Saab .... Saaburu ehk SAAB 96 mootorivahetus

Kõik kahetaktilistest ja V-4 mootoriga autodest
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7180
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#26

E Okt 27, 2014 21:45

Inspiratsiooni: http://www.build-threads.com/build-threads/saab-96-mazda-mx5/


paras rauast robakas kokku ehitatud. romuralliks vist. Mul ikka plaan jääpeal kiiremini liikuda.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
OVE
Postitusi: 79
Liitunud: N Mär 10, 2005 21:21
Asukoht:
Auto:

#27

T Okt 28, 2014 13:12

Muud eelist kui madalam raskuskese nagu polegi, et jääpeal kiiremini liikuda.
Kas selle pärast läks bokser loosi?
wilddog
Saabiklubi liige
Postitusi: 1503
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#28

T Okt 28, 2014 14:21

Inspiratsiooni: http://www.build-threads.com/build-threads/saab-96-mazda-mx5/


paras rauast robakas kokku ehitatud. romuralliks vist. Mul ikka plaan jääpeal kiiremini liikuda.


Palju kaalus mootori ja käigukasti vaheline plaat?
Raskuskese võiks tõesti bokseriga madalamal olla.
Palju on kaalu-võimsuse suhe enne ja pärast mootorivahetust?
Hetkel tundub esiteljel olema suurem koormus ning mootor olema rohkem üle esimese telje. Mootori dünaamika on loomulikult võrreldes SAAB-i mootoriga teine ehk parem. Esiots tundub raske ja endisest rohkem raskust asub üle esitelje, ega see probleemiks ole?
Kui rallit sõita ei kannata saab romurallit ikka :headbang:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7180
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#29

T Okt 28, 2014 14:33

Küll te ikka kõike teate ;))
ju siis nii on :thumb:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
wilddog
Saabiklubi liige
Postitusi: 1503
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#30

T Okt 28, 2014 14:42

Küll te ikka kõike teate ;))
ju siis nii on :thumb:


ma ei tea ralliauto ehitusest mitte halli karvagi. Seepärast ongi mu postituses nii palju küsimärke :wise:
Kasutaja avatar
skyline
Saabiklubi liige
Postitusi: 923
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#31

T Okt 28, 2014 15:29

Igal juhul tore ja põnev tõuaretusprojekt.
Ega sest üle esitelje rippuvast mootorist ju muud häda polegi kui see, et ta hakkab suure tõenäosusega käituma nagu vana Audi ehk esiotsa üles alla noogutama suuremal kiirendamisel. Näiteks nii http://www.youtube.com/watch?v=N2lpUxjJ_qM
ivomets pole küll avalikustanud, mitu kw sel arbuusi mootoril seal originaalis on? Kui näiteks on 66 kw, siis arvatavasti esiotsaga väga noogutama ei kipu :)
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7180
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#32

T Okt 28, 2014 16:21

No mida te jamate )))))))
Subaru mootor istub ilusti vana käigukasti otsa, täpselt sama koha peale, mootoripadjad aga hoopis tagapool kui saabi fordi mootoril. isegai radikas jääb sama koha peale ja el. vent mahub vahele. täpselt nagu ennegi. Asjad muidugi tulid mingid uued.
Tõenäoliselt ka mootor kergem, kuna vana on malmist, see alumiiniumisulamist. kahjuks kaalu ei olnud, muidu võinuks kaaluda.
vana mootor oli 8 klappi, uuel 16.

nüüd on igaljuhul ka summutaja all ja kõik käigud olemas. Käivitub ja töötab ja sõidab ka aga üks pihusti jamab veel.
Homme prooviks nina ja kapoti külge panna ja ümber kvartali ka tiiru teha.

ega palju pole enam jäänud: kütusetorud vedada , pump paaki peita, el. vent ja koonus õhufilter. siis veel juhtmed isoleerida kimpu, aju seinale panna ja peaks olema!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7180
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#33

K Okt 29, 2014 15:01

Esimesed 10 ...15 km läbitud. ta sõidab!
Nüüd tuleb siis mootor ka korralikult käima saada, 1 pihusti on vale ja äkki sellest kesine minek. ja pöördeid ka see mootor eriti üles ei lase. mingi 3 käik ja 115 km/h vaid. ühesõnaga tööd veel on!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13588
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#34

K Okt 29, 2014 15:06

Ma ei lugend siit üldse välja, mis kubatuuriga mootor see üldse on ?
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
keenius
Postitusi: 269
Liitunud: R Dets 22, 2006 16:59
Asukoht: Rakvere
Auto: Saab 9000; Saab 9-3ss; Subaru Impreza; Moskvits 2140SL
Kontakt:

#35

K Okt 29, 2014 15:22

Nagu Ma aru sain On see 2.0 SOCH mootor 85kw ja 172nM.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7180
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#36

K Okt 29, 2014 17:16

2,0 liitrit peaks olema ja 85 kw. 1997 Impreza pealt.

