1. leht 2-st

Saab .... Saaburu ehk SAAB 96 mootorivahetus

Postitatud: P Okt 05, 2014 21:34
Postitas ivomets
Kuna see 2014 aasta on olnud siiani piisavalt töine, siis mõtlesin, et võiks aastalõpus veidi mängida ja niisama olla.

Kõik algas sellest, et kuskil võistlusel tuli 1 subaru mees juurde ja pakkus, et kas sa subaru mootorit sellele oma masinale peale panna ei taha. Ma ütlesin, et tahan küll ja nüüd mõned päevad tagasi sai mootor koju.

Et kõik ausalt ära rääkida, siis on tegemist vabalthingava mootoriga; mis normaalsete elutingimuste jätkudes ja tööd tehes võib olla vaid vaheetapiks t- mootori pealearetamiseks.
1. päev vaatasin mootorit niisama ja vaatasin ka saab 96 käigukasti. Peale selle ka kõiksugu sidureid, korve hoorattaid , survelaagreid , sidurivõlle ja kõike mis kodus ripakil oli. öösel mõtlesin.
2. päev võtsin käigukastil otsast 10 mm maha. samuti saagisin 10 mm paksusest plekist ühe suure ristküliku, millest oli plaan kasti ja mootori vahele vaheplaat teha. mõned mõõtmised ja kärnimised ja puurimised ja saigi plaat mootori külge ning mõni aeg hiljem ka kast plaadi külge. Töö täpsuseks hindan 0,5 mm. ma arvan, et sai hea. ÖÖsel mõtlesin
3. päeval sai relakaga saabi kere näritud ja mootor sinna auku uputatud. Liiga ära uppus. Igaljuhul rinka jaoks oleks ideaalne. Metsa mitte. Nüüd tuleb karteri põhja ülespoole toomiseks mootori padjad samuti mingi 30 mm tõsta. Lõpuks pesin mootori puhtaks. Peals oli kirjutatud SUBARU!

Tuleb öö hakkan mõtlema; siduri ketas tuleb kahest kettast teha; kuidas? Survelaagrile tuleb otsa lisatykk teha; Millest?
El, skeemi vaja, et aju ja mootor ühendada; kust saab? kuidas starteri paika saab? jne...

ja tegelikult oleks mul ühte kere vaja, kuhu peale see kõik ehitada...

Mõned pildid ka:

Pilt

Pilt

[img=648x486]http://mb4.live.hot.ee/rps/D/2610998.jpg[/img]

Saab .... Saaburu ehk SAAB 96 mootorivahetus

Postitatud: P Okt 05, 2014 21:40
Postitas vvs
Ootame siis Eesti esimest Saabarut :head:

Saab .... Saaburu ehk SAAB 96 mootorivahetus

Postitatud: P Okt 05, 2014 22:02
Postitas KorK
Miks mitte jätkata kohe ka Subaru nelikveoga...:cool:

Saab .... Saaburu ehk SAAB 96 mootorivahetus

Postitatud: P Okt 05, 2014 23:07
Postitas anthillse
Mu sõber omab seda firmad ja tegeleb Arbuusidega , ehk saad sealt abi http://www.nipponauto.ee/

Saab .... Saaburu ehk SAAB 96 mootorivahetus

Postitatud: P Okt 05, 2014 23:48
Postitas yksheikki
Äge asi on siit tulemas. Jõudu :head:

Saab .... Saaburu ehk SAAB 96 mootorivahetus

Postitatud: P Okt 05, 2014 23:56
Postitas napoleon
Kui niikaugele jõuad, siis võib tekkida ka küsimus, kas 96 käigukast vastu peab. Aga põnev projekt, ootan ka ise mis sellest tuleb :)

Saab .... Saaburu ehk SAAB 96 mootorivahetus

Postitatud: P Okt 05, 2014 23:59
Postitas ivomets
Kui niikaugele jõuad, siis võib tekkida ka küsimus, kas 96 käigukast vastu peab. Aga põnev projekt, ootan ka ise mis sellest tuleb :)


