Tootja ei tohi ostjat kohustada üht kindlat õli kasutama

Uudiseid Saab'i maailmast, uued mudelid, pildid...
Vasta
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#1

K Apr 06, 2011 17:58

""Euroopa Komisjon andis 2010. aasta mais välja grupierandi määruse muudatuse, mis käsitleb mootorsõidukite turustamist ja tehnohooldust. Määrus lubab sõltumatutel tarnijatel pakkuda EL-i piires alternatiivseid varuosi ja võimaldab paremat juurdepääsu originaalvaruosade tootjate tehnilisele teabele. Määrusest tulenevalt kuuluvad varuosade alla ka määrdeained.


Möödunud aastal avaldas Euroopa Komisjon määruse keerulise pealkirjaga „Täiendavad suunised vertikaalsete piirangute kohta mootorsõidukite müüki ja remonti ning varuosade turustamist käsitlevates kokkulepetes“ (nr 461/2010). Määruse põhisisuks on see, et piirangud, mida paljud originaalvaruosade tootjad oma varuosade suhtes kehtestavad, on kehtetud. See puudutab ka määrdeaineid.

Kokkuvõttes tähendab see seda, et EL-i liikmesriikides on keelatud siduda end kindla varuosade tootjaga, nt kindla õlitootjaga, kui selle tootja turuosa hankija juures moodustaks üle 30%.

Sõidukitootja tohib nüüd anda ainult lihtsaid soovitusi, kuid ei tohi teha ettekirjutusi. Kasutusjuhendis tohivad loetletud olla ainult miinimumnõuded. Mootoriõli puhul on nendeks nt API, ACEA ja/või tootja spetsifikatsioonid. Klient saab seega kasutada enda valitud määrdeainet, kui see täidab vastavaid nõudeid.
Uus on ka see, et originaalvaruosade tootja peab tõestama, et mingi mootoriõli või muu määrdeaine ei vasta tema spetsifikatsioonidele.

Samuti võimaldab see määrus sõltumatutel määrdeainetootjatel tarnida määrdeaineid remonditöökodadele Service-Fill toodetena. See kehtib ka garantiiaja kohta: garantii ei tohi sõltuda kindlate tootjate toodete kasutamisest.

Lisaks ei tohi sõidukitootjad enam ette kirjutada, et garantii lõpeb, kui sõiduki hooldus- ja remonditöid ei tehta nende volitatud remonditöökodade võrgustikus, vaid nt sõltumatutes remonditöökodades""

Vot nii. Sõidavadki saabid ka varsti säästumarketi õliga ja kõigil suud kinni.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
tanelkro
Postitusi: 169
Liitunud: L Aug 04, 2007 1:11
Asukoht:
Auto:

#2

K Apr 06, 2011 18:24

Iseensest on see täiesti mõistlik. Igaüks saab ise otsustada, millist nõuetele vastavat õli enda autol kasutada, samuti aitab määrus vähendada konkurentsi kahjustavaid kokkuleppeid, mille kohaselt sunnitakse kliente kasutama teatud kindlat marki tooteid, kuigi turul on olemas analoogsed, sama kvaliteediga ja oluliselt odavamad tooted. Väga tervitatav on ka viimane lõik garantii lõppemise või õigemini mittelõppemise kohta.
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#3

N Apr 07, 2011 9:52

Mootoriõli puhul pole tõesti erilist vahet, mis brändi sisse kallata. Odavat kallad lihtsalt tihedamini. Küsimus tekib Saabi spetsiifilise roolivõimendi vedeliku puhul. Müüakse ainult Saabi logoga potsikus esinduses/spetsialiseeritud töökojas ja kusagilt mujalt seda ei saa.


Uus on ka see, et originaalvaruosade tootja peab tõestama, et mingi mootoriõli või muu määrdeaine ei vasta tema spetsifikatsioonidele.


Huvitav - tootja peab tõestama, et kusagil kuurinurgas masuudist ja happest kokku segatud sodi ei jooksuta 8000+ pöördelist mootorit kokku 1 a jooksul? Need API/ACEA jne nõuded ei ole ju nii ranged, et suvaline alkeemiakoda neid ei läbiks ühel korral.
daags
Postitusi: 774
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 1,9Tid

#4

N Apr 07, 2011 10:52

Õlide teemal ei kohusta enamus autotootjaid mingit kindlat marki õli kasutama. Lugedes kasutaja käsiraamatut, siis seal antakse reeglina ette parameetrid, millele õli peaks ja võiks vastata, aga ei määratleta ära seda, et sa peaksid just näiteks castrolit vms kasutama.
Võimsust pole kunagi piisavalt
Vasta