Saab saab uue hoobi

Uudiseid Saab'i maailmast, uued mudelid, pildid...
Vasta
mardikas
Postitusi: 239
Liitunud: T Sept 20, 2005 10:35
Asukoht:
Auto:

#226

N Jaan 05, 2012 10:11

Rootsi meedias E24 kilkab mingi türklane, et GM on väga toetaval positsioonil, et müüa SAAB türklastele. http://www.e24.se/business/ovrig-industri/turkisk-saab-spekulant-vi-har-gm-pa-var-sida_3259633.e24
Kasutaja avatar
Mere
Postitusi: 237
Liitunud: K Mär 25, 2009 12:18
Asukoht:
Auto:

#227

N Jaan 05, 2012 11:35

Tegelt on see SAAB surnud, saage siin foorumis ka sellest juba aru. Peale seda, kui GM-i kätte läks on asi "korras". Enne kui svenssonid olid kunnid asi oli seda veel väärt. Seega peale tonniste ongi vsjo!


Ma ei saa päris täpselt su mõttelõngast aru, ehk täpsustaksid?
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2039
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht:
Auto:

#228

N Jaan 05, 2012 11:55

Tegelt on see SAAB surnud, saage siin foorumis ka sellest juba aru. Peale seda, kui GM-i kätte läks on asi "korras". Enne kui svenssonid olid kunnid asi oli seda veel väärt. Seega peale tonniste ongi vsjo!


Ma ei saa päris täpselt su mõttelõngast aru, ehk täpsustaksid?


9000 isegi ei ole juba SAAB. Itaalased tegid kere ja rootslased natukene arendasid seda keret(mugavus, turvalisus jne.)

Viimane SAAB on OG 900:facts:

9-5 ja 9-3 need on 100% GM-i omad ehk sama mis Opel
__In Boost We Trust__
napoleon
Saabiklubi liige
Postitusi: 1487
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht:
Auto:

#229

N Jaan 05, 2012 12:28

Tsiteerin üht varasemat postitust siin teemas

http://www.business-school.ed.ac.uk/__data/assets/pdf_file/0010/43768/Who-killed-Saab-Automobile-Final-Report-December-19-2011.pdf

Huvitav analüüs:
WHO KILLED SAAB AUTOMOBILE?
OBITUARY OF AN AUTOMOTIVE ICON


pikk jutt, aga point on seal kokkuvõttes õige ehk siis:
- mudelivalik on väga kitsas
- Saab on piisavalt kiiksuga, et väide "saab polegi igaühe jaoks" pädeks, aga mitte piisavalt kiiksuga, et olla samas kategoorias näiteks porche-ga ehk olemasolevad kliendid on küll lojaalsed, kuid siiski hinnatundlikud. See tähendab, et hind peab jääma konkurentidega samale tasemele, kuid tootmise maht on tunduvalt väiksem.
- kui jutt pole just ülikallitest luksusautodest, jagatakse tänapäeva autotööstuses platformi mitme erineva mudeliga ehk "päris Saabi" tootmine viiks hinna lakke ja "mitte päris Saab" muudab fännid rahulolematuks.

Kurb aga tõsi. Loodan, et ühel või teisel moel Saab siiki jääb:)
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13588
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#230

N Jaan 05, 2012 12:37


9000 isegi ei ole juba SAAB. Itaalased tegid kere ja rootslased natukene arendasid seda keret(mugavus, turvalisus jne.)

Viimane SAAB on OG 900:facts:

9-5 ja 9-3 need on 100% GM-i omad ehk sama mis Opel
lahmida on muidugi lahe, aga siiski päris nii seep ole.. Itaallaste (giugiaro) tehtud DISAIN ei tee seda veel itaallaste tehtud kereks. ca 150-st keredetailist on vaid kümmekond Lancia Thema ja Fiati Cromaga omavahel sobivad.

