Kütusehinnast
to Mario153
Juhiks ikka tähelepanu,et päris nii see ka nüüd ei ole nagu mainid,et ainult tõstetud.Näiteks üksikisiku tulumaksu on langetatud-ok samas töötuskindlustus tõusis aga oli pikalt suht olematu.Mida eesti riik siis pakub-koondamise puhul maksab riik vist ühe kuupalga ehk siis 1+1 peaks olema, saad teatud perioodi (oleneb staasist) 50 ja 40 % keskmisest sissetulekust.Arsti-abi ka ikka võib nimetada ,et tasuta.Ma arvan,et midagi me ikka saame ka vastu.
Juhiks ikka tähelepanu,et päris nii see ka nüüd ei ole nagu mainid,et ainult tõstetud.Näiteks üksikisiku tulumaksu on langetatud-ok samas töötuskindlustus tõusis aga oli pikalt suht olematu.Mida eesti riik siis pakub-koondamise puhul maksab riik vist ühe kuupalga ehk siis 1+1 peaks olema, saad teatud perioodi (oleneb staasist) 50 ja 40 % keskmisest sissetulekust.Arsti-abi ka ikka võib nimetada ,et tasuta.Ma arvan,et midagi me ikka saame ka vastu.
Lisa veel minale:
Prantsusmaal ja Balti riikides sa ei pea auto omamise pealt maksma nagu mujal euroopas , osaliselt peaks tänulikud olema et ei pea selle pealt maksma palju s.tta auto sumpast välja tuleb, sest pooled meist siin ei omaks enam Saabi.
Prantsusmaal ja Balti riikides sa ei pea auto omamise pealt maksma nagu mujal euroopas , osaliselt peaks tänulikud olema et ei pea selle pealt maksma palju s.tta auto sumpast välja tuleb, sest pooled meist siin ei omaks enam Saabi.
Algselt postitas: Mario153
Mitte pole kohe teiega nõus. Alates iseseisvusest on ainult makse tõstetud. Kordagi pole makse langetatud. Tekib ikka hirmus isu teada saada kuhu kurat see raha kaob:?:conf:
Tegelikult on vist makse ikka langetatud küll aegade jooksul... näiteks üksikisiku tulumaks oli minu mäletamist mööda kunagi 26% =>24% =>23%=>22% ja täna 21%, lisaboonusena tulumaksuvaba miinimum on tõusnud 27000- ni aastas.
Minu arusaamade kohaselt tõstetakse täna makse seetõttu, et suht palju kärbitud riigieelarvesse ei laeku ikka piisavaid summasid tänu töötuse kasvule jms. Töötuse suur % omakorda vähendab lisaks kõikvõimalikku tarbimist ja sellest tulenevat maksude laekumist.
Et siis see "muti auk" on vist kaardil ikkagi olemas.
Algselt postitas: JoonasAlgselt postitas: Mario153
Mitte pole kohe teiega nõus. Alates iseseisvusest on ainult makse tõstetud. Kordagi pole makse langetatud. Tekib ikka hirmus isu teada saada kuhu kurat see raha kaob:?:conf:
Tegelikult on vist makse ikka langetatud küll aegade jooksul... näiteks üksikisiku tulumaks oli minu mäletamist mööda kunagi 26% =>24% =>23%=>22% ja täna 21%, lisaboonusena tulumaksuvaba miinimum on tõusnud 27000- ni aastas.
Minu arusaamade kohaselt tõstetakse täna makse seetõttu, et suht palju kärbitud riigieelarvesse ei laeku ikka piisavaid summasid tänu töötuse kasvule jms. Töötuse suur % omakorda vähendab lisaks kõikvõimalikku tarbimist ja sellest tulenevat maksude laekumist.
Et siis see "muti auk" on vist kaardil ikkagi olemas.
Nõus....aga süsteem peitub selles, et tõstame 15 väikest maksu...alandame ühte suuremat ja kõige silmapaistvamat...siis jäävad rahule, kuigi kokkuvõttes juhtub teadagi mis.
Ega vahet polegi...ei saa meie sinna midagi parata. Peame ikka eestlaslikult selja küüru tõmbama ja omad maksud ära maksma.
