Saab 96 linnalehes
Tänases linnalehes on suur terve lehekülje võttev artikkel punasest Saab 96-st millega omanik igapäevaselt linnas kulgeb :cool:
Ei ole veel aru saanud kas omanik on ka selle foorumi liige, igaljuhul tervitused ;)
KLASSIKA! :head:
Ei ole veel aru saanud kas omanik on ka selle foorumi liige, igaljuhul tervitused ;)
KLASSIKA! :head:
Aitähh!
Tuleb paluda kellelgi see leht minu jaoks alles hoida...
Kui pole kirjas ei kirjutaja asukohta ja ka tekstis linna nime ei mainita, siis pole loogiline eeldada, et rääkides linnast mõeldakse automaatselt Tallinna. Nt saarlane mõtleb õeldes "lähen linna" - minekut Kuressaarde jne
Ryhkija@taaralinn, kuigi kilulinnast pärit
Tuleb paluda kellelgi see leht minu jaoks alles hoida...
Kui pole kirjas ei kirjutaja asukohta ja ka tekstis linna nime ei mainita, siis pole loogiline eeldada, et rääkides linnast mõeldakse automaatselt Tallinna. Nt saarlane mõtleb õeldes "lähen linna" - minekut Kuressaarde jne
Ryhkija@taaralinn, kuigi kilulinnast pärit
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Skännida ei saa, koostasin retsensiooni. Aga ega seal mingit ilmaimet kirjas ei ole. Iga 96 omanik teab vähemalt sama palju või veelgi rohkem.
Pealkiri on järgmine: "Leekiv Leevike aastast 1977 / Ehe Saabi Klassika - mudel 96 - püüab veel praegugi linnatänavail pilke".
Juttu siis ühest vahtralehtedega noormehest / laulumehest tudengist, kes heas korras meie kliimasse suurepäraselt sobiva hea põhjamaise auto poolteist aastat tagasi teatava rahasumma eest enesele soetas. Suuremat remonti pole auto kallal vaja olnud peale nipet-näpet, mootor V4 ja natuke rohkem võimsust kuna karbuss kahekambriline. Teele on jäänud ainult siis, kui ei ole taibanud besnsiini õigel ajal juurde kallata. Kevadel lubas roostetõrjet tegema hakata, kuna viimane kerevärvimine toimus aastal 1996. Varuosi tellib Soomest, bensu võtab hetkel 9-10 liitrit keskmiselt aga hetkel 12-13 liitrit, kahtlustab, et karbuss vajab timmimist. Kiidab veel esivedu, maanteesõitu, head teelistumist, mootori podinat ja ka seda, et lapsed teda naerul pilguga saadavad. Võta sa kinni ka heast tahtest või siis irvitades :P.
Lisaks veel siis lühikokkuvõtte Saab 96 arenguloost ka juurde kirjutatud.
Juures on kolm pilti:
1. omanik oma väga korraliku leevikese taustal;
2. pilt armatuurlauast ja roolirattast
3. väike pilt eestvaatest
Loo autor: Ada Kallam (ajakirjanik)
Ühinen minagi klassiku meeste vaimustusega siis, kuna endal aasta võrra uuem sama mudel ka kunagi olnud. Aga kuna auto elas üle kaks matsu kummagisse esitiiba (üks neist kõva, lõi ratta viltu alla) ja oli ka muidu roostes (tagumised amordikinnitused, korduvalt keevitatud) siis temast õiget sõidulooma enam ei saanud ja müüsin ta lõpuks firmale, kellele just see V4 mootor huvi pakkus.
Ise olen ka sedasorti mees, kes Saabiga seonduvad kirjatükid kokku kogub ja alles hoiab. :head:
Pealkiri on järgmine: "Leekiv Leevike aastast 1977 / Ehe Saabi Klassika - mudel 96 - püüab veel praegugi linnatänavail pilke".
