Parim bensiin 95-le?
Milline bensiin siis ikkagi 95-le (ja 96-le) parim on? Olen kuulnud nelja erinevat seisukohta:
1) 98 koos pliiasendajaga;
2) 98 ilma pliiasendajata;
3) 95 koos pliiasendajaga;
4) 95 ilma pliiasendajata.
Millist varianti kasutavad / seisukohta pooldavad siinse kogukonna liikmed? Palun vastuseid koos põhjendusega.
1) 98 koos pliiasendajaga;
2) 98 ilma pliiasendajata;
3) 95 koos pliiasendajaga;
4) 95 ilma pliiasendajata.
Millist varianti kasutavad / seisukohta pooldavad siinse kogukonna liikmed? Palun vastuseid koos põhjendusega.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 123
- Liitunud: T Mär 29, 2005 14:47
- Asukoht:
- Auto:
Sama küsimus vaevab täna mindki.
Eelmise küülikuga sõitsin 2 aastat 98-ga, ilma lisaaineteta, kuna kõik 96 omanikud, kellega varem olin rääkinud, pruukisid seda.
Praeguse auto eelmine omanik kasutas 95-bensiini (ei imestaks, kui rublaajal täidetud vaatidest), ilma lisanditeta. Ilmselt küll mitte sellepärast, aga see mootor ei kõlvanud kassi saba allagi. Nüüd uus mootor peal ja kevad tulemas, kes ütleks, mis oleks parim?
Eelmise küülikuga sõitsin 2 aastat 98-ga, ilma lisaaineteta, kuna kõik 96 omanikud, kellega varem olin rääkinud, pruukisid seda.
Praeguse auto eelmine omanik kasutas 95-bensiini (ei imestaks, kui rublaajal täidetud vaatidest), ilma lisanditeta. Ilmselt küll mitte sellepärast, aga see mootor ei kõlvanud kassi saba allagi. Nüüd uus mootor peal ja kevad tulemas, kes ütleks, mis oleks parim?
"Suositeltu oktaaniluku 99 (vähintään 97)", nii et tehtagu omad järeldused. ühtlasi ärgu lastagu ennast ka väga suurde ärritusseisu viia, kuna oktaaniarvu määramise meetodeid on 2 :)
"hea 95" on minu arvates vahel parem kui "niru 98". Ja minu arvates eestis ostab klient tegelikult alati samast august, elik venemaalt sisse toodud 76 (80) bensiini, mis on lihtsalt kohalike v mittekohalike tehnikaülikoolide või muude asutuste laborite abiga väljatöötatud lisandite abil särtsakamaks oktaanitud (mistõttu võiks pakkuda et eriti palju vastu püksi saab tegelt see kes "eelistab ainult statoili" ).
Ehk et sõita võiks arvatavasti kõigi mainitutega, aga kasutada võiks pliiasendajat (vanakoolimootorite klapipuksid, v4 puhul juhtpinnad, eeldavad plii olemasolu). aegajalt ei teeks paha ka paagitäiele bensule tuimalt 100... g õli sekka visata.
olen täheldanud et bensiinidel on 2 tüüpi haisu ja usaldan üsna palju iseenda nina - ühtede buketipõhi on "õige" ja teiste oma "vale". aga selle assessimiseks peab juba pardinina olema!
"hea 95" on minu arvates vahel parem kui "niru 98". Ja minu arvates eestis ostab klient tegelikult alati samast august, elik venemaalt sisse toodud 76 (80) bensiini, mis on lihtsalt kohalike v mittekohalike tehnikaülikoolide või muude asutuste laborite abiga väljatöötatud lisandite abil särtsakamaks oktaanitud (mistõttu võiks pakkuda et eriti palju vastu püksi saab tegelt see kes "eelistab ainult statoili" ).