Tegelikult ma sain natukene seda õiget tunnet juba ka proovida! :thumb:

mingi hetk õnnestus 4 silindrit tööle saada ja läksin kruusale. ka 3 käiguga rattad jätavad jälje maha! 16 klappi on ikka parem kui 8. Tõmme on teist moodi!
Samas tuleb asi ikka taas laiali võtta ja käigukasti sidurikojas laagrit vahetada. Jube ragin on kastis. Oma viga, et ei pannud seda laagrit, mis ennem oli. vahetasin lihtsalt sidurikoja mingi suvalise vastu ja näed nüüd 2 päeva tööd juures.
Muidugi summutaja kummitripid sulasid ka mõlemad juba üles.... Palavus. ja ma ei teagi kuidas nüüd summutit riputada?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13588
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#37

N Okt 30, 2014 8:39

Kus kohas sul need kummitripid seal nii lähedal on, et sulama lähevad? Või kui sul summuti nii hõõguma läheb, siis on äkki mingi seade seal väga vale...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7180
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#38

N Okt 30, 2014 8:51

panin 96 originaal summuti püti ja seal tripid kohe püta ülemise osa küljes. kunagi varem ka rallikaga neid põletanud. tavamootoriga nad ei hävine. tuleb radiaatoritena mingeid pikemaid ribisid kasutada. jäigaks ei taha panna, siis ei saa värinast üle....
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7180
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#39

N Okt 30, 2014 18:10

Päev läks sellele, et mootor maha, kast maha, kast lahti, sidurikoja laager vahetusse, kast kokku. Hooratta sees olev laager vahetusse ja ka siduri survelaager vahetusse. Siis kogu komplekt tagasi kokku. Peaks mainima, et lahti võtmine oli nobedam kui fordi mootori puhul aga kokkupanek keerulisem, sest kõik mahub väga napilt sinna kus nad olema peavad. Mõned ringid hoovipeal näitasid, et sellest käigukasti krooksuva laagri murest peaks olema nüüd prii!

Homne päev peaks tooma summutaja trippide kinnitusele vahele plekist radiaatori, mis peaks alandama trippideni jõudvat temperatruuri. Siis nina külge ja maanteele proovima.
Tuleks üks pikem sõit kohe teha....
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
mart284
Iks-mees
Postitusi: 2126
Liitunud: L Aug 11, 2007 20:53
Asukoht: Harku
Auto: Saab

#40

N Okt 30, 2014 22:41

no laupäev saad ju proovida:)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7180
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#41

E Nov 03, 2014 17:27

Nüüd vist asi hakkab sinnamaale jõudma, et kuskile sõita kannataks.
Eelmise korra mõne laagri vahetamine vähendas oluliselt kõiksugu raginaid aga 2 käiguga surudes oli ikka meeletu ragin taga.
Võtsin taas kasti maha ja panin peale mingi teise.

Müstika! see kast mille maha võtsin oli suurepärane, sõitsime alles 2 nädalat tagasi lätis ja aru ei saanud, et ragiseb.seal oli autol teine summuti, mis tegi piisavalt häält, et kasti hääled selle varju jäid, ei miskit muud.
kogemused iga päevaga tulevad. :)Nüüd juba saan 40 minutiga mootori maha ja lisaks 10 minutiga kasti.
Vaatab, mis edasi teeb?! Praegusel kastil 3 käigu sünkronisaatorid kulunud. Kiire käiguvahetus väikese raginaga. Aga sõita saab juba täiesti talutavalt. ja see on selle tegemise juures üks kõige tähtsam verstapost. Muud asjad on jooksvalt lahendatavad.
samas see mootor ka ikka lonkab miskitpidi. Hakkame surveid mõõtma ja pihusteid vahetama.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7180
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#42

