Küüliku surm kuues vaatuses
1. Vaatus - sõidan mööda linna, ajan asju, kõik toimib justkui kellavärk.
2. Vaatus - mingi loogikaga tõmbab Küülik karpa bensu täis. Käiamisega saab aku veidi tühjaks ning pean paluma end käima tõmmata. Karpa täistõmbamine on täiesti seletatav sellega, et eilse remondipäeva käigus näppis keegi tooreklappi.
3. Vaatus - Küülik sureb madalatel pööretel sõites 2-3 korda ära ning kuna aku pinge madal, omal jõul ei käivitu.
4. Vaatus - peale teekonaruse ületamist küülik sureb ning sel korral lõplikumalt. Akus justkui voolu oleks (tuled põlevad eredalt), stardiabi kohvrikesest abi ei ole. Süüte keeramisel kõlab vaid üsna tugev "klõps" kusagilt starteri piirkonnast. Abi on taas käimatõmbamisest.
5. Vaatus - täies hajameelsuses suudan käigu sisse unustada ning Küüliku välja suretada. Egas midagi - sõber tuleb appi ja hakkame tõmbama. Esimene käivitus - seisma jäädes sureb auto välja. Teine käivitus - jõuan sõita tubli 100m kuniks trammiteed ületades auto välja sureb. Kolmas käivitus - auto käivitub, kuid käima ei jää.
6. Vaatus - pargime auto ära ja tõotan endile "ei ühtki rootslast enam!".
---
1. Teooria - starter on kutu käiamisest. Samas ei seleta see seda, miks auto takistusi ületades välja sureb.
2. Teooria - lahtine juhe. Takistusi ületades liigub, auto enam voolu ei saa. Samas kontrollisin kõik nähtavad juhtmed üle ning antud teooria ei seleta mittekäivitumist.
3. Teooria - Koer on maetud akusse. Ei seleta korralikult ei üht ega teist häda, kuid mõte on hea!
---
Pean ka mainima, et eile asutust "Sumpsimees" külastades sain auto tagasi nii, et õlivarras oli genekarihma vahele susatud. Tubli 15 minti sain ringi sõita, varrast avastamata. Ehk on see tänaste hädadega kuidagi seotud? Sumpsimehe juurest ära sõitma asudes keeldus auto omal jõul käivitumast.
On teil ideid?
Ardo.
2. Vaatus - mingi loogikaga tõmbab Küülik karpa bensu täis. Käiamisega saab aku veidi tühjaks ning pean paluma end käima tõmmata. Karpa täistõmbamine on täiesti seletatav sellega, et eilse remondipäeva käigus näppis keegi tooreklappi.
3. Vaatus - Küülik sureb madalatel pööretel sõites 2-3 korda ära ning kuna aku pinge madal, omal jõul ei käivitu.
4. Vaatus - peale teekonaruse ületamist küülik sureb ning sel korral lõplikumalt. Akus justkui voolu oleks (tuled põlevad eredalt), stardiabi kohvrikesest abi ei ole. Süüte keeramisel kõlab vaid üsna tugev "klõps" kusagilt starteri piirkonnast. Abi on taas käimatõmbamisest.
5. Vaatus - täies hajameelsuses suudan käigu sisse unustada ning Küüliku välja suretada. Egas midagi - sõber tuleb appi ja hakkame tõmbama. Esimene käivitus - seisma jäädes sureb auto välja. Teine käivitus - jõuan sõita tubli 100m kuniks trammiteed ületades auto välja sureb. Kolmas käivitus - auto käivitub, kuid käima ei jää.
6. Vaatus - pargime auto ära ja tõotan endile "ei ühtki rootslast enam!".
---
1. Teooria - starter on kutu käiamisest. Samas ei seleta see seda, miks auto takistusi ületades välja sureb.
2. Teooria - lahtine juhe. Takistusi ületades liigub, auto enam voolu ei saa. Samas kontrollisin kõik nähtavad juhtmed üle ning antud teooria ei seleta mittekäivitumist.