Juttu siis ühest vahtralehtedega noormehest / laulumehest tudengist, kes heas korras meie kliimasse suurepäraselt sobiva hea põhjamaise auto poolteist aastat tagasi teatava rahasumma eest enesele soetas. Suuremat remonti pole auto kallal vaja olnud peale nipet-näpet, mootor V4 ja natuke rohkem võimsust kuna karbuss kahekambriline. Teele on jäänud ainult siis, kui ei ole taibanud besnsiini õigel ajal juurde kallata. Kevadel lubas roostetõrjet tegema hakata, kuna viimane kerevärvimine toimus aastal 1996. Varuosi tellib Soomest, bensu võtab hetkel 9-10 liitrit keskmiselt aga hetkel 12-13 liitrit, kahtlustab, et karbuss vajab timmimist. Kiidab veel esivedu, maanteesõitu, head teelistumist, mootori podinat ja ka seda, et lapsed teda naerul pilguga saadavad. Võta sa kinni ka heast tahtest või siis irvitades :P.
Lisaks veel siis lühikokkuvõtte Saab 96 arenguloost ka juurde kirjutatud.
Juures on kolm pilti:
1. omanik oma väga korraliku leevikese taustal;
2. pilt armatuurlauast ja roolirattast
3. väike pilt eestvaatest
Loo autor: Ada Kallam (ajakirjanik)
Ühinen minagi klassiku meeste vaimustusega siis, kuna endal aasta võrra uuem sama mudel ka kunagi olnud. Aga kuna auto elas üle kaks matsu kummagisse esitiiba (üks neist kõva, lõi ratta viltu alla) ja oli ka muidu roostes (tagumised amordikinnitused, korduvalt keevitatud) siis temast õiget sõidulooma enam ei saanud ja müüsin ta lõpuks firmale, kellele just see V4 mootor huvi pakkus.
Ise olen ka sedasorti mees, kes Saabiga seonduvad kirjatükid kokku kogub ja alles hoiab. :head:
mul on terve artikkel originaaltekstis olemas, aga mingis imelikus veebiteksti formaadis, imelikke vahemärke ja silbitamisi täis, ei tea kas seda siia üles panna või mitte sellisel kujul
on jah seesama 96 millel ka nr SAAB 96 , väga viisakas isend
pildid kah olemas, 2tk - eest ja parem
on jah seesama 96 millel ka nr SAAB 96 , väga viisakas isend
pildid kah olemas, 2tk - eest ja parem
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14292
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Pardi mahitusel ja minu kaasabil on nüüd see lugu näha http://www.saabnet.ee/~cyber/linnaleht/. Palun vabandust asjaosalistelt luba mitte küsimise pärast. Ma loodan, et nad väga ei pahanda. Samas, kui keegi Kalle Seppa isiklikult teab, siis öelge talle, et ta oleks vägagi teretulnud meie sekka. Aitäh ka Ada Kallamile, et sellise asja ette võttis.
-
- Postitusi: 823
- Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.
Kalle Sepp on nimelt minu tädipoeg ja kaudselt siis ka minu kaudu siin foorumis.
Kuna tegemist on muusiku ja kõva laulumehega, kes osaleb igal poole muusikalides on tema elu meie foorumis aktiivseks osalemiseks liiga kiire, siis üritan teda esindada.
Hetkel asub siis leevike minu juures meriväljal ja tegemisel on suuremat sorti keretöödega, kui huvi riputan ka pilte loomulikult, kui omanik lubab.
Autu on tõesti üks ainulaadseid eestis kuna omab täiesti omalaadset sisu, otsast otsani uuesti tehtud, polstrid, istmed isegi päikese sirmid ,millele on tikitud kuldelt peale Monte Carlo .
Mõni aasta tagasi hakkasid, aga välja tulema tõsised roostekahjustused, mis on üsnagi loomulik kuna viimane teadaolev värvimine oli 98 a ja nüüdseks tõdemuseks ,et alustööd olid suht puudulikud .
