Saab 96 käiguvahetusega probleem
Kuna autol sidur libises, käis siduriketas taastamises. Peale taastatud siduriketta paigaldust sai sidurit õhutatud ja neljakandilisest poldist reguleeritud. Peaaegu täitsa sisse sai see keeratud, siis oli hea.
Mingil hetkel tekkis olukord, kus 1. käik, tagumine käik ja park ei tahtnud soojast peast (~peale 20 km) enam sisse minna, vaid ragisesid päris hirmsasti. Teised käigud töötasid kõik ilusti. Külmana polnud ühegi käiguga probleemi. Sai uuesti õhutatud ja neljakandiline polt täitsa sisse keeratud, tolku ei midagi.
Tänane seis on selline, et tagurpidi käik ei tahnud enam välja tulla ning miskipärast suri mootor ka üsna kohe välja. Mõningase meelitamise peale õnnestus seisva mootoriga tagumine käik välja saada ja sõitu jätkata. Peale lühikest sõitu ei läinud enam 1. ja tagumine käik üldse sisse ja mootor ei taha ilma gaasi andmata tööle jääda.
On kellelgi mõtteid, mis häda võiks olla?
Mingil hetkel tekkis olukord, kus 1. käik, tagumine käik ja park ei tahtnud soojast peast (~peale 20 km) enam sisse minna, vaid ragisesid päris hirmsasti. Teised käigud töötasid kõik ilusti. Külmana polnud ühegi käiguga probleemi. Sai uuesti õhutatud ja neljakandiline polt täitsa sisse keeratud, tolku ei midagi.
Tänane seis on selline, et tagurpidi käik ei tahnud enam välja tulla ning miskipärast suri mootor ka üsna kohe välja. Mõningase meelitamise peale õnnestus seisva mootoriga tagumine käik välja saada ja sõitu jätkata. Peale lühikest sõitu ei läinud enam 1. ja tagumine käik üldse sisse ja mootor ei taha ilma gaasi andmata tööle jääda.
On kellelgi mõtteid, mis häda võiks olla?
Kui ilma sidurit vajutamata on koormus ka mootorile, tuleks mootor ikkagi maha võtta ja see siduri värk üle vaadata.
Mida tähendab siduri taastamine? Kui see on katete vahetamine, võib viga olla sellega seotud. Näiteks katted nö lokivad ja ketas käib vastu ka sidurit all hoides.
Igal juhul tuleks asi uuesti lahti võtta ja üle vaadata.
Mida tähendab siduri taastamine? Kui see on katete vahetamine, võib viga olla sellega seotud. Näiteks katted nö lokivad ja ketas käib vastu ka sidurit all hoides.
Igal juhul tuleks asi uuesti lahti võtta ja üle vaadata.
Siduriketta taastamise all mõtlesin tõepoolest katete vahetamist. Katted lasin Pidurimeistris vahetada ja tulemus oli väga korralik nii et seda lokkimist esialgu küll ei kahtlustaks.
Aga miks just esimene, tagumine ja park ragisevad
Aga miks just esimene, tagumine ja park ragisevad
-
- Postitusi: 169
- Liitunud: P Nov 19, 2006 11:17
- Asukoht:
- Auto:
On ka nii tehtud, kus sidurile aetakse nii öelda vägisi rõhk sisse, et sidur toimima saada ja see variant töötab kenasti, olen ise proovinud.
Viga leitud, asi oli töösilindris, mis ei liikunud enam. Õli oli sealtkaudu välja tilkunud. Sai seal kõik pinnad puhastatud, mis olid üsna määrud. Esialgu tundub, et enam õli välja ei aja ja käigud toimivad.
Pean siiski kuskilt uue leidma, et edaspidi teele ei jääks autoga.
Aitäh soovituste eest, nende abil sai vigane koht kergemini üles leitud. Kuna see on mul esimene auto, mille kallal näppe korralikult õliseks ajan, siis on kõik veel uus ja üllatusi palju
Pean siiski kuskilt uue leidma, et edaspidi teele ei jääks autoga.