Mootorid on täiesti erinevad, ja ma kahtlen sügavalt ka sillapulkade sobivuses...

niiet, kõigepealt faktid ja siis lahmimine...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1714
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto:

#231

N Jaan 05, 2012 12:51

Kui nüüd veel täpsemaks minna, siis GM ostis 50% Saabist 1989 aasta lõpus.
Ja minu tähelepanekute kohaselt on uuema otsa klassikutel ka juba GM tähisega jupid küljes.
Ehk siis tiitlit "100% GM-free" saaksid ilmselt kanda Saabid, mis on tehtud enne 1990-ndat aastat.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
anthillse
Postitusi: 993
Liitunud: R Mai 02, 2008 14:30
Asukoht:
Auto:

#232

N Jaan 05, 2012 13:16

GM päästis Saabi 1989 aastal et siis oli ta juba põhjas sest nö päris Saab ehitas auto valmis 100h aga kui GM tuli siis 50h.

Ja tänu GM autdele Saab 9-5 ja Saab 9-3 oli Saab jälle kasumis. Nii et GM Saabid on rohkem kasu toonud kui kahju.

http://www.fundinguniverse.com/company-histories/Saab-Automobile-AB-Company-History.html
www.tmuuga.eu
ivark
Postitusi: 772
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#233

N Jaan 05, 2012 14:27

Kuram, jõudsime järeldusele, et Saab polegi Saab ja oleme kogu aeg sõitnud Fiati või Opeliga, nüüd küll kuul rauda ja põmm. Vahet pole, elu parim sõiduelamus ikkagi kõigist autodest ja paremat juhikonsooli pole ühelgi masinal.
Gals
Postitusi: 428
Liitunud: E Aug 23, 2010 14:04
Asukoht:
Auto:

#234

N Jaan 05, 2012 18:09

Nagu uudistest näha, toodab Saab viimased 100 autot. Päris huvitav ja uhke tunne võib olla omada seda "the very last" isendit sellelt margilt.

http://www.e24.ee/692652/saab-toodab-viimased-100-autot/
napoleon
Saabiklubi liige
Postitusi: 1487
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht:
Auto:

#235

N Jaan 05, 2012 18:29

Kuram, jõudsime järeldusele, et Saab polegi Saab ja oleme kogu aeg sõitnud Fiati või Opeliga, nüüd küll kuul rauda ja põmm. Vahet pole, elu parim sõiduelamus ikkagi kõigist autodest ja paremat juhikonsooli pole ühelgi masinal.


Saage juba üle... minu arvates on platform nagu lõuend, mis peab hea tulemuse saamiseks küll kvaliteetne olema, kuid millele tegeliku hinge ja väärtuse annab siiski kunstnik ning Saabi näite puhul on GM või kelle iganes platform pigem lõuendiks;)
geneetik
Postitusi: 116
Liitunud: L Mai 19, 2007 11:37
Asukoht:
Auto:

#236

N Jaan 05, 2012 18:35

Kui nad seal luuaga lauaalused kenasti puhtaks tõmbavad, siis ehk saavad "the very last" jaoks ka jupid külgepanemiseks leitud :D Ja kui häda ikka väga käes, siis vuta-vuta kohalikku Troosti ja sealt sülega juppe, et see viimane ikka kenasti välja veereks...
Või on nad allhankijatele maksnud juba?
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#237

N Jaan 05, 2012 21:39

Mina ei taha ka nõustuda sellega et 9-3 ei ole enam Saab. Kui panna tänaval kõrvuti Opel Vectra ja Saab 9-3 siis ega ikka ei ole sama masin. Olen Saabi omanik olnud vähe üle poole aasta ja kuigi on olnud võimalus ka väga erinevate masinate rooli keerata ütlen, et Saab on parim. Peale seda kui masina ostsin siis oli alguses täiesti uskumatu kuidas masin kiirendas kui pedaali surusid :) Hetkel olen väga rahul, et valisin Saabi ja minu jaoks on see auto Saab!

