Maptun ületas T8 tuunimisel 400bhp piiri

Uudiseid Saab'i maailmast, uued mudelid, pildid...
Vasta
Kasutaja avatar
Six
Postitusi: 347
Liitunud: P Sept 26, 2010 9:47
Asukoht:
Auto: M5 F90 '18

#1

T Veebr 15, 2011 22:06

2005 a 9-3SS 2.0 Aerost pigistati välja 415 bhp ja väänet 450 nm.

Täpsem info
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#2

T Veebr 15, 2011 22:41

Täitsa kena.

Huvitav, miks kasutati just GT2871R turbot oma piiri peal, kui näiteks GT3071R sobinuks paremini.
Hinnaerinevus ~ $10
Ilmselt ongi "pigistati välja" siin üsna kohane öelda :cool:
Või äkki ei mahtunud veidi suurem kompressor...
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#3

K Veebr 16, 2011 7:57

Seal ju ruumi laialt.
Jaanus
Postitusi: 894
Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
Asukoht: Harjumaa
Auto: Volvo XC90 MY18 ja Opel Insignia Biturbo MY16

#4

K Veebr 16, 2011 8:10

Njah, mul lähituleviku eesmärk nüüd seatud, kevade poole hakkan vaikselt Maptunega suhtlema :head:
Välimusega annab ka midagi ette võtta, tundub et taga ja esipamperi koos esituledega annab lihtsalt ringi tõsta
http://maptun.com/customers.php?cid=631
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#5

K Veebr 16, 2011 8:30

Millegi pärast on Maptun jäänud tuunides bensiini juurde. Paljud kasutavad juba mõnda aega bioetanooli, kuna lihtsam tuunida ning tulemus on stabiilsem(tunduvalt vähem detonatsioone).

Päris kõrgete pöörete juures on see 450Hp saavutatud. Tundub, et vahetatud on ka kolvid, nukad ja klapid. Harilik B207 üle 300hp ei tohiks üle elada.

Aga siiski, keegi peab ju teed ette näitama. Jään põnevusega 500hp piiri ületamist ootama.
Jaanus
Postitusi: 894
Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
Asukoht: Harjumaa
Auto: Volvo XC90 MY18 ja Opel Insignia Biturbo MY16

#6

K Veebr 16, 2011 8:39

See valge peaks olema Maptuni mehe Frederiku enda masin.

Seal peaks olema vahetatud:
GT2871R turbo
Tubular exhaust manifold
630cc pihustid
Walbro bensupump
Wössneri kolvid
Kasutaja avatar
Six
Postitusi: 347
Liitunud: P Sept 26, 2010 9:47
Asukoht:
Auto: M5 F90 '18

#7

K Veebr 16, 2011 8:43

Fredrik Maptunist kommenteeris asja nii:

It's a small 2.0 liter machine. A 3071 would have terrible spoolup. We use the small .64 exhaust housing for the 2871, so spoolup is much quicker than a big 3071 would be.

The next step is replacing the engine block, camshafts and porting the cylinder head so we can rev more - then we will fit the 3071 :)


Täitsa kena.

Huvitav, miks kasutati just GT2871R turbot oma piiri peal, kui näiteks GT3071R sobinuks paremini.
Hinnaerinevus ~ $10
Ilmselt ongi "pigistati välja" siin üsna kohane öelda :cool:
Või äkki ei mahtunud veidi suurem kompressor...
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#8

K Veebr 16, 2011 8:49

Tegelikult GT30 ja GT28 vahe spoolimisel on õige pisike(oli see 100rpm äkki). Juhul, kui valida õige GT30 mudel.

EDIT: Nende inimeste ressurside juures on GT28 valimine täitsa mõistetav muidugi. Asja ideeks on ju ikka testimine. Ära peab proovima kõik võimalikud "milestoned".
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#9

K Veebr 16, 2011 9:42

Üks asi mis sealt silma jäi oli siduriga koonerdamine (via comments in SU)... Et soft kirjutati 450Nm väändega selle pärast, et sidur rohkem ei kannata..:freak: Kogu selle kama juures mis selle auto peal tehtud on, on see ikka räige koonerdamine..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Jaanus
Postitusi: 894
Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
Asukoht: Harjumaa
Auto: Volvo XC90 MY18 ja Opel Insignia Biturbo MY16

#10

K Veebr 16, 2011 9:46

Tegelikikult on sellel autol uus siduri kit ka :)
Aga ilmselt kardavad, et lasevad käigukasti pilbasteks :)

Üks asi mis sealt silma jäi oli siduriga koonerdamine (via comments in SU)... Et soft kirjutati 450Nm väändega selle pärast, et sidur rohkem ei kannata..:freak: Kogu selle kama juures mis selle auto peal tehtud on, on see ikka räige koonerdamine..:)
Kasutaja avatar
Six
Postitusi: 347
Liitunud: P Sept 26, 2010 9:47
Asukoht:
Auto: M5 F90 '18

#11

K Veebr 16, 2011 9:55

Asi vist ikka pole käigukastis - on ju peal Quaife, mis peaks kannatama (loe: mida on testitud) 540 hp/700 Nm.

Tegelikikult on sellel autol uus siduri kit ka :)
Aga ilmselt kardavad, et lasevad käigukasti pilbasteks :)
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#12

K Veebr 16, 2011 10:01

Seal on Quaife LSD jah.

Ma lisan Frederiku enda kommentaari SaabsUnitedist (millele ma enne viitasin)..:
Fredrik2@MapTun February 15, 2011 at 6:42 pm

The torque is limited because of the clutch that’s currently fitted to the car. It’s not specified for more than 450 nm. The rest of the setup can easily produce another 50 nm without skipping a beat.

We’ll keep it at 450 nm for the time being. We don’t want the clutch to slip during the trackday.

The dyno charts show wheel horsepower – divide by 0.9 to show crank horsepower. Just in case anyone was wondering.

Another clarification – the gearbox is of course fitted with a Quiafe LSD.

If anyone feels that there are questions that are unanswered you can email me at aberg@maptun.com or ask directly here in the comments.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#13

K Veebr 16, 2011 12:03

Spoolup-i vahe peaks tõesti üsna väike olema, kusagil 200..300RPM.
Siiski suht hästi hoiab 0,64 kojaga seda rõhku kõrgematel pööretel.

Miilisõidul jääks sellest väändest ja kenast väändekõverast muidugi väheks, lõpu hobujõud palju ei määra.
Vasta