Parim bensiin 95-le?

Kõik kahetaktilistest ja V-4 mootoriga autodest
Vasta
Saabiiir
Postitusi: 126
Liitunud: N Aug 04, 2005 13:17
Asukoht:
Auto:

#1

N Jaan 17, 2008 14:40

Milline bensiin siis ikkagi 95-le (ja 96-le) parim on? Olen kuulnud nelja erinevat seisukohta:
1) 98 koos pliiasendajaga;
2) 98 ilma pliiasendajata;
3) 95 koos pliiasendajaga;
4) 95 ilma pliiasendajata.
Millist varianti kasutavad / seisukohta pooldavad siinse kogukonna liikmed? Palun vastuseid koos põhjendusega.
SeekordJaak
Saabiklubi liige
Postitusi: 123
Liitunud: T Mär 29, 2005 14:47
Asukoht:
Auto:

#2

N Jaan 17, 2008 15:22

Sama küsimus vaevab täna mindki.

Eelmise küülikuga sõitsin 2 aastat 98-ga, ilma lisaaineteta, kuna kõik 96 omanikud, kellega varem olin rääkinud, pruukisid seda.
Praeguse auto eelmine omanik kasutas 95-bensiini (ei imestaks, kui rublaajal täidetud vaatidest), ilma lisanditeta. Ilmselt küll mitte sellepärast, aga see mootor ei kõlvanud kassi saba allagi. Nüüd uus mootor peal ja kevad tulemas, kes ütleks, mis oleks parim?
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#3

N Jaan 17, 2008 17:43

"Suositeltu oktaaniluku 99 (vähintään 97)", nii et tehtagu omad järeldused. ühtlasi ärgu lastagu ennast ka väga suurde ärritusseisu viia, kuna oktaaniarvu määramise meetodeid on 2 :)

"hea 95" on minu arvates vahel parem kui "niru 98". Ja minu arvates eestis ostab klient tegelikult alati samast august, elik venemaalt sisse toodud 76 (80) bensiini, mis on lihtsalt kohalike v mittekohalike tehnikaülikoolide või muude asutuste laborite abiga väljatöötatud lisandite abil särtsakamaks oktaanitud (mistõttu võiks pakkuda et eriti palju vastu püksi saab tegelt see kes "eelistab ainult statoili" ).

Ehk et sõita võiks arvatavasti kõigi mainitutega, aga kasutada võiks pliiasendajat (vanakoolimootorite klapipuksid, v4 puhul juhtpinnad, eeldavad plii olemasolu). aegajalt ei teeks paha ka paagitäiele bensule tuimalt 100... g õli sekka visata.

olen täheldanud et bensiinidel on 2 tüüpi haisu ja usaldan üsna palju iseenda nina - ühtede buketipõhi on "õige" ja teiste oma "vale". aga selle assessimiseks peab juba pardinina olema!

Lisatud failid
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#4

N Jaan 17, 2008 18:27

Tegelikult võiks Saabiiire toodud variantidele lisada veel kaks:
5) 95 Nitro pliiasendajaga
6) 95 Nitro pliiasendajata

Ehk kuidas V4 suhtub sellesse HydroTexaco lisadega benssu, mida sellest arvatakse?
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#5

N Jaan 17, 2008 18:32

pilt saabiiire 95 plokikaanest ( seestpoolt)
vasak vl.klapp on välguga liiga pähe saanud aga parem vl.klapil on kenasti näha, mis värvi see on.

"segu 7" kohta, millega ta sõitnud, annab ehk ise kommentaari.

Lisatud failid
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
arhitekt
Postitusi: 119
Liitunud: R Dets 08, 2006 11:19
Asukoht:
Auto:

#6

N Jaan 17, 2008 19:09

Saab 96 puhul soovitan kaks osa 95 ja üks osa 98 - tulemuseks bensiin 96
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#7

N Jaan 17, 2008 19:40

Üldiselt mina sõitsin oma 96-ga(kui mul veel oli 96) lõpus ainult 98-ga. Ja praegu Saab 99-ga kasutan ka 98-t. See on lihtsalt Eestis kvaliteetsem. Huvitav seik näiteks praeguse 99ga: kasutades 95 bensiini tahab tekkida hõõgsüüde-ehk keerates süüte välja- tahab mootor veel edasi käia. 98-se bensiiniga seda ei esine. Eelmisel aastal Soomes elades ja töötades tankisin ka oma klassik Aerosse 95-te.

