Saab saab uue hoobi
Tegelt on see SAAB surnud, saage siin foorumis ka sellest juba aru. Peale seda, kui GM-i kätte läks on asi "korras". Enne kui svenssonid olid kunnid asi oli seda veel väärt. Seega peale tonniste ongi vsjo!
Ma ei saa päris täpselt su mõttelõngast aru, ehk täpsustaksid?
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Tegelt on see SAAB surnud, saage siin foorumis ka sellest juba aru. Peale seda, kui GM-i kätte läks on asi "korras". Enne kui svenssonid olid kunnid asi oli seda veel väärt. Seega peale tonniste ongi vsjo!
Ma ei saa päris täpselt su mõttelõngast aru, ehk täpsustaksid?
9000 isegi ei ole juba SAAB. Itaalased tegid kere ja rootslased natukene arendasid seda keret(mugavus, turvalisus jne.)
Viimane SAAB on OG 900:facts:
9-5 ja 9-3 need on 100% GM-i omad ehk sama mis Opel
__In Boost We Trust__
Tsiteerin üht varasemat postitust siin teemas
pikk jutt, aga point on seal kokkuvõttes õige ehk siis:
- mudelivalik on väga kitsas
- Saab on piisavalt kiiksuga, et väide "saab polegi igaühe jaoks" pädeks, aga mitte piisavalt kiiksuga, et olla samas kategoorias näiteks porche-ga ehk olemasolevad kliendid on küll lojaalsed, kuid siiski hinnatundlikud. See tähendab, et hind peab jääma konkurentidega samale tasemele, kuid tootmise maht on tunduvalt väiksem.
- kui jutt pole just ülikallitest luksusautodest, jagatakse tänapäeva autotööstuses platformi mitme erineva mudeliga ehk "päris Saabi" tootmine viiks hinna lakke ja "mitte päris Saab" muudab fännid rahulolematuks.
Kurb aga tõsi. Loodan, et ühel või teisel moel Saab siiki jääb:)
http://www.business-school.ed.ac.uk/__data/assets/pdf_file/0010/43768/Who-killed-Saab-Automobile-Final-Report-December-19-2011.pdf
Huvitav analüüs:
WHO KILLED SAAB AUTOMOBILE?
OBITUARY OF AN AUTOMOTIVE ICON
pikk jutt, aga point on seal kokkuvõttes õige ehk siis:
- mudelivalik on väga kitsas
- Saab on piisavalt kiiksuga, et väide "saab polegi igaühe jaoks" pädeks, aga mitte piisavalt kiiksuga, et olla samas kategoorias näiteks porche-ga ehk olemasolevad kliendid on küll lojaalsed, kuid siiski hinnatundlikud. See tähendab, et hind peab jääma konkurentidega samale tasemele, kuid tootmise maht on tunduvalt väiksem.
- kui jutt pole just ülikallitest luksusautodest, jagatakse tänapäeva autotööstuses platformi mitme erineva mudeliga ehk "päris Saabi" tootmine viiks hinna lakke ja "mitte päris Saab" muudab fännid rahulolematuks.
Kurb aga tõsi. Loodan, et ühel või teisel moel Saab siiki jääb:)
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14295
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
lahmida on muidugi lahe, aga siiski päris nii seep ole.. Itaallaste (giugiaro) tehtud DISAIN ei tee seda veel itaallaste tehtud kereks. ca 150-st keredetailist on vaid kümmekond Lancia Thema ja Fiati Cromaga omavahel sobivad.
9000 isegi ei ole juba SAAB. Itaalased tegid kere ja rootslased natukene arendasid seda keret(mugavus, turvalisus jne.)
Viimane SAAB on OG 900:facts:
9-5 ja 9-3 need on 100% GM-i omad ehk sama mis Opel
Mootorid on täiesti erinevad, ja ma kahtlen sügavalt ka sillapulkade sobivuses...
niiet, kõigepealt faktid ja siis lahmimine...
Kui nüüd veel täpsemaks minna, siis GM ostis 50% Saabist 1989 aasta lõpus.
Ja minu tähelepanekute kohaselt on uuema otsa klassikutel ka juba GM tähisega jupid küljes.
