Kuna on tekkinud vajadus veokonsuga univeraalkerega auto järgi, siis raske südamega läheb müüki lennukilaadne toode ehk 1989. aasta Saab 900i. Jõuallikaks on kuueteistklapiline B202i , millel rammu tervelt 98 kW (tehn. passis 79 kW) jagu ning hingamist hõlbustab katalüsaatori puudumine. Bensiini on tarbinud siiani eeskujulikult keskmiselt 8,4 liitri piires 100 km kohta. Hammasrattaid käigukastis on tervelt 5 edasikäigu jagu ning käiguvahetus toimub manuaalselt. Värviks on 214H ehk siis Saabi kirsipunane. Terve klaasiring on pronkstoonis, küljeklaasidel toon küllaltki tugev. Salongi krooniks on ülihästi säilinud beež Elmo nahksisu. Kere on väga heas seisus, keevitamist ei vaja (korralik tehase korrosioonitõrje ning vähene talvel liiklemine). Lisadeks on roolivõimendi, esitulede pesurid, avatavad tagumised aknad, nahksisu, tagaspoiler, delux kõlarid ees. Auto on toodud Soomest 2013. aasta suvel, seega minu käes sõitnud nüüdseks 3 aastat ja kokku on läbisõitu kogunenud ca 246 000 km.
Auto plussid:
1. Väga heas seisus kere, 97% originaalvärvi all. Ennetavalt olen lasknud värvida ühe liistualuse ja kõrvaldanud korrosiooni jalgealuse vaiba alt.
2. Üliheas seisus nahksisu, mis on unikaalne vabalthingavale mudelile.
3. Korralik armatuur.
4. Korralik kroomvõre.
5. Heas korras veermik. Kõik siiani vahetatud osad on olnud Saabi originaaliosad.
6. Korralik lõtkuta roolilatt ja toimiv roolivõimendi.
7. Uued kõrgepingejuhtmed, jagaja kaas ja rootor, süüteküünlad.
8. Uus kommutaator.
9. Originaal 15“ plekkveljed (uunik talverehvidega) + roostevabad ilukilbid.
10. Originaal Aero 15“ valuvelg.
11. Vajadusel tulevad vee kaasal 15“ Softspoke Saabi valuveljed koos ühe talve sõitnud naastrehvidega.
12. Originaal varuratas, tungraud ja ohukolmnurk.3. Originaalporimatid.
14. Olemas on ka originaalstereo, mis rõõmuga kassette mängida soovib. Hetkel istub tema pesas 2014. aastal ostetud Pioneer.
15. Hooldus- ja käsiraamat, garantiikiri.
16. Defa plokisoojendus ja voolupistik salongis.
17. Väga ruumikas 3D kere kohta.
18. Ülistiilne keredisain ja kiiksuga (lennuki)inseneritöö.
19. Uus polster laes ja C-piilarite katetel.
20. 2015 nov. vahetatud amordid ja vedrud, sillad reguleeritud
21. Uus bensiinipump
22. Uus mootori temp.andur
Soovi korral tuleb kaasa uusi ja kasutatud varuosi.
Miinused:
1. Värv pole enam nii särav kui tehasest tulles, piisaks ainult läigestamisest või toonvahast.
2. Mõni üksik pisike mõlk (hooletud parkijad) kivitäke ja kriimuke. Ei midagi traagilist.
3. Kergelt tuhmunud plastikud.
4. Paar tiksuvat hüdrotõukurit.
5. Iseloomulik õrn käigukastivilin, mis on klassikule tüüpiline.
6. Pisikesed õlilekked (kuuma ilmaga).
7. Uksed vajavad kerget reguleerimist (võiks sujuvamalt sulgeda).
Värskelt on vahetatud mootori- ja käigukastiõli, pidurivedelik vahetatu 2015 nov pidurivedelik vahetatud
Lähemalt saab auto kohta lugeda ka Saabiklubi foorumist: http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... ?tid=27221
NB! Tegemist on kiiksuga autoga, mis sobib tõelisele fännile, kes hindab originaalkonditsiooni, voolujoonelist disaini ja teab selle auto võlusid. Boonuseks võib lisada veel asjaolu, et antud auto on osalenud mitmetes stseenides ühes Eesti noortefilmis Polaarpoiss.
Registreerimismärk: 272 BKB
VIN: YS3AC35D6K7017784
Ja siis kõige olulisema juurde – hinda küsiks 3500 €
Osta endale vanakooli Saab ja naudi igat sellega läbitud kilomeetrit!
Asukoht: Viljandimaa.
Lõpetuseks mõni pilt ka. Rohkem näeb siit: http://album.ee/album/261493/50354723