See, et 98 on kvaliteetsem Eestis, on järeleproovitud uute Hondade ja Saabide peal muideks.

Pliiasendaja? No ju peaks panema. Ise ei ole küll kunagi kasutanud. Võib-olla pidi klappe 96-el selle tõttu tihemini regullima.
Minu isiklik seisukoht on, et mootori päris seismajäämist see pliiasendaja mittekasutamine küll ei põhjusta. Vead peavad mujal olema.

OT Pardi lisatud pildil on ikke äge 96 küll, aga tekkis küsimus, et kuda see Part sinna sisse ja välja saab?:)
pedaalinahhaal
Postitusi: 82
Liitunud: K Aug 08, 2007 17:31
Asukoht:
Auto:

#8

N Jaan 17, 2008 22:09

Aga kui pensupaagi luugi siseküljel on kiri "98 only", ja ikkagi paaki 95-t valada, mis siis saab? Lihtsalt küsin :poke:
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#9

N Jaan 17, 2008 23:19

Algselt postitas: pedaalinahhaal
Aga kui pensupaagi luugi siseküljel on kiri "98 only", ja ikkagi paaki 95-t valada, mis siis saab? Lihtsalt küsin :poke:


Oleneb kes ja miks selle sildi sinna pani. Tootja poolt ettenähtust madalama oktaanarvuga kütuse kasutamine tähendab kas detonatsiooni või seda, et aju keerab süüte hilisemaks ja minek on kehvem.

Kui juba OT, siis uudishimust küsin, mis kütus neile veteranidele tootja poolt ette on nähtud? Lapsepõlvest meenub, et näiteks ZAZ-le meeldis 76 rohkem kui 95;)
pedaalinahhaal
Postitusi: 82
Liitunud: K Aug 08, 2007 17:31
Asukoht:
Auto:

#10

N Jaan 17, 2008 23:45

Algselt postitas: napoleon
Algselt postitas: pedaalinahhaal
Aga kui pensupaagi luugi siseküljel on kiri "98 only", ja ikkagi paaki 95-t valada, mis siis saab? Lihtsalt küsin :poke:


Oleneb kes ja miks selle sildi sinna pani. Tootja poolt ettenähtust madalama oktaanarvuga kütuse kasutamine tähendab kas detonatsiooni või seda, et aju keerab süüte hilisemaks ja minek on kehvem.


OK, minu poolt offtopic, natuke vale mudeli teemasse panin küsimuse. Kas Saabi puhul ongi nii, et tehases kleebitakse silt "98 only", või tehakse nii ainult Hircshi angaarist väljaveerenute korral? (nagu ütlesin, vale mudeli teema sai raisk, 9-3-st jutt :))
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#11

R Jaan 18, 2008 8:16

Kõrgemalke aetud rõhkudega tuleb kasutada ka kõrgema oktaaniga kütet, et vähendada detonatsiooniriski.

Vanemate autode puhul, mis eeldavad pliisisaldusega bensiini, võiks seda lisandit ehk ikkagi kasutada. ja 95 vs 98 on vist tõesti "pardinina" küsimus. Eks pea proovima, kus tanklast paremat manti saab. Ise mäletan, et mu vabalthingav klassik tõrkus Neste 95-ga aga sõitis väga ilusti Statoili 95 Ultimaga. Kulu vahe oli liitrites mõõdetav.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Saabiiir
Postitusi: 126
Liitunud: N Aug 04, 2005 13:17
Asukoht:
Auto:

#12

R Jaan 18, 2008 11:15

Algselt postitas: ivomets
pilt saabiiire 95 plokikaanest ( seestpoolt)
"segu 7" kohta, millega ta sõitnud, annab ehk ise kommentaari.