R Nov 07, 2014 23:34

Mõtlesin siin kolmapäeva hommikul, et teen ära ühe niisama väikse töö, et vahetan ära generaatori pingeregulaatori. Lihtsalt laadis natukene suure pingega 14,7 V ja tuled kõik vilkusid.
Gene sain maha ca 10 minutiga, siis kohalikku autopoodi koos genega, et kaupmehehärrad saaks koode jne lugeda otse masinalt, mitte kahtlusealla sead mu mälu jne teisi õnnetuid variante ennetada püüdes.
Ja näe, minutit 10 ja kataloogist ja arvutist leidiski sobiva: Et homseks ka saab ja hea puha!
Neljapäeva hommikul kell 9 polnud ei müüjat, kes mulle müüs, ega ka regulaatorit. Osati mainida, et SEE kaup tuleb 9.30 -ks.
Kahjuks 9.30 selgus,, et SELLE firma kaup tuleb reedeti hoopis.
Jõin õlut ja ootasin reedet.
Olles tark läksin poodi kella 9.30 ks. Ja läksin ikka liiga vara. Siis läksin 10 ks. Ja oh sa näe! oligi kohal
Kiirelt kodu ja kolb sooja ja otsad lahti, uued otsad kinni ja peale.
Tuled enam ei vilkunud ja .... laadis 12,3 V. ehk pööretega sain ca o,3 V juurde võrreldes aku pingega. Aga see pole ju see!?
Võtsin uuesti gene maha ja seadsin sammud inimese juurde kes päevast-päeva nende asjadega kokku puutub. Võttis lahti ja nägi tükk aega vaeva, kuni leidis, et pingeregulaatoril on mingid asjad üle. Võtsin regulaatori ja 6 kord tagasi poodi!
Nüüd läksin selle müüja juurde, kes ka midagi teab. Ausalt. Martin nimi. Raunex autopood pärnus. Võib kiita!
Vaatas mu regulaatorit, vaatas genekat, vaatas arvutit, vaatas kataloogi ja läks tõi riiulilt õige!
Sain veel 5 euri tagasi ja ütles, et sellega, mis ma tagasi viisin pole enam midagi teha ja ma olin täitsa seda meelt, et võtku selle hind teise müüja palgast.
/Samal ajal rääkisin talle neljapäevase lõbusa loo, kus ma talverehve alla panes märkasin, et mees võtab tasakaalustuspingilt ratta, kui pingil peal numbrid 30 ja 30 ja keerab autole alla. Ma nagu korra küsisin, et kas niimoodi jääbki, mille peale sain umbes sellise vastuse, et kui üheltpoolt niipalju, siis teiselt poolt ka ja ongi võrdne. Süübimata kohe tema loogikasse tõi õhtune proovisõit maanteel esiratta kohta sellise tunde nagu põrkepall oleks alla keeratud. Kõne omanikule ja hommikul uus tasakaalustamine tegid asja tõeliselt korda. /

Läksin kodu kolb taas sooja, pingeregulaator paika, kene peale ja kõik Ok. 14,2 v ja ei mingeid vilkuvaid tulukesi.

Loo moraal: Olen õnnelik, et paljudel inimestel on tööd!!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7180
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#43

T Nov 11, 2014 23:12

Paar päeva olen tegelnud sellega, et õppida ajust vilgukoodiga vigasid vaatama ja neid kustutama.
Kõige esmalt sai tehtud check engine lapm, selle järel mingid 2 otsa, mida ükshaaval ja kordamööda massis peab hoidma, et tuli vilguks ja koode annaks. siis veel oma nipp kuis aju restartida. toimib!
Vigadeks osutusid lihtsalt pistikute klemmid, mis ei pidanud mitmekordetele kinni-lahti võtmistele vastu.
Nüüd juba hommikul käivitub poolest pöördest ja saab ka kohe gaasi anda..... ühesõnaga on arenguid. aga ikka päris hea veel ei ole. on nagu sapakas, mis saab ebaühtlaselt õhkuja segu kätte....
üks hoops jamam lugu on sellega, et käigukast käib vastu roolilatti ja annab natukene vibrat roolile. ju tuleb kasti kaas maha võtta ja natukene lõigata ja keevitada.
ja siis veel juhtmed ilusasti kimpu siduda, mittevajalikud otsad isoleerida ja vajalikele vajalikud lülitid pele panna.

veel sai paagi sisse pandud kütusetaseme näidik. esimese korraga sai kütusenäidiku asi eemaldatud ja sealt pump paagi pistetud, hiljem genereerisin idee, et näidiku saab kah teaha nii, et ta samade kruvide alla läheb aga jääks august ja seega pumbast küljepeale. kõige raskem oli näidiku konstruksiooni paagist seest ülesse poole hoida, muu asi oli lihtne. igal juhul selle mõne nädalaga olen ca 30 liitirt bensiini põletanud, mootoriga mis päris hästi ei töötanud või tähendab, et töötas avariireziimis. nüüd vaid 2 viga jäänud: huvitav kas need ka segu mõjutavad?
1. wheekle speed sensor ja 2. neutral position switsh?
elame , näeme. ja siis sõidame ja võidame!!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7180
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#44

