Kuram, V4 tarbib ka jahutusvedelikku...

Kõik kahetaktilistest ja V-4 mootoriga autodest
Vasta
SeekordJaak
Saabiklubi liige
Postitusi: 123
Liitunud: T Mär 29, 2005 14:47
Asukoht:
Auto:

#1

E Sept 17, 2007 12:55

Mõnikord tekib peas mõte, kas 34-aastane tehnika on kõige mõistlikum investeerimisobjekt. Aga see mõte läheb õnneks üle.

Sain V4 doonormootori peale pandud (mida täiesti mäda kere peal enne pool tunnikest proovisin) ja kõik uuesti kokku ühendatud. Minu puuduvate kogemuste juures võttis see oi-oi kui palju aega. Lõpuks oli kõik paigas, vaja vaid bensiini ots paagist karbussini imeda ja võtit keerata. Esimesest võtmekeeramisest läks käima, aga... asju veel paika timmides ja aeg-ajalt mootoril käia lastes märkasin, et paisupaagis olev jahutusvedelik langeb tasakesi, aga pidevalt. Alt viskab vaikselt õhumulle sisse ja tõmbab vedelikku vähemaks. Lootus, et vedelik kaob, kuna süsteem polnud piisavalt täis, kadus varsti. Kuskilt ta välja ka ei lekkinud, see tähendab siis, et ta väljub auruna läbi sumbutaja...

Kel kogemust, millised võiks olla kohad, kus vesi tõenäolisemalt läbi imbub? Loodetavasti läbi tihendite, aga mul pole aimugi, kuipalju neid on, mis jahutussüsteemi silindritest eraldab. Kindlasti on ka võimalus, mille peale mõelda ei taha, et plokis on pragu, aga kuis seda üldse kindlaks teha?

Üks asi, mis silma jäi, oli see, et bensiinipump oli mootori ülge pandud tihendita, näha, et sinna vahele oli pigistatud punast kuumakindlat silikooni. Koristasin silikooni ja panin tihendi, nüüd hakkan kahtlema, kas äkki on ka mujal sellist mitte eriti tõhusat ratsi kasutatud.

Ei taha mõeldagi, et peab jälle hakkama mootorit tõstma...

Kõik muu toimib, lootsin juba ülevaatusele minna. Ja sellegipoolest, sain üle kolme aasta nautida 96 roolis olemist, kui paar salajast tiiru ümber kvartali tegin.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

E Sept 17, 2007 13:14

nii, alustame algusest:
ise olen kyll KÕIK doonormootorid ennem pilbasteks võtnud, kui kasutama saaks hakata, sest nad KÕIK on nn. kolhoosimeeste poolt kokku pandud, kes autondusest midagi suurt ei tea. Kahju aga nii on, ja mitte vaid mootoritega, on kõigega, mis auto juurde kuulub. kahjuks.

kas jah. systeemi tuulutust kasutasid? soendusradika/ventika kõrvalistujapoolsel kyljel, nr 11 võtmega avatav?! seda hoida niikaua, kuni vedelik ilma mullita välja tuleb, vedelikku vaid radikasse valades töötava mootori korral.

kui kasutad jahutusvedelikuna tosooli, või midagi sarnast, siis proovi vedeliku maitset tilkuva sumbutaja otsast, peale seda, kui mootor on ikka mõned minutid töötanud.
loll ja eluohtlik viis lekke määraliseks, aga kindel.
kui maitse on magus, siis asi selge, et vesi satub põlemiskambrisse. kui vaid veeaur s.t. maitseta,siis ei satu.
96 plokid on piisavalt kõvad ja lollikindlad, et niisama lihtsalt sinna sisse pragu ei tule.
samas ka plokikaaned ja -tihendid tavaliselt läbi ei hakka laskma. kui sul yldse tihendid vahel on- seal silikon ei aita mingil moel. vähetõenäoline võimalus, aga ikkagi võimalus.
kõige keerulisem on, kui plokiaante vaheline sisselase on vaid silikooniga pandud, või sita tihendiga, siis kyll väga suur tõenäosus, et miskit läbi võib ajada, olgu see vesi, või õli, või õhk, või mida iganes. see Peab olema korralikult pandud. ja selles "ämbliktihenids" peavad mõned augud kinni jääma.( sama ka plokikaanetihendites.)
pens. pumba alla käib tihend. õhuke.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
SeekordJaak
Saabiklubi liige
Postitusi: 123
Liitunud: T Mär 29, 2005 14:47
Asukoht:
Auto:

#3

E Sept 17, 2007 14:55

Tänan vastamast!

Tuulutust kasutasin.
Vedelike degusteerimise peale ei tulnud, aga eks proovin õhtul ära, oma keel kuningas.