Masin sai just täna peale ka suht keerulist teed pidi tulnud tutikad pidurikettad, uued on ka amordid ja palju muid jubinaid.
Tööd on,aga masinaga palju ja ei usu, et Tallinna tänavail enne järgmise suve lõppu seda masinat näha saate, loodame parimat.
Samas ootan soodsaid pakkumisi, heas korras ustele või vähemalt sellistele mida on võimalik taastada, originaalide olukord on paari aastaga nii hulluks muutunud, et ei usu eriti, et sellest head nahka tuleb.
terv
vulkanus
Kuna tegemist on muusiku ja kõva laulumehega, kes osaleb igal poole muusikalides on tema elu meie foorumis aktiivseks osalemiseks liiga kiire, siis üritan teda esindada.
Hetkel asub siis leevike minu juures meriväljal ja tegemisel on suuremat sorti keretöödega, kui huvi riputan ka pilte loomulikult, kui omanik lubab.
Autu on tõesti üks ainulaadseid eestis kuna omab täiesti omalaadset sisu, otsast otsani uuesti tehtud, polstrid, istmed isegi päikese sirmid ,millele on tikitud kuldelt peale Monte Carlo .
Mõni aasta tagasi hakkasid, aga välja tulema tõsised roostekahjustused, mis on üsnagi loomulik kuna viimane teadaolev värvimine oli 98 a ja nüüdseks tõdemuseks ,et alustööd olid suht puudulikud .
Masin sai just täna peale ka suht keerulist teed pidi tulnud tutikad pidurikettad, uued on ka amordid ja palju muid jubinaid.
Tööd on,aga masinaga palju ja ei usu, et Tallinna tänavail enne järgmise suve lõppu seda masinat näha saate, loodame parimat.
Samas ootan soodsaid pakkumisi, heas korras ustele või vähemalt sellistele mida on võimalik taastada, originaalide olukord on paari aastaga nii hulluks muutunud, et ei usu eriti, et sellest head nahka tuleb.
terv
vulkanus
Neljasilindriline ülanukkvõlliga 1,5 liitrine mootor :D
Kas see tähendab seda, et nukkvõll asub teepinnast ülevalpool?
Sry, et naeran....äge masin ja lahedalt tuunitud: tuled uste sees, musta värvi veljed,liimitud triibud külgedel...Kas originaalis olidki sellel aastal sellised mustad plastmasskärakatest peeglid?
Kas see tähendab seda, et nukkvõll asub teepinnast ülevalpool?
Sry, et naeran....äge masin ja lahedalt tuunitud: tuled uste sees, musta värvi veljed,liimitud triibud külgedel...Kas originaalis olidki sellel aastal sellised mustad plastmasskärakatest peeglid?
Algselt postitas: Martin460
Neljasilindriline ülanukkvõlliga 1,5 liitrine mootor :D
Kas see tähendab seda, et nukkvõll asub teepinnast ülevalpool? Sry, et naeran....
Mis siin naljakat on? Auto on ajastust, mil oli veel küllaga alanukaga mootoreid.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Algselt postitas: Martin460
Neljasilindriline ülanukkvõlliga 1,5 liitrine mootor :D
Kas see tähendab seda, et nukkvõll asub teepinnast ülevalpool?
Sry, et naeran....äge masin ja lahedalt tuunitud: tuled uste sees, musta värvi veljed,liimitud triibud külgedel...Kas originaalis olidki sellel aastal sellised mustad plastmasskärakatest peeglid?
:wtf::bs:
-
- Postitusi: 823
- Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.
Algselt postitas: Martin460
Neljasilindriline ülanukkvõlliga 1,5 liitrine mootor :D
Kas see tähendab seda, et nukkvõll asub teepinnast ülevalpool?
Sry, et naeran....äge masin ja lahedalt tuunitud: tuled uste sees, musta värvi veljed,liimitud triibud külgedel...Kas originaalis olidki sellel aastal sellised mustad plastmasskärakatest peeglid?
