v4 klappide reguleerimine ja soojenduskraani asevariant

Kõik kahetaktilistest ja V-4 mootoriga autodest
Vasta
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#1

N Juun 29, 2006 12:38

suurte masside pingsal nõudmisel väike õpetus:

alustatakse algusest

Lisatud failid
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

N Juun 29, 2006 12:39

ja jätkatakse

Lisatud failid
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Nakataja
Postitusi: 397
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#3

N Juun 29, 2006 16:15

Suur Mass tänab sind õpetuste eest :notworthy:
Aga kui need märgid on kohakuti, mitmes silinder siis tavaliselt töös on ja mis moodi sa seda 180 pööret teed? Kas lihtsalt keerad käsitsi seda ratast?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#4

N Juun 29, 2006 16:20

kui märgid kohakuti, siis kas 1 või 4 silinder.
ja keerad käsitsi vent rihmast. ja täpselt 180 kraadi on vaja.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Nakataja
Postitusi: 397
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#5

N Juun 29, 2006 16:50

No uurin-puurin õhtul pisut seda asja.
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#6

N Juun 29, 2006 17:01

A) s.l. klapp 0.3-0.35 ; v.l. klapp 0.35-0.4

B) mina seda lehtkaliibri asja tegelikult eriti ei salli, eriti just sedasorti klappide puhul, mis omavad ka mõnusalt sissekulunud klapi-nookuri vahelisi pindasid. ja kui "tuugalt" see kaliiber ikka vahele peab minema, kas "1PK tihedamalt" või "1PK lobedamalt"? õige oleks ikka indikaatorkell. kuid - kuna kella paika panemine on paras tükk tööd ja kuna ka 99.9% juhtudest küüliku v4 pole nüüd teab mis võidusõidu sätungis mootor ja kuna inimene on loomult laisk, siis igakord lõpetan ikka ropendades selle lollaka lehtkaliibri variandiga. küüliku klappi saab panna ka täiesti kõhutunde järgi - keerad nulli ja väikse "tiksu" võrra tagasi, kusjuures "tiks" peab v.l. klapil olema "1PK" võrra suurem. "Tiks" on küüliku mootori klappidel kohustuslik. ükskord "teaduse huvides" panin vahed veidi alla lubatu ja käik läks küll väga siledaks ja võibolla ehk ka väheke äkilisemaks , kuid tulemusena küpsetas 300 km ls jooksul paaril v.l. klapil kübarad kõveraks. nii et vt A)
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#7

N Juun 29, 2006 21:31

esiveolistel keeratakse ikka nii, et üks ratas õhku ja neljas käik sisse ja keera rattast nagu ise tahad...
vent. rihmast ei ole küll kunagi tulnud pähe keerata, aga kes otsib raskemaid teid, eks see proovib;)

p.s. kui mootor juba täitsa ''kohv'' on, eks siis on rihmast kindlasti hea keerata...
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#8

R Juun 30, 2006 8:46

küülikul saab vabasiduriga edasitagasi kah nõkatada - 3.-4. käik sees, küünlad maas. tagumise käiguga peaks saama samal teel "üle liigutamist " tagasi korrigeerida. kui autol on molu maha keeratud siis saab ettevaatlikult vabakäigu puhul keerata ka mingi rihmaratta poldist ( vist tasak võlli ratta) , aga seda peab rahulikult tegema - tasak võlli tekstoliithammakas on defitsiit tänaseks päevaks
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#9

R Juun 30, 2006 9:51

Algselt postitas: mart96
esiveolistel keeratakse ikka nii, et üks ratas õhku ja neljas käik sisse ja keera rattast nagu ise tahad...


kui auto tungi peal ja ratas maast lahti, siis ei ulatu ma enam kapotiall tegutsema.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#10

K Juul 05, 2006 13:07

soojenduskraan

Lisatud failid
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#11

K Juul 05, 2006 13:07

teisalt

Lisatud failid
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#12

N Juul 13, 2006 20:56

Soojakraan on Volkswagen/Audi kapoti alt?
Nakataja
Postitusi: 397
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#13

R Juul 14, 2006 10:39

Sai ka see kraan lõpuks ära vahetatud, kuna vana originaali remont enam ei õnnestunud. Uue kraani leidsin Järve lammarist ja maksin 50 eeku. Ei teagi mis masina oma oli aga suht sarnane selle Ivometsa omaga, ainult torude asend pisut teine. Igatahes paika läks asi täitsa hästi ja tööle ka :thumb:
SeekordJaak
Saabiklubi liige
Postitusi: 123
Liitunud: T Mär 29, 2005 14:47
Asukoht:
Auto:

#14

K Mai 21, 2008 13:14

Küsimus: kas V4 klapivahede regullimisega saab hakkama ka mootorikauge, aga ehtsat eesti hakkamist täis inimene? Mis selleks tööks tarvis on ja kuidas asi käib?
Karburaatori kruttimisega läksid oma masinal asjad juba palju paremaks, aga miski häirib mind ikkagi.
arhitekt
Postitusi: 119
Liitunud: R Dets 08, 2006 11:19
Asukoht:
Auto:

#15

K Mai 21, 2008 13:44

mina mootorikauge inimesena sain hakkama, suurepäraseks abiks on see teema siin
SeekordJaak
Saabiklubi liige
Postitusi: 123
Liitunud: T Mär 29, 2005 14:47
Asukoht:
Auto:

#16

K Mai 21, 2008 13:50

Aitüma, arhitekt, sellest teemalingist peaks piisama küll!
Martin460
Postitusi: 110
Liitunud: K Veebr 16, 2005 17:47
Asukoht:
Auto:

#17

K Mai 21, 2008 13:50

Klapikambri kaaned võtad maha...ootad kuni kõik maha jahtub juhul kui on kuum mootor.Vändast keerad rihmaratta märgi esikaanel oleva märgiga kokku.Ülemise surnud seisu märgiga. Kui selles asendis vänta liigutada edasi-tagasi veidi siis liiguvad natukene kas esimese või neljanda silindri nookurid vastupidises suunas.
Kui neljanda silindri nookurid liiguvad edasitagasi siis regullitakse 1,2,4 ja 6-s klapp. Kui esimese silindri nookrid liiguvad omavahel siis regullitakse 3,5,7 ja 8-s klapp.
Seejärel keeratakse vänta üks ring ja regullitakse ülejäänud.
Klappe on kokku 8 ja loetakse neid alustades paremalt esinurgast.
Sisselaskeklappide vahe peab olema 0,35 ja väljalaskeklappidel 0,40 mm.

Algselt postitas: SeekordJaak
Küsimus: kas V4 klapivahede regullimisega saab hakkama ka mootorikauge, aga ehtsat eesti hakkamist täis inimene? Mis selleks tööks tarvis on ja kuidas asi käib?
Karburaatori kruttimisega läksid oma masinal asjad juba palju paremaks, aga miski häirib mind ikkagi.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#18

K Mai 21, 2008 14:25

krt, mina seda universaalset klappide reguleerimist esmapilgul ei pooldaks.
Õigem ikka silindrite kaupa , siis kui kolb ylemises surnud seisus.
kahjuks sinisest piiblist kah kiireslt ei leidnud teemat.

ja veel: vänta ainult liigutada yhes suunas, mitte edasi tagasi vaid ainult edasi, siis jäävad kõik detailid pinge alla, ehk ilma lõtkuta. tagasi liigutamisega tuleb lõtk sisse ja siis kõik asjad nihkuvad selle lõtku suuruse võrra.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Martin460
Postitusi: 110
Liitunud: K Veebr 16, 2005 17:47
Asukoht:
Auto:

#19

K Mai 21, 2008 14:59

Ma ka regullinud igatmoodi neid.Kui pinged on nookuritelt maas siis võib küll vänta liigutada veidi edasi-tagasi...reguleeritavad nookurid ei liigu.
Teema oli algselt tegelikult karpa kohta.:)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#20

K Mai 21, 2008 15:11

jah, sinine piibel räägib ikka nii nagiu martin kirjutas: 2 korraga kõik klapivahed tehtud! huvitav oleks täitsa proovida.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14293
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#21

K Mai 21, 2008 15:37

Njaa, pole ammu teemasid jaganud-liitnud..:) Ühesõnaga, kel mingil põhjusel oli bookmargitud see teema, kuhu Arhitekt enne viitas, siis uuendage see bookmark ära siinse teema pihta..:) muutke lõpus "viewthread.php?tid=3220" ära "viewthread.php?tid=8336"-ks
Õnneks foorumisiseselt teemades seda lingitud ei olnud..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
ArdoH
Postitusi: 81
Liitunud: E Nov 19, 2007 18:54
Asukoht:
Auto:

#22

N Mär 26, 2009 3:58

Kas keegi Tallinnas mõistliku tasu eest regullimist teostab?
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#23

N Mär 26, 2009 7:01

Algselt postitas: ArdoH
Kas keegi Tallinnas mõistliku tasu eest regullimist teostab?

Ma usun, et kõik kohalikud saabiremontijad saavad selle tööga hakkama. Keerulist pole seal ju midagi.

EDIT: Klapiregulliga peaks kõik autoremondiga sina peal olijad hakkama saama.
mad1
Postitusi: 601
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#24

N Mär 26, 2009 13:01

Algselt postitas: suur
Algselt postitas: ArdoH
Kas keegi Tallinnas mõistliku tasu eest regullimist teostab?

Ma usun, et kõik kohalikud saabiremontijad saavad selle tööga hakkama. Keerulist pole seal ju midagi.


ka kõik fordiremontijad saavad hakkama..tegemist ju fordi mootoriga eelkõige
Vasta