Saab saab uue hoobi
Seda enam tuleb tõesti oma Saabikud hoida. Kas muretsemiseks on põhjust ka varuosade saadavuse kohapealt ? Ega sellepärast ju sellised tootjad nagu speedparts või scantech vms. juppide tootmist ei lõpeta. Sellekohapealt vist ei pea muretsema, ega ju ?
Juppide saadavus on praegu väga problemaatiline. Sillaasjad on vb B-osadena..
Pisike lootuse kiir:
Rootsi TV: Türgi tahab Saabi osta (4)
20.12.2011 13:52
Türgi valitsus on huvitatud pankrotti aetud autofirma Saab ostmisest, vahendab Helsingin Sanomat Rootsi ringhäälingut SVT.
SVT teatel on Türgi suursaadik juba võtnud ühendust Saabi juhtkonna ning Rootsi majandusministeeriumiga.
«Türgi eesmärk on saada üheks Euroopa suuremaks autotööstusriigiks ja suurendada vastavaid investeeringuid,» märkis autotööstuse allhankijate ühenduse juht Lars Holmqvist.
Türgis on mitme autofirma koostetehased, kuid «oma» automarki riigil ei ole. SVT andmetel võibki Saabist Türgi autofirma saada.
Samas pole türklased huvitatud Tröllhättani tehase käigushoidmisest. «Olenemata sellest, kes ostab Saabi tootmispoole või selle osad, ei ole kuidagi võimalik, et tehas jääb Tröllhättanisse,» märkis Holmqvist.
«Usun, et tehas kolitakse mujale.»
http://www.e24.ee/675556/rootsi-tv-turgi-tahab-saabi-osta/
Rootsi TV: Türgi tahab Saabi osta (4)
20.12.2011 13:52
Türgi valitsus on huvitatud pankrotti aetud autofirma Saab ostmisest, vahendab Helsingin Sanomat Rootsi ringhäälingut SVT.
SVT teatel on Türgi suursaadik juba võtnud ühendust Saabi juhtkonna ning Rootsi majandusministeeriumiga.
«Türgi eesmärk on saada üheks Euroopa suuremaks autotööstusriigiks ja suurendada vastavaid investeeringuid,» märkis autotööstuse allhankijate ühenduse juht Lars Holmqvist.
Türgis on mitme autofirma koostetehased, kuid «oma» automarki riigil ei ole. SVT andmetel võibki Saabist Türgi autofirma saada.
Samas pole türklased huvitatud Tröllhättani tehase käigushoidmisest. «Olenemata sellest, kes ostab Saabi tootmispoole või selle osad, ei ole kuidagi võimalik, et tehas jääb Tröllhättanisse,» märkis Holmqvist.
«Usun, et tehas kolitakse mujale.»
http://www.e24.ee/675556/rootsi-tv-turgi-tahab-saabi-osta/
www.tmuuga.eu
Siis võiks see lootuskiir olemata olla... Saab jääb seni Saabiks, kuni toodetakse teda Rootsis, ükskõik kes selle kasumi-kahjumi enda kaukasse paneb, on need hiinakad, venelased, türkmeenid - see pole oluline. Aga kui tehas kolitakse ära - käed püsti, kes on nõud endale Türgis toodetud Saabi muretsema?
terv, teager
terv, teager
rootslaste autoanalüütik on arvamusel, et see on Muelleri taktikaline käik ja Saab tuleb tagasi ( http://www.e24.se/business/bilanalytikern-saab-kommer-tillbaka_3244135.e24 )
ning samas on Youngman endiselt huviatud Saabist http://www.e24.se/business/verkstadsindustri/hon-vagrar-slappa-drommen-om-saab_3245587.e24
ning samas on Youngman endiselt huviatud Saabist http://www.e24.se/business/verkstadsindustri/hon-vagrar-slappa-drommen-om-saab_3245587.e24
rootslaste autoanalüütik on arvamusel, et see on Muelleri taktikaline käik ja Saab tuleb tagasi ( http://www.e24.se/business/bilanalytikern-saab-kommer-tillbaka_3244135.e24 )
Kahju, et rootsi keelt ei oska muidu loeks selle artikli läbi. Kunagi sai ostetud küll rootsi keele plaadid LYSSNA & SÄG EFTER aga mingil põhjusel peale paari korda kuulamist on need seisma jäänud ja keelt ikka selgeks ei saand.
Kunagi võiks kohe mingi eesti keelde tõlgitud Saabi ajalooraamat tulla, sest lihtsalt mingeid nupukesi lugedes on raske aru saada, mis siis tegelikult juhtus ja millest see aeglane surm üldse alguse sai. Toodeti ju ometigi väga häid autosi ja lisaks olid ka omad kiftid niššid - nagu ülelaadimise tehnoloogia kõige kõvem arendaja, suur rõhk sõitjate turvalisusele ja veel see, et toodi ülim luksus kätte ka neile, kelle rahakott ei olnud võib-olla nii paks, et osta samaväärse varustusega Mercedest või Audit.
