M: SAAB 900 T8 Aero (klassik)

Ost, müük, vahetus, rentimine, kinkimine...
Vasta
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#1

T Mär 05, 2013 17:37

Panen müüki oma kauateeninud klassiku: SAAB 900 T8 Aero, 1989.a, läbisõit ca 290 000 km, mootor B201, link minu foorumiblogile, kust saab väikse ülevaate selle isendi ajaloo ja tegemiste kohta (seal on miskipärast pildid maha läinud – üritan need lähiajal uuesti üles panna).

Olen kasutanud seda autot oma igapäevaliikurina, mis ühtepidi tähendab seda, et tegemist on igapäevaselt liikuva ja sõidukorras masinaga ning isegi viimased ülevaatused on läbitud ausalt ja puhtalt, kuid teisalt jällegi ka seda, et Eesti talved on auto kere kallal teinud oma töö ja masin vajab väga hädasti keretöid. Loomulikult – tuleb arvestada ka sellega, et tegemist on pea 24 aastat vana autoga, mis tähendab, et tegemist jagub auto kallal lisaks keretöödele ka igale poole mujale. Aga ühte ma ütlen – tee peale pole see vanur mind veel mitte kunagi jätnud, seega tegu igati truu ja lollikindla tööloomaga :)

Järgnevalt märgin üles mõned plussid ja miinused, mis mulle selle auto juures pähe kargavad ja mis mul ka oma päevikusse kirja on pandud.

Plussid:
- mootor on 2008.a võetud pulkadeks, vahetatud plokikaane tihend, plokikaant sai lihvitud-soveldatud, klapivahesid reguleeritud, ülekäidud kõik kriitilised kohad, sh turbo seisukord ja korralikult tagasi kokku pandud (koos väljalaskekollektori vahetusega korralikuma vastu), st sisuliselt võiks öelda, et mootor sai 2008.a kapitaalremondi;
- mootori remondi käigus sai peale istutatud ka täiesti uus juhtrõhuregulaator, mis klassikutel tavaliselt peetis kipub olema;
- 2009.a sai otsast lõpuni paigaldatud uus väljalaskesüsteem Simons`i lõpuosaga, mille tulemusel teeb masin sellist mõnusat podinat, nagu kiirkaatrid 80-ndate kultusseriaalist Miami Vice ;) Kuna tehnilises passis puudub märge katalüsaatori kohta, sai ka see ära visatud ja asendatud originaal resonaatoriga;
- alates 2009. aastast on masin suvehooaegadel veerenud tutt-uute Super Aero velgede peal, mis näevad klassiku Aero all kuratlikult head välja (tõsi, suverehvid on läbi ja vajavad vahetust);
- talverehvid on plekkvelgedel, millel ilutsevad rariteetsed SAAB-i originaal plekk-kroomist ilukilbid :)
- olen masinat regulaarselt hooldanud (õlid-filtrid) ja sisse kallanud vaid häid õlisid (viimasel ajal olen eelistanud Liqui Moly poolsünti)
- masinasse on sisse pandud ka üsna korralik audio: Pioneer DEH-5000UB (selle rohe-valge valgustus harmoneerub ideaalselt klassiku kellade valgustusega), ees Pioneeri tweeterid, taga mingid Pioneeri kompod vist ja pagasiruumis Pioneeri aktiiv-subwoofer TS-WX205A.
- ja at last but not least: whaletail-spoiler, mis teeb ühest klassiku Aerost just ühe õige Aero-klassiku! Ja loomulikult ka kiiksuga puna-pruun nahksisu...

Miinused:
- rooste, kõikide klassikute tüüphäda, seda on viimasel ajal tekkinud ikka üsna palju (koopaääred on täitsa läbi, tagaluugi serv, rattakoopad, kapotiäär, osaliselt põhi) ja kui kaugelt vaadates ei pane ehk väga tähelegi, siis lähedalt riivab ikka väga silma ja mitmestki kohast saab näpu läbi torgata. Seega, et auto ilusaks saada, vajab ta kindlasti kõvasti tuld, traati ja värvi. Samas TÜV-is ei ole kerekonstruktsioonide vms koha pealt rooste osas kordagi kobisetud.
- tühikäik, jällegi vanade klassikute (K-Jetronicuga) tüüphäda. Külmalt käivitub hästi (isegi -30 pakasega läheb paugust käima, kui vaid akul jõudu on), sooja mootoriga töötab ka hästi, aga mingi vahepealsel töötemperatuuril võtab tühikäigu pöörded liiga madalaks (ca 500). Abiks on salongis asuv segurikastamise nupp, mis võimaldab pöördeid ajutiselt üles tõsta. Võib-olla on remonditav-reguleeritav, sest juhtrõhuregulaator, mis sedatüüpi häda üldjuhul tekitab, on uus ja ehk oskab Werner selle süsteemi paika timmida.
- sidur - iseenesest kõik toimib ja olen lasknud seda ka töökojas uurida ja öeldi, et kõik on ok, aga lasin preventiivselt ära vahetada peasilindri mansetid. Kohati lihtsalt tundub, et sidur võtab liiga madalalt või äkitselt, aga siiani midagi fataalset pole juhtunud.
- turborõhk - hetkel puhub ca 0,4 bari, ehkki kunagi puhus 0,7-0,8 bari. Ilmselt on viga APC-kastikeses, kuna seal on osad rajad korrodeerunud ning vajaksid ülejootmist. Võimalik, et seoses katalüsaatori eemaldamisega auto alt langes ka turbo baasrõhk ning ka seda tuleks manuaalselt tõsta (wastegate vardast). Sõita see asi aga ei takista.
- juhiistme nahk vajaks renoveerimist - midagi väga fataalset pole, aga on paar pragu ja visuaalselt pole kuigi ilus.
- üks tagumine turvavöö on pesasse kinni kiilunud ja lahti ei ole õnnestunud mul seda saada.
- juhipoolne elektriaken kipub kohati kinni kiiluma - olen üritanud seda paremaks teha, aga miski pole seni aidanud. Ilmselt vajab uut mehhanismi-mootorit. Seni on asja ära ajanud ka õigesse kohta "tonksu" andmine, mis akna liikuma paneb :)
- talvel läks signa hulluks, mistõttu deaktiveerisin ta ühe kaitsmekese eemaldamisega.
- tagaluugi lukumehhanism töötab, aga käib mõneti raskelt.
- üks tulekojamehe mootor on ära surnud (aeg-ajalt ärkab oma suva järgi jälle ellu).
- masin on seistes hakanud imelikke hääli tegema: sõites klobiseb midagi eest paremalt ja ka pidurdades. Kas eesmine/-sed piduriklots(id) tahavad vahetust või võimalik, et hoopis suport vigane.
- üks aknapesuvedeliku kolmik on ära väsinud;
- aku on üsna ära väsinud;
- "ripplagi".