Isiklikult on lihtsalt kahju sellest raha pillamisest. Oleks rõõmuga nõus ka rohkemgi maksma kui nad oskaks selle rahaga mõistlikult ringi käia:eureka:
Astmeline tulumaks oleks kõige parem lahendus Eesti riigile. Praegu hakkab juhtuma juba sama mis Venemaal...super rikkad ja super vaesed.
Joonas...jah töötuse protsent vähendab maksude laekumist, aga maksude suur tõus toob juurde uued töötud. Järelikult kooritakse sellelt kel veel töö alles viimanegi nahk seljast.
Tegelt on asi lihtne. las see pensuaktsiis jääda muutmata. Selle asemel tõmbame pensionid 10% alla ja riigil rahakotis väga palju raha alles. Pealegi, penskaritest pole ju riigile nagunii mingit kasu. Nagu lastestki. Onju!
[size=-2]Loodan, et iroonia jõudus hädapätakatele kohale. Toetan kahe käega Napoleoni arvamust. Ehk siis raha ümbberjagamist ja saamist võib teha mitmeti, leia see parim viis! Aga konstruktiivsust on selles halas siin vähe.[/size]
[size=-2]Loodan, et iroonia jõudus hädapätakatele kohale. Toetan kahe käega Napoleoni arvamust. Ehk siis raha ümbberjagamist ja saamist võib teha mitmeti, leia see parim viis! Aga konstruktiivsust on selles halas siin vähe.[/size]
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
Vaatan, et kõvad majandusteadlased siin koos (: Mõni võiks siis kirja panna ka konkreetsed punktid, kuidas valitsus saaks riigi paremini majanduskriisist välja tuua (loeks huviga, siiralt!).
Algselt postitas: aljoga
Vaatan, et kõvad majandusteadlased siin koos (: Mõni võiks siis kirja panna ka konkreetsed punktid, kuidas valitsus saaks riigi paremini majanduskriisist välja tuua (loeks huviga, siiralt!).
Oh kuidas ma ootasin, et keegi selle välja ütleks:)
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
Algselt postitas: EleriAlgselt postitas: aljoga
Vaatan, et kõvad majandusteadlased siin koos (: Mõni võiks siis kirja panna ka konkreetsed punktid, kuidas valitsus saaks riigi paremini majanduskriisist välja tuua (loeks huviga, siiralt!).
Oh kuidas ma ootasin, et keegi selle välja ütleks:)
Minu idee selle aktsiisitõusu uudisega polnud küll sellist kemplemist tekitada.
Aga ma natuke väidaks vastu, majandusteadlane või mitte, aga ega siis see foorumi formaat ka võimalda muud kui loosunglikkust, veidi populitslikke ja nalja või irooniaga lühikesi postitusi.
Ma arvan, et alahinnata ka inimesi ei maksaks, mõni suudaks täitsa tasakaalus ideid genereerida ja tervikpilti luua, olen ses enam kui kindel. Lihtsalt pooli valida (orav, ninasarvik, pähkel või tõru) või üleskutse seda teha on tegelikult arvamuse ja idee mahasurumine. See ongi lihtsalt õiget värvi pastaka valimine, mitte sisusse süüvimine, analüüs, kodanikualgatus.
Hääleta siis jalgadega on nõme soovitus, justkui ei tohikski arutada, iseasi kas seda peab autofoorumi bensiiniteemas tegema.
Minu arust on mõnele (mitte mulle küll) ehk suisa solvang "kõvad majandusteadlased siin". Nimetatav äkki ongi, või too kes vaikib?
Peale selle, kui mõnel polegi väga tugevaid teadmisi maksusüsteemist, siis ometi võiks sõbrad targemad majandusteadlased vähe avitada omast tarkusest siis.
Ja NB! Ka suured majandusteadlased ei tea lahendusi, sest nii ongi, et igal otsusel on kaks või enam tahku. Ja ma ei hakka ennustama, mida mõnusat ütleks Heido Vitsur
Ma teen modedele ettepaneku splittida kusagilt maalt ära ja teha uus teema nimega
"Mõtisklusi Eelarve teemadel."
Mina ja ma arvan, et paljud teisedki loeks huviga seda teemaarendust siin.
Aga palun hoidugem omavahelistest solvangutest, eks:wise:
"Mõtisklusi Eelarve teemadel."
Mina ja ma arvan, et paljud teisedki loeks huviga seda teemaarendust siin.