Ehk siis tiitlit "100% GM-free" saaksid ilmselt kanda Saabid, mis on tehtud enne 1990-ndat aastat.
Ja minu tähelepanekute kohaselt on uuema otsa klassikutel ka juba GM tähisega jupid küljes.
Ehk siis tiitlit "100% GM-free" saaksid ilmselt kanda Saabid, mis on tehtud enne 1990-ndat aastat.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
GM päästis Saabi 1989 aastal et siis oli ta juba põhjas sest nö päris Saab ehitas auto valmis 100h aga kui GM tuli siis 50h.
Ja tänu GM autdele Saab 9-5 ja Saab 9-3 oli Saab jälle kasumis. Nii et GM Saabid on rohkem kasu toonud kui kahju.
http://www.fundinguniverse.com/company-histories/Saab-Automobile-AB-Company-History.html
Ja tänu GM autdele Saab 9-5 ja Saab 9-3 oli Saab jälle kasumis. Nii et GM Saabid on rohkem kasu toonud kui kahju.
http://www.fundinguniverse.com/company-histories/Saab-Automobile-AB-Company-History.html
www.tmuuga.eu
Kuram, jõudsime järeldusele, et Saab polegi Saab ja oleme kogu aeg sõitnud Fiati või Opeliga, nüüd küll kuul rauda ja põmm. Vahet pole, elu parim sõiduelamus ikkagi kõigist autodest ja paremat juhikonsooli pole ühelgi masinal.
Saage juba üle... minu arvates on platform nagu lõuend, mis peab hea tulemuse saamiseks küll kvaliteetne olema, kuid millele tegeliku hinge ja väärtuse annab siiski kunstnik ning Saabi näite puhul on GM või kelle iganes platform pigem lõuendiks;)
Kui nad seal luuaga lauaalused kenasti puhtaks tõmbavad, siis ehk saavad "the very last" jaoks ka jupid külgepanemiseks leitud Ja kui häda ikka väga käes, siis vuta-vuta kohalikku Troosti ja sealt sülega juppe, et see viimane ikka kenasti välja veereks...
Või on nad allhankijatele maksnud juba?
Või on nad allhankijatele maksnud juba?
Mina ei taha ka nõustuda sellega et 9-3 ei ole enam Saab. Kui panna tänaval kõrvuti Opel Vectra ja Saab 9-3 siis ega ikka ei ole sama masin. Olen Saabi omanik olnud vähe üle poole aasta ja kuigi on olnud võimalus ka väga erinevate masinate rooli keerata ütlen, et Saab on parim. Peale seda kui masina ostsin siis oli alguses täiesti uskumatu kuidas masin kiirendas kui pedaali surusid Hetkel olen väga rahul, et valisin Saabi ja minu jaoks on see auto Saab!
Kui mõni arvab, et ainuke Saab on OG 900 siis tegelikult oleks see foorum vist väga nutuse seltskonna kogunemispaik kui siin ainult OG 900 omanikud muljetaksid :P
Kui mõni arvab, et ainuke Saab on OG 900 siis tegelikult oleks see foorum vist väga nutuse seltskonna kogunemispaik kui siin ainult OG 900 omanikud muljetaksid :P
-
- Postitusi: 823
- Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.
Ütlen ka paar sõna vahele.
Kuna olen Saabi keredega läbi aja kursis ja olen neid siin aastast aastasse putitanud siis võin päris ausalt öelda, et Saabi kere läks hulga hullemaks peale 88 dat aastat, 90date klassikud on üldiselt katastroof. Kokkuhoid on täiega silmaga nähtav, puudu peaaegu täielikult tehase korro tõrje. Nt. kui 80 da aasta klassikul oli porikoopas korralk krunt kumm mastiks mille kiht on tõeliselt paks ja kummjas, plus pealiskatevärv ja põhjamastiks. Siis 90datel vilets krunt rabe alusmastiks ja viimasena pealisvärv nii võiks tegelikult jätkata edasi ja edasi.
