Saab 9-5 universaali otsinguil
Tervitus saabipere!
Olen otsimas Saab 9-5, universaali, automaati.
Silma on jäänud: http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=1784908
Saabide kohta tean vähe. Täpselt nii palju kui nüüd paaril päeval olen lugenud. Saan aru, et suurimad ja kallimad murekohad on DI-kassett ja turbo. Antud masinal väidetavalt DI-kassett vahetatud. Küsisin ka turbo kohta ja seda vahetatud ei ole, kuid omaniku sõnade kohaselt vahetab iga 10 000km õli ja pärast kiirendamisi ka jahutab turbot. Selge on see, et sellise läbisõidu puhul võib turbo laiali lendamine olla aja küsimus. Sai ka Saabiantisse päring teostatud ja turbo vahetuse hind on 510€ ja töö on 150€. Sinna võib veel midagi lisanduda, aga ei midagi erilist. Võtame jämedalt, et 700€ laks võiks olla.
Ootaks kogenud Saabi omanike arvamust antud masina osas. Kas tasub lähemalt uurima hakata või kaarega ümber käia ?
Mingil põhjusel mind on mõnda aega Saabid paelunud, ma ei tea miks. Universaalkere on tingitud pere järelkasvu tõttu.
Andke palun head nõu, ostusoov on konkreetne :)
Olen otsimas Saab 9-5, universaali, automaati.
Silma on jäänud: http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=1784908
Saabide kohta tean vähe. Täpselt nii palju kui nüüd paaril päeval olen lugenud. Saan aru, et suurimad ja kallimad murekohad on DI-kassett ja turbo. Antud masinal väidetavalt DI-kassett vahetatud. Küsisin ka turbo kohta ja seda vahetatud ei ole, kuid omaniku sõnade kohaselt vahetab iga 10 000km õli ja pärast kiirendamisi ka jahutab turbot. Selge on see, et sellise läbisõidu puhul võib turbo laiali lendamine olla aja küsimus. Sai ka Saabiantisse päring teostatud ja turbo vahetuse hind on 510€ ja töö on 150€. Sinna võib veel midagi lisanduda, aga ei midagi erilist. Võtame jämedalt, et 700€ laks võiks olla.
Ootaks kogenud Saabi omanike arvamust antud masina osas. Kas tasub lähemalt uurima hakata või kaarega ümber käia ?
Mingil põhjusel mind on mõnda aega Saabid paelunud, ma ei tea miks. Universaalkere on tingitud pere järelkasvu tõttu.
Andke palun head nõu, ostusoov on konkreetne :)
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Eesti ajalooga kui, uuri mittu avariid oli.
Garretti eluiga on kuskil 200k km, õige kasutamine pikkendab.
Samal läbisõidul 2.0 ja 2.3 bensukatel võivad saaled ringi teha. Ma vahetaks ennem neid, ja siis muid jooksvaid asju. Kasutatud mootorit suht raske leida normaalse hinnaga.
Enne ostu, kindlasti ostueelne kontroll! Turbos lõtku saab ka vaadata, kui korposes tiivikud ei ole käinud, siis võib renoveerida ~150€
Garretti eluiga on kuskil 200k km, õige kasutamine pikkendab.
Samal läbisõidul 2.0 ja 2.3 bensukatel võivad saaled ringi teha. Ma vahetaks ennem neid, ja siis muid jooksvaid asju. Kasutatud mootorit suht raske leida normaalse hinnaga.
Enne ostu, kindlasti ostueelne kontroll! Turbos lõtku saab ka vaadata, kui korposes tiivikud ei ole käinud, siis võib renoveerida ~150€
__In Boost We Trust__
See toodud vist Rootsist: 25.08.2009 - Registreerimine Eestis. LS-i kohta küsides vastas müüja, et LS kerimisega tegelenud ei ole ja eelnevalt omanikult ostes LS õigsuses põhjust kahelda ka polnud.
Mis saalte vahetamine võiks umbes minna ?
D116 - mis kohta diagnostikaks soovitad ?
Mis saalte vahetamine võiks umbes minna ?