Aitäh soovituste eest, nende abil sai vigane koht kergemini üles leitud. Kuna see on mul esimene auto, mille kallal näppe korralikult õliseks ajan, siis on kõik veel uus ja üllatusi palju
Sain ka vast natukene targemaks teie jutupõhjal, ma kardan et mul on veel see kõik ees, sest lasin ka sidurikettakatte just vahetada ja ilmnes see, et sidurit ei tohtind põhja vajutada, muidu hakkas ragisema miski mis oli pedaalist tunda. Soojast peast veel rohkem, ja mootor ei jäänud veits aega töötades enam käima. ohh jah..
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7623
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
et sidurit ei tohtind põhja vajutada, muidu hakkas ragisema miski mis oli pedaalist tunda. ..
seda annab orrastada reguleerides siduri vabakäiku, mis peab olema 4 mm, käigukasti paremal küljel olevast poldist/mutrist
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Tänud. Nüüd on viga selles, et hoogu maha võttes kipub koguaeg välja surema. Sõites lasen gaasi lahti, pöörded langevad madalamale, aga kui veel pidurdama ka hakkan, siis miski sunnib teist hoopis välja surema. Olen teelegi jäänud kuna mootor enam käima ei lähe ja tellinud endale puksiiri.
Linnavahel on vähe raske sõita. Näed ca 80 meetri pealt et foor läheb punaseks ja hakkan hoogu maha võtma nii, et kõigepealt lükkan käigu välja ja ühe jalaga hoian pöördeid üleval, teisega pidurdan. Alati ei pruugi fooritaga kohe käima ka minna. Keegi äkki teab mis 96-e aeglustades ja pidurdades välja suretab ?
ta ei kannata kannata pidurdamist. Igax juhux ühendasin pidurivõimenduse lahti, ikka sureb.
Kellegil mingit õpetust jagab minuga?
Linnavahel on vähe raske sõita. Näed ca 80 meetri pealt et foor läheb punaseks ja hakkan hoogu maha võtma nii, et kõigepealt lükkan käigu välja ja ühe jalaga hoian pöördeid üleval, teisega pidurdan. Alati ei pruugi fooritaga kohe käima ka minna. Keegi äkki teab mis 96-e aeglustades ja pidurdades välja suretab ?
ta ei kannata kannata pidurdamist. Igax juhux ühendasin pidurivõimenduse lahti, ikka sureb.
Kellegil mingit õpetust jagab minuga?
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7623
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Eks ikka mootori tyhikäigu süsteem jamab või lihtsalt tyhikäigu päärded liialt madalad.. see on esimene võimalus. tihti ummistub paremal poolel olev düüs. ja muidugi kõik tavaline asi, klappide reguleerimine, õige süütehetk, korras kraburaator.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kindlasti mõjutavad ka need vaakumvoolikud, mis kolmikust hargnevad. Esiteks peavad nad õigetesse kohtadesse minema ja teiseks peavad nad ka õhku pidama. Ise vahetasin sel suvel need ära ja tühikäik läks kenasti paika ja ei mingeid välja suremisi enam. Muidu kippus ka sama moodi vahel välja surema.
Ivomets vist tegi kunagi mingi teema nende voolikute kohta 96 teema alla.
Ivomets vist tegi kunagi mingi teema nende voolikute kohta 96 teema alla.
Ma võin huvi pärast ka Tallinnas su masinale pilgu peale visata ja äkki natuke nõuga abiks olla. Võta ühendust U2U-s
Ivomets asub Pärnus, nii et päris pikk tee sõita aga seal saad kindlasti täis teeninduse ja loodatavasti ka auto korda.
Ivomets asub Pärnus, nii et päris pikk tee sõita aga seal saad kindlasti täis teeninduse ja loodatavasti ka auto korda.
Jõudsin pealinna, 7 paiku. Jäin teele ka, linna sisse jõudes ja pärast korra veel, enne kui kakumäele jõudsin. Filtri järgi tundus, et Saab vähe bensiini peale, jookseb vahepeal tühjaks. Maanteel toimis ilusti. Linnas pidin 5 korda topkat panema, et uuesti käima meelitada. Tundub et Bensupump lekib ja ei anna korralikult peale. See on üks viga. Hea, et nüüd manuaalne õhuklapp on. Teist bensupumpa peax vist proovima, aga mul pole, kas kellegil on müüa?