3. Teooria - Koer on maetud akusse. Ei seleta korralikult ei üht ega teist häda, kuid mõte on hea!
---
Pean ka mainima, et eile asutust "Sumpsimees" külastades sain auto tagasi nii, et õlivarras oli genekarihma vahele susatud. Tubli 15 minti sain ringi sõita, varrast avastamata. Ehk on see tänaste hädadega kuidagi seotud? Sumpsimehe juurest ära sõitma asudes keeldus auto omal jõul käivitumast.
On teil ideid?
Ardo.
Mul on sama teema olnud teise autoga - aku. Laadimine puudus ja aku sai nii tühjaks, et suretas auto juba sõidupeal märguandetuledesäras välja. Samuti lasi ennast veel käima aidata krokodillidega aga jätkus sellest ainult u25m. Niiet vaata/mõõda üle. Pakun et 95% sellisest käitumisest on põhjustatud sellest, et geneka pingeregulaator on etteteatamata koostöölepingu lõpetanud.
Algselt postitas: mm17
Põhimõtteliselt Ardoga nõus, eriti allkirjas oleva lausega. Siiski remondin ja sõidan jälle edasi.
Ega minulgi muud üle ei jää - hommikul ajan Mazda kurjaks, leian pingeregulaatori ning lendan Saabi mootoriruumi ründama.
Samas ootan veel pakkumisi teemal "Mis on autol viga?". :)
Algselt postitas: Stealth
Mul on sama teema olnud teise autoga - aku. Laadimine puudus ja aku sai nii tühjaks, et suretas auto juba sõidupeal märguandetuledesäras välja. Samuti lasi ennast veel käima aidata krokodillidega aga jätkus sellest ainult u25m. Niiet vaata/mõõda üle. Pakun et 95% sellisest käitumisest on põhjustatud sellest, et geneka pingeregulaator on etteteatamata koostöölepingu lõpetanud.
Järelemõeldes on aku variant kahtlane - stardiabikohvri peale ei teinud auto teist häältki.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Algselt postitas: mm17
Põhimõtteliselt Ardoga nõus, eriti allkirjas oleva lausega. Siiski remondin ja sõidan jälle edasi.
irw, sama teen mina, aga see on juba algusest peale teada, et kui su hing ei kuulu Saabile siis ootab sind margi vahetus nii või teisiti ees.
kui käisid sumpsimehe juures ja nende töökultuur oli eelpoolkirjeldatud, siis vaata yle starteri juhtmed-sealt läheb ju vool edasi mujale ka ja syytelukk tuleks ka yle vaadata.
autode(ja busside) lagunemisest rääkides-vanad autod on ikka väga töökindlad vörreldes uutega ja vanad klassikud ja 96 on ka väga hästi mind teeninud. Ise peab ka midagi jagama ja käed kylge panema loomulikult-kirumisest on vähe abi:wise:
p.s. ja kas starter on yldse korralikult kinni (kaks polti-alumine kyllaltki halvasti ligipääsetav)
autode(ja busside) lagunemisest rääkides-vanad autod on ikka väga töökindlad vörreldes uutega ja vanad klassikud ja 96 on ka väga hästi mind teeninud. Ise peab ka midagi jagama ja käed kylge panema loomulikult-kirumisest on vähe abi:wise:
p.s. ja kas starter on yldse korralikult kinni (kaks polti-alumine kyllaltki halvasti ligipääsetav)
-
- Postitusi: 823
- Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.
Kunagi oli sama jama 96 ga, kõik on kinni karpa regullis (kui ei oska ära näpi kõigepealt tee tööpõhimõte selgeks ja siis pista näpud sisse ja hakka kiruma),seda ütles mulle üks vana ja tark karpajumal.
Abi on loomulikult selles kui karpa täis imeb siis kui uuesti käivitad kaas põhja ja siis starterit mu 69 läks siis käima alati
Üldse tekkiski lõpuks hatjumus põhjagaasiga käivitada, õige loomulikult see pole, aga no mis teha .
Startesi koha pealt niiplju, et tee see korda lihtsalt või vaheta ära nt.mingi uuema v6 fordi sierra starteri vastu, mul on nii ,see kulutab ka vähem akut.
kokkuvõtteks see, et Saab on selline masin, minu kogemuse põhjal, et vajab lihtsalt rohkem hoolt ja armastust
kuid jah, Saab peab olema korras ,siis ta on väga hea auto ---aga mis vana auto seda ei oleks kui on korras
Abi on loomulikult selles kui karpa täis imeb siis kui uuesti käivitad kaas põhja ja siis starterit mu 69 läks siis käima alati
Üldse tekkiski lõpuks hatjumus põhjagaasiga käivitada, õige loomulikult see pole, aga no mis teha .
