Küüliku ( Saab 96 ) lisavarustus ja tuuning

Kõik kahetaktilistest ja V-4 mootoriga autodest
krss
Postitusi: 286
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:11
Asukoht:
Auto:

#1

T Apr 24, 2007 21:14

Neid haruldasi ja kollektsionääride poolt otsitud asju tundub olevat küülikul üksjagu, mida ise nagu otsidagi ei oskaks. Näiteks see seieritega kell "96" sildi asemel, mida meie haruldaseks peame, kuid haruldased ning otsitud on oranzhide seieritega kellad, mitte valgetega. Siia võiks panna igasuguseid pilte, mida tuuningfirmad on 1.5L küülikule valmistanud (st mitte isearetatud asjad).

Esimese asjana siis Saabi originaal tulehoidjatel asuvad lisatuled. Neid pandi vaid 1.5 mootoriga isenditele, kuna 1.7L V4 on olemuselt "kuumemad" ning nende puhul hakkasid need lisatuled jahutust segama. Huvitav on ka see, et keskmine lisatuli on nn selge klaasiga, mille kasutamine teeliikluses on keelatud. Nii et kui tahad saada autot uunikumiregistrisse, käid sellega ülevaatusel, seejärel kruvid keskmise tule küljest ära, seejärel käid tehnoülevaatusel ning pärast paned jälle tule tagasi. Just samal põhjusel oli ka sel autol peale garaazhist välja ajamist veel keskmine tuli puudu. Mask ise on see enim hinnatud ümarate tuledega kroommask USA turule, mille komplekteerimisest siin foorumites ka varem juttu olnud

Nahkrihm üle kapoti on samuti lisavarustus ralliautodele. Sellel autol on see veel originaal, mitte taastatud. Selle mõte on siiski natukene arusaamatu, sest isegi kui tuuleriiv ei pea ning kapott ootamatult lahti hüppab, ei segaks see isegi mitte sõitmist, kuna tuul ise surub juba kapotti kinni :D

Lisatud failid
krss
Postitusi: 286
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:11
Asukoht:
Auto:

#2

T Apr 24, 2007 21:23

järgmisel pildil on küüliku originaal sportistmed, tagant paistab ka originaal puur. Jällegi huvitav moment, et sportistmed paigaldati nii taha, et need olid peaaegu vastu tagaistet. Ja kuna sporttagaistet küülikutel polnud, siis need autod nägidki seest välja natuke kirjud, et mustad esiistmed ning tagaiste sama värvi muu salongiga. Toru küljes parema tagaakna kohal paistab ka originaal kollane esmaabikott. Sarnane olukord oli ka kaubikutena müüdud Saab 95 puhul, et neil olid mustad nahast esiistmed ning sinna komplekti sobivat tagaistet pole Saab kunagi valmistanudki. Pildilt paistab ka küüliku originaal nahkrool, aga see pole enam nii suur haruldus

Lisatud failid
krss
Postitusi: 286
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:11
Asukoht:
Auto:

#3

T Apr 24, 2007 21:24

Vanema küüliku veljed ja kapsel. Tavaliselt on sealt puudu need pildil olevad alumiiniumist rõõmurõngad

Lisatud failid
krss
Postitusi: 286
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:11
Asukoht:
Auto:

#4

T Apr 24, 2007 21:25

Mahlade hoidmiseks mõeldud pudelihoidja pagasnikus. Kroomstangedega versioonidel oli tagurdamistuli algselt stange peal

Lisatud failid
krss
Postitusi: 286
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:11
Asukoht:
Auto:

#5

T Apr 24, 2007 21:26

Tehase poolt kinnitati neljapunkti vööd tagaakna alla

Lisatud failid
krss
Postitusi: 286
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:11
Asukoht:
Auto:

#6

T Apr 24, 2007 21:28

Originaal sportsumpsi viimane pütt oli naljakalt viltu taga. Kui aega saan videote pakkimisega, siis tulevikus saab ehk ka kuulda, mis häält sealt sumpsist tuli 8000rpm juures

Lisatud failid
krss
Postitusi: 286
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:11
Asukoht:
Auto:

#7

T Apr 24, 2007 21:32

Laiemad tagatiivad sprint-autodel, et mahuks alla laiemad rattad. Siin on siis all Saab 99 "tykkivanteet". See konkreetne auto on põrandalt käiguvahetamisega (mitte nagu Sonett III-l) ja on andnud dünos välja üle 300hp ning praegu õnneks inimese käes, kel on võimalusi ning oskusi see originaalkorda taastada

Lisatud failid
krss
Postitusi: 286
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:11
Asukoht:
Auto:

#8

T Apr 24, 2007 21:33

Selliste vahetükkidega saab kõige lihtsamini muuta poldivalemit. Kui kellelgi on huvi lasta neid mõnel treialil järgi teha, siis saan neid soovi korral laenata

Lisatud failid
krss
Postitusi: 286
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:11
Asukoht:
Auto:

#9

T Apr 24, 2007 21:34

Sport 96 armatuuris puudus spidomeeter kui selline täielikult :)

Lisatud failid
krss
Postitusi: 286
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:11
Asukoht:
Auto:

#10

T Apr 24, 2007 21:37

Nendel piltidel on kahte eri tüüpi esispoilereid, mida küülikutel kasutati. Neid, mis maas on, saab osta hinnaga 50eur/tk + transpordikulud, kuna just praegu lasti neid teha väike partii juurde. Kui õigesti mäletan, siis letihind oli vist 130 euri...

Lisatud failid
krss
Postitusi: 286
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:11
Asukoht:
Auto:

#11

T Apr 24, 2007 21:39

Siin on veidi paremini näha seda originaal nahkrooli. Tahhokaid oli vähemalt kahte versiooni. Ühed olid suunatud otse juhile, rallikatel olid need aga sellise viltu kinnitusega, et oleks näha ka kõrvalistmelt

Lisatud failid
krss
Postitusi: 286
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:11
Asukoht:
Auto:

#12

T Apr 24, 2007 21:40

Kaardilugemise lambid olid originaalis uste kohal

Lisatud failid
krss
Postitusi: 286
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:11
Asukoht:
Auto:

#13

T Apr 24, 2007 21:43

Külma õhu sissevõtt paigaldati radiaatori kõrvale mh ka Jubilee mudelitel, mis andis mootorile juurde 2kW ja mille eest tuli tänu sissekandele tehnilises passis ka rohkem makse maksta:P. Selle lisaga autodel oli paisupaak selle esiplekki toetava ühendustala küljes, mitte otse radika kõrval.

Lisatud failid
krss
Postitusi: 286
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:11
Asukoht:
Auto:

#14

T Apr 24, 2007 21:44

Selline julla asetses Saab 96 1.5 V4 Turbo mootori peal. Soovitan pöörata tähelepanu ka õhukanalitele

Lisatud failid
krss
Postitusi: 286
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:11
Asukoht:
Auto:

#15

T Apr 24, 2007 21:46

Paremal on V4 Turbo kaas, vasakul ja üleval tavalised plokikaaned. Vaata klappide läbimõõtusid!

Lisatud failid
krss
Postitusi: 286
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:11
Asukoht:
Auto:

#16

T Apr 24, 2007 21:48

Saab 96 1.5i V4 kaantes olid kohad sissepritse pihustitele

Lisatud failid
krss
Postitusi: 286
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:11
Asukoht:
Auto:

#17

T Apr 24, 2007 21:49

V4 mootori kerge hooratas. Kommentaariks niipalju, et see on tõesti kerge ning sõita sellisega linnas üsna võimatu :)

Lisatud failid
krss
Postitusi: 286
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:11
Asukoht:
Auto:

#18

T Apr 24, 2007 21:52

Dual exhaust tähendas seda, et torukollede torud said kokku siiski kohe mootori all. Võrdluseks Sonetti dual exhausti torud ja ka Simmonsi sport väljalaske puhul said torud kokku käigukasti taga. Võrreldes küüliku originaaliga toimub neis õhu liikumine tõesti veidi "loogilisemate" nurkade all ja ka lisahobused on tagumikuga tuntavad. Samas isetehtud sarnaste torudega kipub võimsust kaduma originaaliga võrreldes, nende tegemine on ikka paras matemaatika...