Kui mõni arvab, et ainuke Saab on OG 900 siis tegelikult oleks see foorum vist väga nutuse seltskonna kogunemispaik kui siin ainult OG 900 omanikud muljetaksid :P
vulkanus
Postitusi: 813
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#238

N Jaan 05, 2012 23:47

Ütlen ka paar sõna vahele.
Kuna olen Saabi keredega läbi aja kursis ja olen neid siin aastast aastasse putitanud siis võin päris ausalt öelda, et Saabi kere läks hulga hullemaks peale 88 dat aastat, 90date klassikud on üldiselt katastroof. Kokkuhoid on täiega silmaga nähtav, puudu peaaegu täielikult tehase korro tõrje. Nt. kui 80 da aasta klassikul oli porikoopas korralk krunt kumm mastiks mille kiht on tõeliselt paks ja kummjas, plus pealiskatevärv ja põhjamastiks. Siis 90datel vilets krunt rabe alusmastiks ja viimasena pealisvärv nii võiks tegelikult jätkata edasi ja edasi.
Siis tuli tootmisesse NG 900 ärge solvuge kuid ütlen ausalt see on SAAPEL. Rooste tüüpilistes opeli kohtades auto mida taastada ei ole mõtet ,kuna see tähendaks selle auto uuesti tegemist otsast lõpuni nt. tüüpiline opel kinni keevitatud uksehinged mida põhimõtteliselt ei ole võimalik norm. reguleerida.jne
Tonnine on üldiselt mingi Saabi viimane karje kus võid tõesti näha päris norm autot olgu roostetab ka see kuid hoopis teistel põhjustel, kui eelmised nimetatud (nt vigastatud poritiiva iluliistu augud mida suht tihti tuleb hoolduses eemaldada ja ülejäänu teeb juba aeg). Aga ikkagi sillaehitusel lihtne ja loogiline ilma igasuguste mõtetute pudinateta(meenutades natuke vana klassikut)kuid ikkagi-- päris õiget kaiffi tast ei saa.

Õiget Saabi kvaliteeti näeb 70 date masinatel nagu 99 gle, ems või 99 turbo samuti ka 79 a 900 gle ja ka 80date turbokatel kui saab oleks jäänud sellele rajale siis oleks tast saanud võrdväärne tõeliste kiiksudega võrdväärne vastane eeltoodud Porshele.

Kuid nagu me kõik teame, et elukene on meil siin maailmas on kõigis asjades odavamaks muudetud ja tarbimismaailm ei soosi isalt pojale autode tootmist . Kõik tahavad äri teha kuid selliste masinatega rikkaks saada just kerge ei ole.

Tuli pikk saabipede jutt kuid tekkis isu ka vahel kaasa lahmida
Kasutaja avatar
Mere
Postitusi: 237
Liitunud: K Mär 25, 2009 12:18
Asukoht:
Auto:

#239

R Jaan 06, 2012 8:19

Üks hindab sõidukogemust, teine tehnilist aspekti.. Olen sõitnud nii Saabiga kui Opeliga ja võin julgelt väita, et minu jaoks ei ole Saab kohe kuidagi Opel, ega Fiat, ega miski muu.. Parim sõiduelmus seni just Saabi roolis .. Olgu kasvõi kõik jupid samad
Kasutaja avatar
Thor
Postitusi: 508
Liitunud: K Nov 05, 2008 10:32
Asukoht:
Auto:

#240

R Jaan 06, 2012 16:19

http://www.e24.ee/693868/saab-langes-mis-saab-seltsimeestest/
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13588
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#241

R Jaan 06, 2012 16:29

http://www.e24.ee/693868/saab-langes-mis-saab-seltsimeestest/
See on küll rohkem arutlus üldise autotootmise teemadel. SAAB on lihtsalt (kurvaks) näiteks seal
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
kroom
Postitusi: 235
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht:
Auto: CP S1 OG 9-3 automaat 1999 aastast

#242

L Jaan 07, 2012 7:31

Üks hindab sõidukogemust, teine tehnilist aspekti.. Olen sõitnud nii Saabiga kui Opeliga ja võin julgelt väita, et minu jaoks ei ole Saab kohe kuidagi Opel, ega Fiat, ega miski muu.. Parim sõiduelmus seni just Saabi roolis .. Olgu kasvõi kõik jupid samad


Ega neid juppe ju nii palju ka samasuguseid pole - endal on 1999a 9-3 ja naise isal on Vectra, 1997 vist oli, see väikeste peeglitega, igatahes - ja salongist jääb silma, et vaid peeglite reguleerimise lüliti on sama... Ei oska kommenteerida asju nagu elektriakende ajamid, et kas on samad või ei, aga kapoti alt leiab jällegi üsna vähe ühist: Saabil on enda bensumootorid, lisaseadmed pole vist ka vahetatavad jne... isegi standard rehvimõõt on erinev.
Kasutaja avatar
Ride
Postitusi: 59
Liitunud: E Mär 08, 2010 21:10
Asukoht:
Auto:

#243

E Jaan 09, 2012 20:51

Saabifännidel mingi uus aktsioon tulemas ? https://www.facebook.com/events/292201007483895/
no ma ei tea.. pärast kaklust rusikatega ei vehita vist?


meie logo on seal üleval igal juhul.

