Küsimuseks V4 mootoriõli vahetus

Kõik kahetaktilistest ja V-4 mootoriga autodest
Vasta
SeekordJaak
Saabiklubi liige
Postitusi: 123
Liitunud: T Mär 29, 2005 14:47
Asukoht:
Auto:

#1

E Apr 09, 2007 14:27

terekest!
Kevad käes ja viimane aeg käed õliseks parkida.
Aga millise õliga? Sooviks ellu äratada aastaid seisnud V4 mootori, millel sees tundmatu must löga. Esimese hooga laseks vanad mahlad välja ja uus täissünteetiline peale, aga siis hakkasin mõtlema, et äkki ehmatab vana saasta liiga äkitse lahti? Pärast kõik kohad ummistunud jne. Soomlaste foorumis hoiatati samuti täissünteetilise eest. Et lööb tihendid lekkima ja mis kõik veel... Varem on siin foorumis olnud juttu Flushing oili plussidest ja miinustest, sellegi lugesin läbi.

Siis meenus minevikust, kuidas kunagi sai samuti töökorras V4 tundmatu õli vahetatud täissünteetilisega ja kohe pärast seda keeldus mootor koostööst. Külmalt käivitus, aga jubeda detonatsiooniga ja välja suri koheselt, kui gaasipiitsa turjal ei hoidnud. Käima läks siis alles pärast täielikku mahajahtumist.

Selline probleem väikesest asjast, aga muidu tipp-topp mootorit ei tahaks õli vahetusega tuksi keerata...
maxuud
Postitusi: 533
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#2

E Apr 09, 2007 14:37

Aga milleks üldse sünteetiline ? Mis nagu asja mõte on.
Sellele ajal kui see mootor välja mõeldi oli ju mineraal ja ka manualis on ju soovitatav tavaline 5W30 vist, asendusena 10W40 ka vist sobib.
No ma ei hakkaks küll katseeksituse meetodil proovima midagi sellist mida tootja pole ette näinud, -soovitanud. Kas üldse tohibki sünti panna.
Muideks pole poestki tavalist mineraali näiteks 5W30 või 5W40 või 0W40 naljalt leida, ma käinud muidugi ka vähe poes.
Aga küüliku mehed teavad paremini vastata.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#3

E Apr 09, 2007 15:37

õlivahetus ei tee kyll käsi kuidagi õliseks. parem võta mida põhjalikumat ette, siis saad 2 nädalat oodata, kui käed natukenegi puhtamaks hakkavad minema.
aga õlikohepealt
pane mida tahad.
kui just mootor väga saasta ja tagi täis on, siis ennem poolsynt ja mineraal, kui täissynt.
arvatavasti kulunud, nagu need kõik , siis parem 40 lõpuga õli ( näit 5w-40) kui 30 lõpuga.
ja ei õlist sõltu, kas hakkab tihendistest läbi andma , või mitte, see ikka puht tihendite värk.
samuti ei muuda õlivahetus mootori töötamist ja detonatsiooni veel vähem.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Vasta