See on ju Rootsi rauast. :poke:

Juba esimene katse käigukasti sidurivõlli treida andis tulemuse, et materjal, millest see tehtud on kõva! ja mitte ainult pealt.
Samas mu naine on kunagi ka tigu ja taldriku tükkideks saanud...:fight:

Saab .... Saaburu ehk SAAB 96 mootorivahetus

Postitatud: E Okt 06, 2014 11:23
Postitas richard
Kreisi kreisi :beer:

Saab .... Saaburu ehk SAAB 96 mootorivahetus

Postitatud: E Okt 06, 2014 20:23
Postitas ivomets
Tänane päev tõi niipalju selgust , et homme õhtuks
võiks selle mootori ja kasti ühe kuuluvaks lugeda:

Sai peale sobitatud starter; ja isegi ringi veab, siis sai lammuusest otsitud paras siduri ketas, mis tuleb paaritada saab 96 kettaga, samuti mingi suvaline survelaager, mis samuti paarituma peab 96 survelaagriga.

Päeva naelaks oli 10mm paksusest vaheplekist sisemise osa, mis on umbes hooratta läbimõõduga, välja lõikamine. Selleks kulusid ära kõik relaka kulund kettad, mia ma olen alles hoidnud, et plekki kurviliselt lõigata. Ma arvan, et neid kulus nii 40+. samas aega vaid minutit 40, ei enam. kuigi alul käisid ka mõtted laserlõikuse peale mõeldes.... aga see hind oleks kindlasti kirves olnud ja aega oleks kah päev läiind või enam....

Homme peaks el. asju vaatama hakama

Saab .... Saaburu ehk SAAB 96 mootorivahetus

Postitatud: E Okt 06, 2014 22:14
Postitas stennadi
Mis mootor see täpsemalt on, mis sinna vahele läheb ?

Saab .... Saaburu ehk SAAB 96 mootorivahetus

Postitatud: T Okt 07, 2014 8:40
Postitas Cyber
Arbuusi vabalthingav bokser

Saab .... Saaburu ehk SAAB 96 mootorivahetus

Postitatud: T Okt 07, 2014 16:45
Postitas ivomets
Tänasega siis asi sealmaal, et moto ja kast on laulatatud ja kerevahele pandud nii nagu nad seal olla võiks.
Sealhulgas ka sidur ja survelaager modifitseeritud, ning mootor käib starterist ringi.
Nüüd siis vaja 39 le värvilisetraadi otsale leida õige nimi ja midagi nendega edasi teha ja kütuseasjad . aga praegu puudub el. skeem.

Survelaager ona nüüd kahest laagrist koosnev
Pilt
Ja siduriketas erinevate ketaste segu.
Pilt

Pilt

Saab .... Saaburu ehk SAAB 96 mootorivahetus

Postitatud: T Okt 07, 2014 23:30
Postitas strife
Sa ikka ei väsi üllatamast!

Jõudu !


Terv

Saab .... Saaburu ehk SAAB 96 mootorivahetus

Postitatud: L Okt 11, 2014 22:16
Postitas ivomets
Asi tahtis juba vahepeal soiku jääda: Ma lihtsalt ei suutnud leida netist elektri skeemi!!!
kolmapäeval ja neljapäeval oli kokku pea mingi 15 tundi netis ja otsisin vajalikku skeemi; ei leidnud!!
ka kohapealsest esindusest ei saanud midagi, ka neil polnud.
reedel ühendasin bensiinitorud ja läksin tõin auto küljest veel hunniku juhtmeid ja bensiini pumba- mis ma ikka niisama mõttetult netis surfan ja tuhandeid lehti alla laen.
Jõudsin tartust tagasi ca 22 paiku ja kell 00.15 leidsin netist koha, kus võis olla skeem.00.35 laupäeva varahommikul oli asi olemas!
siis kiire uni ja hommikuvalgusega juhtmeid ühendama.
pimeduse saabumiseks veel sädet ei saanud :head:
samas ei märganud, et mõnda viga oleks ka teinud ja veel on mingi paarkümmend otsa ripakil, millest võib sõltuda, et aju päris tööle ei ole hakanud.
eks pea alates kaitsmekarbist ja süütelukust asju vaatama hakkama. Mootoripoole peal nagu paar tundmatut pistikut ja juhet veel vaid üle.
tegelikult on päris mõnus peaga ka vahepeal tööd teha ja kogu seda süsteemi oma paarisaja juhtmeotsaga hetkekski meeles pidada!!

