Saab 96 V4 -> V6

Kõik kahetaktilistest ja V-4 mootoriga autodest
Vasta
krss
Postitusi: 286
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:11
Asukoht:
Auto:

#1

T Sept 11, 2007 3:19

Sel teemal on tulnud väga palju küsimusi nii telefonitsi kui foorumis. Kõrvaldan vana võla ja teen kiire lühikokkuvõtte vajalikest ümberehitustöödest. Sel teemal on räägitud natuke ka varem (kliki teemal), aga kuna sealt puuduvad täpsed juhised ning ka pealkirja järgi pole see hästi leitav, tegin siiski otseselt ümberehitust puudutava uue teema. Kuna tõsiseid huvilisi tundub olema palju, siis täiesti huvitab, mitu sõitvat V6 küülikut on meil saabnetis aasta pärast? :headbang:

1. Mootorivalik (st Sierrade, Scorpiote, Taunuste, Consulite ja Granadade mootorid). Kõige paremini sobibi küülikule enne 9/1969 valmistatud 2L 90hj Fordi V6 mootor P7a, millel on veepump samas kohas kus V4-lgi (jagaja all). Samas pole see veepump just selle mootori tugevaim külg ja neid on raske praegusel ajal uuena poest leida. Hilisemate Fordi 2.0 V6 paljud jupid on märgatavalt kallimad (ja ka haruldasemad) kui 2.3 ja 2.6 mootoritel, kuid võimsamatele Fordi V6-le (2.8, 2.9 ja 3.0) on raske saada ümberehituslubasid. Ei ole kohanud küülikutel ka suht levinud Ford Scorpio 2.4i V6 mootorit. Kuulsaim V6 küülik on vast Mika Tissari topeltturbodega 2.8i V6 must iludus, aga see on juba teine teema.

2. V6 mootori hooratas on liialt suur ja ei mahu V4 siduriga kokku, ehk siis tuleb panna asemele kerge hooratas mõnelt V4 mootorilt, kus tuleb kiirem pöörete kerkimine lisaboonusena kaubapeale.

3. Mootori kinnituste vahetamine on lihtne: V6 mootori kinnitused tuleb kruvida maha ja mõne V4 pealt selle kinnitused ümber tõsta V6 mootori vastavatesse aukudesse.

4. Karteri põhi on V4 mootoril üsna tagaosas sügav, kuid V6 tahab siiski täispikkuses olevat originaal karteripõhja. Sellepärast tuleb küülikul ees alaosa plekk kas üldse eemaldada või oluliselt väiksemaks teha (ava pikendada ettepoole). Kuna sellega koos väheneb märgatavalt ka kere jäikus, tuleks teha kapoti alla ka lisa strutbar või midagi muud, mis ninaosa jäikust suurendaks, näiteks nagu ralliküülikutel (kehva kere lammutavat V6 mootor suht kiiresti).

5. Sumps tuleb teha otsast lõpuni ise. Kriitiline on just tuletorude väljaviimine kapoti alt. Enamikel V6 küülikutel on viidud torud kapoti alt välja veovõllide kohalt ja jätkatud eri külgedel lõpuni välja (dual exhaust).

6. Kui kasutada Solexi karbussi või mõnda teist suhteliselt kõrget karburaatorit, ei mahu sinna peale enam õhufiltrit panema. Kõige lihtsam on kasutada Talbot Horizoni õhufiltrit (midagi sarnast nagu Saab Sonettil, vt pilt all), kus filter ise on mootori kõrval ja ainult torusid mööda liigub õhk filtri tagant karbussini. Loomulikult tuleb natukene teha ringi ka mistahes karburaatori hoovastik.

7. Jahutussüsteem on kõige lihtsam teha nii, et viia aku pagasnikusse (jällegi nagu Sonettil juba originaalis) ja aku kohale paigaldada radiaator. Et tuulutus oleks tõhusam, tasuks see teha läbi kapotikaane ning kasutada elektrimootoriga sundventilatsiooni – see on vajalik vähemalt sel puhul, kui V6 mootori potentsiaali on plaanis ka reaalselt kasutama hakata.

8. Fordide V6 mootori temperatuuriandur ei suhtle hästi Saabi kelladega, kuid sinna auku sobib ka Saabi V4 mootorilt võetud vee temperatuuri andur, mille järel on ka kelladelt näha õige temperatuur.

9. V4 mootori sidurikorv on V6 mootori jaoks liiga pehme. Seda saab jäigemaks, kui treida korvi vedrude alla lisatükid.

10. Ette jäigemad vedrud. Seda polegi leidnud kusagilt, mis auto vedrusid sinna tasub panna (või ainult lisaklotsid vedrude alla/peale). Enamus V6 küülikuid on suveautod ja seisavad poole aastast pukkide peal, nii kannatab ka originaalvedrud jätta. Pidurisüsteemgi lubatakse jätta originaal ümberehituslubade põhjal, kusjuures see on piisav ka praktikas, isegi siis kui selle V6-ga rallit hakata sõitma (omanikud väidavad Soome Saabiklubist, ei ole ise V6-küülikuga kunagi rajale pääsenud)

Tekst on tõlgitud üsnagi vabas vormis ajakirjast "Saabisti" 11/1993 ja lisatud kommentaare siit-sealt Soome Saabiklubi lehe põhjal.

Lisatud failid
metsapoiss
Postitusi: 169
Liitunud: P Nov 19, 2006 11:17
Asukoht:
Auto:

#2

T Sept 11, 2007 11:34

See kõik on läbi elatud 12-aastat tagasi, minul jäi ka ülejuhitav, kuna mootor ulatub orginaalist palju rohkem ettepoole ja on ka raskem, tagaots oli liialt kerge, kuhu oleks võinud panna radika aga siis oleks pidanud ka lisa veepumba panema,...ja see ei ole nii kerge , kui tundub aga proovige.
Oleks lihtsam umbes 15-20 cm. esiotsa pikendada, porikatele plekid vahele ja stange
ka ettepoole tuua.Ja saaks kõik mootoriruumi ära mahutada, jääks komplektne.Mitte osa asju siin ja osa seal.:)
Kui mina teeks uuesti siis teeks nii !
orusalkin
Postitusi: 34
Liitunud: N Apr 12, 2007 9:41
Asukoht:
Auto:

#3

L Sept 15, 2007 23:19

Siinkohal küsiks, kas keegi teab võimalusest 5 käiguline kast vahele panna?
Vasta