Siis tuli tootmisesse NG 900 ärge solvuge kuid ütlen ausalt see on SAAPEL. Rooste tüüpilistes opeli kohtades auto mida taastada ei ole mõtet ,kuna see tähendaks selle auto uuesti tegemist otsast lõpuni nt. tüüpiline opel kinni keevitatud uksehinged mida põhimõtteliselt ei ole võimalik norm. reguleerida.jne
Tonnine on üldiselt mingi Saabi viimane karje kus võid tõesti näha päris norm autot olgu roostetab ka see kuid hoopis teistel põhjustel, kui eelmised nimetatud (nt vigastatud poritiiva iluliistu augud mida suht tihti tuleb hoolduses eemaldada ja ülejäänu teeb juba aeg). Aga ikkagi sillaehitusel lihtne ja loogiline ilma igasuguste mõtetute pudinateta(meenutades natuke vana klassikut)kuid ikkagi-- päris õiget kaiffi tast ei saa.
Õiget Saabi kvaliteeti näeb 70 date masinatel nagu 99 gle, ems või 99 turbo samuti ka 79 a 900 gle ja ka 80date turbokatel kui saab oleks jäänud sellele rajale siis oleks tast saanud võrdväärne tõeliste kiiksudega võrdväärne vastane eeltoodud Porshele.
Kuid nagu me kõik teame, et elukene on meil siin maailmas on kõigis asjades odavamaks muudetud ja tarbimismaailm ei soosi isalt pojale autode tootmist . Kõik tahavad äri teha kuid selliste masinatega rikkaks saada just kerge ei ole.
Tuli pikk saabipede jutt kuid tekkis isu ka vahel kaasa lahmida
Kuna olen Saabi keredega läbi aja kursis ja olen neid siin aastast aastasse putitanud siis võin päris ausalt öelda, et Saabi kere läks hulga hullemaks peale 88 dat aastat, 90date klassikud on üldiselt katastroof. Kokkuhoid on täiega silmaga nähtav, puudu peaaegu täielikult tehase korro tõrje. Nt. kui 80 da aasta klassikul oli porikoopas korralk krunt kumm mastiks mille kiht on tõeliselt paks ja kummjas, plus pealiskatevärv ja põhjamastiks. Siis 90datel vilets krunt rabe alusmastiks ja viimasena pealisvärv nii võiks tegelikult jätkata edasi ja edasi.
Siis tuli tootmisesse NG 900 ärge solvuge kuid ütlen ausalt see on SAAPEL. Rooste tüüpilistes opeli kohtades auto mida taastada ei ole mõtet ,kuna see tähendaks selle auto uuesti tegemist otsast lõpuni nt. tüüpiline opel kinni keevitatud uksehinged mida põhimõtteliselt ei ole võimalik norm. reguleerida.jne
Tonnine on üldiselt mingi Saabi viimane karje kus võid tõesti näha päris norm autot olgu roostetab ka see kuid hoopis teistel põhjustel, kui eelmised nimetatud (nt vigastatud poritiiva iluliistu augud mida suht tihti tuleb hoolduses eemaldada ja ülejäänu teeb juba aeg). Aga ikkagi sillaehitusel lihtne ja loogiline ilma igasuguste mõtetute pudinateta(meenutades natuke vana klassikut)kuid ikkagi-- päris õiget kaiffi tast ei saa.
Õiget Saabi kvaliteeti näeb 70 date masinatel nagu 99 gle, ems või 99 turbo samuti ka 79 a 900 gle ja ka 80date turbokatel kui saab oleks jäänud sellele rajale siis oleks tast saanud võrdväärne tõeliste kiiksudega võrdväärne vastane eeltoodud Porshele.
Kuid nagu me kõik teame, et elukene on meil siin maailmas on kõigis asjades odavamaks muudetud ja tarbimismaailm ei soosi isalt pojale autode tootmist . Kõik tahavad äri teha kuid selliste masinatega rikkaks saada just kerge ei ole.