Ehk et sõita võiks arvatavasti kõigi mainitutega, aga kasutada võiks pliiasendajat (vanakoolimootorite klapipuksid, v4 puhul juhtpinnad, eeldavad plii olemasolu). aegajalt ei teeks paha ka paagitäiele bensule tuimalt 100... g õli sekka visata.
olen täheldanud et bensiinidel on 2 tüüpi haisu ja usaldan üsna palju iseenda nina - ühtede buketipõhi on "õige" ja teiste oma "vale". aga selle assessimiseks peab juba pardinina olema!
Tegelikult võiks Saabiiire toodud variantidele lisada veel kaks:
5) 95 Nitro pliiasendajaga
6) 95 Nitro pliiasendajata
Ehk kuidas V4 suhtub sellesse HydroTexaco lisadega benssu, mida sellest arvatakse?
5) 95 Nitro pliiasendajaga
6) 95 Nitro pliiasendajata
Ehk kuidas V4 suhtub sellesse HydroTexaco lisadega benssu, mida sellest arvatakse?
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
pilt saabiiire 95 plokikaanest ( seestpoolt)
vasak vl.klapp on välguga liiga pähe saanud aga parem vl.klapil on kenasti näha, mis värvi see on.
"segu 7" kohta, millega ta sõitnud, annab ehk ise kommentaari.
vasak vl.klapp on välguga liiga pähe saanud aga parem vl.klapil on kenasti näha, mis värvi see on.
"segu 7" kohta, millega ta sõitnud, annab ehk ise kommentaari.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Üldiselt mina sõitsin oma 96-ga(kui mul veel oli 96) lõpus ainult 98-ga. Ja praegu Saab 99-ga kasutan ka 98-t. See on lihtsalt Eestis kvaliteetsem. Huvitav seik näiteks praeguse 99ga: kasutades 95 bensiini tahab tekkida hõõgsüüde-ehk keerates süüte välja- tahab mootor veel edasi käia. 98-se bensiiniga seda ei esine. Eelmisel aastal Soomes elades ja töötades tankisin ka oma klassik Aerosse 95-te.
See, et 98 on kvaliteetsem Eestis, on järeleproovitud uute Hondade ja Saabide peal muideks.
Pliiasendaja? No ju peaks panema. Ise ei ole küll kunagi kasutanud. Võib-olla pidi klappe 96-el selle tõttu tihemini regullima.
Minu isiklik seisukoht on, et mootori päris seismajäämist see pliiasendaja mittekasutamine küll ei põhjusta. Vead peavad mujal olema.
OT Pardi lisatud pildil on ikke äge 96 küll, aga tekkis küsimus, et kuda see Part sinna sisse ja välja saab?:)
See, et 98 on kvaliteetsem Eestis, on järeleproovitud uute Hondade ja Saabide peal muideks.
Pliiasendaja? No ju peaks panema. Ise ei ole küll kunagi kasutanud. Võib-olla pidi klappe 96-el selle tõttu tihemini regullima.
Minu isiklik seisukoht on, et mootori päris seismajäämist see pliiasendaja mittekasutamine küll ei põhjusta. Vead peavad mujal olema.
OT Pardi lisatud pildil on ikke äge 96 küll, aga tekkis küsimus, et kuda see Part sinna sisse ja välja saab?:)
-
- Postitusi: 82
- Liitunud: K Aug 08, 2007 17:31
- Asukoht:
- Auto:
Aga kui pensupaagi luugi siseküljel on kiri "98 only", ja ikkagi paaki 95-t valada, mis siis saab? Lihtsalt küsin :poke:
Algselt postitas: pedaalinahhaal
Aga kui pensupaagi luugi siseküljel on kiri "98 only", ja ikkagi paaki 95-t valada, mis siis saab? Lihtsalt küsin :poke:
Oleneb kes ja miks selle sildi sinna pani. Tootja poolt ettenähtust madalama oktaanarvuga kütuse kasutamine tähendab kas detonatsiooni või seda, et aju keerab süüte hilisemaks ja minek on kehvem.