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7623
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
ohhh,.... tore ikka et keegi ka 96 -ga sõidab.
kui sul veel karburaatoriga 99 oleks, siis oleks päris jama majas.
96 saab ikka liikuma, vot 99 puhul jääks ehk hätta?!
mõned ideed:
kontrolli, et paaki vaakum ei teki ; nii või naa kompressoriga bensiini toru suunaga pumba alt paaki kõvasti läbi puhuda.
Paagi kork ei tohi paagi tuulutust sulgeda , ehk õhk peab saama liikuda paaki sisse- välja kui kork peal.
vaata, et pumpa tulevad voolikud ei oleks pragulised ja et klambrit oleks hästi kinni.
võta peale pumpa voolik lahti, anna starterit ja vaata kui kõrgele bensiini pritsib. mingi 20...30 cm on ok.
tavaliselt vanade pumpadega ( väga vanadega) bensiini etteandes probleeme ei teki, tekib uueamaajaomadega, kus kummistklapid jne jama sees.
ja siis edasi tuleks kõik üle käia, alates klappidest, süütest, kraburaatorist , jagajast, juhtmetest.
siiis sõidad ja kaua.
tegelikult on 96 täiesti selline aparaat, et kui asjad korda teed, siis peab vastu ja jääb vaid sõidurõõm!
kui sul veel karburaatoriga 99 oleks, siis oleks päris jama majas.
96 saab ikka liikuma, vot 99 puhul jääks ehk hätta?!
mõned ideed:
kontrolli, et paaki vaakum ei teki ; nii või naa kompressoriga bensiini toru suunaga pumba alt paaki kõvasti läbi puhuda.
Paagi kork ei tohi paagi tuulutust sulgeda , ehk õhk peab saama liikuda paaki sisse- välja kui kork peal.
vaata, et pumpa tulevad voolikud ei oleks pragulised ja et klambrit oleks hästi kinni.
võta peale pumpa voolik lahti, anna starterit ja vaata kui kõrgele bensiini pritsib. mingi 20...30 cm on ok.
tavaliselt vanade pumpadega ( väga vanadega) bensiini etteandes probleeme ei teki, tekib uueamaajaomadega, kus kummistklapid jne jama sees.
ja siis edasi tuleks kõik üle käia, alates klappidest, süütest, kraburaatorist , jagajast, juhtmetest.
siiis sõidad ja kaua.
tegelikult on 96 täiesti selline aparaat, et kui asjad korda teed, siis peab vastu ja jääb vaid sõidurõõm!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7623
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
lisaks veel, paagist soga põhja punnist välja lasta ja loputada ja bensiini toru puhuda, ja mitu korda, et kõik pask välja tuleks.
lisaks kasutada NGK pb.... (6es) näiteks küünlaid. need töötavad ka siis kui uputada silindreid täielikult bensiiniga.
muidugi kui säde hea on...
ahaa, ja kontakti vahe vaata kah üle( nii poole mm kanti (0,4) võiks olla)
. alles suvel siin Pärnus ühel 96 tegin vahe, ta veel käis Riias ennem, ilma vaheta ja 2...3 silindriga. Aitas. Pärast oli nägu naerul ja nagu teine auto olla....
lisaks kasutada NGK pb.... (6es) näiteks küünlaid. need töötavad ka siis kui uputada silindreid täielikult bensiiniga.
muidugi kui säde hea on...
ahaa, ja kontakti vahe vaata kah üle( nii poole mm kanti (0,4) võiks olla)
. alles suvel siin Pärnus ühel 96 tegin vahe, ta veel käis Riias ennem, ilma vaheta ja 2...3 silindriga. Aitas. Pärast oli nägu naerul ja nagu teine auto olla....
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Tore on ka seda kuulda, et keegi veel tegeleb vanade Saabidega!
Ma olen juba neid läbipuhumisi, küünalde vahetamisi, kontaktivahesid ja ka bensupumba membraani vahetamist ka proovinud.