Huvitav mis on selle kodaniku probleem, et ta nii ebaviisakas on
Arvan et kui pole seda autot lähedalt näinud siis võiksid lollid kommentarid ära olla.
Ja kui masin põhimõtteliselt oksele ajab ,siis võiks oksendada mõnes teises teada tuntud foorumis.
Algselt postitas: vulkanus
Huvitav mis on selle kodaniku probleem, et ta nii ebaviisakas on
Arvan et kui pole seda autot lähedalt näinud siis võiksid lollid kommentaArid ära olla.
ma arvan et ta ongi loll, no vähemalt vanasaabi osas ikka. no või siis on naljanina. aga ega sellest midagi hullu pole. Pealegi pani ta ka mõneti täppi , sest saab 96 v4 nukkvõll on tõepoolest ainult selle võrra ülanukkvõll , mille võrra ta asub teepinnast veidi kõrgemal
Parandage siis harimatut...
Tuled uste sees on ise külge aretatud, veljed on originaalis hõbedased mitte mustad ja iluliistud on ka mitte originaalid.Küsimus peeglite kohta on õigustatud.Fordi V4 on alanukkvõlliga mitte ülanukkvõlliga....siin on põhimõtteline viga.Kuidas ma ebaviisakas olin?Et konstanteerisin faktid?Sry.Moded võivad siis posti ära kustutada.
Küsiksin kas Eestis on restaureeritud või algsel kujul( nagu ta tehasest tuli ja ilma keevitamata ja originaalvärvi all olevat ning sõitvat)Saab 96-te?
Tuled uste sees on ise külge aretatud, veljed on originaalis hõbedased mitte mustad ja iluliistud on ka mitte originaalid.Küsimus peeglite kohta on õigustatud.Fordi V4 on alanukkvõlliga mitte ülanukkvõlliga....siin on põhimõtteline viga.Kuidas ma ebaviisakas olin?Et konstanteerisin faktid?Sry.Moded võivad siis posti ära kustutada.
Küsiksin kas Eestis on restaureeritud või algsel kujul( nagu ta tehasest tuli ja ilma keevitamata ja originaalvärvi all olevat ning sõitvat)Saab 96-te?
must plastpeegel tuli tõepoolest 77, enne seda olid need väikesed alumiiniumid
liiste on erinevaid olnud ( ja pole ka üldse olnud mingi hetk) - plast(kumm-)põhjaga roostevaba liist tuli äkki mingi 1972?
kummistanged tulid vist 1976, tegelikult juba 1975 lõpust, aga alguses oli neil ehedast roostevabast lint kummise-plastise kombinatsiooni asemel keskjoonel jooksmas
tuli ukse sees - minu jaoks ennekuulmatu
alanukkvõll thats for sure.
vaata nt siit ka saab midagi (ketra allapoole) http://koti.mbnet.fi/saab9596/mallit/mallit.html
jari talvela on mees, kes vastab e-mailidele ka, ja täitsa normaalses inglise keeleski, temalt võid ka küsida kui mingi konkreetne detailne asi lahti on
liiste on erinevaid olnud ( ja pole ka üldse olnud mingi hetk) - plast(kumm-)põhjaga roostevaba liist tuli äkki mingi 1972?
kummistanged tulid vist 1976, tegelikult juba 1975 lõpust, aga alguses oli neil ehedast roostevabast lint kummise-plastise kombinatsiooni asemel keskjoonel jooksmas
tuli ukse sees - minu jaoks ennekuulmatu
alanukkvõll thats for sure.
vaata nt siit ka saab midagi (ketra allapoole) http://koti.mbnet.fi/saab9596/mallit/mallit.html
jari talvela on mees, kes vastab e-mailidele ka, ja täitsa normaalses inglise keeleski, temalt võid ka küsida kui mingi konkreetne detailne asi lahti on
Algselt postitas: part
must plastpeegel tuli tõepoolest 77, enne seda olid need väikesed alumiiniumid
liiste on erinevaid olnud ( ja pole ka üldse olnud mingi hetk) - plast(kumm-)põhjaga roostevaba liist tuli äkki mingi 1972?
