Käigukastiõli 96-le

Kõik kahetaktilistest ja V-4 mootoriga autodest
Vasta
Nakataja
Postitusi: 397
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#1

R Apr 22, 2005 14:54

Kas keegi 96-e spetsialistidest oskab soovitada milline eestis saadaolev õli sobiks 96-e käigukasti. Olen uurind soome foorumit ja seal pakutakse, et soovitavalt mineraalõli W75 (mitte W80) ja mingi näitaja GL-4. Üldiselt pidavat Saab 96-e käigukast õli suhtes suht kapriisne olema, nii et vanasti müüdi isegi 96-le spets käigukastiõli. Seega mida pakute?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

R Apr 22, 2005 16:15

pane mida tahad.
w90 sobib ka.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Nakataja
Postitusi: 397
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#3

R Apr 22, 2005 16:21

Miks sa nii kindel oled? Ja kas siis ka pole vahet on see õli poolsünteetiline või täissünt. või hoopis mineraal. Soomlastel oli küll kõva diskusioon, et iga õli ei sobi.
Nakataja
Postitusi: 397
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#4

R Apr 22, 2005 23:50

Tegelt on sul vist ikkagi teatud mõttes õigus. Aeg on edasi läinud ja ka õli tööstus arenenud ning pole vast tõesti suurt vahet kas kasutada 75W või 80W või isegi 90W õli. Nii et eks tule siis lihtsalt katsetada ja loota, et midagi kinni ei jookse.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#5

L Apr 23, 2005 9:04

tead, see 96 on ju ajalugu ja need õlid, mis olid 30 a tagasi kasutusel olid sobivad ja nyydsed seda enam.
see 75 ja 80 ja 90 number tähendab seda, et mida väiksem nr, seda vedelam õli kylmalt ehk seega ka talvetingimustes.
vedelam õli- kergem liikumine, väiksem kytusekulu jne....
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#6

K Juul 22, 2009 21:31

Omal ka kastiõli vahetus ees... Ehk siis endiselt ükskõik, millise panen või kellegil ka mõni konkreetne, hästi toimiv lahendus pakkuda?
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#7

K Juul 22, 2009 21:36

Tonnisel mootori õli käigukastis. Kas on ikka seda mega paksu möksi sinna vaja. Ehk sobib ka 96 käigukasti mootori õli?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#8

K Juul 22, 2009 22:22

raamat näitab, sae 80W, alternatiiv sae 75 ehk API GK-4
ja 1,7 l.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Nakataja
Postitusi: 397
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#9

N Juul 23, 2009 15:37

Kusjuures saab ka ilma õlita läbi. :)
Mul juhtus see nali mingi 4 aastat tagasi, kui vahetasin kevadel omaarust mootori õli ja pärast veel imestasin, et kuidagi vähe läks uut õli sisse. Alles suvel, kui autoga Ivometsa juurde klappe regullima läksin, kurtsin talle, et kast kipub kiirelt sõites undama. Ei osand tema ka muud õelda, et 4-s käik kipubki teatud kiirusel undama. Pärast tagasi Hiiumaale sõites hakkasin asja üle tõsiselt järgi mõtlema ja hiljem raamatut uurides avastasin karmi tõe - olin avanud vale mutri.
Egas muud kui kiiresti poodi õli järele ja kasti. Ilma õlita sai läbitud umbes 600km ja ptui-ptui ptui - sõidan siiamaani sama kastiga ja häda ei miskit.
aksel73
Postitusi: 13
Liitunud: K Apr 29, 2009 22:07
Asukoht:
Auto:

#10

L Aug 15, 2009 21:58

Tervitus.
Mina panin EP80w GL-4 ja läheb seda jah 1,7L.Ja ostsin Kadaka tee Automaailma kauplusest.
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#11

L Aug 15, 2009 22:22

mootoriõli sinna päris ei sobi-96-l on differ ja kast ühe õliga. Eelpoolmainitud transmissiooniõlid klassifikatsiooniga GL 4 sobivad.
Ise väga paksu ei paneks, sai siin proovitud klassiku kastides igasugu asju ja no kui on ikka -18 õues läheb see õli ikka paksemaks kõvasti.

Klassiku kasti õliteema on muidugi asi omaette: iga riigi foorumis on sadade lehekülgede kaupa vaidlusi sel teemal;)

Mis vahe on sünt ja mineraal-niipalju kui kuulnud olen mõjutab see sünkronisaatorite tööd, ehk siis seda kuidas teil käigud sisse lähevad. Sünteetilised õlid on ''libedamad'' ja need vanad sünkronisaatorid tahaks nagu siiski väidetavalt mineraalõli.
Aga midagi ei juhtu, kui panete ka sünti-kinni ta nüüd kindlasti ei jookse.
siilivudi
Postitusi: 66
Liitunud: K Dets 12, 2007 0:13
Asukoht:
Auto: Saab 900 '87

#12

K Okt 13, 2010 12:38

Endal ka ees 96 käigukasti õli vahetamine. Kas kellelgi on arvutis pilti/skeemi sellest, kus õli välja laskmise ja sisse valamise kohad asuvad? Hästi piltlik kirjeldus sobib ka.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#13

K Okt 13, 2010 13:04

väljalaskmise punn kasti põhja all.
osadel vajab spetsvõtit.

sissevalamise punn vasakul pool peal 10 mm nelikant võti

ja tasemekontrollipunn ka vasakul ees all. sama võti.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Vasta