Kui juba OT, siis uudishimust küsin, mis kütus neile veteranidele tootja poolt ette on nähtud? Lapsepõlvest meenub, et näiteks ZAZ-le meeldis 76 rohkem kui 95;)
-
- Postitusi: 82
- Liitunud: K Aug 08, 2007 17:31
- Asukoht:
- Auto:
Algselt postitas: napoleon
Algselt postitas: pedaalinahhaal
Aga kui pensupaagi luugi siseküljel on kiri "98 only", ja ikkagi paaki 95-t valada, mis siis saab? Lihtsalt küsin :poke:
Oleneb kes ja miks selle sildi sinna pani. Tootja poolt ettenähtust madalama oktaanarvuga kütuse kasutamine tähendab kas detonatsiooni või seda, et aju keerab süüte hilisemaks ja minek on kehvem.
OK, minu poolt offtopic, natuke vale mudeli teemasse panin küsimuse. Kas Saabi puhul ongi nii, et tehases kleebitakse silt "98 only", või tehakse nii ainult Hircshi angaarist väljaveerenute korral? (nagu ütlesin, vale mudeli teema sai raisk, 9-3-st jutt :))
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14296
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Kõrgemalke aetud rõhkudega tuleb kasutada ka kõrgema oktaaniga kütet, et vähendada detonatsiooniriski.
Vanemate autode puhul, mis eeldavad pliisisaldusega bensiini, võiks seda lisandit ehk ikkagi kasutada. ja 95 vs 98 on vist tõesti "pardinina" küsimus. Eks pea proovima, kus tanklast paremat manti saab. Ise mäletan, et mu vabalthingav klassik tõrkus Neste 95-ga aga sõitis väga ilusti Statoili 95 Ultimaga. Kulu vahe oli liitrites mõõdetav.
Vanemate autode puhul, mis eeldavad pliisisaldusega bensiini, võiks seda lisandit ehk ikkagi kasutada. ja 95 vs 98 on vist tõesti "pardinina" küsimus. Eks pea proovima, kus tanklast paremat manti saab. Ise mäletan, et mu vabalthingav klassik tõrkus Neste 95-ga aga sõitis väga ilusti Statoili 95 Ultimaga. Kulu vahe oli liitrites mõõdetav.
Algselt postitas: ivomets
pilt saabiiire 95 plokikaanest ( seestpoolt)
"segu 7" kohta, millega ta sõitnud, annab ehk ise kommentaari.
Mina olen pannud 98 + pliiasendaja (aluseks Soome foorumist loetu), aga see ei pruugi vähimatki öelda selle klapi põlemise kohta, arvestades seda, et minu käes oldud aja jooksul töötas tal kogu aeg vaid kolm silindrit. Seega oli see klapp suure tõenäosusega põlenud juba Soomest tulles. Mida talle Soomes paaki kallati, seda ma ei tea.
Algselt postitas: mart96
Üldiselt mina sõitsin oma 96-ga(kui mul veel oli 96) lõpus ainult 98-ga. Ja praegu Saab 99-ga kasutan ka 98-t. See on lihtsalt Eestis kvaliteetsem. Huvitav seik näiteks praeguse 99ga: kasutades 95 bensiini tahab tekkida hõõgsüüde-ehk keerates süüte välja- tahab mootor veel edasi käia. 98-se bensiiniga seda ei esine.
Sarnase tähelepaneku tõttu läksime me Saabiiirega juba esimese klassiku (900GLs, 1981) jootmisel üle 98-le. Pliiasendaja kasutamisest ei teadnud me siis veel midagi.
mart96, mis aastakäigu 99 Sul on?
Pliiasendaja? No ju peaks panema. Ise ei ole küll kunagi kasutanud. Võib-olla pidi klappe 96-el selle tõttu tihemini regullima.
Minu isiklik seisukoht on, et mootori päris seismajäämist see pliiasendaja mittekasutamine küll ei põhjusta. Vead peavad mujal olema.