kummistanged tulid vist 1976, tegelikult juba 1975 lõpust, aga alguses oli neil ehedast roostevabast lint kummise-plastise kombinatsiooni asemel keskjoonel jooksmas
tuli ukse sees - minu jaoks ennekuulmatu
alanukkvõll thats for sure.
vaata nt siit ka saab midagi (ketra allapoole) http://koti.mbnet.fi/saab9596/mallit/mallit.html
jari talvela on mees, kes vastab e-mailidele ka, ja täitsa normaalses inglise keeleski, temalt võid ka küsida kui mingi konkreetne detailne asi lahti on
Tänud lingi eest!
Martin 460 ei olnud ka minu arvates üldsegi mitte evbaviisakas.
Seda aga ei saa öelda järgnevate sõnavõtjate kohta.
Tüüpiline eestlasele omane plõksimine hakkas pihta.
Ma isiklikult leian, et see ei sobiks ka neisse teistesse foorumitesse, millele vihjati. Saage ükskord täiskasvanuks
ärge otsige igas lauses viha-teinekord, nii uskumatu kui see eestlasele tundub tehakse ka nalja.
Ja Martin juhtis tähelepanu väga õigele ja minu arvates räigele veale artiklis. Vot ebakompetentsus on see, mille üle võib irvitada.
Lugesin ka ise aastaid tagasi seda artiklit, kuna mu ämm õnneks mulle ka selle lehe kusagilt tõi ja säilitas. Ning kah muigasin selle ajakirjaniku teksti üle. Autost kirjutades pead ikka põhitõed omale selgeks tegema, kui tahad autoajakirjanikuna näida.
Põhjus, miks see leht mulle oluline oli, on see, et mina selle auto ehitasingi ja niikaua ka sõitsingi, kuni praegusele omanikule ära müüsin. Sai seal pehmelt öeldes päris palju nikerdatud, aga nukkvõlli ma üles ei tõstnud:P
Peeglid on originaalid(auto aastast 1977), triibud on jah liimitud ja neid on kaks-paigutatud vanema mudeli Monte Carlo stiilis. Põhjus lihtne: originaalis ei istunud nad nii ühel joonel, kui mina tahtsin ja lisaks kinnitusid tüüblitega. Ehk siis jälle keres ühed augud, kust hargneb potentsiaalne rooste.
Stange peal olid sellised triibud 1976.Sellel autol olid sellised, kus keskel kumm ja äärtes kroomitud plastik, millelt kroom muidugi ammu lahkunud. Lasin siis sõbral lõigata roostevabast plekist= igavesed.
Tuled ustes on Lada tuled(03). NO kas ta nüüd rullnokatuuning on-no ma ei tea, ohutuse mõttes ju hea, kui ukse avad...
Veljed olid ennem hõbedased, siis sattusid mu kätte need kroomrõngad sinna velje äärde ja sellega seoses sai velje ääred mustaks lastud, et kroom paremini välja paistaks...
Hea oli hiljuti näha, et auto eksisteerib edasi ja tänu osavatele keevitajatele näeb seda ehk veel liikluses..
Kas on Eestis orig. värviga 96-te? Ei tea, ei usu.
Soomes olen sõitnud 96-ga, millel spidol 25 000 km. Ja see on tõene. Hoopis teine tunne on-auto on kuidagi selline ''jäik'', tunned, et kere ja kõik muu ei ole väsinud. Aga kuna ta nii vähe sõidab, siis kuulsin nagu ka et käigukast natuke undas.
Muide 1977 a. lõpus tulid osad juba suurte suunatuledega-mu Soome tuttaval Vesa Pohjalaisel on selline isend-vaadake netist. See auto on ka üle värvitud ja näeb välja parem, kui ta tehasest tuli..