Saab .... Saaburu ehk SAAB 96 mootorivahetus

Postitatud: P Okt 12, 2014 10:26
Postitas ivomets
Hommik on õhtust targem!

Leidsin 2 otsa kuhu voolu ei tulnud. Ühendasin kokku ja starteri lahtilaskmisel nägin nõrka sädet!
Panin peale uue aku ja pumba taha ja käis! oleks ehk eilegi käima saand kui poleks kasutanud akulaadijat/starterit koos mitu aastat vana täiesti surnud akuga. lihtsalt pingelang oli niiii suur, et ei jätkunud sädeme tekkimiseks.
Lootust on!

Pilt

Saab .... Saaburu ehk SAAB 96 mootorivahetus

Postitatud: E Okt 13, 2014 16:34
Postitas OVE
Kas see mootor on v4 -st raskem v kergem?
Miks subaru kast kasutusele ei läinud?

Saab .... Saaburu ehk SAAB 96 mootorivahetus

Postitatud: E Okt 13, 2014 17:36
Postitas ivomets
Kas see mootor on v4 -st raskem v kergem?
Miks subaru kast kasutusele ei läinud?


lisaks sinu küsimusele on 4 inimest vähemalt välja käinud küsimuse, et miks sa nelikvedu ei ehita?

ma lihtsalt tahaks midagi valmis ka ehitada, mitte aastaid midagi nokitseda, mille tulemust võib olla kunagi ei näe.
muidugi kui keegi soovib, et ma talle ehitaks, siis hea meelega! Ei näe mingit probleemi. Nii et ....

Saab .... Saaburu ehk SAAB 96 mootorivahetus

Postitatud: E Okt 13, 2014 19:42
Postitas OVE
Tegelikult pidasin ainult esivedu silmas. Mul on 1.6 mootoriga esiveoline subaru impreza, mul pole täpselt silme eest selle kast, aga arvan, et see pole palju suurem kui saabi enda oma. Ma usun, et selline kooslus oleks natukene vastupidavam tulnud.

Saab .... Saaburu ehk SAAB 96 mootorivahetus

Postitatud: E Okt 13, 2014 20:13
Postitas ivomets
Tänase poole päevaga sai kõik juhtmete ühendused üle joodetud ja juhtmed kenasti punti köidetud ja releed ja muud asjad kere külge paigale pandud. ja aju autosse salongi. armatuurile peaks tulema 2 lisalülitit: fuel pump ja main relay. Nüüd tuleks gaasitrossi peale mõtlema hakata.
Siis mootori kõrgus paika ja egas muud pole, kui teise kere peale. tegelikult oleks vaja üks tuuning õhufilter ka leida . lihtsalt selle suure kasti jaoks pole kohta.

Saab .... Saaburu ehk SAAB 96 mootorivahetus

Postitatud: E Okt 13, 2014 21:14
Postitas Tartz87
Edu ja jõudu ehitamisel seda liikurit tahaks isegi näha :cool:

Saab .... Saaburu ehk SAAB 96 mootorivahetus

Postitatud: T Okt 14, 2014 7:59
Postitas Cyber
Koobastesse oled augud lõiganud, et mootor ära mahuks, kas see asi pärast keerama ka hakkab? Või jääb kitsamaks ehitatud koobas ette?