Aaga mis Eestis ei ole selle ülemaailmse aktsiooniga seoses mingit üritust toimumas?
Saab 900 S 2,0 96kw 96´ - Mazda 323F Sport 96kw 03´ - Saab 9-5 Aero MY03 2,3 184kw 02´ - Honda Civic Executive 1,8 103kw 07´ - ?
Kasutaja avatar
heikiw
Saabiklubi liige
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#244

E Jaan 09, 2012 21:58

Sellist Save Saab taolist üritust ei tule vist küll.

Saabiklubi Facebooki leht
mardikas
Postitusi: 239
Liitunud: T Sept 20, 2005 10:35
Asukoht:
Auto:

#245

E Jaan 09, 2012 22:51

Rootslased väidavad, et Youngman seisab esimesena SAABi pankrotivara sabas ja loodavad alustada läbirääkimisi 2 nädala jooksul http://www.e24.se/business/youngman-vill-sta-forst-i-saabkon_3264997.e24
Samas on segadusi ametiühingute ja pankrotihaldurite vahel http://www.e24.se/business/verkstadsindustri/saabs-konkursforvaltare-vadjar-om-hjalp_3265183.e24
Kasutaja avatar
owl
Captain Slow
Postitusi: 227
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#246

T Jaan 10, 2012 10:20

Sellist Save Saab taolist üritust ei tule vist küll.

Saabiklubi Facebooki leht


See, et klubi midagi ei organiseeri, ei saa kindlasti takistada soovijaid ise organiseerumast.
Kuna seekordseks formaadiks on lihtsalt kokkusaamine, siis äkki saaks kuskil kokku?
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#247

T Jaan 10, 2012 10:28

Sellist Save Saab taolist üritust ei tule vist küll.

Saabiklubi Facebooki leht


See, et klubi midagi ei organiseeri, ei saa kindlasti takistada soovijaid ise organiseerumast.
Kuna seekordseks formaadiks on lihtsalt kokkusaamine, siis äkki saaks kuskil kokku?


[list]
... get together in a meeting. Inform the press in your country and let us know what you are doing.[/list]
Sellise ülemaailmse ürituse eesmärk on - saame kokku ja andke teada, mis te teete? No me võime ka kokku saada ja mõmiseda väheke, et linnukest kirja saada?

terv, teager
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#248

T Jaan 10, 2012 10:33

Üks mõte käis peast läbi aga selle teostamine on vist natuke kahtlane. Kui lumi on maas ja oleks üks suur valge lumine plats kuhu siis Saabid kokku tuleks ja kirjutaks Saabidega lumele näiteks sõna Saab. Siis oleks tarvis sellest veel ülevalt pilt teha. :)
napoleon
Saabiklubi liige
Postitusi: 1487
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht:
Auto:

#249

T Jaan 10, 2012 10:39

Save Saab üritusel oli kindel eesmärk, aga mis oleks selle kokkusaamise eesmärk? "Show suppurt for Saab"?... njaah, aga kui pankrotimenetlus käib, siis pole isegi teada, kellele või millele siis toetust peaks avaldama.
Kasutaja avatar
owl
Captain Slow
Postitusi: 227
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#250

T Jaan 10, 2012 11:12

Minuarust on paljudel saabihuvilistel soov, et Saab edasi kestaks.
Kas selle teadvustamisest siis ei piisa?

Mõmiseda kokkutulekul ka vaja ei ole. Võib rääkida. Saame kokku, teeme väikse eine, mõned pildid, võib-olla veel midagi.


Üleilmse üritusena jõuab see arvatavasti ka kohalikku meediasse. Saame vähemalt märke, et selline üritus ka Eestis toimus.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Vasta