Silmaringi laiendamise nimel viskan küsimuse: mis põhimõttel töötab V4 (ilmselt ka muude) mootoriploki ülanurka kruvitud temperatuuriandur? Selline juhtmekannaga, nr 13 peaga ja vaskse (?) kerega poldike. On tal sees mingid kuumaga paisuvad-koolduvad metallipaarid või mis?
Heidaks teisegi pähkli enne soojemate garaazi-ilmade tulekut. Kust hakata viga otsima, kui enne käivitamist on autol (seesama V4) lähi- ja kaugtuled olemas, aga töötava mootoriga pole neid mitte?
K: mootori temperatuurianduri tööpõhimõte
Termotakisti on takisti, mille takistus sõltub temperatuurist. Termotakisteid on kahte tüüpi: 1)termistor, mille takistus temperatuuri tõusmisel väheneb, st on negatiivse takistuse temperatuuriteguriga. 2)posistor, mille takistus temperatuuri tõusmisel kasvab, st on positiivse takistuse temperatuuriteguriga. termotakisteid kasutatakse elekrtoonikas soojuse mõõtmiseks ja temperatuuri reguleerimise juhtimiseks.
Tänapäeval kasutatakse autoelektroonikas NTC termistore,mis koosnevad keraamilisest pooljuhtmaterjalist,lisandina mitmed oksiidid(Mn,Ni,Fe,U,Ti jne.).Takistus väheneb temperatuuri tõustes lineaarselt.
PTC termistorid koosnevad lisaainetega töödeldud polükristallilisest ainest ja baariumnitraadist.Takistus suureneb temperatuuri tõustes hüppeliselt.
Tänapäeval kasutatakse autoelektroonikas NTC termistore,mis koosnevad keraamilisest pooljuhtmaterjalist,lisandina mitmed oksiidid(Mn,Ni,Fe,U,Ti jne.).Takistus väheneb temperatuuri tõustes lineaarselt.
PTC termistorid koosnevad lisaainetega töödeldud polükristallilisest ainest ja baariumnitraadist.Takistus suureneb temperatuuri tõustes hüppeliselt.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989