Startesi koha pealt niiplju, et tee see korda lihtsalt või vaheta ära nt.mingi uuema v6 fordi sierra starteri vastu, mul on nii ,see kulutab ka vähem akut.
kokkuvõtteks see, et Saab on selline masin, minu kogemuse põhjal, et vajab lihtsalt rohkem hoolt ja armastust
kuid jah, Saab peab olema korras ,siis ta on väga hea auto ---aga mis vana auto seda ei oleks kui on korras
See nüüd kõike kindlasti ei seleta, aga kui õlivarras geneka rihma vahel oli, siis kas sai äkki ka rihm õliseks ja tänu sellele ei vea enam genekat korralikult ringi? Ehk puudub piisav laadimine... Suur tõenäosus just pole, aga mine tea... voltmeetriga muidugi väga lihtsalt kontrollitav.
Starteri kontaktid, mootori/kere mass tasuks ka profülaktika mõttes üle vaadata ja ära puhastada.
Karpat esialgu ei näpiks, pideva käiamise ja sealjuures gaasiga mängimise peale on V4 mul igasuguseid vigureid teinud, täis tõmbamine tundub üks lemmikumaid olevat. Ehk vaata ka küünlad üle - ja kuivata vajadusel kõik või vähemalt kolm kergemini ligipääsetavat ära.
Starteri kontaktid, mootori/kere mass tasuks ka profülaktika mõttes üle vaadata ja ära puhastada.
Karpat esialgu ei näpiks, pideva käiamise ja sealjuures gaasiga mängimise peale on V4 mul igasuguseid vigureid teinud, täis tõmbamine tundub üks lemmikumaid olevat. Ehk vaata ka küünlad üle - ja kuivata vajadusel kõik või vähemalt kolm kergemini ligipääsetavat ära.
Minul näiteks oli ka probleem mootori väljasuremisega, selgus, et karburaatoris oli pool teeklaasitäit puhast vett, ja auto veel töötas!! Muidugi, vesi välja, karpale natuke suruõhku ja bensiini sisse lisandit, mis vett seoks ja kõik lahenes. Ja vesi sattus kütusesüsteemi bensupaagi sisselaske voolikust- tagaratas loopis...
Nii - sümptomid süvenevad. Täna sain sõita täpselt 150 meetrit, kuni Küülik puterdama hakkas ning välja suri. Kapotti avades tervitas meid kümnesentimeetrine lahtine leek karburaatori sisselaskeavast. Käima tõmmates läheb käima, kuid käima ei jää.
Ideid?
Ideid?
Eelmisel omanikul läks kapotitross katki ja seetõttu on difitd eemaldatud. Tundub, et õigeid difte kaubandusvõrgust naljalt ei leia ning nende leidmine pole hetkel prioriteet nr. 1. Kuna kapotipoolsed kinnitused niigi veidi kõverad, mõtlen ilmselt miskise muu lahenduse välja.
Ilmselt jõuan täna starteri maha lammutada (loodetavasti ka uue paigaldada) ning siis väljasuremismuret lahendama asuda. Hooga uusi juhtmeid-küünlaid-jagajat veel ostma ei torma.
Loodetavasti on asi sädemes (või õigemini selle puudumises).
Ilmselt jõuan täna starteri maha lammutada (loodetavasti ka uue paigaldada) ning siis väljasuremismuret lahendama asuda. Hooga uusi juhtmeid-küünlaid-jagajat veel ostma ei torma.
Loodetavasti on asi sädemes (või õigemini selle puudumises).
Starter vahetatud (starteri kättesaamine oli omaette seiklus), kuid saaga jätkub - sädet ei ole. Küünlajuhtmeid ja jagajat käepärast polnud, kuid küünalde ja süütepooli vahetusega miskit ei muutunud.