Reguleeriti süüde ka õigeks. Bensu pritsis ka päris ilusa kaarega, aga ma vaatan ta homme või ülehomme üle.
Seda kül, minu teada on tavalised küünlad. Kuna bensupump lekib, küsin, kas seda pole müüa töötavat? Vanal sai membraan vahetatud ilmselt ebaprofesionaalselt.
Aga miks masin ka vabakäiguga välja kipub surema pidurdades?! Ka käik sees sureb auto välja. Sellest mina aru pole saanud. Pean vasaku jalaga pidurdama ja paremaga pöördeid üleval hoidma.
Ma olen juba neid läbipuhumisi, küünalde vahetamisi, kontaktivahesid ja ka bensupumba membraani vahetamist ka proovinud.
Reguleeriti süüde ka õigeks. Bensu pritsis ka päris ilusa kaarega, aga ma vaatan ta homme või ülehomme üle.
Seda kül, minu teada on tavalised küünlad. Kuna bensupump lekib, küsin, kas seda pole müüa töötavat? Vanal sai membraan vahetatud ilmselt ebaprofesionaalselt.
Aga miks masin ka vabakäiguga välja kipub surema pidurdades?! Ka käik sees sureb auto välja. Sellest mina aru pole saanud. Pean vasaku jalaga pidurdama ja paremaga pöördeid üleval hoidma.
Kas sa karbussi oled üldse lahti võtnud ja suruõhuga düüsid ära puhastanud? See oleks kindlasti esimene asi mida tuleks teha. Siis võib olla ka ujuki kõrgus valeks läinud olla ja bensu tase ujukikambris liiga madal. Siis need samad vaakumvoolikud, millest juba rääkisin. ...ja kõik Ivometsa mainitud variandid
Ise alustaksin ikkagi karbussi puhastamisest ja sealt edasi.
Ise alustaksin ikkagi karbussi puhastamisest ja sealt edasi.
Mootor on saanud igasuguse Kap. remondi ja sise- ning välispesu. Karburaatoril pandi teine lõõr ka läbi käima. Ma pean veel vaakumvoolikud üle vaatama. Kuidas tõsta kambris bensutaset? Auto tavaliselt külmast peast hästi käima ei lähe.
Sa tõmba siit foorumist samast 96-e teema alt Haynesi raamat alla ja ma usun, et leiad sealt mitmeid näpunäiteid karbussi häälestamiseks. Samas on see kahelõõriline karpa suht kapriisne ja ilma vajalike teadmisteta ja kogemusteta seal palju ära ei tee.
Mul on täpselt sama keiss olnud, et pidurdades suri välja ja linnas oli tükk tegemist, pidurdamisel mootori käimas hoidmisega - see kahe jala jutt tuli väga tuttav ette
Ainuke jama, et ei mäleta, kuhu tookord koer maetud oli... Ähmaselt meenub, et vaakumid, düüsid, klapid jne loogilised kohad vaatasin kõik üle ja ei miskit. Justkui oli kala hoopis katkises kiirenduspumba membraanis, sellega müramist mäletan küll (see ca 2x2cm julla, mis Solexi küljel on nelja poldiga kinnitatud). Sinna sobib väga hästi mingi Lada oma - Saabi oma näppu ja Volga poodi.
Pead muidugi ei julge anda, et just selles asi oli, aga odav katsetus ja kui polegi selles, siis vähemalt üks lüli ahelas jälle uus
Ainuke jama, et ei mäleta, kuhu tookord koer maetud oli... Ähmaselt meenub, et vaakumid, düüsid, klapid jne loogilised kohad vaatasin kõik üle ja ei miskit. Justkui oli kala hoopis katkises kiirenduspumba membraanis, sellega müramist mäletan küll (see ca 2x2cm julla, mis Solexi küljel on nelja poldiga kinnitatud). Sinna sobib väga hästi mingi Lada oma - Saabi oma näppu ja Volga poodi.
Pead muidugi ei julge anda, et just selles asi oli, aga odav katsetus ja kui polegi selles, siis vähemalt üks lüli ahelas jälle uus