Mina olen pannud 98 + pliiasendaja (aluseks Soome foorumist loetu), aga see ei pruugi vähimatki öelda selle klapi põlemise kohta, arvestades seda, et minu käes oldud aja jooksul töötas tal kogu aeg vaid kolm silindrit. Seega oli see klapp suure tõenäosusega põlenud juba Soomest tulles. Mida talle Soomes paaki kallati, seda ma ei tea.
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#13

E Jaan 21, 2008 15:35

Algselt postitas: mart96
Üldiselt mina sõitsin oma 96-ga(kui mul veel oli 96) lõpus ainult 98-ga. Ja praegu Saab 99-ga kasutan ka 98-t. See on lihtsalt Eestis kvaliteetsem. Huvitav seik näiteks praeguse 99ga: kasutades 95 bensiini tahab tekkida hõõgsüüde-ehk keerates süüte välja- tahab mootor veel edasi käia. 98-se bensiiniga seda ei esine.

Sarnase tähelepaneku tõttu läksime me Saabiiirega juba esimese klassiku (900GLs, 1981) jootmisel üle 98-le. Pliiasendaja kasutamisest ei teadnud me siis veel midagi.
mart96, mis aastakäigu 99 Sul on?

Pliiasendaja? No ju peaks panema. Ise ei ole küll kunagi kasutanud. Võib-olla pidi klappe 96-el selle tõttu tihemini regullima.
Minu isiklik seisukoht on, et mootori päris seismajäämist see pliiasendaja mittekasutamine küll ei põhjusta. Vead peavad mujal olema.

Mina usun jätkuvalt soome saabiklubi foorumis pliiasendaja kasutamise kohta olevat seisukohta, mille ka siia klassikuteemasse tõin , et see on kasulik kõigi enne mudeliaastat 1985 toodetud SAABide klappidele olenemata konkreetsest mudelist. Kahjuks pole keegi seda seisukohta seni kuidagi kommenteerinud.
Ja ega see 70 kuni 240 krooni (olenevalt tootjast) pliiasendajale 250 liitri bensiini kohta tohiks küll liigne kulutus olla võrreldes mootoriremondi maksumusega. Kui keegi vaid suudaks nende pliiasendajate keemilise toime mootoris lahti seletada. Eriti kummaline, et mõnda neist tuleb lisada vaid 1 ml liitri bensiini kohta, teisi aga 5 kuni 6 ml. Kas tegemist lihtsalt lahjemate lahuste või eri ainetega?

Ja selles, et Rohuplörts oli juba Soomest tulles V3, olen ma enam kui kindel - niivõrd suur on see vahe pärast Ivometsa tehtud kaanevahetust :thumb: !
Peab eelmistelt omanikelt uurima, millega nad masinat jootsid ja kas pliiasendajat panid.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#14

E Jaan 21, 2008 16:36

minu 96 raamat pakub bensiiniks 97; seega 98 on palju. asi yheselt selge.
aga see selleks. olles ise ka mitu klappi 95 ga sõites sisse põletand ja teades seda kaanevahetamise töömahtu, siis pigem hoian tagasi, et mitte seda tööd liiga tihti ette võtta. muidugi klapivahe kadumisest annab vähe lonkav mootor kohe märku ja seda tasub võtta tõsiselt, sest klappide reguleerimisele jua ega ei kulugi.
pliiasendagat kasutatakse sellistes mootorites, mis toodetud sõitma bensiiniga, mille koostsesse kuulus plii.-
meil ( nsvliidus) olid kõik bensiinud a-72, a-76, ai-93 ja ai-98 etyylitud, ehk sisaldasid pliid.
vaid ai-95 oli etüülimata ehk pliivaba ja seda kutsuti ka extrabensiiniks.
kuidas oli välismaal, ei tea.
mina igaljuhul 98 selles mootoris ei kasuta.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#15

E Jaan 21, 2008 22:31

Minu info pliiasendaja kasutamise kohta pärineb siit teemast.
Kuskohast siis võtta veel mingeid kindlamaid andmeid, millal kohandati SAABide mootorid ümber pliivabale bensiinile ma ei tea.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#16

E Jaan 21, 2008 22:56

Algselt postitas: pedaalinahhaal
Aga kui pensupaagi luugi siseküljel on kiri "98 only", ja ikkagi paaki 95-t valada, mis siis saab? Lihtsalt küsin :poke:


Minu eelmisel autol oli min 98 ja kui sinna tankida 95te, läks minek tuntavalt viletsamaks ja küttekulu oli ka suurem. Praegusel autol on märgitud 91-98 ja sellega ei ole kiirendusel mingit vahet kumba paned, nii et sõidan 95ga.
Vasta