M: Saab 9-3, 113 kW + CR Perf stage 1, ATM 1999

Ost, müük, vahetus, rentimine, kinkimine...
Vasta
kroom
Postitusi: 319
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#1

T Mär 26, 2024 20:33

1. Auto mark ja mudel - Saab 9-3
2. Keretüüp - Luukpära
3. Värvus - Sinakashall, kood 271
4. Väljalaskeaasta - 1999 mudeliaasta
5. Käigukasti tüüp - Automaat
6. Mootori tüüp - Bensiin, B204E
7. Varustus ja lisad - SE varustustase
8. Hind - €1399 Hind on kuni ülevaatuseni (aprilli 2024). Ülevaatusega pean tõenäoliselt esiklaasi vahetama ning tõstan siis ka hinda. Kui kellelgi on hinnast oma arusaam, siis mõistlikke argumente olen ikka nõus kuulama
9. Muu info - Läbisõit on 414000, aga mootor ja käigukast veavad endiselt. 400000 pealt käis auto kasutaja Torque juures ning sai uue ketikomplekti ning mootori-käigukasti patjade ringi. Käigukasti viimane dünaamiline õlivahetus oli 2020 aprillis ehk 365000 km kandis. Ka plokikaane tihend on on 2023 aasta suvel vahetatud. Viimase paari-kolme aasta jooksul on uueks saanud veel salongi ventilaator, roolivõimu torud-voolikud (lihtsalt vananesid, ei teinud pukseerimisviga) ja lekkima hakanud radiaator. 2022 kevadel olid suuremat sorti keretööd: mõlemad tagumised tiivakaared said uued, lisaks küljekarpide uuendamine ja varuratta pesa põhi vajas ka hoolt. 2023 suvel läks alla Hirsch vedrustusring - ei olnud plaanis sportlaseks hakata, kuid kasutaja Tormi2k8 kaudu oli see odavam kui uusi esipüstakuid osta. Sisu on nahast ja peale juhiistme heas seisus. Käetoe sisse olen hankinud topsihoidja, tuhatoosi asemel on riiul (toos ise on ka alles). Rattad on 15 tolli, talvekad on kaks hooaega sõitnud naastud, suvekatel hakkab kolmas suvi. Kliimaseade puhub nii kuuma kui külma ning ekraan on Harteroni poolt taastatud ning perfektne. Veepump ning lisaseadmete rihm on ka üsna uus (2023 suvi). Varuratta pesas on varuratas koos terve (aga vana) rehviga täiesti olemas. Crossroad Performance Stage1 andis (rattast) Maaülikooli düno järgi lisa +41 kW. Rattast siis 86->127 kW ja kui 1,12 kuni 1,2ga läbi korrutada, siis mootori võimsus on hetkel 142-152 kW.

Miinuspoolelt peab välja tooma kehvakese juhiistme, SID2 pikslid tahavad kustuda, kui soojemaks läheb. Sellel on küll eluaegne garantii, aga Inglismaal (ostsin ebayst) nii et peale Brexitit on garantiid veidi tülikas sisse nõuda. Veljed on väga palju päevi näinud, aga kasutamise mõttes OK (sõitmisel ei viska ega vibreeri). Uste alumisel äärel on korrosiooni. Esipamper on poltidega tiibade küljes, sest abikaasa suutis miski 4-5 aastat tagasi ühe kuu jooksul kaks korda tagurdades äärekivi rünnata ja teisel korral enam teisiti ei saanud kui poldid. Kasutasin polte pannes nii hästi korrosioonitõrjet kui oskasin ning roostet ei ole. Kui salong on külm, siis kipub vahel süütelukk alla kinni jääma (raadio ei lähe kinni, uksi ei saa lukustada), aga kergelt logistades hüppab üles. Selle aasta alguses juhtus see, et juhiukse lukk hakkas streikima - selles vanuses pidavat aegajalt juhtuma. Jahutusvedeliku paagi andur annab vahel valealarmi ning termostaat ka tõenäoliselt ei sulgu korralikult. Pakiruumi luugi alla tõmbamise käepide murdus miski paar kuud tagasi ära.
10. Kontaktandmed - foorumi kaudu saab ühendust, telefon on 55674965
11. Asukoht - Tartu
12. VIN-kood - YS3DF58T6X2023835

Pakiruum on mõnusalt suur - 3,2 meetrine kummipaat kokkupandult + selle põhi ja muud tarvikud + elektrimootor ja selle 100Ah aku mahuvad sisse! 80/210 mõõdus siseust transpordib ka probleemideta. Kui tagaistmed alla lasta, siis mahub ikka päris palju asju sisse, aga esiistme peab sellisel juhul üsna ette lükkama ning 198cm inimesel nagu mina on kitsas. Maksimumpikkusega asi (kardinapuu) on olnud äkki suisa 3 meetrit pikk, mis tagaluugist sisse on läinud.
Foorumis olen vahelduva eduga ka enda auto teemat täiendanud: viewtopic.php?f=56&t=7167
Kõigele eelnevale lisaks on kogunenud ka pudipadi: SID1, kliimaplokk (mõlemad vist vajavad ekraani remonti), üks punane DI (korpuses küll pragu, aga töötab), kõrvalistuja poolsed mõlemad ukseklaasid ning kõrvalistuja ukse lukk (vahetasin kunagi parema külje uksed värskemate vastu ja lukku ei viitsinud vahetada). Kogu minu käes oldud aja (aastast 2008) arved ja hooldusraamat. Kunagi ostsin potsikud kiimukatmisvärvi ja lakiga, aga pole kasutanud. Olemas on kaks puldiga võtit ning kolmas võti ilma puldita. Mingi ports on esi- ja suunatulesid erinevas konditsioonis.
Viimasel ajal eriti Saabiga sõtnud ei ole - kord kuus vast, et pidurid päris kinni ei jääks, aga olen optimistlik, et ülevaatuse läbimiseks piisab vaid pidurite puhtaks pidurdamisest ja esiklaasi vahetusest.
Mõned pildid:
https://photos.app.goo.gl/btkUdLv4mAdNNFqd9
https://photos.app.goo.gl/3tbpCuyiWvQuidV1A
https://photos.app.goo.gl/SKr7USb2C72ve5pF7
https://photos.app.goo.gl/5YUyHVmy9Jgnd17p7
https://photos.app.goo.gl/Pcj6B55w6P5kLfZL8
Vasta