O: Tonnisele jahutusvedeliku temp. anduri

Turbod, jupid, vidinad...
Vasta
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#1

K Mär 16, 2011 11:02

Küsi autopooes neid on kaks varianti 2 kontaktiga ja 3 kontaktiga, palju ei maksa.
Milles viga, et tahad vahetada?
Mina ka vahetasi, sest ventelaator ei läinud tööle, aga viga oli hoopis äramädanenud juhtmes.
__In Boost We Trust__
saabakas
Postitusi: 124
Liitunud: N Nov 25, 2010 20:25
Asukoht:
Auto:

#2

K Mär 16, 2011 18:03

Siin tundub termostaadi viga olema. Eelmine suvi sai see ka läbi elatud. Kui radikas leige siis ei jõuagi vedelik radikasse ja pole mõtet oodatagi et see andur reageeriks. Ja isegi kui lühistades ventika käima paned siis abi vähe kui tuul vuhiseb jaheda radika peale. Koos tosooli vahetamisega läks töömehel termostaadi vahetus 20 mintsa ja ure oli murtud.
SAAB iga saab saabast säästa- vahest vaja SAAB i päästa :)
saabakas
Postitusi: 124
Liitunud: N Nov 25, 2010 20:25
Asukoht:
Auto:

#3

K Mär 16, 2011 18:27

Nojah ma pole tegelt mingi ekspert, aga praeguste ilmadega pikal sõidul pole vist karta ka eriti ülekuumenemist. Salongisoendusradikas iseenesest ka jahutab mootorit. Kui mul probleem oli, siis sõitin keset kuuma suve aknad lahti ja salongivent täiega kuuma puhumas. Minu loogika ütleb, et kui paned külma mootori kohapeal tuksuma ja hoiad pihus seda lõdvikut mis termostaadist tuleb, siis korralikult töötaava klapi puhul peaks see olema suhteliselt jahe kuni klapi avanemiseni. Siis peaks järsult kuumaks lööma nii, et kätt küljes hoida ei saa kaua. Mul oli kuidagi poolavatuna kinni jäänud. Nii, et lõdvik oli stabiilselt leige. Mingi nire sealt läbi tuli aga sellest oli vähe selgelt.
SAAB iga saab saabast säästa- vahest vaja SAAB i päästa :)
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#4

K Mär 16, 2011 18:34

Kui külma mootoriga paned mootori käima, siis kuni termostaadi avanemist (80+C sõltub termostaadist), ülemine lõdvik mis läheb radikasse peab olema külm.
__In Boost We Trust__
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#5

K Mär 16, 2011 20:02

Täpselt.Ja suht järsku ning õigel ajal peab minema 80+ kraaiseks.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#6

K Mär 16, 2011 22:22

oi kui palju segast; ise ka sain lõpuks aru, et eesti keeles kirjutatud, ei muud.

1. ülemine , radikasse minev, jäme lõdvik läheb nii või naa natukene soojaks,kas on termostaat korras, või mitte, sest termostaadis on pisike ava, kust õhk läbi liigub jne... ja kust natukene ka sooje vett läbi läheb.
katsutakse alumisi lõdvikuid, mis lähevad radikast plokki.
kui need on soojad, siis termostaat lahti; 2 varianti; kas on nii kuum vedeli, et termostaat avanenud, või teine variant, et pees.

2.kui mootori temp näitaja hakkab punasele lähenema ja vent tööle ei lähe; ja kui radika anduri juurest juhtmed kokku ühendada ja läheb; siis radika andur pees.
tuleb ikka ette .
ja kõik muud releed ja asjad ei tohiks asjasse puutuda.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#7

K Mär 16, 2011 22:46

jah sinu vastus nr 1 on õige. tubli 5!

kui läheb temp osuti punasele, siis mine ühenda kapoti alt anduri juhtmed kokku, et vent käima hakkaks.


kui mootori sellisel juhul seisma jätad, siis võib minna nagu jaapanis: seal sama probleem, et jahutusvedelik peale ei tule ja reaktor kuumeneb liigselt.... mja tagajärjed näha ;)

tempanduriga peaks kaasas olema uus , tutikas vaskseib, mis sinna vahele läheb.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#8

N Mär 17, 2011 7:56

Tsitaat:
1. ülemine , radikasse minev, jäme lõdvik läheb nii või naa natukene soojaks,kas on termostaat korras, või mitte, sest termostaadis on pisike ava, kust õhk läbi liigub jne... ja kust natukene ka sooje vett läbi läheb.
katsutakse alumisi lõdvikuid, mis lähevad radikast plokki.
kui need on soojad, siis termostaat lahti; 2 varianti; kas on nii kuum vedeli, et termostaat avanenud, või teine variant, et pees.

Alumine lõdvik ei lähe plokki,vaid veepumpa ja kuna ligipääs sellele on äärmiselt ebamugav,eriti kuuma turbomootori puhul, pole mõtet selle näppimist soovitada inimestele,kes on (auto)remondikauged. End põletada on väga lihtne seal ACC kompressori all surkides.Ülemist katsudes radika poolt on piisavalt arusaadav,mida termostaat teeb.

Kuni 94.a. tonnistel,milledel vetikas on ühe kiirusega ronib temp. näidik kõvasti üle keskjoone,pea-aegu punase alla ja siis vent stardib(kui kõik toimib).
Vasta