedest õhupüüdjad mis toimiks tuulegeneraatorina tagamootorile + pidurduse ära kasutamine ja muu kõikvõimalik energia kasutamine.

Skandinaavia ajatu disain hakkab lahkuma Saabist. Ei ole enam selline nagu 9000 mis ikka veel silmale ilus vaadata samamoodi nagu Ittala 30 aastat vana klaas. Lühikese aja kohta mil see mees seal tegutsenud on see siiski suur töö ja müts maha.

PS. ei vaidle vaid avaldan pelgalt oma isiklikku arvamust
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2279
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#32

R Mär 04, 2011 8:54

Vingute ja leiate vigu ning bla-bla-bla. Aga kui selline auto teil ikka maja ees oleks ja TEIE ENDA OMA. Siis oleksite vast küll kõva mees. Või leiaksite edasi vigu ning juhiksite nende tähelepanu oma sõpradele...vaata kuinõme asi, tegelt ei ole sellel mingit eesmärki ka!
Mulle igatahes meeldib, täiesti uudne lahendus see tiib. Pohhui pole vä, mis selle eesmärk on-erinevus teistest on samuti üks väga oluline argument. Ongi SAAB olnud koguaeg tegelt erinev teistest autodest.
cabric
Postitusi: 402
Liitunud: N Nov 20, 2008 17:40
Asukoht:
Auto:

#33

R Mär 04, 2011 9:34

Õiget juttu räägib caarel. Digifotol näeb etem välja, proportsioon on väga oluline.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14293
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#34

R Mär 04, 2011 10:00

No ei saagi jääda ju aegade lõpuni küüliku ja klassiku külge, vaatamata nende väga hästi õnnestumisele. Kui ei tehta midagi, on paha, kui tehakse midagi, siis on jälle paha... kärss kärnas ja maa külmetand.

Ja Caarel ole hea, ära räägi aerodünaamikast. "Keda huvitab see mis toimub õhuga auto taga" ei tekita erilist tunnet, et sul on ettekujutus asjast...;) See mis toimub õhuga auto taga, on väga oluline aerodünaamika koha pealt, sellest sõltub, kuidas auto teel istub, kuidas ja millal tekivad õhukeerised (mis on tugev takistus sõitmisel) jms.

See prototüüp tehti valmis sisuliselt tuuletunnelis, aerodünaamikat silmas pidades... Miks ajada juttu teemal, et see või too jubin auto küljes ei peaks seal olema või ei tööta??
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
AntonG
Postitusi: 446
Liitunud: P Veebr 04, 2007 22:54
Asukoht:
Auto:

#35

R Mär 04, 2011 10:19

'' Some say that his voice can only be heard by cats, and that he has two sets of knees... all we know is, he's called the Stig '' - ehk siis hea test drive oleks vaja et aru saada kui hea see auto tegelikult on.
eston21
Postitusi: 423
Liitunud: N Jaan 26, 2006 15:28
Asukoht:
Auto: 9-3ss aero

#36

R Mär 04, 2011 16:37

cyber räägib õiget juttu.

phoenixi õhutakistustegur on 0,25, mis on kõrgemast klassist tulemus. tahavaatepeeglid on esimeste sarvekeste sees, mis siis hiljem tuulesuunajaks edasi moodustuvad.
Reinart
Postitusi: 87
Liitunud: T Okt 21, 2008 18:38
Asukoht:
Auto:

#37

R Mär 04, 2011 17:48

cyber räägib õiget juttu.

phoenixi õhutakistustegur on 0,25, mis on kõrgemast klassist tulemus. tahavaatepeeglid on esimeste sarvekeste sees, mis siis hiljem tuulesuunajaks edasi moodustuvad.


0,25 on tõesti väga hea saavutus.

http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_coefficient

0.24 lowest of production cars (Mercedes-Benz E-Class Coupé)
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#38

E Mär 07, 2011 11:29

Need conceptid lähevad aina prullakamaks.Võibolla äkki oleks aeg teha jälle saledama siluetiga autosid??Aga eks vist tänapäeval ei mahu lihtsalt kogu see elektroonika,ohutusabinõud ja muu saledamasse kesta??Phoenixi juures on mitmeid viiteid vanadele Saabidele,aga ma ei tunne tervikut selles masinas.Väga imelik on igatahes ta küljelt.Varsti pannakse vist ka küljele kaamerad,et välja näha :D.Samas meeldib mulle esiots ja vaade ülevalt.
Liikluses keelatakse ära igasugu asju:söömine,telefoniga rääkimine jne,aga samas pannakse sinna infotehnoloogilisi vidinaid,mida küll ainult seistes saab kasutada...Aga Saabifännid ootavad Sõidurõõmu:).Ma tean,et sellest ei saa reaalselt autot,vaid see lihtsalt annab mitmeid viiteid,mis Saabil tulevikus pakkuda uutel mudelitel.Need on lihtsalt mõtted,mis mul tekkisid vaadates neid pilte ja videosid.Lihtsalt mõned uitmõtted.Tegelikult on palju uued asjad ju alguses imelikud,aga me varsti harjume nendega ja paljud hakkavad ka meeldima ja isegi väga :)
caarel
Postitusi: 313
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#39

E Mär 07, 2011 18:52

See mis autost maha jääb = eat my dust :) Oluline jah kui sedasi võtta.

Easton21: tahavaatepeeglid on esimeste sarvekeste sees :O Kaamerad ikka ehk mahuks sinna ainult?

Student Project2010 Saab on ka kordades saabilikum kui see "mitsu eclipse". See on vist ka esimene kord kus ei lasta tööl enda eest rääkida vaid disainer laulab reklaamklippides kiidulaule oma tööle.
Nagu ma ütlesin et kere on liigagi ideaalne aerodünaamiliselt et vajada neid tiibu max 250km/h autole. Loota jääb vaid et Ferrari 599GTO pealt kopeerituna nende tiibadega mingit jama ei tule.
Vasta