Tuli pikk saabipede jutt kuid tekkis isu ka vahel kaasa lahmida
Üks hindab sõidukogemust, teine tehnilist aspekti.. Olen sõitnud nii Saabiga kui Opeliga ja võin julgelt väita, et minu jaoks ei ole Saab kohe kuidagi Opel, ega Fiat, ega miski muu.. Parim sõiduelmus seni just Saabi roolis .. Olgu kasvõi kõik jupid samad
-
- Postitusi: 319
- Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
- Asukoht: Tartu
- Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast
Üks hindab sõidukogemust, teine tehnilist aspekti.. Olen sõitnud nii Saabiga kui Opeliga ja võin julgelt väita, et minu jaoks ei ole Saab kohe kuidagi Opel, ega Fiat, ega miski muu.. Parim sõiduelmus seni just Saabi roolis .. Olgu kasvõi kõik jupid samad
Ega neid juppe ju nii palju ka samasuguseid pole - endal on 1999a 9-3 ja naise isal on Vectra, 1997 vist oli, see väikeste peeglitega, igatahes - ja salongist jääb silma, et vaid peeglite reguleerimise lüliti on sama... Ei oska kommenteerida asju nagu elektriakende ajamid, et kas on samad või ei, aga kapoti alt leiab jällegi üsna vähe ühist: Saabil on enda bensumootorid, lisaseadmed pole vist ka vahetatavad jne... isegi standard rehvimõõt on erinev.
no ma ei tea.. pärast kaklust rusikatega ei vehita vist?Saabifännidel mingi uus aktsioon tulemas ? https://www.facebook.com/events/292201007483895/
meie logo on seal üleval igal juhul.
Aaga mis Eestis ei ole selle ülemaailmse aktsiooniga seoses mingit üritust toimumas?
Saab 900 S 2,0 96kw 96´ - Mazda 323F Sport 96kw 03´ - Saab 9-5 Aero MY03 2,3 184kw 02´ - Honda Civic Executive 1,8 103kw 07´ - ?
Rootslased väidavad, et Youngman seisab esimesena SAABi pankrotivara sabas ja loodavad alustada läbirääkimisi 2 nädala jooksul http://www.e24.se/business/youngman-vill-sta-forst-i-saabkon_3264997.e24
Samas on segadusi ametiühingute ja pankrotihaldurite vahel http://www.e24.se/business/verkstadsindustri/saabs-konkursforvaltare-vadjar-om-hjalp_3265183.e24
Samas on segadusi ametiühingute ja pankrotihaldurite vahel http://www.e24.se/business/verkstadsindustri/saabs-konkursforvaltare-vadjar-om-hjalp_3265183.e24
See, et klubi midagi ei organiseeri, ei saa kindlasti takistada soovijaid ise organiseerumast.
Kuna seekordseks formaadiks on lihtsalt kokkusaamine, siis äkki saaks kuskil kokku?
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
See, et klubi midagi ei organiseeri, ei saa kindlasti takistada soovijaid ise organiseerumast.
Kuna seekordseks formaadiks on lihtsalt kokkusaamine, siis äkki saaks kuskil kokku?
[list]
... get together in a meeting. Inform the press in your country and let us know what you are doing.[/list]
Sellise ülemaailmse ürituse eesmärk on - saame kokku ja andke teada, mis te teete? No me võime ka kokku saada ja mõmiseda väheke, et linnukest kirja saada?
terv, teager
Üks mõte käis peast läbi aga selle teostamine on vist natuke kahtlane. Kui lumi on maas ja oleks üks suur valge lumine plats kuhu siis Saabid kokku tuleks ja kirjutaks Saabidega lumele näiteks sõna Saab. Siis oleks tarvis sellest veel ülevalt pilt teha. :)
Save Saab üritusel oli kindel eesmärk, aga mis oleks selle kokkusaamise eesmärk? "Show suppurt for Saab"?... njaah, aga kui pankrotimenetlus käib, siis pole isegi teada, kellele või millele siis toetust peaks avaldama.
Minuarust on paljudel saabihuvilistel soov, et Saab edasi kestaks.
Kas selle teadvustamisest siis ei piisa?
Mõmiseda kokkutulekul ka vaja ei ole. Võib rääkida. Saame kokku, teeme väikse eine, mõned pildid, võib-olla veel midagi.
Üleilmse üritusena jõuab see arvatavasti ka kohalikku meediasse. Saame vähemalt märke, et selline üritus ka Eestis toimus.
Kas selle teadvustamisest siis ei piisa?
Mõmiseda kokkutulekul ka vaja ei ole. Võib rääkida. Saame kokku, teeme väikse eine, mõned pildid, võib-olla veel midagi.
Üleilmse üritusena jõuab see arvatavasti ka kohalikku meediasse. Saame vähemalt märke, et selline üritus ka Eestis toimus.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.