Hetkel rohkemat ei meenugi... :) Eks ta on selline väga tugeva kiiksuga auto - peab tema hingeelu tundma, et temaga heaks sõbraks saada. Mõnikord on tunne, et tegemist oleks nagu mõne naisega, kellega hea läbisaamise huvides peab oskama ilusti käituda ja talle meele järgi olema :)

Paar hilisemat pilti ka, mis mul netist kätte jäid: esimene 2012.a septembrist (seda on autor cabric vist kõvasti tuuninud, sest roostet ja sumpatoru pole üldse näha :) ) ja teine 2012.a veebruarist (iisaku tehtud):

http://www.saabiklubi.ee/fotoalbum/albums/userpics/10337/Copy_2%29_of_Copy_of_furrr_580.jpg

http://pica.ee/pildid/2290/15732/dsc_0056.jpg

Hind: kuna sellisel autol puudub turuhind, siis on üsna mõttetud arutelud teemal liiga kallis/odav. Isegi Rootsis on pakkumisi jäänud klassiku Aerode kohta väga harvaks ning L-Euroopas on selliste hind hoopis teisest hinnaklassist. Seega, selle auto hind on see, mille eest ma raatsin tast loobuda, lootuses, et auto leiab Eestist uue hea peremehe :)

Kontakt: 5 6 6 4 1 4 9 1 või noormets at gmail.com (auto asub Tartus)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

N Mär 07, 2013 23:41

Käisin vaatasin auto üle.
Lugedes omaniku postitust, tundub asi ikka päris karm; oma silmaga üle vaadates asi ikka palju parem ehk ei midagi eriti hullu.
probleeme tekiks vaid esitiibade kaarte tegemisel aga selleks võiks mõne odava klassiku osta, et neid tiivaääri saaks, ülejäänud kõik tehtav.
ja müügi põhjus kah ikka oli huvitav-- lihtsalt tüdinenud ja tahaks vaheldust.
muidugi minu soovitus oli, et auto korda teha ja siis pooleks aastaks garaazi seisma jätta, siis hiljem tundub ikka tõeliselt hea ja armas, mida ta muidugi on!
Aga kui on müügis, siis on müügis ja pakkuge julgelt üle see alghind! Sest ühel hetkel ostab mõni selle lambist topelt hinnaga ja hetkega, kui teada saaks, et selline asi müügis on( praegu vist ainult foorumis))
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#3

T Mär 19, 2013 17:19

Taastasin auto foorumiteemas nii palju pilte, kui võimalik oli. Masinale on hetkel ka üks tõsisem huviline olemas siitsamast foorumist.
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#4

N Apr 11, 2013 8:54

Auto jälle/endiselt saadaval! Ja vahetusest pole kahjuks huvitatud, sest "asendusauto" on juba olemas.
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#5

E Juun 03, 2013 12:06

Julgemalt, härrased ja prouased!
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#6

T Sept 10, 2013 16:35

link auto24.ee kuulutusele

Mõned pildid kriitilisematest roostekohtadest (kindlasti on neid veel, nt pagasiruumi nurgad, põhi):



Lisatud failid
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#7

N Sept 26, 2013 16:42

Auto on viimaks müüdud ning võib täiesti kindel olla, et sellele puhutakse jälle korralik eluvaim sisse, millele ka foorumlased saavad jutu- ja pildimaterjali näol kaasa elada. Mine tea, ehk ostan ta kunagi ise tagasi, sest teist nii ilusat autot nagu Aero-klassik on raske leida ja teatavasti vana arm ju ei pidavat roostetama (erinevalt klassikute kerest) :)
Vasta