Lisaks jääb süütelukk "peale". :angry:
E: Vabandan, emotsioonid keesid üle - tagasihoidlik roppus eemaldatud.
Väide, et starteri tavalise võtmega kätte saab, ei pidanud paika. :)
Eemaldada tuli esimene vasak ratas, klaasipesuvedeliku paak ning vasak mootorikäpp autolt eemaldada. Alumise poldi eemaldamiseks läks tarvis S-võtit. Töökadudeks võib lugeda ühe süüteküünla, mis eemaldamise käigus pooleks minna otsustas.
Eniveis on V6 starter paigas ning toimimas, saaks nüüd vaid sädeme...
Lisaks jääb süütelukk "peale". :angry:
E: Vabandan, emotsioonid keesid üle - tagasihoidlik roppus eemaldatud.
Väide, et starteri tavalise võtmega kätte saab, ei pidanud paika. :)
Eemaldada tuli esimene vasak ratas, klaasipesuvedeliku paak ning vasak mootorikäpp autolt eemaldada. Alumise poldi eemaldamiseks läks tarvis S-võtit. Töökadudeks võib lugeda ühe süüteküünla, mis eemaldamise käigus pooleks minna otsustas.
Eniveis on V6 starter paigas ning toimimas, saaks nüüd vaid sädeme...
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Algselt postitas: ArdoH
Starter vahetutatud (starteri kättesaamine oli omaette seiklus - nahhui), kuid saaga jätkub - sädet ei ole. Küünlajuhtmeid ja jagajat käepärast polnud, kuid küünalde ja süütepooli vahetusega miskit ei muutunud.
Lisaks jääb süütelukk "peale". :angry:
saabifoorum ei ole küll koht kus roppude sõnadega omi emotsioone väljendada.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
syyde sisse ja syytepoolile peab tulema 12 v.
siis vaata, mis on kontaktide vahe. vahe peab olema ca 0,4 mm ( maksimaalselt, nuki peal)
vahet näed, kui genekast mootorit ringi liigutada.
kui vahe on, siis peab tekkima ka säde.
syyde sisse ja lahutad kontaktid, samal ajal syytepoolist tulevat juhet hoides auto kerest( metallosast) ca 6...8 mm, kaugusel.
kui säde on, ja sama toiming peale asetatud rootori ja kaanega kyynlajuhtmest ei toimu, siis rootor vahetada.
siis vaata, mis on kontaktide vahe. vahe peab olema ca 0,4 mm ( maksimaalselt, nuki peal)
vahet näed, kui genekast mootorit ringi liigutada.
kui vahe on, siis peab tekkima ka säde.
syyde sisse ja lahutad kontaktid, samal ajal syytepoolist tulevat juhet hoides auto kerest( metallosast) ca 6...8 mm, kaugusel.
kui säde on, ja sama toiming peale asetatud rootori ja kaanega kyynlajuhtmest ei toimu, siis rootor vahetada.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Algselt postitas: ArdoH
Eemaldada tuli esimene vasak ratas, klaasipesuvedeliku paak ning vasak mootorikäpp autolt eemaldada. Alumise poldi eemaldamiseks läks tarvis S-võtit. Töökadudeks võib lugeda ühe süüteküünla, mis eemaldamise käigus pooleks minna otsustas.
Starteri eemaldamine ei ole küll ukse avamine,aga midagi rasket selles ei ole. Aga see selleks, tegelikult kipub nii olema,et kui kõik ajab tigedaks ja tuju on paha ei tule ühestki remondist midagi välja.
See auto on raske minevikuga ja vajab korraliku remonti, kui aga starteri vahetus osutub juba raskuseks, siis sellest autost asja küll ei saa.
Aga edu ja kannatliku meelt,mis iganes sellest asjast ka ei saaks. Nõu ei oska rohkem anda,kõik lihtsalt tegemist vajavad asjad,võtad lahti ja teed korda.
Algselt postitas: janek555
Algselt postitas: ArdoH
Eemaldada tuli esimene vasak ratas, klaasipesuvedeliku paak ning vasak mootorikäpp autolt eemaldada. Alumise poldi eemaldamiseks läks tarvis S-võtit. Töökadudeks võib lugeda ühe süüteküünla, mis eemaldamise käigus pooleks minna otsustas.