D116 - mis kohta diagnostikaks soovitad ?
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14296
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Igaks juhuks saaled vahetusse? Tulge mõistusele... Ehitaks mingit võistlusautot, mis nagunii iga nädal algosadeks käib, siis võiks ju seda profülaktika mõttes teha...
Siin teemas on Eesti saabiremontijate andmed, kelle juurde võib diagnostika või ostueelse ülevaatuse sooviga pöörduda.
Siin teemas on Eesti saabiremontijate andmed, kelle juurde võib diagnostika või ostueelse ülevaatuse sooviga pöörduda.
- dreamer12
- Postitusi: 532
- Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
- Asukoht: Viimsi
- Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
- Kontakt:
Saab puhul on regulaarne hooldus madalate kulude peamine allikas. Nö head omanikud on autode õili alati 10000 järel ära vahetanud ja sellest ka tõendid maha jätnud (min service raamat, kuid sageli pakutakse ka arvete pakk kaasa, seda eriti Rootsis). Kui jooksuosad vajadust mööda ka ära vahetada, siis peab auto pikalt vastu. Igal juhul odavam remontida kui Jaapani või Saksa autod. Kauba peale saad parima turvalisuse samaealiste autode hulgas.
LS õiguse kohta küsi igaks juhuks seega mingi tõend. Saabianti juurest on võimalik ka kogu hooldusajalugu kätte saada.
Saabil ongi kolm trumpi - hea sõiduasend (seda aitab tagada elektriajaminga iste), turbo (hea minek mõistliku kütusekulu juures) ja turvalisus (eriti pereautona on see ju tähtis). 9-5 universaalil käivad lisaks istmed siledaks põrandaks, seega saab vedada kõike - perest mööbli ja koduloomadeni. :)
Muide kui eelmise Rootis numbri teada saad, siis autost saab kena ülevaate siit lingilt: https://fordonsfraga.transportstyrelsen.se/fragapaannatfordon.aspx - aga seda eeldusel, et vana numbrit pole taas kasutusse võetud.
LS õiguse kohta küsi igaks juhuks seega mingi tõend. Saabianti juurest on võimalik ka kogu hooldusajalugu kätte saada.
Saabil ongi kolm trumpi - hea sõiduasend (seda aitab tagada elektriajaminga iste), turbo (hea minek mõistliku kütusekulu juures) ja turvalisus (eriti pereautona on see ju tähtis). 9-5 universaalil käivad lisaks istmed siledaks põrandaks, seega saab vedada kõike - perest mööbli ja koduloomadeni. :)
Muide kui eelmise Rootis numbri teada saad, siis autost saab kena ülevaate siit lingilt: https://fordonsfraga.transportstyrelsen.se/fragapaannatfordon.aspx - aga seda eeldusel, et vana numbrit pole taas kasutusse võetud.
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Lingis toodud autosse suhtuks mina küll ülima ettevaatusega kuna sellel on pea kõik endise Rootsi Saab takso tunnused: must värv, tume nahksisu, välja klapitavad lapseistmed, tagumised istmed ka volti istutud (loe, seal on keegi pidevalt istunud), parem tagumine uksekäepide tugevate kulumisjälgedega (taksos istutakse just reeglina sellel istekohal) jne.
Ehk jah, nagu dreamer 12 ütles, kui võimalik uuri kunagine Rootsi number välja ja saada teada, kas autot on kasutatud raha eest reisijateveoks või mitte.
Ehk jah, nagu dreamer 12 ütles, kui võimalik uuri kunagine Rootsi number välja ja saada teada, kas autot on kasutatud raha eest reisijateveoks või mitte.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Mehed, kulda väärt info :drink:
Selline tunne tuleb, et kui nüüd vaadata müügil olevaid Saab 9-5 universaale, et polegi väga millegi vahel valida. Eeldades, et see minu poolt välja toodud masin ongi endine takso. Vähe tõenäoline, et endine omanik mulle selle numbri oskab öelda ja, et seda vahepeal kasutusele ei ole võetud.
