Käigukastiõli 96-le
Kas keegi 96-e spetsialistidest oskab soovitada milline eestis saadaolev õli sobiks 96-e käigukasti. Olen uurind soome foorumit ja seal pakutakse, et soovitavalt mineraalõli W75 (mitte W80) ja mingi näitaja GL-4. Üldiselt pidavat Saab 96-e käigukast õli suhtes suht kapriisne olema, nii et vanasti müüdi isegi 96-le spets käigukastiõli. Seega mida pakute?
Tegelt on sul vist ikkagi teatud mõttes õigus. Aeg on edasi läinud ja ka õli tööstus arenenud ning pole vast tõesti suurt vahet kas kasutada 75W või 80W või isegi 90W õli. Nii et eks tule siis lihtsalt katsetada ja loota, et midagi kinni ei jookse.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
tead, see 96 on ju ajalugu ja need õlid, mis olid 30 a tagasi kasutusel olid sobivad ja nyydsed seda enam.
see 75 ja 80 ja 90 number tähendab seda, et mida väiksem nr, seda vedelam õli kylmalt ehk seega ka talvetingimustes.
vedelam õli- kergem liikumine, väiksem kytusekulu jne....
see 75 ja 80 ja 90 number tähendab seda, et mida väiksem nr, seda vedelam õli kylmalt ehk seega ka talvetingimustes.
vedelam õli- kergem liikumine, väiksem kytusekulu jne....
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kusjuures saab ka ilma õlita läbi. :)
Mul juhtus see nali mingi 4 aastat tagasi, kui vahetasin kevadel omaarust mootori õli ja pärast veel imestasin, et kuidagi vähe läks uut õli sisse. Alles suvel, kui autoga Ivometsa juurde klappe regullima läksin, kurtsin talle, et kast kipub kiirelt sõites undama. Ei osand tema ka muud õelda, et 4-s käik kipubki teatud kiirusel undama. Pärast tagasi Hiiumaale sõites hakkasin asja üle tõsiselt järgi mõtlema ja hiljem raamatut uurides avastasin karmi tõe - olin avanud vale mutri.
Egas muud kui kiiresti poodi õli järele ja kasti. Ilma õlita sai läbitud umbes 600km ja ptui-ptui ptui - sõidan siiamaani sama kastiga ja häda ei miskit.
Mul juhtus see nali mingi 4 aastat tagasi, kui vahetasin kevadel omaarust mootori õli ja pärast veel imestasin, et kuidagi vähe läks uut õli sisse. Alles suvel, kui autoga Ivometsa juurde klappe regullima läksin, kurtsin talle, et kast kipub kiirelt sõites undama. Ei osand tema ka muud õelda, et 4-s käik kipubki teatud kiirusel undama. Pärast tagasi Hiiumaale sõites hakkasin asja üle tõsiselt järgi mõtlema ja hiljem raamatut uurides avastasin karmi tõe - olin avanud vale mutri.
Egas muud kui kiiresti poodi õli järele ja kasti. Ilma õlita sai läbitud umbes 600km ja ptui-ptui ptui - sõidan siiamaani sama kastiga ja häda ei miskit.
mootoriõli sinna päris ei sobi-96-l on differ ja kast ühe õliga. Eelpoolmainitud transmissiooniõlid klassifikatsiooniga GL 4 sobivad.
Ise väga paksu ei paneks, sai siin proovitud klassiku kastides igasugu asju ja no kui on ikka -18 õues läheb see õli ikka paksemaks kõvasti.
Klassiku kasti õliteema on muidugi asi omaette: iga riigi foorumis on sadade lehekülgede kaupa vaidlusi sel teemal;)
Mis vahe on sünt ja mineraal-niipalju kui kuulnud olen mõjutab see sünkronisaatorite tööd, ehk siis seda kuidas teil käigud sisse lähevad. Sünteetilised õlid on ''libedamad'' ja need vanad sünkronisaatorid tahaks nagu siiski väidetavalt mineraalõli.
Aga midagi ei juhtu, kui panete ka sünti-kinni ta nüüd kindlasti ei jookse.
Ise väga paksu ei paneks, sai siin proovitud klassiku kastides igasugu asju ja no kui on ikka -18 õues läheb see õli ikka paksemaks kõvasti.
Klassiku kasti õliteema on muidugi asi omaette: iga riigi foorumis on sadade lehekülgede kaupa vaidlusi sel teemal;)
Mis vahe on sünt ja mineraal-niipalju kui kuulnud olen mõjutab see sünkronisaatorite tööd, ehk siis seda kuidas teil käigud sisse lähevad. Sünteetilised õlid on ''libedamad'' ja need vanad sünkronisaatorid tahaks nagu siiski väidetavalt mineraalõli.
Aga midagi ei juhtu, kui panete ka sünti-kinni ta nüüd kindlasti ei jookse.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
väljalaskmise punn kasti põhja all.
osadel vajab spetsvõtit.
sissevalamise punn vasakul pool peal 10 mm nelikant võti
ja tasemekontrollipunn ka vasakul ees all. sama võti.
osadel vajab spetsvõtit.
sissevalamise punn vasakul pool peal 10 mm nelikant võti
ja tasemekontrollipunn ka vasakul ees all. sama võti.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.