Starteri eemaldamine ei ole küll ukse avamine,aga midagi rasket selles ei ole. Aga see selleks, tegelikult kipub nii olema,et kui kõik ajab tigedaks ja tuju on paha ei tule ühestki remondist midagi välja.
See auto on raske minevikuga ja vajab korraliku remonti, kui aga starteri vahetus osutub juba raskuseks, siis sellest autost asja küll ei saa.
Aga edu ja kannatliku meelt,mis iganes sellest asjast ka ei saaks. Nõu ei oska rohkem anda,kõik lihtsalt tegemist vajavad asjad,võtad lahti ja teed korda.
Polegi väitnud, et raske oli, lihtsalt sellist pornograafiat ma sellest ei oodanud.
Algselt postitas: ivomets
syyde sisse ja syytepoolile peab tulema 12 v.
siis vaata, mis on kontaktide vahe. vahe peab olema ca 0,4 mm ( maksimaalselt, nuki peal)
vahet näed, kui genekast mootorit ringi liigutada.
kui vahe on, siis peab tekkima ka säde.
syyde sisse ja lahutad kontaktid, samal ajal syytepoolist tulevat juhet hoides auto kerest( metallosast) ca 6...8 mm, kaugusel.
kui säde on, ja sama toiming peale asetatud rootori ja kaanega kyynlajuhtmest ei toimu, siis rootor vahetada.
Väga hea, paari päeva pärast jõuan taas auto juurde. ;)
tere,
ma ei viitsi kõike eepost läbi lugeda, aga enda poolt tuleb pähe pakkuda:
1 .Kui tuled põlevad normaalselt, siis kontrolli, et sul starteri kinnitused lahti pole ja et too ennast vöö peale kiiva ei veaks.
2. Ka tõsisemad karpajumalad unustavad teinekord üle tsekata ujuki poolt aetava nõelklapi (seda mis 2 augusel küüliku solexil veidra 3-nurkse mutriga kokku-lahti käib) olukorda. Kui seal on vaigustunud naftatooteid (ja seal neid 30aastasel autol ON), siis on olemas platvorm selliste jamade tekkeks, et nt sileda tee peal vudides lihtsalt kooleb aegajalt ära , nagu muna oleks paagis . Mul endal sarnane jamps olnud, Anomaalia kadus peale nimetatud jubina ja selle "koja" piinlikku puhastamist .
3. Nii veider kui see ka pole, aga küüliku 2augune solex teebki tükke kui sa nt sooja/kuuma mootoriga vabakäigul ja tühikäigul veered üle konaruste ja auto sattub õõtsuma nii " õigesti", et kustutab mootori ära . Ja see suur veel ka , et küüliku 2 augune solex tahabki sooja mootori puhul põhjagaasiga käivitamist - kui ma ei eksi, siis see on isegi " user manualis" kirjas
ma ei viitsi kõike eepost läbi lugeda, aga enda poolt tuleb pähe pakkuda:
1 .Kui tuled põlevad normaalselt, siis kontrolli, et sul starteri kinnitused lahti pole ja et too ennast vöö peale kiiva ei veaks.
2. Ka tõsisemad karpajumalad unustavad teinekord üle tsekata ujuki poolt aetava nõelklapi (seda mis 2 augusel küüliku solexil veidra 3-nurkse mutriga kokku-lahti käib) olukorda. Kui seal on vaigustunud naftatooteid (ja seal neid 30aastasel autol ON), siis on olemas platvorm selliste jamade tekkeks, et nt sileda tee peal vudides lihtsalt kooleb aegajalt ära , nagu muna oleks paagis . Mul endal sarnane jamps olnud, Anomaalia kadus peale nimetatud jubina ja selle "koja" piinlikku puhastamist .
3. Nii veider kui see ka pole, aga küüliku 2augune solex teebki tükke kui sa nt sooja/kuuma mootoriga vabakäigul ja tühikäigul veered üle konaruste ja auto sattub õõtsuma nii " õigesti", et kustutab mootori ära . Ja see suur veel ka , et küüliku 2 augune solex tahabki sooja mootori puhul põhjagaasiga käivitamist - kui ma ei eksi, siis see on isegi " user manualis" kirjas