Käsi tagumikust välja mul ei kasva. Ehitamine-remontimine on olnud aastatepikkune paratamatu ja samas üsna meelepärane hobi. Nüüd viimase aasta jooksul on eneselegi üllatuseks selgunud, et käed õliseks teha on ka päris meeldiv tegevus. Mida rohkem tegelemist, seda rohkem on ka meeldima hakanud. Keevitus tundub järjest ahvatlevam, selle tahan vähemalt ära proovida.
Kindlasti saan hakkama ka mootori lahtivõtmisega. Aga kardan, et ma ei taipa seal näha vigast kohta, mida oskaja kohe näeks. Ja kokkupanekul jääks kindlasti elementaarsetest oskustest puudu. Garaazinurgas seisab vigane mootor, peaks selle peal kokku-lahtivõtmist harjutama nagu sõjalise tunnis AK47-ga.
SeekordJaak
Saabiklubi liige
Postitusi: 123
Liitunud: T Mär 29, 2005 14:47
Asukoht:
Auto:

#4

E Sept 17, 2007 14:58

Aitäh, ka Part U2U eest!

Väikse lootusena tundub nüüd, et ma ei teinud seda tuulutust piisavalt põhjalikult.
SeekordJaak
Saabiklubi liige
Postitusi: 123
Liitunud: T Mär 29, 2005 14:47
Asukoht:
Auto:

#5

E Sept 24, 2007 14:02

Vahepeal oli kena nädalavahetus, kus sai selili suu sumbutaja otsa all vedeletud ja joogikõrrega jahutusvedelikupaagis mullitatud.

Kõik lahenes kiiresti ja positiivselt, kui õhu salongiradikast välja sai. Vaatasin, et laos olevatel plastist radikakorpustel on õhutusnippel kenasti kas küljepeal või eespool, et õhutamise ajaks mõni veenõu alla mahutada. Aga sellel kurinahal on nippel näoga esiklaasi poole, et vedeliku püüdmiseks võimalikult vähem ruumi jääks.
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#6

K Okt 10, 2007 0:40

risustan natuke su teemat,sorry loodan et väga ei pahanda.

lugu siis järgmine.aastaid tagasi kulgesin oma 96-ga mööda maanteed,kui korraga peeglisse vaadates oli seljatagune helesinine.mitte midagi,ega kedagi polnud näha.sain kohe aru,et tosool on pääsenud silindrisse.see tossu värv on nimelt nii spetsiifiliselt sinine,et teda õliga segamini ei aja.niisiis et mitte rohkem teisi liiklejaid šokeerida,peatasin auto kiirelt tee äärde ja avasin kapoti.seal paistis kõik endine,välja arvatud pooltühi jahutus süsteem.
mis siis ikka,kutsusin auto järgi ja pukseerisime saabi garaaši.olin kindel et otsad andis plokikaane tihend.nii et ilma pikema kärata sai nad maha kruvitud.nähtavale tulid täiesti terved tihendid,kohe sai hakatud mõra otsima plokikaantest ja hiljem silindritest.kuid mida ei ole on mõrad.mitu päeva vaevasin oma pead ja käisin ikka garaaši vahet erinevatele ideedele kinnitust otsimas,aga viga ei leidnud.
jäigi siis see õnnetu mootor lahtisena garaaši,kus erinevad tarkpead said pea kuu vältel seda uudistamas käia ja õlgukehitades lahkuda.

kuna aega oli kulunud päris palju ja ideed olid otsas,kuulutasin ennast avalikult puupeaks ja auto mootoritest mitte midagi teadvaks loruks,kes enam oma nina garaaši ja teiste meeste autode kapotialla ei topi.naine oli rahul.
allaandnuna läks käiku plaan b,mootori vahetus.mõned tunnid hiljem oli uus mootor peal ja aeg käivitamiseks.mootor käivitus probleemiteta,sai avatud õhutus nippel ja alustatud (esialgu) vee valamist radikasse.süsteem täitus, nippel sai suletud ja korgistatud radiaator.kõik näis korras,tõmbasin rahulolevalt trossi,pöörded tõusid ja sirrrrr jooksis nagu süstlast vesi vastu sisemist ratta koobast.ohh,õnneks kõigest kummivoolik,ei tulnud jälle mootorit vahetama hakata.

nii siis,mis tegelikult mu autoga juhtus?nimelt tuli jahutus vedeliku voolikusse pisikene auk ja mingi imeläbi pritsis ta tosooli täpselt õhupuhastajasse .nii et kui ma kapoti avasin ei olnud seal näha mingit leket.kuna autol oli ühelõõrine karbuss,mille mahavõtmiseks ei tulnud õhupuhastajat ennast avada,ei näinud ma ka märga filtrit enne kui nüüd-tõe selgudes.kuna pauk käis maantee kiirusel ja kuuma mootoriga ei jäänud mingeid jälgi tosoolist ka karbussi.tõenäoliselt oli teeäärde tõmmates tosooli tase nii madal,et kapotti avades rohkem vedelikku ei lekkinud ja tühikäigul kuivatas mootor kenast sisselaske ära.
vot selline lugu oli.
Vasta