Lisatud failid
krss
Postitusi: 286
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:11
Asukoht:
Auto:

#19

T Apr 24, 2007 21:54

Kui karvamütsi meestele mõeldud küülikul lähevad torud otse alla, siis sportsumpsi puhul teeb parempoolne toru veel tiiru ümber õlifiltri

Lisatud failid
krss
Postitusi: 286
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:11
Asukoht:
Auto:

#20

T Apr 24, 2007 21:56

Küüliku lukssisu tähendab kallimaid/kvaliteetsemaid salongimaterjale, veidike teise kujuga pehmemaid istmeid. Lukssisuga küüliku tunneb ära kaheksa õmblustriibuga (edit: 8 triipu 10 õmbluse vahel, mitte 8 õmblust) esiistmete järgi - need istmed on hästi säilinuna praeguseks väga kõrges hinnas

Lisatud failid
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 885
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#21

T Apr 24, 2007 22:52

Miks ma kümme õmblust kokku loen?
ja kas need on ka luxistmed siis?
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
krss
Postitusi: 286
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:11
Asukoht:
Auto:

#22

T Apr 24, 2007 23:37

Algselt postitas: SoS
Miks ma kümme õmblust kokku loen?
ja kas need on ka luxistmed siis?

Jah, need on need sametist istmed - minu viga, neid on kaheksa triipu (õmbluste vahel) mitte kaheksa õmbluse rida. Sinu antud lingil on tavalised istmed, mis on kah üsna sameti moodi aga hoopis teine materjal. Võrdle ka istmete endi kujusid (eelmise istmete pildi juures). Luksistmed annavad reitele paremat tuge ja ka tagaistmed on veidi erinevate õmblustega.

Lisatud failid
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 885
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#23

T Apr 24, 2007 23:52

ma nüüd pildi järgi julgeks öelda õmblus ja istmete kuju on ju idente :red:
Pilt
kuigi mul paistab, et servades on siuksed pisemad topeltõmblused juures veel?
edit: tglt mul paistab ikkagi 10 triipu ehk 12 (+2) õmblust, et siis on ikkagi tavalised istmed?
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
krss
Postitusi: 286
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:11
Asukoht:
Auto:

#24

K Apr 25, 2007 1:12

Puust ja punaseks: oled ikka päris kindel, et istmepadjad on sama kujuga? Kangast ei saa kahjuks netti riputada, näpuga katsudes on vahe nagu öö ja päev (nagu iga auto puhul odav plüüzh või kallis luksiste). Ka tagaistmetel 10/12 triibu asemel 8. Demonstratsiooniks ei hakka neid istmeid kah omale ostma, kuna selleks peaks tõenäoliselt mõlemad oma sõitvad küülikud maha müüma. Mitte ei taha uskuda, et Eestisse üldse mõni lukssisuga küülik on sattunud, aga mine tea, 90ndatel kui neid massiliselt toodi, võis ehk tõesti mõni ka sattuda ja on praeguseks kusagile aianurka mädanema unustatud...

Lisatud failid
krss
Postitusi: 286
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:11
Asukoht:
Auto:

#25

K Apr 25, 2007 1:46

Natuke ka valuvelgedest.
Ülemisel pildil on need kõige kallimad variandid, nn "tykkivanteet", millel juba tükihind päris mitu meie keskmist palka.
Nende all on levinuimad valuveljed nn jalgpallikad, mis on suht mõistliku kaaluga ja väga jäigad. Hinnast niipalju, et mujal küsitakse 100EUR tükist, seda ka kõveraks sõidetud (taastamiskõlbulistest) velgedest, Eestis müüdi siin hiljuti mõni komplekt lausa poolmuidu...
Veel allpool väiksematel piltidel on päris haruldased asjad, nn kerged ja sportlikud soccerball veljed, mida kasutati sportmudelitel ja ralliautodel. Nende hinna kohta ei oskagi midagi öelda, kuna neid lihtsalt ei liigu.

Lisatud failid
Vasta