P Nov 16, 2014 19:04

Nädalavahetus möödus sellega, et laupäeval lõunast otsustasin, et võtan mootori ja kasti veelkord maha ja liigutan seda komplekti nii umbes 8 mm etepoole.
mind häiris ikkagi see vibra, mis tekkis käigukasti kokkupuutel roolilatiga.
kogu kupatus tuli maha 50 minutiga.
mootori patjade kinnitusega oli asi lihtne, 8 mm avad etepoole freesida ja valmis, käigukasti padjaga oli mõttekoht. Kuna mõeldes asjad edasi ei lähe, siis otsustasin saabi originaal padja tuua kinnitusest etepoole ja vahele panna paraja paksusega distantsseibid. Tehtud- mõeldud!
Lisaks vahetasin ära käigukasti veovõllide simmerid.
Kokkupanekul läks mootor kasti otsa paremini ehk lihtsamini. aga suurt nööki nägin taas paraja pikkusega käiguhoovastiku kardaanliigendite tegemisega. ja juba 4 korraga sain, nii et kõik käigud lähevad sisse ja kang kah õiges kohas on.
pudinad külge ja proovima. nüüd enam vibrat ei ole.
Sõida nagu saabiga.

Millegipärast aju näitab knock sensori viga. juhe terve ja õige pinge jõuab sensorini... Peab uurima. kustutasin ajus vead ja siis on masinal tõmme, nii et vähe pole. Aga nii kui check engine põlema lööb on nagu jõust midagi kadundud....

Aga tundub, et hakkab vaikselt asja saama!!

Muidugi kui ma viitsin täiesti tutkate laagritega veel ühe kasti ehitada, siis vahetan ära kah. Esime start on vist 20.12. Aega veel on, kui ühtepidi mõelda- samas nädalad lendavad linnutiivul.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7180
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#45

T Nov 18, 2014 23:36

Kogu tänase päeva istusin autos ja proovisin kõiksugu asju sättida nii, et veakoodid ära kaoks. hommikul 8.00 alustasin ja kell 15.15 lõpetasin. päeva kroonis edu!

Kogu jama selles, et näitas knock sensori veakoodi ja sinna juurde muid vähemtähtsaid. kuna mul 2 kasutatud sensorit, siis mingi aeg sain mootoritule kustu ja masina sõitma, siis hetk hiljem taas viga sees ja jõudu pole. peale tunde jamamist m'rkasin, et niikaua kui sensor ei ole tuline ta töötab, kui kuumeneb, siis peetis. ja nii mõlemaga. Kuna need sensorid on väga õrnad asjad ja neid pingutatakse kindla jõuga, siis võisid nad mõlemid puruks olla ja mitte korrslikult töötada.
>Proovisin, et panin sensori natukene teise kohta, mis nii tuliseks ei lähe ja proovisõidul üle 100 km, tõepoolest seda viga enam ei näitanud ja jõud kuskile ei kadunud!! JEEEE!!!
keskmine kytusekulu maanteel kiirusega 100...110 8 l/100 km peale. Nagu isa zigull kunagi. Aga zigullil olid väikesed rattad ja vist sellepärast ta niimoodi edasi ei astunud. ei tea...

Igaljuhul nyyd saab natukene kergemalt hingata ja tegelda asjadega kus mõelda pole vaja. ( mõtlemine ei ole minu tugevamaid külgi)
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
praktikant
Postitusi: 340
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-5 Griffin 1998
9-3 Arc 2006

#46

K Nov 19, 2014 16:12

Ei taha projekti pidurdada, aga ehk on abiks:

http://www.youtube.com/watch?v=W2cFuheKBgQ

siin testitakse miski Subaru koputamise andurit

pikk lugu, aga oluline osa on viimane kolmandik.

Takistus on ca 700K. Kui seda on raske mõõta, siis on ka 2. variant, pingega:
pingelang on ca 2,5 V, s.t. 2,5 jääb siis 5-st alles ka.

see anduri teise kohta tõstmine sarnaneb veeanduri ringitõstmisele, kui mootor liiga kuumaks läheb...:)
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
Kasutaja avatar
skyline
Saabiklubi liige
Postitusi: 923
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#47

E Mär 02, 2015 13:33

Väike vihje/idee ivometsale tulevasteks võimalikeks tegemisteks ;)
Rootsis 1950a Saab 92 peale pandud 1999a Saab 9-5 Griffini 3,0 V6 mootor, käigukast ning ka sisu üle käidud http://teknikensvarld.se/provkorning-av-saab-92-v6-griffin-156999/
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7180
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#48

E Mär 02, 2015 14:43

Kirjutan ka, nüüd millal peaks talvisel hooajal punkt olema pandud.
Sõidetud 4740 km. Valu ja vatti saanud kõvasti!

Tehnika poole pealt ei puudutanud mitte kui midagi kogu talve jooksul. V.a. paisupaagi kork, mida sai algul vahetatud erinevate vanade vastu ja tihendeid alla pandud, kuni lõpuks leidsin poest ühe, mis täpselt sobis. Siis kadus ka igasugune kuumenemisprobleem.

Kuna selgus, et mootor võtab veidi õli, siis sai õli vahetevahel natuke lisatud. Praeguseks seega 4l. koos vahetusega läinud.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Vasta