Selline tunne tuleb, et kui nüüd vaadata müügil olevaid Saab 9-5 universaale, et polegi väga millegi vahel valida. Eeldades, et see minu poolt välja toodud masin ongi endine takso. Vähe tõenäoline, et endine omanik mulle selle numbri oskab öelda ja, et seda vahepeal kasutusele ei ole võetud.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14296
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Üks eelmistest (või lihtsalt eelmine) omanikest peaks olema siinse foorumi kasutaja, tagaluugil on vaid siin foorumis müüdav "Laps pardal" kleebis. Kes see on, seda ma ei tea..:)
Ma siiski kohe taksoks ei tembeldaks, lase parem üle vaadata (ostueelne kontroll teha) ja tee siis otsus. Rootsi taksod on ka suurelt osalt siiski diislid, mitte bensukad.
Ma siiski kohe taksoks ei tembeldaks, lase parem üle vaadata (ostueelne kontroll teha) ja tee siis otsus. Rootsi taksod on ka suurelt osalt siiski diislid, mitte bensukad.
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Rootsi taksod on ka suurelt osalt siiski diislid, mitte bensukad.
Biopower siinkohal võtmesõnaks Nendele kehtivad seal mingid maksusoodustused saaste või mis iganes maksude näol. Mõnedes lennujaamades on bioetanooliga autodele lausa eraldi taksorajad.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Igaks juhuks saaled vahetusse? Tulge mõistusele... Ehitaks mingit võistlusautot, mis nagunii iga nädal algosadeks käib, siis võiks ju seda profülaktika mõttes teha...
.
Mitte profülaktika! Kui ls natukene üle 200k km on tava stock-idel "ringid" käes, kes 30k km-i tagant õli vahetas, ka varem. RE85 e. Etanooliga kui sõita jallegi varem tulevad ringid, sellega veel tihedamini peab vahetama õli.
Kui ringid tehtud, remont kordades läheb kallimaks. Võll vanametalli, kuna sellega tavaliselt pole midagi teha, edasi uus mootor1500€ midagi oli MapTun-is, või kasutatud(ei liigu eriti, kuna just sellepärast lähevadki lammutamiseks) millel ka iga hetk võib kolin tulla.
__In Boost We Trust__
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Samal läbisõidul 2.0 ja 2.3 bensukatel võivad saaled ringi teha. Ma vahetaks ennem neid, ja siis muid jooksvaid asju.
NO nii haiget juttu pole küll mõtet ajada. Kui mootor kokku jookseb, siis see on tagajärg ja saalede vahetamine ei kõrvalda põhjust.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Seda ma arvasin, tänud kinnitamast. Ise olen 195cm pikk ja ruumikus on prioriteet.
9-3 puhul on sedaviisi, et kui mina oma 192cm pikkusega lasen juhiistme kõige taha, siis juhiistme seljatoe ja tagaistme eesosa vahele jääb ehk rusika laiuses ruumi. Vahel kui rahvast rohkem peal olen istet ettepoole tõmmanud ja pole ka hullu, sest 9-3 istme liikumisulatus on suurem kui enamikel tootjatel, aga parima mugavuse pikkadel distantsidel on taganud ikka istme lõpuni taha lükkamine.
Mäletan, et kunagi sai mul 9-3 just sel põhjusel esimese hooga valikutest välja praagitud, kuna reaalsuses tundus see "3 kohaline". Paraku kui vaadata auto uudsust (jõudis turule 5a hiljem) ja üldist kvaliteeti 9-5 võrreldes, siis jõudsin ringiga 9-3 juurde tagasi, pealegi täiskoormatuna sõidan väga harva. Kui sõidavad autoga 2 täiskasvanut+1 laps pole hullu.
Pealegi pole tagapingil eriti rohkem ruumi ka 9-3 tolleaegsetes konkurentides: BMW 3-seeria, MB c-klass, Volvo S40.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Hind on autol ju soodne.Eelkõige peakski iga autoostja enda jaoks prioriteedid paika panema ning just hinna ja kvaliteedi suhet arvestama-kui tahad ideaalses korras autot ,maksad ka rohkem,kui oled nõus ise putitama ja veidi raha remondi peale kulutama võid osta odavama ja mitte ideaalses korrras auto.Tehnilist seisukorda saab ju enne ostu kontrollida.