Saab .... Saaburu ehk SAAB 96 mootorivahetus

Postitatud: T Okt 14, 2014 8:19
Postitas ivomets
Koobastesse oled augud lõiganud, et mootor ära mahuks, kas see asi pärast keerama ka hakkab? Või jääb kitsamaks ehitatud koobas ette?


eks ma nende aukudega natukene üle kah pingutasin. pole ju kunagi saab 96 remontinud, et teaks, et käigukast ja mootor ei asetsegi täpselt keskel vai ca 4 cm paremal pool. Seega juhipoolne ava on täiesti ilmaaegu. aga teiseltpoolt tuleb kyll mingi 4...5 cm lanzekat väljapoole viia. keeramist segama ei hakka.

Saab .... Saaburu ehk SAAB 96 mootorivahetus

Postitatud: K Okt 22, 2014 19:51
Postitas ivomets
Nüüd siis taas 3 päeva projektiga tegelnud . Vahepeal nädal läks metsa tuli tegelda maistemate ja mittemaiste asjadega. Aga nüüd loodan, et saab midagi edasi tehtud.

Sai tumesiniselt masinalt saabi oma moto maha võetud ja doonori abiga parema lanzeka 4 cm välajapoole viidud.
Kõige keerulisem oli mootor koos käigukasti ja omavahel ühendatud mootori patjadega uuele kerele vahele tõsta ja siis patjade kronsteinid kinni fikseerida, et nad jäädavalt vajalike tugevdustega paika keevitada.
Ma ei tea kas sai piisav aga eks aeg näitab.
Siis sai see kõik kinni keevitatud ja krunditud, värvitud . Samal ajal sai ka käigukasti sidurikoda õige kasti külge ühendatud koos uue käigukastivõlliga ja uue kahest survelaagrist tuunitud survelaagriga.
Ja lõpuks proovisin kere peale panna kasti, siis kasti otsa mootori ja siis mootori ja kasti mootoripatjadele. Kirumist ja vandumist oli omajagu aga lõpuks sai kõik paika. Tegelikult oleks ka lihtsamalt saanud aga aega oleks läinud ca 2 h. enam, kui oleks poolteljed välja võtnud ja hiljem tagasi pannud.
Esmapilgul sai ülevaadatud, et roolilati ja kkasti vahe on vaid ca 2 mm, samuti karteripõhja ja kere vahe vajaks suurendamist veidi. Aga muidu tundub, et sobib. Isegi tundus, et sidur lahutab. Aga see selgub täpsemalt homme. Prooviks starteri külge panna ja vaadata mis sidur teeb.Pilt

Saab .... Saaburu ehk SAAB 96 mootorivahetus

Postitatud: E Okt 27, 2014 20:33
Postitas ivomets
Esimesed meetrid sõidetud. Ja asjad hakkavad vaikselt kõik paika loksuma: pool summutajat tehtud, radikas, lõdvikud, autosse tuleb sooja, gaasi saab autost anda, samamoodi võtmest starterit keeratud: Kõik mootori õhutorud on ühendatud, töötab tühikäigul ilma et gaasiga peaks mängima. 3 käiku on olemas juba.
Aga häda selles, et aju ei suuda 1. silindri pihustit avada.
Poolteist päeva pole andnud tulemust, et kuskilt sellist aju leiaks, või kedagi, kes viitsiks natuke aju kallal pusida ja vea leida.

Muide, 3 silindriga paigast 2 käiguga polnud mingeid probleeme minema saada... huvitav, tahaks juba dünaamikat proovida!!!

Saab .... Saaburu ehk SAAB 96 mootorivahetus

Postitatud: E Okt 27, 2014 21:29
Postitas KT100
Inspiratsiooni: http://www.build-threads.com/build-threads/saab-96-mazda-mx5/