Kunagi võiks kohe mingi eesti keelde tõlgitud Saabi ajalooraamat tulla
Erik Wedberg. Saab. Hela historien. (Saab. Kogu lugu.) Bonnier Fakta, 2011.
http://www.bonnierforlagen.se/Katalog/BonnierFakta/Vintern-20112012/Boken-om-SAAB/
Ei tea, kas leiduks ostjaid ja tõlkijat?
SAAB on tegusõna!
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14292
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Türklased saaks ju vaid "tühja tehase". Ega nad sellega GM-i lepinguid ja litsentse kaasa ei saa (samamoodi nagu hiiinlased ei saanud)... Mida sellise kestaga peale hakata?
Ja pankrot juba on. Praegu on võimalus, et müüakse varad jupphaaval erinevatele ostjatele ja makstakse võlad ja ongi kõik. Või ostab keegi kogu asja korraga (saadud rahast makstakse võlad) ja alustab nullist sisuliselt. Uued lepingud, litsentsid jne. Ok, seal on mingi hulk tehnoloogiat ja know-how-d sees, aga et sellest midagi reaalset kujuneks, kulub ilmselt kõvasti rohkem pappi, kui kogu kompoti ostmiseks esialgu vaja on. Arenduses olevad asjad on üsna sõltuvad veel GM-ist. Nende ümbertegemine non-GM-i peale võtab jällegi päris kaua aega.
Ja pankrot juba on. Praegu on võimalus, et müüakse varad jupphaaval erinevatele ostjatele ja makstakse võlad ja ongi kõik. Või ostab keegi kogu asja korraga (saadud rahast makstakse võlad) ja alustab nullist sisuliselt. Uued lepingud, litsentsid jne. Ok, seal on mingi hulk tehnoloogiat ja know-how-d sees, aga et sellest midagi reaalset kujuneks, kulub ilmselt kõvasti rohkem pappi, kui kogu kompoti ostmiseks esialgu vaja on. Arenduses olevad asjad on üsna sõltuvad veel GM-ist. Nende ümbertegemine non-GM-i peale võtab jällegi päris kaua aega.
Kas see pole mitte nii, et kui keegi kogu kompoti üle võtab, siis saab kaasa ka litsentsid ja lepingud? Hiinalstega käis jutt ju võimalikust müügist ja müügi korral saavad tõesti omanikud oma suva järgi öelda, kas, mida ja mis tingimustel nad müüvad, aga pankroti korral müüb pankrotihaldur asja kas korraga või tükkidena parimale pakkujale.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14292
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Kahtlen. Lepingud tehakse kindlate osapoolte vahel ja ilmselt on seal ka vastavad klauslid edasimüümise või "pärandamise" osas. Ma küll ei taha uskuda, et praegu oleks situatsioon, et kogu see GM-i teema, mis seni takistuseks on olnud, nüüd teoreetiliselt pankrotipesaga koos hiinlastele võiks müüa...
SaabsUnited lehel on olemas pooletunnine pressikas. Seda kuulates on ju enamgi kui selge et:
- GM on takistuseks ja sellest on vaja vabaneda
- pankrott selleks hea lahendus (võlad korstnasse, gm pika ninaga jne)
- hiinlased on reaalselt raha sisse pannud juba ning kulutanud 10 kuud tehingu õnnestumisele millest kergelt ei loobuta
- fööniks platvorm on müüdud juba hiinlastele ja uus mudel valmib selle pealt
- härra suudab öelda suht täpselt millal suudetakse uue mudeli tootmine käivitada
Lühidalt kokkuvõte oleks et pall on juba ära mängitud värava ette ning vaja veel vaid juriidilised formaalsused ära oodata et pall väravasse saaks.
- GM on takistuseks ja sellest on vaja vabaneda
- pankrott selleks hea lahendus (võlad korstnasse, gm pika ninaga jne)
- hiinlased on reaalselt raha sisse pannud juba ning kulutanud 10 kuud tehingu õnnestumisele millest kergelt ei loobuta
- fööniks platvorm on müüdud juba hiinlastele ja uus mudel valmib selle pealt
- härra suudab öelda suht täpselt millal suudetakse uue mudeli tootmine käivitada
Lühidalt kokkuvõte oleks et pall on juba ära mängitud värava ette ning vaja veel vaid juriidilised formaalsused ära oodata et pall väravasse saaks.
Lõppkokkuvõttes olgu või JOKK tehing, kui muud võimalust üritust pärssivast GM-st lahti saada pole. Tsiteerides klassikuid: kui sa pole osa lahendusest, oled sa osa probleemist.Peaasi, et SAAB hingusele ei lähe. Volvole panid hiinlased käpa peale ja toimib edasi ja autosid ostetakse ka. Põhimudelid tehakse küll Rootsis. Aga kui türklaste kätte läheb ja kõik koosteliinid ka sinna veetakse....siis kardan, et valgele inimesele küll kuidagi selgeks ei tee, et tegemist on usaldusväärse autoga, millega võib julgelt linnaliini viimasest bussipeatusest kaugemale sõita. Siis käib kogu SAABi maine alla ja sellisel juhul pooldavad fännid ilmselt väärikat lõppu, et meenutada Ivan Orava stiilis vanu ilusaid aegu endisest hiilgusest. Igaks juhuks tuleb sammud VM-i seada ja uus 9-5 ära proovida seni, kui seal veel midagi proovida on.