Aga palun hoidugem omavahelistest solvangutest, eks:wise:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Maailmamajandus tervikuna veab end kriisist välja, vähemalt seekord, riigiti eraldi võttes on olnud pankrotiilminguid.
Võimalik, et turumajandus tervikuna on end süsteemina ammendanud aga seni kuni keegi midagi mõistlikku asemele pakkuda ei suuda jääb nii.
tekkinud olukord võib viia ka sõjani, liigse auru peab ju välja laskma ja asjad enam vähem ots otsaga kokku viima
Võimalik, et turumajandus tervikuna on end süsteemina ammendanud aga seni kuni keegi midagi mõistlikku asemele pakkuda ei suuda jääb nii.
tekkinud olukord võib viia ka sõjani, liigse auru peab ju välja laskma ja asjad enam vähem ots otsaga kokku viima
selle astmelise tulumaksu osas oleksin natukene ettevaatlikum.oma kogemusest võin öelda,et nagu see naaberriigis soomes eksisteerib siis see on küll väga kurnav ja oma sissetulekut planeerima panev.kui ikka kõrgema sissetulekuga tegelased peavad maksma üle 50% tulumaksu ei ole ka ikka normaalne.
ongi väga tervitatav kui keegi midagi oma kogemustest võib öelda, kuidas oled suutnud oma sissetulekute kasvu pidurdada, et väga üle mõistuse ei läheks. vend just helistas ja ütles, et tule ka ära soome tööle ja mõtlesingi, et selline inf võiks mulle kakrass marjaks ära kuluda.
et nüüd teemast päris välja ei visataks siis ma arvan, et bensiin läheb kallimaks
et nüüd teemast päris välja ei visataks siis ma arvan, et bensiin läheb kallimaks
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3183
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
Näilikult maksad 50% rõõmsalt aga kui oma tulud deklareerid saad tagasi. Oleneb ka mis selle rahaga teed, palju üle jääb. Näiteks maksan mina 40% kuid olen peres ainuke kes teenib, mul on eluasemelaen, abielus, laps. Kevadel maksavad naad mulle korralikult tagasi kuna vastasel juhul valitseb mu peres vaesus. Igati tervitatav töötada oma 40h nädalas ja ei midagi enamat, neljapäeva pärastlõunast algab nädalavahetus. Samas kui raha kuhjub arvele siis tähendab see seda, et aeg on riiki sponsoreerida.
Algselt postitas: EleriAlgselt postitas: aljoga
Vaatan, et kõvad majandusteadlased siin koos (: Mõni võiks siis kirja panna ka konkreetsed punktid, kuidas valitsus saaks riigi paremini majanduskriisist välja tuua (loeks huviga, siiralt!).
Oh kuidas ma ootasin, et keegi selle välja ütleks:)
1. Euro.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3183
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
Algselt postitas: mina
to rantto
kas soomes on lisavero tähtajad nihutatud kevadesse?vanasti oli nii maksu kui tagasisaamise aeg aasta lõpp.
Sry eksituse pärast, räägin Norrast. Iga liiter bensiini maksab 23.- Eek ja keegi ei kurda.
-
- Postitusi: 129
- Liitunud: R Mai 18, 2007 20:09
- Asukoht:
- Auto:
No kütuseaktsiis kütuseaktsiisiks, sellest bensiiniliitrist niikuiii läheb suurem osa aktsiisina riigile, seega hala selle kallal kui palju kõtusemüüjad kasumit võtavad on suhteliselt teisejärguline. Enamuse sellest rahast mis tanklas tankides maksame maksame ikkagi riigile, seega pean end saabiomanikuna vast suureks riigieelarve toetajaks pidama.
Mis puutub neisse "aga norras on juba 23 eek liiter, mis te virisete" tegelastesse siis tuletaks neile meelde (ja ka neile riigijuhtidele, kes peale igasuguseid maksutõususid alati kukuvad võrdlema meid kõrgema elatusteksemega EU riikidega) seda, et norrakas või sakslane vms mees saab oma keskmise kuupalga eest paraku osta korda 4-5 rohkem kütust kui meie. Ega ma ka ei viriseks kui bensiiniliiter oleks suhtarvuna mingi 3-4- eek liiter eestlasele.
Mis mind rohkem ikka imestama paneb on se, et kuhu kõik see papp ikka kaob, suurema osa oma rahast maksame ju riigile.