Mina usun jätkuvalt soome saabiklubi foorumis pliiasendaja kasutamise kohta olevat seisukohta, mille ka siia klassikuteemasse tõin , et see on kasulik kõigi enne mudeliaastat 1985 toodetud SAABide klappidele olenemata konkreetsest mudelist. Kahjuks pole keegi seda seisukohta seni kuidagi kommenteerinud.
Ja ega see 70 kuni 240 krooni (olenevalt tootjast) pliiasendajale 250 liitri bensiini kohta tohiks küll liigne kulutus olla võrreldes mootoriremondi maksumusega. Kui keegi vaid suudaks nende pliiasendajate keemilise toime mootoris lahti seletada. Eriti kummaline, et mõnda neist tuleb lisada vaid 1 ml liitri bensiini kohta, teisi aga 5 kuni 6 ml. Kas tegemist lihtsalt lahjemate lahuste või eri ainetega?
Ja selles, et Rohuplörts oli juba Soomest tulles V3, olen ma enam kui kindel - niivõrd suur on see vahe pärast Ivometsa tehtud kaanevahetust :thumb: !
Peab eelmistelt omanikelt uurima, millega nad masinat jootsid ja kas pliiasendajat panid.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
minu 96 raamat pakub bensiiniks 97; seega 98 on palju. asi yheselt selge.
aga see selleks. olles ise ka mitu klappi 95 ga sõites sisse põletand ja teades seda kaanevahetamise töömahtu, siis pigem hoian tagasi, et mitte seda tööd liiga tihti ette võtta. muidugi klapivahe kadumisest annab vähe lonkav mootor kohe märku ja seda tasub võtta tõsiselt, sest klappide reguleerimisele jua ega ei kulugi.
pliiasendagat kasutatakse sellistes mootorites, mis toodetud sõitma bensiiniga, mille koostsesse kuulus plii.-
meil ( nsvliidus) olid kõik bensiinud a-72, a-76, ai-93 ja ai-98 etyylitud, ehk sisaldasid pliid.
vaid ai-95 oli etüülimata ehk pliivaba ja seda kutsuti ka extrabensiiniks.
kuidas oli välismaal, ei tea.
mina igaljuhul 98 selles mootoris ei kasuta.
aga see selleks. olles ise ka mitu klappi 95 ga sõites sisse põletand ja teades seda kaanevahetamise töömahtu, siis pigem hoian tagasi, et mitte seda tööd liiga tihti ette võtta. muidugi klapivahe kadumisest annab vähe lonkav mootor kohe märku ja seda tasub võtta tõsiselt, sest klappide reguleerimisele jua ega ei kulugi.
pliiasendagat kasutatakse sellistes mootorites, mis toodetud sõitma bensiiniga, mille koostsesse kuulus plii.-
meil ( nsvliidus) olid kõik bensiinud a-72, a-76, ai-93 ja ai-98 etyylitud, ehk sisaldasid pliid.
vaid ai-95 oli etüülimata ehk pliivaba ja seda kutsuti ka extrabensiiniks.
kuidas oli välismaal, ei tea.
mina igaljuhul 98 selles mootoris ei kasuta.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Minu info pliiasendaja kasutamise kohta pärineb siit teemast.
Kuskohast siis võtta veel mingeid kindlamaid andmeid, millal kohandati SAABide mootorid ümber pliivabale bensiinile ma ei tea.
Kuskohast siis võtta veel mingeid kindlamaid andmeid, millal kohandati SAABide mootorid ümber pliivabale bensiinile ma ei tea.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Algselt postitas: pedaalinahhaal
Aga kui pensupaagi luugi siseküljel on kiri "98 only", ja ikkagi paaki 95-t valada, mis siis saab? Lihtsalt küsin :poke:
Minu eelmisel autol oli min 98 ja kui sinna tankida 95te, läks minek tuntavalt viletsamaks ja küttekulu oli ka suurem. Praegusel autol on märgitud 91-98 ja sellega ei ole kiirendusel mingit vahet kumba paned, nii et sõidan 95ga.