Seda aga ei saa öelda järgnevate sõnavõtjate kohta.
Tüüpiline eestlasele omane plõksimine hakkas pihta.
Ma isiklikult leian, et see ei sobiks ka neisse teistesse foorumitesse, millele vihjati. Saage ükskord täiskasvanuks
ärge otsige igas lauses viha-teinekord, nii uskumatu kui see eestlasele tundub tehakse ka nalja.
Ja Martin juhtis tähelepanu väga õigele ja minu arvates räigele veale artiklis. Vot ebakompetentsus on see, mille üle võib irvitada.
Lugesin ka ise aastaid tagasi seda artiklit, kuna mu ämm õnneks mulle ka selle lehe kusagilt tõi ja säilitas. Ning kah muigasin selle ajakirjaniku teksti üle. Autost kirjutades pead ikka põhitõed omale selgeks tegema, kui tahad autoajakirjanikuna näida.
Põhjus, miks see leht mulle oluline oli, on see, et mina selle auto ehitasingi ja niikaua ka sõitsingi, kuni praegusele omanikule ära müüsin. Sai seal pehmelt öeldes päris palju nikerdatud, aga nukkvõlli ma üles ei tõstnud:P
Peeglid on originaalid(auto aastast 1977), triibud on jah liimitud ja neid on kaks-paigutatud vanema mudeli Monte Carlo stiilis. Põhjus lihtne: originaalis ei istunud nad nii ühel joonel, kui mina tahtsin ja lisaks kinnitusid tüüblitega. Ehk siis jälle keres ühed augud, kust hargneb potentsiaalne rooste.
Stange peal olid sellised triibud 1976.Sellel autol olid sellised, kus keskel kumm ja äärtes kroomitud plastik, millelt kroom muidugi ammu lahkunud. Lasin siis sõbral lõigata roostevabast plekist= igavesed.
Tuled ustes on Lada tuled(03). NO kas ta nüüd rullnokatuuning on-no ma ei tea, ohutuse mõttes ju hea, kui ukse avad...
Veljed olid ennem hõbedased, siis sattusid mu kätte need kroomrõngad sinna velje äärde ja sellega seoses sai velje ääred mustaks lastud, et kroom paremini välja paistaks...
Hea oli hiljuti näha, et auto eksisteerib edasi ja tänu osavatele keevitajatele näeb seda ehk veel liikluses..
Kas on Eestis orig. värviga 96-te? Ei tea, ei usu.
Soomes olen sõitnud 96-ga, millel spidol 25 000 km. Ja see on tõene. Hoopis teine tunne on-auto on kuidagi selline ''jäik'', tunned, et kere ja kõik muu ei ole väsinud. Aga kuna ta nii vähe sõidab, siis kuulsin nagu ka et käigukast natuke undas.
Muide 1977 a. lõpus tulid osad juba suurte suunatuledega-mu Soome tuttaval Vesa Pohjalaisel on selline isend-vaadake netist. See auto on ka üle värvitud ja näeb välja parem, kui ta tehasest tuli..
-
- Postitusi: 823
- Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.
Vabandage kui olin veidi kõva sõnavõtuga enne, kuid arvan, et tolle maina taastamisel pold mitte eesmärgiks originaal seisundi taastamine vaid originaali veel paremaks tegemine, kuna ka sisu on täielikult muudetud ja just selle paremuse poole.Ja muide mustad veljed ruulivad palju paremini, kui hõbedased eriti kui kroomriba on ääres, see muidugi maitse asi.
Artikli viga on loomulikult räige, ise pole seda ausalt öeldes läbi lugenudki, auto ise räägib kõige eest
mart96 on teinud ära tõsiselt tubli töö.
Artikli viga on loomulikult räige, ise pole seda ausalt öeldes läbi lugenudki, auto ise räägib kõige eest
mart96 on teinud ära tõsiselt tubli töö.