Esmalt tööandja 33% , seejärel järelejäävalt summalt juba inimene 21% tulumaksu ja siis võik sju loota, et nüüd saab selle ülejäänud raha siis endale, aga kus sa sellega, põhimõtteliselt võiks veel kohe lihtsuse mõttes ju maksta kogu summalt 20% käibemaks ka veel maha, aga noh asja keerulisemaks ajamise nimel on see liidetud igale tootele teenusele eraldi juurde.
Lihtne ja robustne arvutus näitab mulle, et 74% kogu oma kuuteenistusest maksab inimene lõppkokkuvõttes ikkagi riigile (kui saabiga sõidad siis kõtuseaktsiisi näol veel paneme otsa sinna)
Parandage mind nüüd, kui ma väga mööda panin aga mina saan sedaviisi arvutedes, et 26% jääb kätte nö reaalselt toodete ja teenuste jaoks.
Mis puutub neisse "aga norras on juba 23 eek liiter, mis te virisete" tegelastesse siis tuletaks neile meelde (ja ka neile riigijuhtidele, kes peale igasuguseid maksutõususid alati kukuvad võrdlema meid kõrgema elatusteksemega EU riikidega) seda, et norrakas või sakslane vms mees saab oma keskmise kuupalga eest paraku osta korda 4-5 rohkem kütust kui meie. Ega ma ka ei viriseks kui bensiiniliiter oleks suhtarvuna mingi 3-4- eek liiter eestlasele.
Mis mind rohkem ikka imestama paneb on se, et kuhu kõik see papp ikka kaob, suurema osa oma rahast maksame ju riigile.
Esmalt tööandja 33% , seejärel järelejäävalt summalt juba inimene 21% tulumaksu ja siis võik sju loota, et nüüd saab selle ülejäänud raha siis endale, aga kus sa sellega, põhimõtteliselt võiks veel kohe lihtsuse mõttes ju maksta kogu summalt 20% käibemaks ka veel maha, aga noh asja keerulisemaks ajamise nimel on see liidetud igale tootele teenusele eraldi juurde.
Lihtne ja robustne arvutus näitab mulle, et 74% kogu oma kuuteenistusest maksab inimene lõppkokkuvõttes ikkagi riigile (kui saabiga sõidad siis kõtuseaktsiisi näol veel paneme otsa sinna)
Parandage mind nüüd, kui ma väga mööda panin aga mina saan sedaviisi arvutedes, et 26% jääb kätte nö reaalselt toodete ja teenuste jaoks.
Natuke peab siiski parandama, neid protsente ei saa lihtlabaselt liita, kuna neid arvestatakse erinevas kohas. Kui võtta aluseks palgafond(kogu töötajatele kuluv raha, kus on nii töötaja kui töötandja maksud), siis lihtsustatult on tulumaks ~16%, sotsmaks ~25% ja käibemaks ~13%(ümardatud täisavuks, ärme nüüd komakoha pärast nokkima hakka). Kel huvi, võib arvutada ka siin
Uue auto ostu maks võiks olla küll. Kellel pappi nagu putru, et tutikas auto osta siis võiks mingi 20% juurde maksta.
Kasutatud autodest on üleküllus...lahendaks selle probleemi ka ära. Ja kui uute autode müüad tahavad veel äri edasi teha siis paigutavad selle maksu auto hinna sisse ilusti ära.....vähendades enda liigkasumit.
Ka mingisugune minimaalne sõiduauto maks võiks ka olla.....see oleks igaljuhul mõistlikum kui aktsiise tõsta.
Tuleks ikka määrata makse mis ei tekitaks inflatsiooni....aktsiiside tõstmine ei ole mingist otsast mõistlik. Sellega kaasneb jällegi üleüldine hindade tõus.
Kasutatud autodest on üleküllus...lahendaks selle probleemi ka ära. Ja kui uute autode müüad tahavad veel äri edasi teha siis paigutavad selle maksu auto hinna sisse ilusti ära.....vähendades enda liigkasumit.
Ka mingisugune minimaalne sõiduauto maks võiks ka olla.....see oleks igaljuhul mõistlikum kui aktsiise tõsta.
Tuleks ikka määrata makse mis ei tekitaks inflatsiooni....aktsiiside tõstmine ei ole mingist otsast mõistlik. Sellega kaasneb jällegi üleüldine hindade tõus.