Vajatakse plekitööde õpetajat

Kõik kahetaktilistest ja V-4 mootoriga autodest
Vasta
Mannapudru
Postitusi: 46
Liitunud: E Okt 22, 2007 21:23
Asukoht:
Auto:

#1

K Sept 23, 2009 13:22

Loodetavasti ei eksi ma foorumi alajaotuse valikuga. Ehk siis 3 mehepoega sooviksid, et keegi kogemustega isik näitaks ette milliseid töövõtteid ja tööriistu on vaja, et ühest suurest plekitükist saaks palju väiksed õige kujuga plekitükke - millega saaks Küülikut lappida. Esialgu katsuks leida sellist toredat inimest Tallinnast või selle lähiümbrusest - me hetkel kõik Tallinna poisid. Ühendust saab minuga U2U või meiliaadressi mannapudru@hotmail.com kaudu. Siis täpsustaks ka motivatsiooni paketti õpetajale :-)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

K Sept 23, 2009 14:44

no jagame õpetusi siis netikeskonnas:
(ükskord ma neti kaudu vahetasin käigukastigi ära)

vaja oleks:
ketaslõikaja, koos 0,8...1mm. ketastega ja kettakaitsmega.
sinna juurde veel kaitseekraan
lihvketas ketaslõikajale. selline 6..7 mm paksusega, või ka liivapaberiga

plekikäärid, paremad oleks sellised, mida saaks kruustangide vahele kinni panna.
traatkeevitus.
korralik plekk, millest saaks tükikesi välja lõigata. 1mm, või veel parem 1,5 mm; muidugi oleneb kohast kuhu panna.
samas poest ostetud tahvel on stt. parem kuskilt vana auto kyljest sellisist, mis auto jaoks mõeldud. see kestab tunduvalt kauem.

siis veel vaja: märknõela, nurgikut, joonlauda jné, millega saab roostes kohale täpse kuju anda, et siis välja lõigata oleks lihtsam ja uus plekk sinna sisse täpsem ja lihtsam teha.


töökäik:

roosteskoht välja otsida ja läbitorklida ja suurus kindlaks teha.
siis ära märkida ja näiteks jooned tõmmata, mida mööda relakaga välja lõigata.
ennem relakaga lõikamist kõik kinni katta, kuhu pihta sädemed võivad lennata... neist põletavatest sädemetest ei saa lahti ei klaasi ega värvi pealt ja samas tuleohutus!!

siis lõikad mööda jooni relakaga rooste välja. ava servad lihvid lihvkettada haljaks; teed uuest plekist vajaliku suuruse ja kujuga tüki ja paned ta sinna avasse. täpsus selle töö juures oluline, seda vähem jamama pead ja tulemus jääb parem mida täpsema tyki teed.
samas 2...3 mm, võib jääda ka yle, ehk suurem.
siis punktid ta keevitusega sinna kinni, et asend jääks õige. ja siis tuld ja keevitad kinni. vahepeal hammeriga plekke teineteise vast lüües, et tihedalt vastu jääks.

siis suuremad keevituskärakad natuke maha lihvida. mitte kogu keevitust. miskit peab ju hoidma ka jääma. põhja all ja salongi poole jne kohtades jäävad ju asjad varju, samas tugevus peab jääma.

vot umbes nii see asi käib,.

üks pilt ka kunagi tehtud 95 tagatiivaäärest; nagu näha on osa vaid veel kinni punktitud ja osa juba lõplikult keevitatud.

Lisatud failid
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Mannapudru
Postitusi: 46
Liitunud: E Okt 22, 2007 21:23
Asukoht:
Auto:

#3

K Sept 23, 2009 15:18

Meil just segane see pool, kuidas ühest sirgest plekitükist saaks õige kumerusega plekitüki. Ja kere peal on ka paar kohta, kus vaja mõlkis pleki osast jälle ilus sirge saada. Ülejäänud Sinu poolt kirjeldatud vahendid ja töövõtted(lõikamine, keevitamine, lihvimine - on meil (mõni rohkemal, mõni vähemal määral) läbi mängitud).
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#4

K Sept 23, 2009 16:17

Loe seda saad kindlasti targemaks.
jack
Postitusi: 264
Liitunud: P Aug 28, 2005 9:34
Asukoht:
Auto:

#5

K Sept 23, 2009 17:44

kui koolitusest olete huvitatud, siis on võimalik haridusministeeriumi kaudu saada täiesti tasuta koolitust.

vaata seda koolituste nimekirja :facts:

sealt leiab igasugu huvitavaid ameteid nt. keevitaja, treial jms.
Ei. Ma ei kihuta. Ma lihtsalt lendan madalalt.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#6

K Sept 23, 2009 18:21

Algselt postitas: jack
kui koolitusest olete huvitatud, siis on võimalik haridusministeeriumi kaudu saada täiesti tasuta koolitust.

vaata seda koolituste nimekirja :facts:

sealt leiab igasugu huvitavaid ameteid nt. keevitaja, treial jms.


ma oleksin huvitatud keevitaja kursustest, kuidas saab?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
jack
Postitusi: 264
Liitunud: P Aug 28, 2005 9:34
Asukoht:
Auto:

#7

K Sept 23, 2009 18:41



ma oleksin huvitatud keevitaja kursustest, kuidas saab?


uuri järgi, milline koolitus sulle sobiks ja kus linnas ning helista või kirjuta vastavatele ametnikele kelle leiad SIIT
Ei. Ma ei kihuta. Ma lihtsalt lendan madalalt.
Mannapudru
Postitusi: 46
Liitunud: E Okt 22, 2007 21:23
Asukoht:
Auto:

#8

E Okt 26, 2009 9:35

2el tiimiliikmel koolitusel käidud - minu tulemuse pilti näeb siit blogi Kui olete naermise lõpetanud, siis võtke palun arvesse, et tegin seda elus esimest korda :-)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#9

E Okt 26, 2009 10:00

vaata, keevituse puhul tähtis see, et sa materjali läbi keevitaksid, et materjali tagumisel poolel oleks ka keevitust näha, siis jääb tugev.

kui kahtled ja kahtlased kohad, siis keevita ennem julgemalt, kuńi selleni, et auk sisse tuleb, kui et vaid peale midagi keevitad.
samas on kohti kus pealmine keevitsõmblus tuleks maha käiata, või väiksemaks lihvida, siis peab olema ikka korralik läbikeevitus.
samas kui ei ole vaja keevitusõmblust lihvida, või maha käiata, siis las ta jääb, niipalju kui keevitasid. jääb tugevam.
keevituse tagumine külg võiks olla midagi sellist nagu siin su pildil, et kus ikka tagapool kah kevitust näha.

Lisatud failid
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Mannapudru
Postitusi: 46
Liitunud: E Okt 22, 2007 21:23
Asukoht:
Auto:

#10

E Okt 26, 2009 13:20

Eks kui kere kallale asume, siis kekutan :-)
Vasta