Ise sõidan muide just Rootsi takoga.Ostes polnud auto ideaalses korras aga hind oli ka teiste omasugustega võrreldes oluliselt odavam.Ma sain muidugi kontrollida auto ajalugu ja müüja ei üritanudki varjata,et tegu on endise taksoga.
Kui see auto on olnud takso siis 210 000 km on kindlasti ülimalt kahtlane .Minu auto oli näiteks kahe esimese taksoaastaga 200 000 km läbi uhanud,ehk siis 100 000 km aastas !!!
Olles praeguseks Saabide hingeeluga ennast rohkem kurssi viinud julgen soovitada-kui tahad Saabi ,vali 9-5 '2006->
Ise sõidan muide just Rootsi takoga.Ostes polnud auto ideaalses korras aga hind oli ka teiste omasugustega võrreldes oluliselt odavam.Ma sain muidugi kontrollida auto ajalugu ja müüja ei üritanudki varjata,et tegu on endise taksoga.
Kui see auto on olnud takso siis 210 000 km on kindlasti ülimalt kahtlane .Minu auto oli näiteks kahe esimese taksoaastaga 200 000 km läbi uhanud,ehk siis 100 000 km aastas !!!
Olles praeguseks Saabide hingeeluga ennast rohkem kurssi viinud julgen soovitada-kui tahad Saabi ,vali 9-5 '2006->
-
- Postitusi: 83
- Liitunud: K Juul 07, 2010 13:08
- Asukoht:
- Auto:
Küsin vähe vanema 9-5 ja võib-olla ka 9-3 kohta. Kui ostmise eelarve on selline ca 2000€, siis palju peaks arvestama aastase remondikulu peale? Kas 2000€ eest Aero või lihtsalt turbo roomab üldjuhul läbi häda oma viimaseid kilomeetreid? Selliseid on müügis üsna mitu.
9-3 uuem VS 900NG kujuga 9-3 - mis on arvamused? Eks uuem näeb uuem välja ja roosteussil ja ajahambal on vähem aega tööks jäetud, aga kumb on igapäevaelus mõistlikum nii ülalpidamise kui ruumi poolest? NG on juba endal olnud, saabipisik on ravimatu ja meeldis täiesti.
9-3 uuem VS 900NG kujuga 9-3 - mis on arvamused? Eks uuem näeb uuem välja ja roosteussil ja ajahambal on vähem aega tööks jäetud, aga kumb on igapäevaelus mõistlikum nii ülalpidamise kui ruumi poolest? NG on juba endal olnud, saabipisik on ravimatu ja meeldis täiesti.
Kui ikka kogu auto ajaloo jooksul 10000km tagant õli vahetatud ja pole liigselt turbot koormatud, siis mu arusaamine on olnud, et turbol väga polegi põhjust läbi minna.
Või kas teadjamad oskavad ümber lükata, et ikka kipuvad läbi minema hoolimata õlivahetusest ja normaalsest sõidustiilist?
Ise pole selliseid juhtumeid kuulnud..
Või kas teadjamad oskavad ümber lükata, et ikka kipuvad läbi minema hoolimata õlivahetusest ja normaalsest sõidustiilist?
Ise pole selliseid juhtumeid kuulnud..
- dreamer12
- Postitusi: 532
- Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
- Asukoht: Viimsi
- Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
- Kontakt:
Kui turbo Saabi hooldada ca 10000 tagant peavad reeglina siiski turbod väga hästi vastu! Nende läbi ajamiseks peab kas täispööretelt laksust autosid seisma jätma, pikalt (üle ametliku vahetusvälba) musta õliga sõitma või siis muul viisil hooletu olema. Selliseid autosid, millega nii tehakse kahjuks siiski on. Sellest aitabki lahti saada tausta kontroll.
RandomHerole - Esimene põlvkond 9-3 3 ja 5 ukselisi on väga hea suure pagasnikuga ja meeldiva minekuga. 900 NG seevastu oli selline GM ja SAAB ristsugutis, millel oli veidraid vigu. 900NG oli turvalisuse osas Saabi tõeline eksimus. 9-3 sai hulganisti täiendusi ja on turvalisuse poolest väga palju 900 NG-st parem. Lõpuks on esimese põlve 9-3 ja hilisema 9-3SS vahel valik maitse asi. Viimase pagasnik on väiksem aga perega reisiks siiski piisav. 9-3SS on turvalisuse poolest 5 tärni vääriline auto. 9-3 esimene põlvkond sai tärne 4. Lõpuks sõltub ju valik alati konkreetsest autost. Kindlasti on 9-5 esimene põlvkond mahukam kui 9-3 aga nendega on mu kokkupuuted jäänud proovisõitude tasemele.
RandomHerole - Esimene põlvkond 9-3 3 ja 5 ukselisi on väga hea suure pagasnikuga ja meeldiva minekuga. 900 NG seevastu oli selline GM ja SAAB ristsugutis, millel oli veidraid vigu. 900NG oli turvalisuse osas Saabi tõeline eksimus. 9-3 sai hulganisti täiendusi ja on turvalisuse poolest väga palju 900 NG-st parem. Lõpuks on esimese põlve 9-3 ja hilisema 9-3SS vahel valik maitse asi. Viimase pagasnik on väiksem aga perega reisiks siiski piisav. 9-3SS on turvalisuse poolest 5 tärni vääriline auto. 9-3 esimene põlvkond sai tärne 4. Lõpuks sõltub ju valik alati konkreetsest autost. Kindlasti on 9-5 esimene põlvkond mahukam kui 9-3 aga nendega on mu kokkupuuted jäänud proovisõitude tasemele.
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
Sai vaatamas käidud: http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=1784908 - kiire tiir masinale peale ja huvi kadus, vähemalt selle hinna eest. Ussitamist oli tagumiste rattakoobaste juures, esiukse juures oli suurem latakas puhast metalli, kus värvist polnud enam haisugi. Esistange kõver. Samas meeldis see tunne sisse istudes, väga mugavad istmed, piisavalt vaikne ehk sõidumüra üle väga kurta ei saa. Minek ka okey, kuid emotsioon auto seisukorra üle väliselt ei olnud meeldiv. Ka ei olnud müüja eriti abivalmis mulle autot müüma ehk kui sai küsitud, et millal suurem hooldus oli ja mis tehti, sain vastuseks, et suvel, kuid sellega asi ka piirdus ehk antud masina vastu igasugune huvi kadunud.
"baas95" ma olen sama pikk mees kui sina ja 9-5 on hea valik aga ära ole laisk ja vaata ikka valikuid ka mujalt, kui eestist. Kui tahad väga heas korras autot, pead maksma rohkem ja kui tahad odavat, pead ikka maksma rohkem (kokkuvõttes) - lihtne matemaatika!
Aga 9-5 puhul maksad ka asja eest, tasub ära!
Aga 9-5 puhul maksad ka asja eest, tasub ära!
Seda ma arvasin, tänud kinnitamast. Ise olen 195cm pikk ja ruumikus on prioriteet.
2004 aasta 9-5 universaal kere ruumikus on super. Sõidan ka juhiiste kõige taga ja keskmise pikkusega inimene mahub minu seljataha rahulikult istuma.
Lisaks saad suure pakiruumi kaa veel.
Rääkimata mugavusest, stiilist, jõulisusest.
Kes sõidab?
Katus sõidab!
Aga kui katust pole...
Katus sõidab!
Aga kui katust pole...
minul samasugune auto ,mille soetasin 2008 aastal ja siis oli juba 185 000 km-ne läbisõit,suure tõenäosusega oli takso rootsis aga see mind väga ei heidutanud ,tänaseks on auto läbinud 560 000km. Mina näiteks vahetasin garrett turbo alles 540000 km läbides,kuna lõpuks ta hakkas kiirendamisel undama ja maha võtmisel selguski et korpus oli katki.
See on väga hea auto.
See on väga hea auto.